TOPPAHAALARIN ALLE FLEECE- VAI VILLAHAALARI,IKÄÄ REILU 1vee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jepjep
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jepjep

Vieras
Kumpi parempi vai onko eroa?ostin huutiksesta pojalleyhdellä lapsella olleen reimatecin haalarin ja vaikuttaa kovin ohkaiselta....Onko reiman haalarit uutenakin "ohuita"?!?!?!

joo kyllä ne tuulen- ja vedenpitävät+hengittävät tapaa ohuita olla, mut ei tarkoita etteikö lämmittäis samalla tapaa ku paksumpi ei tuulen..pitävä. sitähän aikuiselle sanotaan että tollasen teknisen hengittävän kankaan kanssa fleece tai villasekoite (ei puhdas villa) olis paras koska se siirtää kosteutta iholta pois kohti sitä hengittävää kuorta ja näin pitää lämpimämpänä ku villa joka sitoo kosteutta. kai samaa vois soveltaa lasten pukeutumiseen?

mun omalla pojalla on tecci ollut päällä villahaalarin kanssa, mut eiks noi kivatin villahaalarit olekin sekoitepukuja? no, jokatapauksessa lämmin on ollut eikä kuitenkaa kuumissaan. viime talvena ku oli ikää 1,5-2v meillä oli vain fleecehaalari ja hyvin meni koko talven sillä.

Alkuperäinen kirjoittaja neuvokaa:
Siis kuinka kylmällä toppahaalarin alle sitten pitää laittaa jotain? Millä lämpötilalla riittää pelkkä toppahaalari??

tätä minäkin mietin,joillain jo nyt alla jompikumpi puku. mut mä laitan pojalle varmaan -15c

Alkuperäinen kirjoittaja anuuu:
joo kyllä ne tuulen- ja vedenpitävät+hengittävät tapaa ohuita olla, mut ei tarkoita etteikö lämmittäis samalla tapaa ku paksumpi ei tuulen..pitävä. sitähän aikuiselle sanotaan että tollasen teknisen hengittävän kankaan kanssa fleece tai villasekoite (ei puhdas villa) olis paras koska se siirtää kosteutta iholta pois kohti sitä hengittävää kuorta ja näin pitää lämpimämpänä ku villa joka sitoo kosteutta. kai samaa vois soveltaa lasten pukeutumiseen?

mun omalla pojalla on tecci ollut päällä villahaalarin kanssa, mut eiks noi kivatin villahaalarit olekin sekoitepukuja? no, jokatapauksessa lämmin on ollut eikä kuitenkaa kuumissaan. viime talvena ku oli ikää 1,5-2v meillä oli vain fleecehaalari ja hyvin meni koko talven sillä.

kivat on 100% villaa

Alkuperäinen kirjoittaja --:
Siis kuinka kylmällä toppahaalarin alle sitten pitää laittaa jotain? Millä lämpötilalla riittää pelkkä toppahaalari??

tätä minäkin mietin,joillain jo nyt alla jompikumpi puku. mut mä laitan pojalle varmaan -15c

siis ihan vaan tulevaa talvea ajattelin ennakoida että kumman hommaisi.Tosin kyllä tänä aamuna sai olla jo haalarin alla enemmälti kerrosta(ei pelkkä body,sukkikset +collarihousut olis riittäny!)

Se riippuu lapsesta, alla olevista vaatteista ja ulkovaatteiden paksuudesta. Pakkasen purevuuteen vaikuttaa myös tuuli ja kosteus ja mitä siellä ulkona tehdään.

Jos lapseni on enemmän rattaissa, niin päälle on pistettävä enemmän kuin sitten peuhatessa. Mutta kyllä meillä on jo pikku pakkasessa näin alkutalvesta villa käytössä. Ei olla vielä karaistu ja kyllä sinne vaatetta lisää kehitetään paukkupakkasille... en toki laita paljon villahaalarin alle nyt pikkupakkasella

mulla oli pojalla tänäänki päällä mut villahaalarin alla oli vaan alusvaatteet elikkä lyhythihainen ja ohuet pitkät kalsarit.

Alkuperäinen kirjoittaja bb:
Alkuperäinen kirjoittaja anuuu:

kivat on 100% villaa

ok, no mut hyvin näytti toimivan liikkuvalla 2v7kk ikäisellä pojalla.

ja tosiaan niinku joku sanoikin että jos muksu istuu vaan rattaissa niin tarvii se jo pikkupakkasillaki enemmän vaatetta, niinku mun mielestä ainaki.

riittääkö näin kevyllä pakkasilla (-5) jos on puolipotkarit, body, villahaalari, villasukat, kauluri, pipo + toppahaalari (reimatec) vai kannattaako villahaalarin alle lisätä vielä jotain?

siis nyt pojalla pitkät kalsarit+housut, pitkähih.paita+villa tai muu pitkähih.paita

Meillä on vielä näillä noin 5-8 asteen pakkasilla ollut kalsarit+collarit, aluspaita+pitkähihainen, sukat, kypärälakki, pipo ja kintaat. Laitan villavaatteet vasta -10 tai enemmän. Eihän se kunnon pakkasilla pärjää jos nyt jo villavaatteet ottaa käyttöön (ellei tosiaan laita nyt villavaatteiden alle vaan alusvaatteet).