Tunnustan olevani ihan armoton pilkunviilaaja, siksi pidän melkeinpä loukkauksena jos mua kutsutaan "söpöksi". Se on vähän niin kuin "ei tarpeeksi nätti ollakseen kaunis", antikohteliaisuus. Toisaalta tiedän, että monelle (varsinkin miehelle) sanat "nätti" ja "söpö" tarkoittavat todennäköisesti tasan samaa kuin "kaunis", eikä sävyero ole kuin omassa päässäni. (Saisko jostain sellaisen mielenterveyspotilashymiön, millainen sitten olisikaan
)
Asia on vähän sama kuin supervähättely "ihan kiva" (*NOOOT!!*) tai "sori vrt. anteeksi" josta ketjusta tämä juttu mieleen tulikin.
Jatkokysymyksenä, voiko teidän mielestä se "söpö" muuttua koskaan "kauniiksi" vai onko tuomittu ikuisesti kastiinsa?
Oon muuten ihan aikuinen, vuosia naimisissa ollut tyyppi eikä sinänsä aihe oo millään lailla ajankohtainen (kukaan ei oo siis haukkunut edes "söpöksi" vuosiin
), tykkään vaan sanoista ja sävyeroista. Siis kuten sanottu, pilkunnussija.
Asia on vähän sama kuin supervähättely "ihan kiva" (*NOOOT!!*) tai "sori vrt. anteeksi" josta ketjusta tämä juttu mieleen tulikin.
Jatkokysymyksenä, voiko teidän mielestä se "söpö" muuttua koskaan "kauniiksi" vai onko tuomittu ikuisesti kastiinsa?
Oon muuten ihan aikuinen, vuosia naimisissa ollut tyyppi eikä sinänsä aihe oo millään lailla ajankohtainen (kukaan ei oo siis haukkunut edes "söpöksi" vuosiin
Viimeksi muokattu: