Toivunkohan ennen seuraavaa synnytystä tästä entisestä..

Heili Karjalasta

Aktiivinen jäsen
06.01.2006
10 581
0
36
Mietinpä vaan, kun olin tänään taas lääkärissä.

Elikäs heinäkuun viimeisenä pvänä 2006 synnytin liian ison vauvan koska minua ei kuultu ja toisen sairaalan antamaa lausuntoa ahtaasta lantiosta ei haluttu huomioida, ja sain häpyluunmurtuman siinä rytinässä (ja vauvalta murtui se solisluu)..Ensimmäisen puolivuotta vetelin särkylääkettä päivittäin, kävinpä kerran ortopedin vastaanotollakin siinä välissä ja muutamia kertoja napropaatilla. Mikään ei vaan tuntunut auttavan, aika vähän helpotti särkyjä..
Tässä kevään mittaan on särky vähän muuttanut luonnettaan, mutta jatkuva lantio-alaselkäkipu on ollut ja gynekologikin ilmoitti selkeästi, ettei ole heidän heiniään tämä asia.. (Hoidettiinpa sitten se munasarjakasvainasia samalla...).. Niin... Kävin tänään siellä fysiatrian pkl:lla ja tähän symfyysiin, eli häpyliitoksen murtumaan palattiin edelleen ja mitä ilmeisemmin nämä miun kivut, tikuttelut, jalat lähtee äkkiä alta -systeemit sun muut liittyvät EDELLEEN SIIHEN SYNNYTYKSESSÄ VAMMAUTUMISEEN.

Ei HELE***TI!!! Oikeesti. Kyllä minua jurppii tuo EKKS taas ihan hiivatin paljon............

Noh, jatkoa seuraa ja tutkimuksia tulee lisää ja kassellaan, että saapiko tätä emäntää enää kuntoon ikuna.

*kiitos kun sain purkautua*

minkä kokoinen vauva oli? Koska seuraavahan on isompi yleensä.. Vai ootko siis jo raskaana? Kannattaisi kyllä odottaa vielä. Ettei mene pahemmin, mutta siis tuo häpyliitoksen murtuma melkeinpä varmasti uusiutuu.

olethan tehnyt asiasta hoitovirheilmoituksen? kyllä oli tosi kamalaa luettavaa... toivottavasti saavat sinut kuntoon ja näillä perusteillahan sä saat sitte sektion seuraavalla kerralla. :hug:

Kyllä minäkin sektiota vaatisin tuollasessa tilanteessa. Melkoisen todennäköistä, kuitenkin, että jo heikentynyt häpyliitos tekee uudestaan saman, eli murtuu.

Sektiosta paraneminen kestää, mutta ei se ole mikään syy olla sitä pyytämättä. Kivointa vaihtoehtoahan ei näissä asioissa haeta, vaan turvallisinta!

Eka vauveli oli 2985g ja tää toka josta siis "vammauduin" oli 4025g.. Itse olen lyhyt tappi ja suvussa ahdasta lantiota mm. äidillä ja tädillä (molemmilla 2 sektiovauvaa). Minä olen niin hullu kyllä, että mieluiten alakautta aina vaan synnyttelisin, mutta AJOISSA niin ettei vauvasta tule ISOA. Täällä vaan eivät suostu käynnistämään kun vasta rv 40-

KYS:issä oli vähän toinen juttu ja minulle kerrottiin, että 3,6 kiloinen vauva mahtuu, isompaa ei kannata yrittääkään... Ja siellä käynnistellään aiemmin.

:kieh: :kieh: :kieh:

Mulla odoteltiin, että toi pikkukakkonen ois ollu 4600-4800g. LUOJALLE kiitos oli vain ripauksen yli 4 kiloa..

Vauva käy ekan vuoden fysioterapiassa ton synnytyksen aiheuttaman olkapäävaurion vuoksi ja mie tosiaan oon tässä tilanteessa nyt.

Ja sektio on miusta hirvittävä asia. Mieluummin tosiaan synnyttäisin vaikka kymmenen kertaa peräjälkeen kun et minut leikattais... :|

Ihan asiasta seittemänteen, mutta miusta on hiukka vastenmielistä mennä ko. sairaalaan synnyttämään nyt kesällä... Tottahan se on, että eiköhän niitä "normaaleja" kokemuksia sieltäkin ole enemmän, kun niitä, joissa on jotain menny vikaan.

Mutta miulla on myös tuosta EKKS:sistä aika huono kuva, tosin äidin syövän hoidon perusteella, eli eri ihmisethän siellä synnärillä on.

Kesä82 :hug: :hug: :hug: Syöpäpuolelta itselläkin vähän huonot kokemukset, aviomieheni kuoli tuossa talossa syöpään reilu 4 vuotta sitten.... Ja muutenkin, on niin paljon "pahaa" sanottavaa tuosta. Olin ihan kauhuissani kun tän pikkukakkosen JOUDUIN tuolla synnyttämään. Mietin jo kesämökille savoon muuttamisia yms viime kesänä... B)

Heilille kiitokset ja :hug: takas! Äitille tosiaan annettiin niin paljon sädehoitoa, että edes ensimmäinen leikkaushaava ei kunnolla parantunu ikinä ja syövän uusiessa uutta leikkausta ei voitu enää tehdä. Vaikka eihän tuota tiedä, oisko sekään äiteetä pelastannu. :/

Ja mie hullu vielä tulen täältä vapaa ehtoisesti sinne synnyttämään... B) :D No, kait se siitä, kyllä karjalan akka aina puolensa pitää, varsinkin tämän jälkeen. :whistle: :kieh: =)

Mulle ei käynyt ihan noin pahasti mutta voin vain kuvitella...
synnytin itse liian isoa vauvaa 35 kokonaista tuntia, kunnes tajusivat ettei se ollut edes päässyt laskeutumaan kunnolla, että siksi se kohdunsuu ollut avautunut 35h tunnissa kuin 4-5cm. pääsin onneksi leikkaukseen, voi vaan kuvitella mitä se olis ollu jos olisin joutunut alakautta synnyttämään. Vauvan mitat oli siis 4380g ja 52cm...arvelivat että noin kolmikilonen vauva...

:hug: :hug: :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja viola:
että ei se sektiokaan aina kaikista kivoin vaihtoehto ole. mulla oli pakollinen x2. kumpikaan ei mahtunut tuleen, oon niin pieni.

tässä viestissä oli otsikkona että sektiosta ei palaudu yhtä hyvin ...

no minulla vain yksi sektio takana ja farkut meni jalkaan 2vk synnytyksestä. haava parani nopeasti, nopeammin kun monen tutun tikatut alapäät. mutta tosiaan vasta yksi sektio takana että voihan se olla että jos joskus joutuu toiseen niin mahaa jää pömpöttämään. nyt olen kyllä ihan yhtä luikku(ja luikumpikin) kun ennen sektiota...

Yhteistyössä