Toivottavasti ootte nyt sitten tyytyväisiä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Oon usein kirjottanu tälle palstalle siitä mun kiusaamisesta ja niistä mun peloista että kiusaajat seuraa ja siitä etten uskalla värjätä tukkaa enää tummaksi vaikka vähän ehkä haluttais koska se muistuttaa mua siitä menneestä ajasta kun mua kiusattiin koska mulla oli sillon mustat hiukset ja olin ehkä niillä paljon hotimpi mitä vaaleilla niin pelkään sit jos mun kiusaajat näkis mut myöhemmin kun tuun käymään esim. porukoilla kylässä et hei, eihän toi oo muuttunu yhtään edukseen ja muistuttaisin sitä samaa vittumaista lehmää mitä vaan sillon olin nii se sais sit ne kaivelee uudestaan mun asioita ja halu kiusaamiseen lähtis taas nousemaan ja sit kun ne pari tyyppiä tietää mun uuden asuinpaikan nii ne vois kertoo missä se nykyään lymyilee, enkä oliskaan enää turvassa siltä kiusaamiselta...

Niin tänään mä oon ottanu sit sellasen askeleen mun elämässä, et sain puhelun kännykkääni sieltä oulusta et ois löytyny kämppä vasten mun toiveita eli oon menossa sitä tuossa kesäkuun alussa kattomaan... ja sit myös oon soittanu oulun terveyskeskukseen ja ilmottanu halustani päästä terapiaan ja mut on pistetty listoille sinne et sit kun pääsen muuttaa niin pääsen varmaan alottamaan kanssa sen terapian.

Mun piti monesti jo aiemminkin terapiaan kun tuntu etten jaksa sillon kun kiusattiin ja sit kun oli sen yhen jätkän kanssa juttua ja se näki kans et mulla on mielenterveydellisiä ongelmia nii sano et mun pitäis mennä johonkin terapiaan, mut jätin sit menemättä... Ei kukaan varmaan uskois että mä nyttenkään oikeesti menisin, mut nyt haluan kyl tehdä kaiken sen eteen jos pääsen uuteen kaupunkiin ja saisin uuden alun mun elämälle et mä tervehtyisin ja musta tulis mahdollisimman tasapainoinen, onnellinen ja vahva ihminen!

Et ehkä se elämä tästä lähtee. Tää on se vuosi kun mä oon täys-ikäistyny eli astunu aikuiselämän piiriin, joten mä voisin tehdä mun aikuisuudesta paremman mitä lapsuus oli kun en oo enää silleen porukoidenkaan armoilla ja mun pitäis ilota ihan helkkaristi tosta muutosta mutta kun mä en pysty!! MÄ ILOITSISIN, jos , olisin tajunnu jättää sanomatta parille ihmiselle siitä minne aion mennä kun ne ei halunnu/tajunnu näköjään ymmärtää mun hätää miten tärkeetä se mulle on ettei siitä puhuta, koska se ei luo mulle sitä turvallisuuden tunnetta et nää kaikki nyt tietää.................................. Äh, ei sen pitänyt mennä näin :(

Mä kun vielä koitin tosi tarkkaan miettiä et kelle mä voisin avautua ja puhuu ja mulla kun ei oo oikeen enää ketään ihmisiä. Mä olin poistanu jo peruskoulun jälkeen ne vanhat tutut mun elämästä, puhelinnumeroita myöten, kunnes muutama alko vaan ottelee yhteyttä ja kysyy et mitä mulle kuuluu.. sit kun meni sen jätkänkin kanssa huonosti, se vaan haukku mua mun ulkonäöstä, kaikesta muustaki ja huoritteli ( niinku jokanen tapaamistani miehistä tähän asti kun ne on saanu kuulla mun maineesta ja miten paska tilanne mulla elämässä voikaan olla.) nii eikun vaan, tulee lisää kiusaus pistää kärsimystä mun niskaan. Tai en minä vittu tiedä enää mitä se on !!!!!!!!!!!! minä oon itekki nii sekasin tämän oman pääni ja elämäni kanssa ettei tosikaan... sit ne vähäsetkin nettituttavat joita mulla ympärillä on, kun oikeita ystäviä ei oo yhtään, niin alkaa väsyy siihen mun jatkumaan marmattamiseen ja miten sekasin mun pää on menny tuosta kiusaamisesta.

En tiedä miten tää päättyy. Ehkä itsemurhaan? kun on tarpeeks paha olo nii kai sen pystyy tekee tai sit päätyy koko loppuelämäks mielisairaalaan osastolle et eläkää te vaan siinä ihanaa perhe-elämäänne sitten kun ette voi vitunkaan vertaa todellisuudessa tuntea ja tajuta et miltä tällänen tilanne tuntuu kun on kussu näin pahasti oman elämänsä..

No eikai me voidakaan tietää sun elämästä ja tuntemuksista jne. Oletko ittanut poliisiin yhteyttä? En kyllä toivo kenenkään kuolevan, koska suomessa saa apua tai näin uskon

En oo ottanu, kun ei oo nyt ollu tarvetta. Siitä mun kiusaamisesta rupeaa olemaan jo nyt useampi vuosi, alussa tuli vielä mulle pilasoittoja ja mä niille sanoin et jos jatkuu nii menee poliisille nää jutut koska minä en jaksa tollasta kiusaamista enää..... nyt ei oo tullu pitkään, pitkään, pitkään aikaan tuntemattomista numeroista mitään soittoja ja onneks!

Mut mitä poliisi vois sit tehdä??

Välillä mua ihan inhotti tällä palstallakin tää meno, kun se rupes täälläkin menee vähitellen mun kiusaamiseks. Rupes tulee sellasia ilkeily viestejä ja kaikki linkitteli kaikkia ketjuja ja halus tehdä mun olon mahdollisimman huonoks eli nautti vaan siitä et sai lyödä jo valmiiks lyötyä.

Pahoillasi mistä?

Siitä että sinä olit yksi niistä ryöpyttäjistä joilla ei enää hermo kestäny mun juttuja vai pahoillasi siitä mitä mulle on täällä välillä tehty?

Niin, oon tässä miettiny et kun oon tehny niin monta avausta näistäkin mun peloista ( kun mä en oikein pysty miettii muuta vaan pyöritän ja pyöritän mun päässä samaa asiaa ja otan kauheesti painetta siitä muutosta, et mitä jos en saa siltikään ns. uutta elämää tuon yhen mokan takia et menin sanomaan niille parille ja kun mä oon tätä toivonu koko mun ylä-asteen ajan enemmän kun mitään muuta et pääsisin joskus täältä pois, eroon näistä ihmisistä ja uuden alun! niin kaikki se vaiva ja ponnistelu valuu kun sormien välistä, siltä se nyt tuntuu... )

et joku niistä ilkeilijöistä on saattanu mut oikeesti tuntee tälläkin palstalla, koska tosiaan en tiedä ees monta alotusta oon aiheesta tehny ja sit ne mun tyhmät provoilut ja kaikki vaan omaks piristeeks...

Mie oon niinku niin vitun nolo taas kerran, että en minä osaa muuta ollakaan. Kun nolo ja ruma vaan.

Toivon että tämä viesti nyt saavuttais kaikki ne ihmiset jotka on ollu mukana auttamassa mua niiden traumojen kanssa tai sit ilkkumassa, et nyt sinne terapiaan on sitten hakeuduttu! perkele.

No ei varmaan tajua ne hölkäsenpöläystä jotka ei oo alunperin ollu mukana, joten ei tiedä mistä puhutaan.

Ja tietysti voisin mä lyhyemmänkin avauksen tehdä tästä jos joku ei jaksa lukea pitkää...

Itteekin kiusataan/on kiusattu jo eka luokasta asti. Se on pahentunu vuosi vuodelta ja se että sitten kun tätä paskaa levitellään ympäri maita ja mantuja niin kukaan ei halua edes tutustua. Ei sillä että voisin muuten samaistua viisitoista kun olen :D Oulu on muuten kiva paikka, mutta paska leviää sekuntin sadasosassa joka hiivatin paikkkaan.

Pienillä paikkakunnilla (ilmeisesti olet sellaisella asunut) saa hirveän helposti erikoisen maineen, ei tartte edes itse tehdä mitään kummempaa. Juorut liikkuu ja asioita vääristellään. Toki isoillakin paikkakunnilla juorutaan mutta on enemmän erilaisia ihmisiä ja on helpompi "aloittaa alusta" kun ei kaikilla ole ennakkokäsitystä siitä millainen olet. Terapiassa käyminen on ok, hienoa että haluat ja haet apua. Omassa mielessään kun asioita pyörittelee, se käy hyvin raskaaksi. Itseään ei kannata tappaa. Muutto varmaan hyvä idea. Eiköhän elämäsi saa vähitellen uusia ja positiivisempia sävyjä. Olet nuori vielä ja elämä edessä!

Sulla on ihme uhriasenne. Sua on palstalla autettu tosi paljon ja oltu sulle ystävällisiä, mutta kaikkien raja menee jossain. Sulle alkoi tulla ilkeitä viestejä siinä vaiheessa, kun sun jutut alkoi olla todella ärsyttäviä ja typeriä ja aloit tekemään tyhmiä provoja. Et sä saa käyttäytä miten haluat, koska sulla on ollut kamala lapsuus. Ei muut ihmiset tule kestämään sulta minkälaista käytöstä tahansa. Sun pitää ottaa vastuu omista teoistasi.

Miks sua on kiusattu kukkaruukkunen ja mitä teet 15-vuotiaana tällä palstalla?

Tää just todistaa sen et voi olla hyvinkin mahdollista et tälläselläkin palstalla niitä minua kiusanneita henkilöitä liikkuu vaikka eivät ole mitään äitejä tms...

Enkä ymmärrä miksi se paska leviäisi sinne Ouluun yli parin sadan kilsan päähän... kun sitähän mä tässä just yritän että saisin uuden alun :(

ja tein jo uuden aloituksen? miksi en olisi tehnyt? jos tää oli liian pitkä ja haluisin et tää tieto et oon hakeutunu nyt sinne listoille terapiaan ja pääsen ehkä muuttaa nii eivätpähän ainakaan voi sanoo taas et miksen minä asioille oo tehny mitään... piti alunperin laittaa myös lyhyesti, mut sit se meni sellaseks pohtimiseks ja pitkäks..

Se asia on nyt tiivistettynä kanssa toisessa ketjussa ja hyvin lyhyesti, eli sinne siis.

Joo ja pienellä paikkakunnalla minä sain sen, mutta enköhän olisi saanut isommallakin nuorten keskuudessa koska eikö ne kaikki nyt samanlaisia nuoria oo kuiteskin? Jos minä säädän joka jätkän kanssa (vaikka tekstiviestein vaan) ja sit oon suudellu jonkun 2-3 kertaa elämässäni ja lisäilly itestäni tosi sekstisiä kuvia joskus ylä-asteella itestäni nettiin ja pahin se että yrittäny varattujakin vamppailla, en suoranaisesti, mut käytöksestä näki mun ihastumisen vaikken ikinä kertonu esimerkiks siitä mun tykkäämisestä niille tyypeille niin eiköhän mulla ois maine sielläkin...

En vaan tajua mitä vittua mun päässä liikku tai ei tainnu liikkuu kyllä yhtään mitään. Mutta olin ala-asteella vielä kun tuo juttu alko ja maineen saanu jo ennen 13 ikävuotta...

Olinko mä sit niin tyhmä ja lapsi vielä vai? entä jos mua ei ois koskaan kiusattu nii millanen mie nyt oisin sit? pistää miettimään... koska sen kiusaamisen jälkeen opin vasta toimimaan silleen soveliaasti ja järkevästi vastakkaisen sukupuolen kanssa. Ennen olin aika pihalla, kokematon ja osaamaton ja lensin vaan kukasta kukkaan. Kenenkään kanssa en tosiaan seksiä kyllä harrastanut eli siinä mielessä se oli aika vaatimatonta nii tuntuu sit ihan hirveelle että siitä otti niin pahan huoran leiman ohtaansa ja monen ihmisen kunnon kiusaamisen...

Oisimpa ollu sillonkin tällänen mitä oon nyt, ilman näitä mielenterveysongelmia vaan niin ois hyvä.

Enkä koskaan kyllä saa vastausta siihen et oisko musta kypsyny ja kasvanu AJAN KANSSA tällänen samanlainen ihminen mitä nytkin oon, ilman sitä kiusaamista..

Ja ihan oikeesti ei mulla oo muita vaihtoehtoja kun päästävä kokonaan näistä naamoista eroon! se on vaan vähän vitun huono juttu kun ne tietää nyt minne oon menossa... nuorihan mä kanssa olen, mut tuntuu et elämä on takana. Mä en pysty esimerkiksi tietylle paikkakunnalle jäämään... jne.

Enkä tiedä onko mulla nyt jokin ihme uhriasenne? enkö minä oo sinusta ollu sit yhtään uhri? joo, mä oon ite sählänny ja säätäny mut kai se on johtunu siitä et mä oon ollu nii kakara ja mulla ei oo ollu mitään rajoja koskaan ikinä...

Ja mä tiiän etten mäkään sais käyttäytyä miten tahansa ja tää tuli mulle tosi selväks sillon ylä-asteella, kun kiukuttelin ihmisille jotka ei ollu mulle tehny mitään, mut mä olin niin loukussa ja ahdistuksessa kun mua pommitettiin joka päivä ettei mulla yksinkertasesti kuuppa enää kestäny!!!!! Mä olin niin loukussa ettei tosikaan ! Se on hirvein tunne kun sä et ala näkee muuta vaihtoehtoo enää kun tappaa ittes... kun sä haluisit elämän missä ei ois kiusaamista ja et saisit elää vaan ihan normaalisti, hengailla ystävien kaa, ottaa rennosti, seurustella, juhlia, aikanaan perustaa perheen jne... se on mun suurin haave, kun toisille tämäkin itsestäänselvyys ja ne haaveilee jostain vitun turhasta uudesta puhelimesta tai lottovoitosta.

Et mua ahdistaa ihan vitusti, mut mä yritän silti kantaa myös vastuuta.

Hyvä että olet vihdoin menossa terapiaan! :)

Oulu on aika isopaikka ja en todellakaan usko että sun kiusaajat tulee sinne. Vaikka tulisivat nii siellä on niin paljon porukkaa, että tuskin edes näkisit niitä. Anna vähän armoa itsellesi, kaikki on pöljiä nuorena se kuuluu siihen ikään. Nyt vaan alat unelmoimaan sun tulevasta muutosta :) pääset siel terapiassa purkamaan pahaa oloa ja voit sen jälkeen varmasti henkisesti paremmin. Vaikka parantuminen veisi jonkin verran aikaa, olet niin nuori että ehdit varmasti kokea elämässäsi kaiken mitä haluat.

Eläkä stressaa et muut tietää muutostasi. Jos ne oikeasti alkaa soittelee joka päivä ym. Ilmoita poliisislle. Menee jo kotirauhan häirintään tollanen. Vainoamisestakin tulee rikos ensi vuoden vaihteessa, joten laki on sun puolella.

Nyt vaan näytät persettä niille kiusaaja ääliöille ja suuntaat rohkeasti kohti uusia seikkailuita! Ne on ihan selvästi terrorisoinnut sun elämää ihan tarpeeksi, elä anna niille sitä valtaa enään omissasikin ajatuksissa!

Terapia on mahtava alku purkaa noita sun ajatuksia!!!! Aloita myös joku urheilu tai ulkoilu harrastus, vaikka heti. Mietit selvästi ihan liikaa,mutta jos rasittaisit päivittäin itsesi fyysisesti oikein kunnolla, ei sulla olisi energiaa pyöritellä noita ajatuksiasi päässäsi.

Huomenna lenkille, uimaan tms, jookos?!!

Joo kyllähän mun elämää terrorisoi sillon varmaan 40 ihmistä noin pyöreesti sanottuna..

Osa vähän vähemmän ja osa sitten vähän enemmän.

Haukuttiin, huudeltiin, tönittiin, uhattiin väkivallalla, lyötiin, mulkoiltiin niinku halpaa katotaan, naurettiin... et tulee vaan mieleen että mua on pitäny ihmisten vihata sit tosi tosi tosi paljon...

Ja jotenkin niin nuorena kun 13v ja miksei vanhemminkin, niin tuo tuntuu aika raskaalta taakalta kantaa ja kun en oo mikään se kaikista vahvin ja uskaliain... mie oon aika herkkä.

Kyllä mä sen tajuan, ettei ne kaikki todellakaan mun perässä tuu !

Mut mä pelkään et edes muutama.

Siis ja jos vielä niitä pahimpia.

Vaikka aika pahasti joka ikinen onnistu niistä saamaan mun elämän pilalle.

Voisko oikeesti olla todellista se etten törmäis niihin siellä realistisesti vaikka muutama muuttaiski sinne?

[QUOTE="vieras";28509011]Terapia on mahtava alku purkaa noita sun ajatuksia!!!! Aloita myös joku urheilu tai ulkoilu harrastus, vaikka heti. Mietit selvästi ihan liikaa,mutta jos rasittaisit päivittäin itsesi fyysisesti oikein kunnolla, ei sulla olisi energiaa pyöritellä noita ajatuksiasi päässäsi.

Huomenna lenkille, uimaan tms, jookos?!![/QUOTE]

Kyllä mä lenkilläkin käyn ja yritän hakee liikunnasta hyvää mieltä. Kun pitäis kilojakin saada vähän pois nii se on ihan hyvästä.. :) ei se silti aina riitä. Ei kukaan ihminen jaksa elää koko loppuelämäänsä kiusaajiensa kanssa ja vaikka varsinainen häiriköinti loppuis, nii ei niiden ilkeiden katseidenkaan kanssa jotka muistuttaa siitä.. ymmärtääkö kukaan?

Oulussa asuu 191*050 ihmistä ja se on Suomen 5:nneksi*suurin*kaupunki. Jos ei sun seinänaapuriin muuta niin tuskin tuut törmäämään :) isoissa kaupungeissa on muutenki aika eri meininki kuin pienillä paikkakunnilla. Kukaan ei tunne kaikkia ihmisiä ja on paljon siis todella paljon kaveripiirejä jotka ei edes tunne toisiaan. Oulussa on paljon opiskelijoita, eli sun ikäisiä ja vanhempia ja siellä järkätään paljon tapahtumia ja bileitä. Eli kunha nenänsä vie ulos, tutustuu helposti uusiin tuttavuuksiin.

Saako udella meetkö kouluun siellä?

Hienoa, jos todella olet menossa terapiaan.

Olen sinulle kommentoinut moniin ketjuihisi ja ihan vilpittömästi yrittänyt auttaa. Mutta ymmärräthän, ettei kukaan jaksa viikosta ja kuukaudesta toiseen yrittää vakuuttaa ihmistä, joka vain jankkaa ja jankkaa ja tuntuu, ettei millään, mitä muut sanovat, ole mitään merkitystä. Ei sitä kukaan jaksa. Jos olisit oma lapseni, jaksaisin jankkausta, mutta loppujen lopuksi olet meille kaikille vieras ihminen. Emme voi tietää, mitä olet kokenut, etkä voi meitä siitä syyttää.

Toivon sinun menevän terapiaan itsesi takia. Ei siksi, että haluat näyttää palstalle ja jotenkin kostaa.

Haluisin kyllä, mutta oon saanu kuulla et kolme mun kiusaajaa on hakeutunu ainaki samalle alalle minne mie haaveilin. En tiedä uskallanko lähtee opiskelee sit samaa ammattia jos törmätään jossakin ammattipiireissä, koulutuksissa tms..

Eikös tuo Oulun suuri asukasluku johdu siitä et kuntaliitoksia tullu siihen? eli se itsessään on joku 141 000 paikka..

Sanon tämän ihan hyvällä, vaikka se kuulostaa varmasti todella pahalta.

Et tule koskaan pääsemään yli siitä kiusaamisesta, jos et ole valmis itsekin ottamaan siihen etäisyyttä.

Et tule koskaan saamaan sellaista vastausta, jolla voisit perustella itsellesi asiat niin, että elämä on reilua, pahaa ei ole ansaittu ja että kaikki ottavat opikseen hölmöilystään.

Todennäköisesti et tule koskaan saamaan anteeksipyyntöä keneltäkään sellaiselta, joka on sinua kiusannut. Voi olla, että moni heistä tulee myöhemmin ajattelemaan itsekseen, että ovat pahoillaan, mutta todennäköisesti e eivät tule koskaan sitä sinulle sanomaan suoraan.

Maailma ei ole reilu, eikä elämä ole reilua. Se on valitettavaa, mutta totta. Se ei tarkoita, ettet saisi surra. Mutta jollet halua heittäytyä vain uhriksi, sinunkin täytyy opetella päästämään irti, ja ennen kaikkia sinun täytyy opetella unohtamaan ja haluamaan päästä eteenpäin.

Et tule koskaan saamaan vastauksia sille, miksi sinulle kävi näin. Se on julmaa, ja niin on käynyt monelle muullekin. Maailma ei ole niin yksinkertainen paikka, että hyvällä saisi aina hyvää, tai että saisimme reilua kohtelua tai edes niitä vastauksia meitä vaivaaviin kysymyksiin.

Sinä ole tosi nuori vielä. Se tarkoittaa sitä, että sinulla on vuosikymmeniä edessäsi, mahdollisuuksia olla itsesi ja olla onnellinen, oppia kokemastasi, tulla vahvemmaksi, jättää painolasti taaksesi. Jossain vaiheessa tulet ymmärtämään, ettet voi antaa kenenkään toisen pilata sinun elämääsi. Siinä vaiheessa he tuskin edes ajattelevat sinua. He eivät tule koskaan tietämään kuinka paljon he ovat sinuun vaikuttaneet.

Eikä yksikään heistä voi tehdä mitään, joka muuttaisi tapahtuneen, oikeuttaisi sen tai parantaisi sinut. Se parantuminen lähtee sinusta itsestäsi.

Et sinä voi miettiä, että olemmeko me täällä tyytyväisiä sinuun. Eikä sinun pitä mennä terapiaan siksi, että joku muu, täysin tuntematon olisi sinuun tyytyväinen. Sinun pitää mennä sinne siksi, että sinä olet nuori ihminen, jolla on kaikki ihmeellinen, ihana, tuskatuttava, kamala, jännittävä ja riemastuttava edessä. Kaikki tästä eteenpäin on sinusta kiinni, et voi vaikuttaa enää menneeseen, voit vaikuttaa vain siihen mitä tulevasta ajattelet.

Tässä sulle vielä mietittävää
http://normit.fi/ei-tarvitse-olla-vahvempi-kuin-on/

[QUOTE="vieras";28509102]Hienoa, jos todella olet menossa terapiaan.

Olen sinulle kommentoinut moniin ketjuihisi ja ihan vilpittömästi yrittänyt auttaa. Mutta ymmärräthän, ettei kukaan jaksa viikosta ja kuukaudesta toiseen yrittää vakuuttaa ihmistä, joka vain jankkaa ja jankkaa ja tuntuu, ettei millään, mitä muut sanovat, ole mitään merkitystä. Ei sitä kukaan jaksa. Jos olisit oma lapseni, jaksaisin jankkausta, mutta loppujen lopuksi olet meille kaikille vieras ihminen. Emme voi tietää, mitä olet kokenut, etkä voi meitä siitä syyttää.

Toivon sinun menevän terapiaan itsesi takia. Ei siksi, että haluat näyttää palstalle ja jotenkin kostaa.[/QUOTE]

Niin kyllähän mä ymmärrän senkin.

En vaan tajua et miks minä pelkään, enkä voi vaan unohtaa ja elää? oonko mie sit niin herkkä?

Kun oon teidän juttuja ja neuvoja kuunnellu, nii on ne minuun jotenkin vaikuttanu ja aikuistuttanu mun ajatusmaailmaa mut silti ei oo kokonaan korjannu noita mun pelkoja ja traumoja...

Mä uskon, että ehkä tämäkin kaikki poikasekoilu sun muu ois voitu välttää sillä jos mulla ois ollu rajoja, tasapainosta kasvatusta ja perhe-elämää kotona mut kun ei ollu... sellanen vahva seksuaalisuushan mulla on omasta takaa omassa luonteessa, että näköjään nautin flirttailusta esimerkiksi koska se on sellasta pientä ja kivaa, mut erillaisella kasvatuksella ja tasapainosilla perheoloilla sitä ois voinu hallihtee ihan eritavalla, eikä musta sitten ois tullu koskaan kiusattuu.