toppahaalari ensi talveksi? koko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Ois halpoja toppahaalareita nyt. Uskaltaiskohan ostaa ensi talveksi? Nyt poika 8kk ja 75cm.. vaatekoko 80. minkä kokoinen haalari ens talveks kannattais ostaa? vai onko ihan mahdotonta tietää?

riippuu iha lapsesta joten mä en uskaltais. meil välil pysähtyy kasvu ja välil hyppää kokojen ylikin. yhtenä talvena oli 80 cm kyllä ja seuraavana meni se 86.. kyseessä oli lassie

Ostin välikausihaalari 86cm. Aattelin et menee syksyllä sitten. Ja nyt keväälläkin voi käyttää sen verran mitä maassa möyrii kun hihat ja lahkeet kääntää..

Mut 92 menis kai koko talven sitten? Niin vähän aattelin mut sit mietin että miten kasvu hidastuu..

Mut ehkä uskallan ostaa sen 92.

menee koko talven =) lastenvaatemyyjänä voin sanoa, että ei ne lapset niin kauhean erikokoisia ole, ja yhden vaatekoon erokaan ei kovin huima ole, joten kyllä mä aina suosittelen ottamaan mieluummin yhden koon isomman kuin liian pienen =) siinä on ensi alkuun lahkeet ja hihansuut vähän runtussa, mutta so what? =) aina ne lapset kasvaa, se on fakta! =)

Minä aikanaan ostin tuon 92 koon ja meni hyvin parikin talvea. Poika siis syntynyt elokuussa. Eli oli silloin samoja ikiä. :) Olihan se vähän reilu, mut ei se menoa haitannut.

riippuu niin lapsen ruumiinmallista mikä koko paras. Esim kaverin lapsi ja omani ihan saman kokoisia ja silti mun pojalle oli 92cm hyvän kokoinen (kasvuvaraa toki on) ja kaverin lapselle 86cm.

Riippuu merkistä, mutta jos sitä surullisen kuuluistaa Reimateccia, niin ostaisin 86cm. Mulla poika nyt 92cm ja Reimatecin 86cm on soppeli, ei babymallinen. Liian iso haalari pienellä on ikävä. Muutenkin se liikkuminen vielä kömpelöä...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
riippuu niin lapsen ruumiinmallista mikä koko paras. Esim kaverin lapsi ja omani ihan saman kokoisia ja silti mun pojalle oli 92cm hyvän kokoinen (kasvuvaraa toki on) ja kaverin lapselle 86cm.

siis kyseessä oli sama haalari

meidän esikoisella oli vuosi sit koon 80 haalari (syntynyt huhtikuussa-06) ja tän talven oli 92 joka on ihan just oikean kokoinen ollut.

sitähän sanotaan et pitää hypätä yksi koko yli.. eli kevääksi ostat sille 86 senttisen ja talvella 92:sen, sit taas 98 välikausihaalari jne. toki poikkeuksiakin on mut noin se kuulemma useimmiten menee kokojen suhteen.

HEI oikeesti reilu yksi vuotiaalle 92 cm haalari ....????
ulkovaatteet on niin reilua mitoitusta varsinkin talvihaalari että meillä on kyllä haalari aina ollut kokoa pienempi kuin sisävaatteet.
Juu lahkeet runtussa, sit ne on kengän alla ja hyvästi kosteussuoja

Mut jokainen tyylillään, jos ei oo varma niin ostaa sitten kun tarttee

Alkuperäinen kirjoittaja Åsa:
meillä vaatekoko tytöllä nyt 68-70cm, mikähän olisi syksyn puvun koko? talven?

sulle 80cm ja ap:lle 92cm

Oletteko uskaltaneet ostaa ennakkoon? Mua mietityttää, että sitten harmittaa jos onkin väärä koko...voisikohan luottaa, että 80cm olisi hyvä...

mä ostin viime juhannuksena alesta ton tän talven 92 senttisen ja ajattelin nyt kesällä taas ostaa pojalle talvihaalarin jos yhtä halvalla löytyy. (travallen tehtaanmyymälässä aina kesäkuussa remu-haalarit alessa, hintaa 40e)

Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
menee koko talven =) lastenvaatemyyjänä voin sanoa, että ei ne lapset niin kauhean erikokoisia ole, ja yhden vaatekoon erokaan ei kovin huima ole, joten kyllä mä aina suosittelen ottamaan mieluummin yhden koon isomman kuin liian pienen =) siinä on ensi alkuun lahkeet ja hihansuut vähän runtussa, mutta so what? =) aina ne lapset kasvaa, se on fakta! =)

kyllä lapset voi olla saman ikäisinä tosi erikokoisia, saman perheen lapsetki. meillä kaksi poikaa joista toinen oli esim. 1v 79,5cm ja 13kg ja toinen 71cm ja 9170g. eli tosi eri kokoisia. vaatteissaki on usein iso kokoero vaikka ois peräkkäiset koot.

Alkuperäinen kirjoittaja Åsa:
meillä vaatekoko tytöllä nyt 68-70cm, mikähän olisi syksyn puvun koko? talven?

sulle 80cm ja ap:lle 92cm

Oletteko uskaltaneet ostaa ennakkoon? Mua mietityttää, että sitten harmittaa jos onkin väärä koko...voisikohan luottaa, että 80cm olisi hyvä...

Jos tyttö nyt käyttää kokoa 70cm, niin sen ja 80:n välissä ei ole kuin 74cm ja veikkaan ettei sit mene koko ensi talvea. Meillä ainakin pojat kasvaneet niin vauhdilla, että kun syksyllä ostettu mukamas-reilu niin just ja just sillä on kevääseen päästy :)

Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:

kyllä lapset voi olla saman ikäisinä tosi erikokoisia, saman perheen lapsetki. meillä kaksi poikaa joista toinen oli esim. 1v 79,5cm ja 13kg ja toinen 71cm ja 9170g. eli tosi eri kokoisia. vaatteissaki on usein iso kokoero vaikka ois peräkkäiset koot.

siis voihan samanikäiset lapset toki olla erikokoisia :D mutta peräkkäisissä vaatekoissa ei kyllä ole kovin suuria eroja! jos tietää, että oma lapsi on tosi pienikokoinen ikäänsä nähden, niin suhteuttaa sitten sen haalarioston sen mukaan:D

Yhteistyössä