Toisesta ketjusta tuli mieleen: Oletko mieluiten "kaunis" vai "söpö"/ "nätti" (siis asiaa sävyeroista)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tapetilla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Molemmat samaa aikaa. Söpö voi olla kaunis ja useimmiten onkin! :)

MUTTA söpö VOI olla ei-kauniskin.

Yleensä silti söpö/kaunis on vielä kauniimpi kuin pelkkä kaunis.

Astrolabe on persoonallisen kaunis ja hänessä on myös söpöyttä. Tuo söpöys ihmisessä tarkoittaa sitä, että piirteissä on nuoruutta eli esim. jotakin kuusikymppisistäkin voi kutsua söpöksi, koska kasvonpiirteet ovat sellaiset.

Pidän itseäni meikattuna ihan nättinä, ilman meikkiä ihan tavallisena. Kukaan ei ole ikinä kauniiksi sanonut, ei edes oma mies. Appiukko sitä joskus kyseli, että onko mieheni koskaan kehunut minua kauniiksi (kun hänen mielestään vaimoa pitää kehua kauniiksi useinkin) ja kun vastasin kieltävästi, niin ensin haukkui poikansa ja sitten totesi, että tietysti jos sitä ei pidä toista kauniina niin mitä sitä valehtelemaankaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ihan nätti kai;26120055:
Pidän itseäni meikattuna ihan nättinä, ilman meikkiä ihan tavallisena. Kukaan ei ole ikinä kauniiksi sanonut, ei edes oma mies. Appiukko sitä joskus kyseli, että onko mieheni koskaan kehunut minua kauniiksi (kun hänen mielestään vaimoa pitää kehua kauniiksi useinkin) ja kun vastasin kieltävästi, niin ensin haukkui poikansa ja sitten totesi, että tietysti jos sitä ei pidä toista kauniina niin mitä sitä valehtelemaankaan.

Mut eikö oma hani ole omissa silmissä aina kaunis?

[QUOTE="vieras";26120093]Minä sanoisin sinua söpöksi.[/QUOTE]

Se taitaa olla yleisin mielipide. Kerran, ollessani 13v, sain kielikurssilla italialaiselta pojalta lapun, jossa luki "you are beautiful". Voi olla myös rajallisen sanavaraston tuotos. :D Hää kuitenki pääs tanssimaan yhden hitaan kanssani. :D

Mutta joidenkin silmissä olen paskovan kissan näköinen, joten mielipiteitä on moneen kastiin.

Se taitaa olla yleisin mielipide. Kerran, ollessani 13v, sain kielikurssilla italialaiselta pojalta lapun, jossa luki "you are beautiful". Voi olla myös rajallisen sanavaraston tuotos. :D Hää kuitenki pääs tanssimaan yhden hitaan kanssani. :D

Mutta joidenkin silmissä olen paskovan kissan näköinen, joten mielipiteitä on moneen kastiin.

Olet sinä kauniskin, mutta söpö on lisämääre kauneuteen. Olet pehmeällä ja herkällä tavalla kaunis.

Liv tyler on todella kaunis mutta myös suloisen/söpön näköinen.
Oikeastaan nyt kun mietin, niin lähes jokainen kaunis nainen on myös söpö, ainoastaan seksikäs eli tavallaan jo horahtava nainen ei ole söpö, mutta on kaunis.

Ymmärrän ap sua ihan täysin. Mun mies sanoo mua usein söpöksi ja se ärsyttää. Hän on myös jollain tavalla itse myöntänyt niiden eron. Sanoi, että hänelle söpöys on naisessa sellaista kovaa kauneutta tärkeämpää.

Voiko joku tosissaan edes väittää, etteikö kaunis voisi ola söpökin?
Voi kyllä todellakin voi ja useimmiten onkin, sitä söpöyttä tarvitaan kauneuteen jos haluaa olla erityisen kaunis.

Söpö on sellanen isosilmänen, hymyilevä lyhyenläntä nuori/nuorehko nainen(/mies). Söpö voi olla vähän ylipainoinenkin. Nätti on sellanen perushyvännäkönen, ei "erikoinen", muttei tietenkään rumakaan. Kaunis on kaunis, kaunista suurin osa pitää hyvännäköisenä. Kaunis huomataan. Pitkä henkilö. Hoikka, sulokasliikkeinen. Gasellinomainen.

Itse haluisin itseäni kutsuttavan söpöksi.

Mun mielestä söpöjä on lapset ja lapsen kasvoiset, monesti ihan positiivisessa mielessä, mutta joissain tilanteissa ja iässä se on mun mielestä vähän "loukkaava" kohteliaisuus.

[QUOTE="vieras";26120344]Mun mielestä söpöjä on lapset ja lapsen kasvoiset, monesti ihan positiivisessa mielessä, mutta joissain tilanteissa ja iässä se on mun mielestä vähän "loukkaava" kohteliaisuus.[/QUOTE]

Naisia voi helpommin kutsua söpöksi kohteliaisuutena kuin miestä.

[QUOTE="tiimarinvihko";26120170]Ymmärrän ap sua ihan täysin. Mun mies sanoo mua usein söpöksi ja se ärsyttää. Hän on myös jollain tavalla itse myöntänyt niiden eron. Sanoi, että hänelle söpöys on naisessa sellaista kovaa kauneutta tärkeämpää.[/QUOTE]

No aivan, kyllä mä luulen kanssa salaa että miehet tietää tasan tarkkaan noiden eron jolloin esim. se "nätti" on ihan vaan säälikohteliaisuus..! Ja palatakseni ekaan viestiin, väittäisin, ettei noita piirteitään voi muuttaa niin että jotenkin upgradettaisi (mikä hitto tuo olisi järkevästi suomeksi?! ?) itsensä "söpöstä" "kauniiksi" - ja tuossa oli siis pohjalla mun luokittelu niin että "kaunis" on se nro 1.

Kysyin mieheltä, sanoi että kaikkea sitä. Luulen, että on ihan oikeassa. Siis olen kyllä ihan kaunis, sen verran peiliä katsoessani itsekin havainnut.

Kun mietin, niin mua ei ole ikinä sanottu söpöksi tai nätiksi (paitsi toi mies äsken). Kauniiksi kyllä. Nyt väsyneenä pikkulapsen äitinä on kyllä välillä päiviä, kun en ole yhtään kaunis omasta mielestäni, vaikka periaatteessa tiedän kasvonpiirteideni olevan kauniit ja olen yleensä huoliteltu ja ihan kai tyylikäskin usein.

En kyllä nyt ymmärrä miten tää keskustelu kääntyi astrolaben nättiyteen, mutta mielestäni hän on nimenomaan söpö. :) Ja nättikin. Rakastettavan näköinen.

Itse olisin mieluiten... kaunis varmaan. Omalta mieheltä tulee lähinnä kerran kuukaudessa kommentteja: oletpas nätti TÄNÄÄN. Siitä voi päätellä, että yleensä en ole. :D

Yhteistyössä