Toisen kuvien pölliminen ja esiintyminen niissä itsenä

Katherine Wheel

Aktiivinen jäsen
27.01.2005
17 604
0
36
Olikohan mahdollisimman käsittämätön otsikko :D Jospa koitan suomentaa... Eli, joku ottaa netistä, esim. irc-galleriasta jonkun kuvia, pistää niitä toisille sivustoille ja on olevinaan itse niissä kuvissa. Voiko sille tehdä muuta kuin ilmiantaa kyseisten sivustojen ylläpitäjälle joka ehkä sitten poistaa tunnuksen/kuvat, ja tämä ihminen voi sitten taas jossain tehdä uuden tunnuksen ja käyttää toisen ihmisen kuvia?

Alkuperäinen kirjoittaja Samu:
Jos kuvat on laitettu yleiselle sivulle ja kuvaajalla ei niihin tekijänoikeuksia yms. ovat kuvat melko vapaata riistaa käsittääkseni.

Eikös kuvaajalla ole aina tekijänoikeudet? Ja onko se laillista ottaa jonkun toisen ihmisen kuva ja väittää olevansa siinä itse?

Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Jos kuvat on laitettu yleiselle sivulle ja kuvaajalla ei niihin tekijänoikeuksia yms. ovat kuvat melko vapaata riistaa käsittääkseni.

Eikös kuvaajalla ole aina tekijänoikeudet? Ja onko se laillista ottaa jonkun toisen ihmisen kuva ja väittää olevansa siinä itse?

en usko että on sallittua..eikös se petosta tai no jotain ainakin sinnepäin ole esiintyä jonakin toisena?

Tiedän vaan, että joillekkin sivustoille kuvia ldatessaan luopuu samalla automaattisesti niiden tekijänoikeuksista...Tuskin on tosin laillista väittää kuvaa toisesta henkilöstä itsekseen mutta siitä en kyllä tiedä varmasti...

Esikoisen kuvia joku dorka ottanut irc galleriasta, pistänyt niitä milloin minnekin väittäen olevansa itse kuvissa. Nyt ne löytyivät joltain helvetin HornyMatches sivuilta :x Aika harmitonta ollut tähän asti, mut toi kyllä on kuvottavaa...

Esikoisen kuvia joku dorka ottanut irc galleriasta, pistänyt niitä milloin minnekin väittäen olevansa itse kuvissa. Nyt ne löytyivät joltain helvetin HornyMatches sivuilta :x Aika harmitonta ollut tähän asti, mut toi kyllä on kuvottavaa...

No hyi helvetti miten karmivaa :o
Mutta joskus kyllä näkee esim George Bushin kuvia avattarissa.

Yhteistyössä