Toisten raskaudet ärsyttää, ei kaikkien -onko muilla näin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei kateellinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei kateellinen

Vieras
Tuttavapiirissä on muutamia raskaana olevia. Useimpien puolesta olen todella onnellinen ja iloinen, mutta yhden naisen raskaus ärsyttää ihan suunnattomasti! En tiedä miksi noin on... Onko syynä se, että hän lopetti lähes kokonaan yhteydenpidon tavattuaan nykyisen avopuolisonsa alle 2v sitten? Ja nyt kun heille on tulossa vauva, ei muusta puhukaan (silloin harvoin kun ollaan yhteyksissä ). Kiertokirjeitä lähettää sähköpostissa, ei juuri muuta (jollei masu sitä ja vauva tätä-kuulumisia lasketa)

Onko kellään vastaavia kokemuksia, että jokaisen puolesta ei vaan osaa iloita? Että pikemminkin ärsyttää :kieh:

Ehkei vastaava, mutta: olen ollut äärettömän kateellinen muiden pienistä vauvoista, vaikka siis itselläni on oma aivan ihana kultavauva! Kyllä on harmittanut, kun ei ole osannut iloita erittäin läheisenkään pikkusukulaisen syntymästä tuon kateuden takia. Aivan käsittämättömiä tunteita sitä herääkin näissä tunnemyrskyissä =) Niiden piikkiin tuntemukseni olen laittanut.

no mulla oli aiemmin niin, että aina kun kuulin raskausuutisen olin äärettömän surullinen (kateellinen). Nyt kun on oma vauva, en vähään aikaan huomannut itsessäni näitä piirteitä, mutta nyt taas pikkuhiljaa kun synnytyksestä on kulunut aikaa, olen tosiaankin jotenkin kateellinen toisten kauniille kasvaville vatsoille. Enkä edes osaa selittää miksi?! :(

Entisen työkaverin raskaus ärsytti ihan sikana!! Ei me mitään sydänystäviä oltu muutenkaan mutta kaikki puheenaihe hänen puoleltaan oli raskautta ja vauvaa ja mahaa... Ja kun tämä kaikkitietävä oli vielä joskus muinoin lukenut sairaanhoitajaksi nii varmaksihan se kaiken tiesi ja muut ei tienny sitte mitään vaikka olis kyse ollu mielipideasiasta tai toisen kokemuksesta!!! Se oli todella pitkä puolivuotta... ja sen jälkeen oli puhetta 1,5v pelkästään siitä vauvasta aina ei muusta.

Mua ei muitten raskaudet ärsytä, mutta silloin kun näkee röökaavan odottajan niin kyllä sieppaa... Tai kännisen, ja silloin sieppaa vielä enemmän. Ja ihan vaan siksi et mua ottaa päähän et tollaset ääliöt raskautuu ja mä en :ashamed: Tuntuu vähän epäreilulta välillä.

eli suunapäänäpersiinä tarkoitatko että koska minä poltin raskausaikana, minun ei olisi saanut saada minun tytärtäni, saati tyttäreni ei olisi saanut saada syntyä? "tollaset ääliöt raskautuu"- kommenttia mietin vaan. Kiitos kovasti tästä.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti minäkin:
eli suunapäänäpersiinä tarkoitatko että koska minä poltin raskausaikana, minun ei olisi saanut saada minun tytärtäni, saati tyttäreni ei olisi saanut saada syntyä? "tollaset ääliöt raskautuu"- kommenttia mietin vaan. Kiitos kovasti tästä.

Mä nyt vaan en todellakaan arvosta sitä ,että vaikka on raskaana niin silti vaan kessuttelee. osoittaa erittäin huonoa vastuuntuntoa semmoinen.
Eipä siinä paljon lapsestaan välitä. Siksi mua ärsyttää että kyllä ne vaan raskautuu, jotka ei lapsestaan sen vertaa välitä et lopettais ees röökaamisen :headwall: :headwall:

Mä ymmärrän tuon suunapäänäpersienän kommentin. Varmasti katkeroittaa mielen, jos näkee jonkun massu pystyssä nortti huulessa, jos on itsellä vaikeuksia raskaaksi tulemisessa ja tekee kaikkensa edesauttaakseen hedelmöittymistä :/ Eipä tuo kommentti varmaan tarkoittanut, ettei röökaajien lapsilla olisi oikeutta syntyä.

Minua ei toisten raskaudet niinkään ärsytä (omasta raskaudesta nyt 2kk), mutta haikeaa on kuunnella raskaana olevien tuntoja ja katsella kasvavia masuja... *huoh* Itsellä kun mahan kohdalla tuollainen löysä nahanriekale :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:
Mä ymmärrän tuon suunapäänäpersienän kommentin. Varmasti katkeroittaa mielen, jos näkee jonkun massu pystyssä nortti huulessa, jos on itsellä vaikeuksia raskaaksi tulemisessa ja tekee kaikkensa edesauttaakseen hedelmöittymistä :/ Eipä tuo kommentti varmaan tarkoittanut, ettei röökaajien lapsilla olisi oikeutta syntyä.

Minua ei toisten raskaudet niinkään ärsytä (omasta raskaudesta nyt 2kk), mutta haikeaa on kuunnella raskaana olevien tuntoja ja katsella kasvavia masuja... *huoh* Itsellä kun mahan kohdalla tuollainen löysä nahanriekale :headwall:

Juu siis tuota se ei tosiaan tarkoittanut.

Tekis vaan mieli noitten röökaajien päähän takoa sitä kiitollisuutta ja vastuuntuntoa kun niillä ei sitä omasta takaa tunnu olevan |O

Alkuperäinen kirjoittaja äiti minäkin:

No voitko väittää olevasi fiksu kun myrkytit syntymätöntä lastasi oman itsesi takia?

Olen paljon asiaa tänään miettinyt ja tullut tulokseen, että olen aina tässä ystävyyssuhteessa ollut kuuntelija. Hänen rakkaushuolensa, hänen työasiansa jne. Minun asioistani ei ole koskaan ollut kiinnostunut, ei edes silloin kun itse olen ollut raskaana tai vastasyntyneen vauvan äiti. Vain hän ja hänen ongelmansa.

Mun poika oli vasta 8kk vanha, ei ollut yhtään vauvakuumetta, mutta kun kuulin et erään on saanut pojan, olin tosi kateellinen. :0 Ihan outoa! Onneksi oon nyt raskaana. :)

Mua ei ärsytä muuta kun se, että ystävän tarvii KOKO AJAN VALITTAA OLOONSA. milloin ottaa pi**usta ja milloin supistaa. Jos ite hankkiutuu tohon tilaan niin omapahan on vikansa.

EI TARTTE KOKO AJAN VALITTAA!!!

Kyllä ärsyttää! Mieheni veljen avokki odottaa kolmatta lasta ja voi elämä... Ei puhu ei sitten mistään muusta kun omasta raskaudesta ja kuinka on paha olo ja paha olo ja paha olo ja...
Tähän asti suunnilleen puhui aikaisemmista synnytyksistä ja nyt kun tämä lapsi on viimeinen niin voin kuvitella että tästä synnytyksestä kuullaan sitten loppuelämä. Samaan aikaan on hyvä ystäväni raskaana eikä hänen odotuksessaan ärsytä mikään kun se ei "ammu yli",mutta kun tämän toisen kanssa ei voi jutella mistään ilman että jotain kautta päästään hänen raskauteensa. Muuten tullaan ihan mainiosti juttuun,mutta tässä raskausasiassa en vaan kerta kaikkiaan jaksa.

Alkuperäinen kirjoittaja ÖÖÖH:
Mua ei ärsytä muuta kun se, että ystävän tarvii KOKO AJAN VALITTAA OLOONSA. milloin ottaa pi**usta ja milloin supistaa. Jos ite hankkiutuu tohon tilaan niin omapahan on vikansa.

EI TARTTE KOKO AJAN VALITTAA!!!

Minua ärsyttää ylipainoisten raskaudet, jos-parisuhde-on-sieltä-syvältä -raskaudet, tyhmien ihmisten raskaudet ts. ÄO keskustelun perusteella pitkälti alta sata ( jostakin syystä vain tuntuvat lisääntyvän kovastikin).

Alkuperäinen kirjoittaja Koa:
Minua ärsyttää ylipainoisten raskaudet, jos-parisuhde-on-sieltä-syvältä -raskaudet, tyhmien ihmisten raskaudet ts. ÄO keskustelun perusteella pitkälti alta sata ( jostakin syystä vain tuntuvat lisääntyvän kovastikin).
Miks sua noi raskaudet ärsyttää?

Yhteistyössä