toivon toisestakin lapsesta tyttöä -muita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haaveilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Mäenjaksamyöskään:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ikävää tekstiä:
Alkuperäinen kirjoittaja just joo:
Ihan olisin voinut saman tekstin kirjoittaa muutama viikko sitten, mutta poikahan se tämä tulokas on. :(

Kaipa se on vaan totuttava ajatukseen. Ja tehtävä vielä se toinen tyttö joskus! ;)

No annapa kuule vaikka adoptioon tuollainen harmillinen erehdys. Joku voisi sen vaikka huolia. Itse haluan sinisilmäisen vauvan. Jos tulee jotain muuta, en tiedä miten voin jatkaa elämääni.

No osasinpa kuule odottaa tällaista kommenttia :D

Se nyt vaan on niin, että tyttöä toivoin, ja poikaveikkaukseen petyin. Mutta se ei varmaankaan tarkoita sitä ettenkö rakasta lastani tulevaisuudessa.
Ja sanoihan täällä moni muukin, että poika olisi pettymys?

En antaisi ikinä adoptioon lastani ettei häntä päätyisi kasvattamaan joku yhtä umpimielinen ihminen kuin sinä.

"varmaankaan" Ehkä siis kuitenkin on mahdollista ettet rakastaisi poikaa? Toivotaan että saat tytön.

Varmaankaan oli silkka sanamuoto tuossa tekstissä, VARMAANKIN ymmärrät?

Mä en jaksa näitä ihmisiä jotka kritisoi sitä, että toivoo toista sukupuolta. Minä pidän enemmän yleisesti ottaen tytöistä, tyttöjen jutuista ja viihdyn paremmin tyttöjen kanssa. Saan kai toivoa tyttöä ja voin ihan avoimesti sanoa että poika-sukupuoli on pettymys. Totta kai rakastan lastani tulevaisuudessa varmasti yhtä paljon kun jos olisi ollut toista sukupuolta. Ei tässä siitä ole kysymys.

Tytöt ja pojat vaan ON erilaisia, ihan sama mitä sanotaan, kyllä ne valtaosin on.

Mä toivon että saat tytön, joka poikkeaa sun käsityksen mukaisesta tyttölapsesta, ja joka ei piittaa sun tyttöjutuista pätkääkään. Se olisi sulle kasvun paikka, sittenpähän huomaisit ettei tyttöjä ja poikia voi luokitella pelkästään sukupuolen perusteella.

Siinähän toivot :D

Kiitos kaikille vastauksista:) ihana huomata, etten ole ajatusteni kanssa yksin. Vielä pitäisi 6 viikkoa jännätä kumpi tulee..ärsyttää muuten kun tähän ketjuun lapsettomat tulevat kommentoimaan tyyliin "olisin onnellinen ylipäätään lapsesta". Tottakai minäkin olen, mutta kai sitä saa toivoa. En halua koskaan muuttua ihmiseksi joka ei uskalla sanoa toiveitaan ääneen tai edes nimettömänä netissä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En halua koskaan muuttua ihmiseksi joka ei uskalla sanoa toiveitaan ääneen tai edes nimettömänä netissä.

Mutta ehkä jonakin päivänä muutut ihmiseksi, joka ihmettelee ja ehkä pikkuisen häpeääkin sitä, mitä joskus on tullut julkisesti toivottua. Enkä sano tätä millään pahalla. Ihmiset muuttuvat ja kasvavat. Se, mikä yhtenä hetkenä tuntuu pettymykseltä, saattaakin osoittautua elämän onnellisimmaksi asiaksi.

kyllä sä olet arvokkaampi jos sulla on poika. Ei tyttöjä arvosteta ikinä samalla tavalla, et ikinä pääse samalle tasolle jos sulla ei ole edes yhtä poikaa. Ja miehen silmissä et oo ole oikea nainen jos et sille poikaa saa aikaiseksi, sanoo se ääneen mitä tahansa.

Saanko neuvoa että älä kysy kumpi tulee!! Mäkin toivoin toista tyttöä, mutta ei kysytty etukäteen. Poikahan sieltä tuli, mutta koska olin vähällä menettää hänet synnytyksessä niin olin vain ja ainoastaan rajattoman kiitollinen saadessani hänet syliini... sukupuoli ei häirinnyt hetkeäkään. Enkä usko että kukaan sitä enää siinä vaiheessa harmittelee kun saa vauvan syliin.

Alkuperäinen kirjoittaja Ksantippa S.:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En halua koskaan muuttua ihmiseksi joka ei uskalla sanoa toiveitaan ääneen tai edes nimettömänä netissä.

Mutta ehkä jonakin päivänä muutut ihmiseksi, joka ihmettelee ja ehkä pikkuisen häpeääkin sitä, mitä joskus on tullut julkisesti toivottua. Enkä sano tätä millään pahalla. Ihmiset muuttuvat ja kasvavat. Se, mikä yhtenä hetkenä tuntuu pettymykseltä, saattaakin osoittautua elämän onnellisimmaksi asiaksi.

En usko, että tulen koskaan häpeämään toiveitani. Ne ovat tämän hetkisten tunteideni aikaansaamia ja pystyn hyväksymään ne. tietysti myöhemmin voin ihmetellä miksi aikoinaan toivoin näin, ihan samalla tavalla kuin joku toinen saattaa ihmetellä tai hävetä sitä, ettei kuunnellut tunteitaan.

Miksi tällä palstalla on niin kova poikaviha? Joka ketjusta saa lukea näitä tyttötoiveita vain. Kyllä kertoo jotain tämän palstan kirjoittajien kypsyydestä. IRL elämässä ei onneksi ole tällaista meno ja täytyy sanoa että hulluksihan sitä tulis jos olis noin pinnallisia ihmisiä tuttavina. Eikö teillä todellakaan ole tuon turhempaa asiaa mistä kinastella? Lapsen sukupuoli? OMAN lapsen sukupuoli? Ei ne tytötkään aina ole niitä prinsessoita, tiedän useammankin vähemmän tyttömäisen tytön..samat metkut ne on molemmilla sukupuolilla..

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Miksi tällä palstalla on niin kova poikaviha? Joka ketjusta saa lukea näitä tyttötoiveita vain. Kyllä kertoo jotain tämän palstan kirjoittajien kypsyydestä. IRL elämässä ei onneksi ole tällaista meno ja täytyy sanoa että hulluksihan sitä tulis jos olis noin pinnallisia ihmisiä tuttavina. Eikö teillä todellakaan ole tuon turhempaa asiaa mistä kinastella? Lapsen sukupuoli? OMAN lapsen sukupuoli? Ei ne tytötkään aina ole niitä prinsessoita, tiedän useammankin vähemmän tyttömäisen tytön..samat metkut ne on molemmilla sukupuolilla..

En mä ainakaan poikia vihaa tms. Mä vaan koen luonnollisempana olla tyttöjen äiti. No, mulla on kaks poikaa ja kumpiki on ihan yhtä rakkaita kuin tyttöni on, mutta kyllä meillä ainaki erot on perinteisiä: pojat räiskii ja rymistelee ja on kovin eloisia ja fyysisiä, tyttö saattaa istua 2 tuntia nukkekodin ääressä järjestelemässä huonekaluja tai lattialla puettamassa nukkeja. Mulla on välillä vaikeuksia kestää poikien fyysisyyttä ja sitä, että koko ajan pitää olla joku projekti päällä, vaikkakaan en kuitenkaa enää vaihtais poikiani yhteenkään tyttöön :)

Ja mitä aiheeseen tulee, niin ainakin täälläpäin ennemminkin toivotaan poikia. Mullakin useita kavereita jotka toivoo poikaa, ei tyttöä.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:

Ehkä siksi et tapaa näin ajattelevia, koska ihmiset pitävät yleensä toiveensa piilossa tietäen mahdollisen reaktion. Itsekin mietin tarkkaan kenelle uskallan asiasta kertoa. Moni ei myöskään uskalla sanoa toiveitaan ääneen kun pelkää etteivät ne toteudukaan. Tuttavapiirissäni olen ollut yllättynyt kuinka monella loppujen lopuksi onkaan toiveita sukupuolen suhteen kun olen asiasta jutellut. Uskon, että aika moni sisimmässään toivoo toista sukupuolta.

Niin ja itse en vihaa poikia, mutta en vaan koe jääväni mistään paitsi jos en niitä saa. En siis kadehdi pojan saavia, se ei herätä oikeastaan mitään tunteita. Minun tutuistani todella moni on kertonut toivovansa tyttöä.

Itse taas uskon että suurin osa sisimmässään ei toivo joko tyttöä tai poikaa. Itse toivon ehdottomasti LASTA, omaa rakasta lasta. Nuo tyttöjen ja poikien väliset erot on niin typeriä väittämiä, kyllä se on se lapsen luonne eikä sukupuoli.
Meidän 4v. poika taas touhuaa monta tuntia putkeen autoilla, ihan rauhallisesti. (verraten tuohon ylempään tyttö leikkii tunteja nukkekodilla).. Kun taas 6v. tyttö saattaa rymistää monta tuntia keppihevosensa kanssa ympäri asuntoa.
Tuo nyt on maailman typerin väite että toivoo tyttöä vain koska nämä ovat rauhallisempia, ei se nyt ehkä ihan aina niin mene ;)

Samoja ajatuksia oli myös täällä.
Vielä silloinkin kun kuulin odottavani poikaa.
En myöskään osannut kuvitella itseäni pojan äidiksi,mutta tiedättekö mitä.Ei se ole yhtään sen erilaisempaa.Näin sen pitkinin mennä.
Siinä vaiheessa kun rakkaus omaa lastaan kohtaan nousee,niin se on se ja sama mikä lapsi on sukupuoleltaan.

Toivominen ei ole väärin,mutta se on että tulette tänne kertomaan kuinka hirveitä pojat ovat kun teillä ei niistä ole edes kokemusta.Ja pojatkin ovat ihan omia persooniaan,ihan kuten tytötkin.

Rakastakaa lapsianne lapsina,älkää tyttöinä tai poikina.Ne ymmärtää ketkä ymmärtää;)

Alkuperäinen kirjoittaja lupa toivoa:
Samoja ajatuksia oli myös täällä.
Vielä silloinkin kun kuulin odottavani poikaa.
En myöskään osannut kuvitella itseäni pojan äidiksi,mutta tiedättekö mitä.Ei se ole yhtään sen erilaisempaa.Näin sen pitkinin mennä.
Siinä vaiheessa kun rakkaus omaa lastaan kohtaan nousee,niin se on se ja sama mikä lapsi on sukupuoleltaan.

Toivominen ei ole väärin,mutta se on että tulette tänne kertomaan kuinka hirveitä pojat ovat kun teillä ei niistä ole edes kokemusta.Ja pojatkin ovat ihan omia persooniaan,ihan kuten tytötkin.

Rakastakaa lapsianne lapsina,älkää tyttöinä tai poikina.Ne ymmärtää ketkä ymmärtää;)

Tätä juuri tarkoitin!
Tyttöä voi toki toivoa mutta se ei ole oikein jos haukutaan pojat huonotapaisiksi villikoiksi. Tämä on takuulla luonne- eikä sukupuoliero. JOS teillä olisi oma poika, olisitte todennäköisesti samaa mieltä ja tympeissään siitä, että poikalapsia pidetään jotenkin "huonompina".

Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Miettiikö joku oikeasti tulevaa lastaan jotenkin niin, että ei kuvittele sitä lasta kummaksikaan sukupuoleksi?
Ihan tosi?

ja jos niin miten se onnistuu? Minulta ei onnistunut vaikka toki tärkeää oli se terveys.

En ymmärrä miten ei osaa nähdä itseään kuin tyttöjen äitinä? Onko poikien äideillä jotain erityisominaisuuksia tai puuttuuko niitä :D

Kuulostaa pikemminkin siltä, että poika voisi tehdä sinulle hyvää;) Usein samankaltaisten kommenttien esittäjät ovat myös sitä mieltä, että tytöt ovat rauhallisia ja helppoja ja pojat villejä ja ääänekkäitä.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
kyllä sä olet arvokkaampi jos sulla on poika. Ei tyttöjä arvosteta ikinä samalla tavalla, et ikinä pääse samalle tasolle jos sulla ei ole edes yhtä poikaa. Ja miehen silmissä et oo ole oikea nainen jos et sille poikaa saa aikaiseksi, sanoo se ääneen mitä tahansa.

Ensinnäkin, nainen ei saa kumpaakaan sukupuolta aikaiseksi vaan mies.
Toiseksi, meillä kyllä nimenomaan mies oli pettyneempi kun kuuli että esikoistyttö ei saakaan pikkusisarta vaan veljen.

Yhteistyössä