toisesta ketjusta tuohtuneena, varapäiväkoti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anteeksi avautuminen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

anteeksi avautuminen

Vieras
On lapselle vieras paikka ja en minäkään haluaisi mennä täysin vieraaseen työpaikkaan vain siksi että olisin "tiellä". Hyvänen aika, jos äiti on kotona ja huom. Juurikin äsken mainitussa ei siis ole kipeä tai kyvytön hoitamaan lasta, miksi lapsi viedään vieraaseen päiväkotiin ja hoitajille!! Olipa pakko avautua tämä helpotti.

Ainakin minä menisin mieluusti uuteen paikkaan vaihtelun vuoksi tutustumaan päiväksi.

Ja tiedän monta sellaista lastakin, jotka mieluusti saavat uusia leikkikavereita (vaikkakin vain päiväksi) ja kokeilevat uusia leluja ja kiipeilytelineitä.

Täällä varapaikan vieraaseen päiväkotiin saa vain ne joiden molemmat va hemmt työssä.

Valheella on taipumus tulla julki. Joten en mennettäisi luottamusta sillä et valehtelen olevani töissä vaikka todellisuudessa olisin vapaalla.

Niin, ei varahoito ole välttämättä lapsille mitenkään kamalaa. Itse muistelen todella positiivisesti yhtä kesää, kun sain olla kuukauden vieraassa päiväkodissa, kun vanhemmat ei saaneet lomiaan samaan aikaan kuin pph.

Oma lapseni oli pari vuotta perhepäivähoitajalla ja siinä hoitomuodossa varahoidon tarve on yleisempää kuin päiväkodeissa, kun aina pph:n sairastessa pitää joko järjestää hoito itse tai viedä lapsi varahoitoon. Alkuun kikkailin kaikin keinoin, että lasta ei tarvitsisi varahoitopaikkaan viedä ja häntä kuskattiin 30 km päähän mummolaan hoitoon tai pidin itse vapaapäiviä. Mutta kun sitten ensimmäisen kerran varahoitoon vein, niin sehän menikin tosi mukavasti. Lapsi ei ollut ollenkaan ikävöinyt tai itkenyt, oli vaan innoissaan uusista jutuista.

Ei sillä, että pitäisin hyväksyttävänä varahoitopaikkojen käyttöä ihan muuten vaan, jotta saa lapset pois jaloista.

Meillä kysytään hoidon tarve. Ei tarvitse selitellä sen kummemmin onko töitä vai ei. Ei silti tulisi mieleenkään viedä lapsia hoitoon ellen minä ja mies molemmat olisi töissä tai niin sairaana ettei hoitamisesta tulisi mitään, esim. paha flunssa, mahatauti tms.

Yhteistyössä