Töissä käyvät, paljon teille jää kuukaudessa pakollisten menojen jälkeen rahaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Maksullisen koulutukseni takia en saa juurikaan rahaa säästettyä sen jälkeen, kun maksan monen tonnin kurssit plus laitan jonkin verran sijoituksiini. Bruttoperuspalkka 2500 euroa.

Bruttopalkka on 4200e. Verojen jälkeen n. 2600e. Siitä menee yhteiselle kulutilille 70% eli n. 1820e. Totaaliomiin menoihin menee keskimäärin n. 200e kuussa. Eli mitäs mulle jää, 580e. Tosin siitä menee automaattisesti 200e rahastoihin, olisko nekin sitten pakollisia kuluja.

Meillä jää n 2500-4000e/kk nettona, tosin ei joka kuukausi koska osinko nostetaan kerran vuodessa, mutta keskimäärin parin viime vuoden aikana. Lapsilisät siihen päälle lasten tileille jemmaan.

ööh, miten helkutissa noin hyvät tulot?!
Mulle sekä miehelle jää verojen jälkeen noin 1500e/kk ! tosta asuntolaina+autolaina+vakuutukset, sähkö ym vaihtelevat lääkäri, puhelinlaskut sun muut. Ruoka maksaa... mitään ylimäärästä ei jää ikinä. Kaikki vaatteet ostetaan kirppikseltä... et silleesti. Mä olen ollu samassa duunissa 8v ja mies 10v ja palkka on aika surkee noihin edellisiin nähden :/

Paljon opiskelua ja niukkaa elämistä monta vuotta, tarkkaa taloudenpitoa, kovaa työtä ja pitkiä päiviä monta vuotta siihen perään. Suosittelen myös sijoittamista.
Tuo 2500-4000e siis 2 hengeltä laina- ja asumiskustannusten yms. jälkeen, tuosta sitten ruoka, bensat, lomamatkat ja muut kulut.

Brutto n. 2100-2300€, netto 1500-1700€. Asumiseen ja autolainaan tuosta 550€, opintolaina 120€. Miehellä toki omat tulot ja maksaa oman puolikkaansa asuntolainasta, meillä suurinpiirtein sama tulotaso.Tuosta jäljelle jäävästä n. 900-1000€ maksetaan vielä hoitomaksu, miehen kanssa puoliksi. Loput jää ruokaan, bensaan ja laskuihin.

Yhteistyössä