Toisesta ketjusta tuli mieleen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hihheijaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hihheijaa

Vieras
Niin kun täällä äsken kysyttiin, että millä nimellä kutsut miestäsi, niin mulle tuli mieleen nyt tällänen kysymys, mikä aina välillä vähän vaivaa mua..

Onko täällä kaikki naimisissa, jotka käyttää ilmaisua "mun mies" vai avoliitossa tjsp.. Itse oon avoliitossa, mutta en millään kyl saa sanottuu tota mun miestä "mun mieheks". Jos ymmärrätte..? Siis jos puhun siitä vaikka joillekin vieraammille ihmisille. Tuntuu ihan helvetin tyhmältä. "Poikaystävä" taas tuntuu vähän hölmöltä kans, ja taas liian epäviralliselta, koska asutaan kuitenkin yhdessä ja meillä on lapsi.. "Avomies" ei myöskään oo kiva, kun en vaan osaa ajatella tota miehenä.. Kuulostaa jotenkin niin vanhalta.. Mä siis 24 ja "mies" (:D) 29.. Vaikka emmä tiedä vaikuttaako se ikä siihen edes..

Olisko ehdotuksia, että miksi mä voisin sitä oikeen sanoa. Siis esitellessä? Vai oonkohan ainot joka on tästäkin kehittanyt jonku ongelman..:D

Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Onko sillä nimeä? Jos on, niin käytä sitä!

Nii ei yhtään huono idea, ja tottakai teenkin niin jos on yhtään tutumpi ihminen, mut jos ei kunnolla tunne jotain ihmistä, niin tyhmä alkaa puhumaan siitä sitten heti nimellä "mun pekalle" kävi näin ja näin.. "meiän pekka" Nojoo..

Eli siis tästä ei siis pääse sitte yli eekä ympäri.. :)

Ite käytän omasta siipastani 'mun mies' nimitystä jos puhun vieraammalle, tutummalle sitten nimellä, ja naimisissa tosiaan ollaan. Ennen naimisiinmenoa taisin puhua avokista, koska ei tuntunut iänkään puolesta tosiaan oikealta puhua 'miehestä', vasta vähän päältä parikymppisiä kun oltiin :D

Mä en oikeen tiedä millä nimityksellä pitäisi kutsua sisarusten ja kaverien avopuolisoja, kun jotenkin tuntuu niin tyhmältä just puhua avomiehestä tai -vaimosta jos on kyse nuorista ihmisistä, mutta taas esim. vaimoke (jota näissä keskusteluissa joskus käytän) on omaan korvaan halventavan kuuloinen enkä ketään henk koht halua siksi kutsua.. Sitten taas mies tai vaimo antaa väärän kuvan ja poika-/tyttöystävä ei oikein enää toimi jos on suhdetta 10v takana ja ikää 30+ ja pari muksuakin jne.. Kauhee dilemma näinkin päin :D