Töitä tarjottu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hillopuplla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hillopuplla

Vieras
Unelma keikkaa tarjottu. Jippii!!!
Ihan mieletön tuuri.

Mutta, mutta...Aloitimme vauva projektin tässä kuussa, menkat pari päivää myöhässä ei uskalla testata. Sillä en voi tätä työtä tehdä raskaana. Keikka olisi lyhyt, pari kuukautta vaan. Lupasin vastata ensiviikolla.

Hiemankos murehdin etukäteen. Mutta pelottaa niin perkuleesti. Tiedän että raskutuminen ei ole yksinkertaista mutta 2 lastamme on yhdestä kierrosta tehtyjä. Oliko selkeesti sanottu.

Alkuperäinen kirjoittaja hillopulla:
Liuottimet kai tässä olisi se suurin syy.

mä olen töissä kemian tuotantolaitoksella ja meidän laborantilla oli raskaana ollessaan tasan 2 raaka-ainetta joita ei saanut käsitellä.

Henkilökohtaiset suojaimet on muutenkin toimivan ilmanvaihdon ohella (mm kohdepoistot) tärkein suojausväline. Jos etsit liuottomien käyttöturvallisuustiedotteita, niissä on kohdassa 15 lueteltu ko aineen Riski ja Suojalausekkeet. Luettelo on olemassa netissäkin "kemikaalit R- ja S-lausekkeet" mutta R46, R60, R61, R62, R63 ja R64 on ne mitä on varottava.

99% liuottimissa ei näitä ole.

Jos haet netistä aineen nimellä ja käyttöturvallisuustiedote tai Material Safety Data Sheet ( = MSDS ) niin pääset jo pitkälle niiden kanssa mitkä mietityttää.

No niin kiitos asiallisista vastauksista eipä ole tullut mieleen että kaikki liuottimet ei olisi tällaisia vaarallisia. Koulussa pistivät mut ulos koko maalaamosta ihan vaan varuiks ja samaa sanoi neuvolan täti molemmissa raskauksissa että älä tee ollenkaan varmuuden vuoksi.

Testaan ja sitten soitan ja kysyn jos tarpeen. Loppuu tämäkin vouhotus.

Alkuperäinen kirjoittaja hillopulla:
No niin kiitos asiallisista vastauksista eipä ole tullut mieleen että kaikki liuottimet ei olisi tällaisia vaarallisia. Koulussa pistivät mut ulos koko maalaamosta ihan vaan varuiks ja samaa sanoi neuvolan täti molemmissa raskauksissa että älä tee ollenkaan varmuuden vuoksi.

Testaan ja sitten soitan ja kysyn jos tarpeen. Loppuu tämäkin vouhotus.

Ei kannata riskeerata tietenkään, mutta suurin osa hommista onnistuu normaalisti. Taidettiin tästä silloinkin keskustella, tuli mieleen tuosta maalaamo-kommentista :wave: Voihan opettaja vaikka olla yhteydessä maalien/liuottimien maahantuojaan tai valmistajaan ja selvitellä miten heidän tuotannossa/labrassa toimitaan jos työntekijä on raskaana. Siinähän selviää heti homman juoni =)

Minä olen labrassa töissä raskaana, ongelmitta. Käyn läpi käyttöturvallisuustiedotteet ennen työskentelyä että voin varmasti tehdä. Hengityssuojaimetkin on apuna.

Yhteistyössä