Tomaatti homeessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja home
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

home

Vieras
Haluisin kysellä teidän toimia home-tapauksissa, eli:

Jos eilen ostetussa tomaattipussissa on yksi homeinen tomaatti, niin hävitätkö kaikki?

Jos leipäpussista löytyy leivästä homeinen kohta, niin leikkaatko sen pois vai koko leivän?

Mä oon tosi usein itse hävittänyt kaikki homeen kanssa läheisesti kosketuksissa olleet tuotteet vaikkei niissä hometta näkyisikään. Kuinkas sä toimit?

Tomaatti-tapauksessa heitän vain homeisen tomaatin pois ja syön muut, jos näyttävät/maistuvat hyviltä. Jos leipäpussin leivässä on hometta, nakkaan koko leivän pois.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tomaatti-tapauksessa heitän vain homeisen tomaatin pois ja syön muut, jos näyttävät/maistuvat hyviltä. Jos leipäpussin leivässä on hometta, nakkaan koko leivän pois.

Näin myös. Homerihmasto on koko leivässä vaikka ei vielä näkyisikään.
Joskus tomaatissa on kannan kohdalla hieman hometta, leikkaan hyvän siivun pois ja käytän esim pitsassa. Tuo kuumentaminen tappaa homeen.

Mäkin teen noin, että leipä tai yksittäinen hedelmä roskiin, koska rihmat on siellä kaikkialla.

Mutta arvatkaapas raivostuttiko huomata että 5 päivän säilytyksen jälkeen parsan päät oli homeessa. 6 euroo roskiin. Annan kyllä kauppaan palautetta, kai nyt tuon verran vihannesten pitää kestää.

Uusimmat

Yhteistyössä