Tonnikalasta kastike?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Villivadelma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä tykkään eniten tomaattikastikkeesta: kuullota sipuli, kippaa perään tonnikala, purkki tomaattimurskaa, purkki tomaattipyrettä, paljon valkosipulia ja oreganoa, vähän suolaa ja pippuria. Lopuksi vielä emmentalia perään. :p

Alkuperäinen kirjoittaja Sangria:
tää on hyvä! tonnikalapaloja, 2dl ruokakermaa, 1 mustapekka, 1 tomaattipyre 70g valkosipulinkynsi. pastan kanssa :p noi vaan kaikki sekaisin

VOisiko siihen lisätä vielä jotain rasvaa? Ettei ihan riutuisi? Voisiko heittää vaikka kimpaleen laardia?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tää on hyvä! tonnikalapaloja, 2dl ruokakermaa, 1 mustapekka, 1 tomaattipyre 70g valkosipulinkynsi. pastan kanssa :p noi vaan kaikki sekaisin

VOisiko siihen lisätä vielä jotain rasvaa? Ettei ihan riutuisi? Voisiko heittää vaikka kimpaleen laardia?

tai VOIsko käyttää aivoja... :saint: kun se ruokakerma voi olla sitä 5% "kermaa"

Alkuperäinen kirjoittaja Villivadelma:
Tonnikalaa ja ruokakermaa..Tarviiko muuta?En oo koskaan tehny tommosta..Onnistuukse vaan noin? :ashamed:

Sori, en jaksanut lukea muita mutta mä teen näin:
Kuullotan sipulin
Lisään valutetut tonnikalat
Kuullottelen myös tonnikalaa vähän aikaa
Maun mukaan sitruunapippuria
1 prk tomaattipyrettä (sellainen pieni)
Purkki kermaa
Halutessa vähän suolaa tai kasvisliemikuutio

Ihan älyttömän hyvää pastan kanssa. :p :p
Meillä myös muksut syö sitä.

Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:

tai VOIsko käyttää aivoja... :saint: kun se ruokakerma voi olla sitä 5% "kermaa"

Siksi siihen tarvitaankin vielä tuo juustokimpale ettei vaan päivän rasvansaanti jäisi liian alhaiseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:

Siksi siihen tarvitaankin vielä tuo juustokimpale ettei vaan päivän rasvansaanti jäisi liian alhaiseksi.
joillakin on varaa syödä :D siis voi kamala jos joskus syö :headwall: :headwall: :headwall:

Mä sain just vinkin köyhällekin budjetille sopivaks.
1 purkki tonnikalaa, 1purkki tomaattimurskaa, loraus kermaa maun mukaan ja mausteita mistä sit ite tykkää...oreganoa esim. Sitte keitetään pastaa ja kipataan soosi valmiiseen pastaan sekaan. Lisukkeena vaikka salaattia ja patonkia.Oli tosi namia.

Tonnikalaa, sipulia, ehkä vähän paprikaa. Tomaattimurskaa, yrttimausteita. Itse välttelen ylimääräisiä kermoja, koska ne ovat oikeita rasvapommeja.

Ei ne kermat välttämättä sisällä paljoakaan rasvaa. Aika vähän saa esim. öljyä laittaa ja tulee jo sama energiamäärä kuin 2dl 5% kermasta.

[/quote]

Sori, en jaksanut lukea muita mutta mä teen näin:
Kuullotan sipulin
Lisään valutetut tonnikalat
Kuullottelen myös tonnikalaa vähän aikaa
Maun mukaan sitruunapippuria
1 prk tomaattipyrettä (sellainen pieni)
Purkki kermaa
Halutessa vähän suolaa tai kasvisliemikuutio

Ihan älyttömän hyvää pastan kanssa. :p :p
Meillä myös muksut syö sitä.[/quote]

Ootko ruukannut laittaa useamman kuin yhden tonnikalapurkin kun teet tällä ohjeella. Ajattelin huomenna tehdä sun ohjeen mukaan.

Yhteistyössä