V
"vieras"
Vieras
olen näprääjä ja innokas askartelija mutta äitini loistavaa ompelutaitoa enkä neulomistaitoa ole perinyt. Löysin kirpparilta ihanan rahin ja ajattelin että osaisin kyllä ihan itse päällystää sen. Ostin aika kalliin sisustuskankaan (onneksi pikkasen ylimääräistäkin) ja aloin hommiin. Tein harvinaisen tarkkaa työtä, kaavoineen kaikkineen ja eiku perkule kun huppua aloin sovittamaan olin tehnyt liian pienen, ei sitten mennyt päälle vaikka pikkasen väkivalloinkin yritin. No, en masentunut vaan kokastelin siitä pilalle menneestä puhelinpenkille uuden päällisen, kärsivällisesti purin siis vanhan kokastuksen, mutta mutta..... en huomannut katsoa tehdessäni päällistä kahdesta kappaleesta että kuvio näyttää todella haalealta toiselta puolelta ja toiselta tummalta eli päällisessä on kohokuviona "samettisia" lehtiä jotka olisi pitänyt huomata katsoa menevän tai silittyvän samaan suuntaan, ei auta vaikka vaateharjalla yritin harjailla kuviota samansuuntaiseksi, prkle menee hermot kun ei onnistu, ei millään.......