Toisen ketjun innoittamana: Miten olette järjestäneet pienimuotoiset häät?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja prinsessamekko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

prinsessamekko

Vieras
Meillä on ollut miehen kanssa häät suunnitteilla jo vuosikausia ja nyt ollaan tultu siihen tulokseen, että isot pippalota valkoisessa prinsessamekossa ei ole meidän juttu... Ajateltiinkin, että meintäisiin naimisiin ihan maistraatissa ensi kesänä ja kutsuttaisiin paikalla vain muutama ihminen (korkeintaan 10 meidän lisäksi).

Jos olette järjestäneet tällaiset "salahäät" oletteko jälkeenpäin vieneet hääseurueen syömään vai onko teillä ollut ihan jonkinlainen juhlapaikka vuokrattuna? Miten olette juhlineet pienen porukan kanssa? :)

Ja kuinka paljon rahaa olette tähän sijoittaneet? Kun ei isoja bileitä pidetä, niin säästettäisiin nekin rahat mieluusti vaikka häämatkaan, joten aika pieni budjetti olisi tarkoitus.
 
Mentiin maistraatissa naimisiin. Me vuokrattiin mökki ja kutsuttiin kaikki vieraat sinne. Saunottiin, laitettiin ruokaa yhdessä ja vietettiin pääsiäistä. Viimeinen yö vietettiin kahdestaan.
 
Meillä oli vanha talo, jonka saunavintiltä piti purkaa tavarat pois. Kutsuttiin sukulaisia ja ystäviä talkoisiin ja samalla luvattiin tarjota esikoisen 1v kahveet. Vaan eipä tienneet vieraat, että kahvien jälkeen kun me pyydettiin kaikkia siirtymään omenapuiden alle yhteiskuvaa varten, että luvassa olikin vihkiminen. :) Paikalla oli 2 valokuvaajaa tallentamassa hämmentyneitä ilmeitä, vain paras ystäväni tiesi aikeemme. Vihkimisen jälkeen sitten juotiin kuohuviinit, hoidettiin urakka loppuu ja sitten saunottiin ja grillattiin.

Rahaa meni ruokiin ja juomiin n. 300 e ja sormus maksoi 200 e. Valokuvaajille maksettiin 50 e kummallekin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
Meillä oli vanha talo, jonka saunavintiltä piti purkaa tavarat pois. Kutsuttiin sukulaisia ja ystäviä talkoisiin ja samalla luvattiin tarjota esikoisen 1v kahveet. Vaan eipä tienneet vieraat, että kahvien jälkeen kun me pyydettiin kaikkia siirtymään omenapuiden alle yhteiskuvaa varten, että luvassa olikin vihkiminen. :) Paikalla oli 2 valokuvaajaa tallentamassa hämmentyneitä ilmeitä, vain paras ystäväni tiesi aikeemme. Vihkimisen jälkeen sitten juotiin kuohuviinit, hoidettiin urakka loppuu ja sitten saunottiin ja grillattiin.

Rahaa meni ruokiin ja juomiin n. 300 e ja sormus maksoi 200 e. Valokuvaajille maksettiin 50 e kummallekin.

Oi, vitsi! Tuo on aika nerokasta! ;)
 
Olimme kerran vähän samantapaisessa tilaisuudessa kuin mä. Ystäviä oli kutsuttu kesäiseen grilli-iltaan. Sillä erotuksella, että pari oli jo mennyt naimisiin, kukaan vain ei vielä tiennyt!
 
No kuulostaako esim. sellainen järjestely ihan typerältä että menisi ensin sinne maistraattiin kahden todistajan kanssa ja kutuisi muun "juhlakansan" esim.johonkin ravintolaan jollakin tekosyyllä. Siellä sitten ilmoittaisi menneensä naimisiin ja juhlittaisiin pienimuotoisesti. Sormukset meillä on, joten ei maksaisi kuin syömingit ravintolassa ja mahd.jonkinnäköinen mekko tms.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olimme kerran vähän samantapaisessa tilaisuudessa kuin mä. Ystäviä oli kutsuttu kesäiseen grilli-iltaan. Sillä erotuksella, että pari oli jo mennyt naimisiin, kukaan vain ei vielä tiennyt!

Noi on oikeasti tosi kivoja ideoita mutten vaan tiedä kuinka sen toteuttaisi. Me asutaan kerrostalossa johon ei kauheasti jengiä mahdu ja kaikki mökit on niin kaukana että vieraat karsiutuisivat entisestään... Ja suurin osa arvaisi mistä on kyse jos kutsuttaisiin 400km päähän mökille missä eivät ole ennen käyneet...
 
Alkuperäinen kirjoittaja prinsessamekko:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olimme kerran vähän samantapaisessa tilaisuudessa kuin mä. Ystäviä oli kutsuttu kesäiseen grilli-iltaan. Sillä erotuksella, että pari oli jo mennyt naimisiin, kukaan vain ei vielä tiennyt!

Noi on oikeasti tosi kivoja ideoita mutten vaan tiedä kuinka sen toteuttaisi. Me asutaan kerrostalossa johon ei kauheasti jengiä mahdu ja kaikki mökit on niin kaukana että vieraat karsiutuisivat entisestään... Ja suurin osa arvaisi mistä on kyse jos kutsuttaisiin 400km päähän mökille missä eivät ole ennen käyneet...

Totta. Oisko sitten ihan tyhmää mielestäsi pitää juhlat ihan vaan kotona? Jos vaan muutama läheinen niin mahdutte kyllä. Vaikka toisen teistä syntymäpäivän aikoihin?
 
meillä oli häävieraita 22, menimme kylläkin kirkossa naimisiin, mutta vihkimisen jälkeen siirryttiin läheiseen ravintolaan jossa tarjosimme lounaan, 3 ruokalajia, kuoharit ja ruokaviinin. Koko tilaisuus kesti 3 tuntia hintaa tuli tarjoomisille noin 900 euroa plus oma puku, miehellä oli musta oma pukunsa, sormus ja paikkakortit ja kutsut askartelin itse. Kivaa oli ja alle parilla tonnilla selvittiin
 
Meidät vihittiin seurakuntatalon kappelissa, lapsemme ja molempien vanhempien todistaessa. Vihkimisen jälkeen kävimme yhdessä syömässä, valokuvassa ja sen jälkeen nautimme vähän shamppanjaa meillä kotona. Olimme itse oikein tyytyväisiä järjestelyihin, meille sopi tällainen pienimuotoisuus.

Kustannukset, sormus, ruokailu ja valokuvaus tekivät yhteensä noin tonnin, josta sormuksen osuus oli puolet.
 
Alkuperäinen kirjoittaja prinsessamekko:
No kuulostaako esim. sellainen järjestely ihan typerältä että menisi ensin sinne maistraattiin kahden todistajan kanssa ja kutuisi muun "juhlakansan" esim.johonkin ravintolaan jollakin tekosyyllä. Siellä sitten ilmoittaisi menneensä naimisiin ja juhlittaisiin pienimuotoisesti. Sormukset meillä on, joten ei maksaisi kuin syömingit ravintolassa ja mahd.jonkinnäköinen mekko tms.

Ihan hyvä idea! Kannattaa varata kabinetti tai pieni ravintola kokonaan, niin saatte olla rauhassa. Meidän häät pidettiin Turun Upseerikerhon kabinetissa, vieraita 16 hlöä ja syötiin alkuruoka, liharuoka ja hääkakku, maksoi muistaakseni alle 600 ?. Muutama vieras halusi puhua tai laulaa, mutta muuten ei ollut mitään tekopirteitä leikkejä tai pönötysohjelmaa. Tosi tunnelmallinen paikka ja mukavat häät:)
 
Mentiin aikoinaan naimisiin seurustelumme 1-vuotispäivänä. Lokakuun lopussa, torstai-iltana klo 18. Kirkossa ihanan sumuisena iltana, kutsuttuina vieraina kummankin lähimmät ystävät. Vieraita yhteensä 5. Kotona vaan kahviteltiin siihen päälle kinuskikakun kera. Kiva intiimi tilaisuus, jossa oli vain ne, jotka olivat meille tärkeimmät. Sukulaisten mukaan kutsuminen olisi vaatinut kauheat systeemit, sillä miehen suku asuu toisessa päässä maata.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja prinsessamekko:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olimme kerran vähän samantapaisessa tilaisuudessa kuin mä. Ystäviä oli kutsuttu kesäiseen grilli-iltaan. Sillä erotuksella, että pari oli jo mennyt naimisiin, kukaan vain ei vielä tiennyt!

Noi on oikeasti tosi kivoja ideoita mutten vaan tiedä kuinka sen toteuttaisi. Me asutaan kerrostalossa johon ei kauheasti jengiä mahdu ja kaikki mökit on niin kaukana että vieraat karsiutuisivat entisestään... Ja suurin osa arvaisi mistä on kyse jos kutsuttaisiin 400km päähän mökille missä eivät ole ennen käyneet...

Totta. Oisko sitten ihan tyhmää mielestäsi pitää juhlat ihan vaan kotona? Jos vaan muutama läheinen niin mahdutte kyllä. Vaikka toisen teistä syntymäpäivän aikoihin?

Ei välttämättä. Jos vaikka menisimme naimisiin maistraatissa jossa mukana olisi lapset (nyt 2v ja 1v) sekä meidän sisarukset (joita on yhteensä 3kpl). Vanhemmat voisi sitten kutsua meille ja asia selviäisi heille vasta kun tulevat. Meillä ei kyllä oikein mahdu syömään, mutta kahvit, kuoharit ja pientä suolaista voisi tarjota.

Tai sitten! Jos menisimme naimisiin kirkon kappelissa, jossa meidän lapsetkin on kastettu ja nauttisimme kuoharit ja kahvitukset heidän tiloissaan (näin on tehty kastetilaisuuksissakin). Lapset voisi siitä mennä mummolaan yöksi ja me voitaisiin lähteä vielä juhlimaan sisarusten ja muutaman hyvän ystävän kanssa...
 
Me mentiin naimisiin ihan kahdestaan, kirkossa. Todistajina oli seurakunnan puolesta kanttori ja suntio. Ihana pieni ja intiimi tilaisuus. Kahdelleen myös 'juhlittiin' käytiin syömässä, olin tilannut ravintolasta pienen hääkakun jne.

Kävimme myös valokuvassa ja sukulaisille ilmoitimme asiasta vasta kun olimme saaneet kuvat. Eli postissa meni kuva ja testi: ***kirkossa kuului kahdesti tahdon.

Sukuliaset yllättyivät ja osa myös pettyi pahasti, ymmärrettävää, mutta tämä oli meidän tahtomme ja tapamme tehdä tämä asia.
 
Me menimme maistraatissa naimisiin, todistajina olivat minun vanhemmat ja siskoni perhe. Sen jälkeen juhlittiin vanhempieni kotona suvun ja lähimpien ystävien kesken. Puku ei ollut perinteinen eikä kallis, kallein investointi oli sormus, mikä sekin halvimmasta päästä. Kaunis silti :) Mukavaa oli, ruuat teki äitini ja miehen sisko. Varsinaista ruokaa ei ollut, kahvit ja tarjottavat. Valokuvaajana toimi sukulaiset, niistä kuvista saatiin todella hyviäkin ja hääkuvakin onnistui. Kaiken kaikkiaan oikein kivat häät :)
 
Meidän häät taisi maksaa kokonaisuudessaan 12 euroa. Odotimme esikoista ja olimme päättäneet että menemme ennen syntymää naimisiin. Maistraatti oli varattu eräälle maanantaipäivälle, mutta edellisellä viikolla jouduinkin sairaalaan lepohoitoon ja käynnistelyyn niin tuli hoppu. Kysäisimme sairaalan pastoria josko ehtisi meidän vihkimään, ja sunnuntaipäivänä tuli mies parhaassa paidassaan ja kukkakimpun (sen 12 euroa) sekä ystäväpariskunnan kanssa sairaalan kappeliin. Minulla oli osastolta 15 minuutin "naimaloma", sanoimme tahdon ja osastolle oli ihanat hoitajat kattaneet kahvit ja keksit. 17 tuntia myöhemmin syntyi esikoisemme, eli hääyö sujui synnytyssalissa... :D
 

Yhteistyössä