G
GGH
Vieras
Puolisko on ihana ja olemme tuoreehko rakastunut pari. Toiselle on kuitenkin näiden muutamien kuukausien aikana kehittynyt tylsä tapa jäädä riitatilanteissa odottelemaan passiivisesti ja vihaisesti, että minä tulen lepyttelemään ja ratkaisemaan riitaa. Kuvio on usein mennyt niin, että kumppani ei soita tai vastaa puheluihin lyhyesti ja tylysti. Tämä johtaa käytännössä siihen, ettei kumpikaan soittele tai ole yhteydessä niin kauan, kunnes minä en enää jaksa pelleillä ja otan häneen lepyttelevästi yhteyttä. Yleensä se mitta on täyttynyt viimeistään viikon päästä ja olen mennyt hänen luokseen puhumaan rakentavasti. Toinen voisi käytöksestään päätellen jatkaa hiljaisuutta ja erossaoloa viikkoja. Minusta myös tuntuu, että toinen käyttää tuota jonkinlaisena vallankäytön aseena.
Tätä on tapahtunut jo niin monesti, etten halua tämän tavan ja lopputuloksen muuttuvan itsestäänselväksi. En haluaisi myöskään erota, joten olisiko jotain vinkkejä miten tällaista käytöstä saisi kitkettyä? Onneksi ei riidellä usein, mutta ei mikään parisuhde pelkkää aurinkoa ole. Toista ei voi muuttaa, mutta voinko itse tehdä jotakin? Jollain lailla minun pitäisi toimia niin, että toinen huomaisi ettei tuollaista käytöstä kannata jatkossa jatkaa. Että se johtaisi sen verran tylsiin asioihin, ettei ole sen väärti.
Tätä on tapahtunut jo niin monesti, etten halua tämän tavan ja lopputuloksen muuttuvan itsestäänselväksi. En haluaisi myöskään erota, joten olisiko jotain vinkkejä miten tällaista käytöstä saisi kitkettyä? Onneksi ei riidellä usein, mutta ei mikään parisuhde pelkkää aurinkoa ole. Toista ei voi muuttaa, mutta voinko itse tehdä jotakin? Jollain lailla minun pitäisi toimia niin, että toinen huomaisi ettei tuollaista käytöstä kannata jatkossa jatkaa. Että se johtaisi sen verran tylsiin asioihin, ettei ole sen väärti.