Tori - miksi pyydetään käytetyistä vauvajutuista uuden hintaa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ahneusko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Ahneusko

Vieras
Olen yrittänyt löytää nyt vauvalle erilaisia hoitojuttuja ja -välineitä edullisesti käytettynä Torista, mutta pettynyt hintoihin millä noita juttuja kaupitellaan! Esim.Baby Björnin sitteri oli myynnissä 80€, kun menin sitä katsomaan oli jo ihan kulunut. Vieläpä kehtasi myyjä kertoa että osti sen itsekin käytettynä!!

Monet noista tavaroista saa samalla hinnalla uusia, esim. uusia vauvan vaatteita kävin ostamassa yhdestä liikkeestä alesta 3 €/kpl, bodyja, housuja, jne. Sitten kaupitellaan noita vauvan vaatteita 2-5 €/kpl hintaan, vaikka olisivat jo rispaantuneet!

Kertokaa ihmiset miksi te luulette että käytetystä saisi lähes uuden hinnan? Itse olen aina vienyt mm. kirppikselle tavaraa halvalla kun haluan niistä eroon ja ennen kaikkea kierrättää, mutta onko tuokin nykyään yksityisille ihmisille vaan BISNESTÄ?

Vanha sääntö: ei se ole tyhmä, joka pyytää, vaan se joka maksaa...
Itekin mietin kyllä ihan samaa. Just laittamassa myyntiin vauvan leluja ja vaatteita ja tarvikkeita. Kävin kattomassa hintoja Torista ja hämmästyin. Ite ajattelin noin 50-90% vähemmän pyytää mitä siellä näky olevan myynnissä. Mulla onkin tarkotus päästä niistä eroon ilman voiton tavoittelua :)

Samaa näkee usein kirpparilla tai missä tahansa. Vaikka olis miten uudenveroinenkin niin ei mun mielestä käytetystä voi pyytää uuden hintaa.

Hyväkuntoisesta nyt vielä voikin pyytää 2/3 hintaa jos uuteen vertaa mut jotkut pyytää aivan kulahtaneista jutuista älyttömiä hintoja.

Torissa pelin henki tahtoo olla seettä jos jotain tulee halvalla myyntiin niin se menee melko nopeesti.. Sitten sinne jää roikkumaan niitä ylihintaisia. Pitää siis kyttäillä jos jotain haluaa halvalla. Tosin tietyt merkkijutut niinku just tuo babybjörn, manduca, stokken syöttötuoli/sen varusteet ovat sellaisia jotka pitää hintansa hyvin. Toisalta jos ostat käytetyn niin saat ehkä onasi pois kun myyt.

Vauvanvaatteista on pääosin ylitarjontaa kun ihmiset saa lahjaksi/ostelee enemmän kuin vauva ehtii käyttää. Parhaan hinnan saa yleensä ostamalla vaatepaketteja, silloin yhdelle vaatteelle jää hintaa 0.5-1e. Toiseksi paras hibta yleensä
Livekirppareilla, varsinkin sellaisilla missä ihmiset itse myy(esim mll kirppistapahtumat) netissä ei kauheesti kannata mitään 1e bodya ruveta kaupittelemaan kun siitä kuvaamisesta yms on jo aika paljon vaivaa. Yleensä siis netissä myydään ns merkkivaatteita jotka toki käytetgynäkin maksaa vähintään sen 2-3e.

Juuri katselin käytettynä vauvojen syöttötuoleja, Ikean antilopista pyydetään 15 € käytettynä kun uusi on Ikeasta haettuna 12,99 € ! :D) Jep, taidanpa ostaa uutena... Ihmiset on hulluja :D

Itekin mietin kyllä ihan samaa. Just laittamassa myyntiin vauvan leluja ja vaatteita ja tarvikkeita. Kävin kattomassa hintoja Torista ja hämmästyin. Ite ajattelin noin 50-90% vähemmän pyytää mitä siellä näky olevan myynnissä. Mulla onkin tarkotus päästä niistä eroon ilman voiton tavoittelua :)

Senkin jälkeen tulet saamaan tinkaajia, jotka haluavat ne vähintään puolta halvemmalla ja useamman viestin, missä armollisesti luvataan tulla hakemaan ne pois ilmaiseksi :laugh:

Samaa näkee usein kirpparilla tai missä tahansa. Vaikka olis miten uudenveroinenkin niin ei mun mielestä käytetystä voi pyytää uuden hintaa.

Hyväkuntoisesta nyt vielä voikin pyytää 2/3 hintaa jos uuteen vertaa mut jotkut pyytää aivan kulahtaneista jutuista älyttömiä hintoja.

No mun mielestä 2/3 uuden hinnasta on ihan liikaa. Jos ostat saman tuotteen 30% alennuksella, saat tuotteen samalla hinnalla ja lisäksi kuluttajansuojan, mikä on aika iso juttu.

Erikseen sitten jotkut tyyliin keräilyharvinaisuudet.

No kyl se tulee usein mieleen kun kattoo esim kirpparilla pöytiä joissa ei tapahdu mitään ja hinnat kohtuuttomia. Että tyhmä sekin on joka pyytää ja luulee että joku ostaa. Menee vaan pöydän vuokra ja saa kamansa takasin. Kun taas ne myyjät saa myytyä joilla homma on kohdillaan eikä tavote oo saada vaan sitä rahaa mahollisimman paljon.

Vieläkö toi sinkkulaiva oikeesti saa hakijoita, eihän niissä oikein missään jaksossa kukaan löydä mitään seuraa. Monesti on ihan puolityhjä laivakin, sitten vedetään se surullinen karaoke ja yksin hyttiin. Kuka tuolta seuraa löytää kun ei tavallisesta baaristakaan tai muutoinkaan meinaa seuraa löytää??

Ja mistä ne löytää noin järkkyjä tyyppejä :D

Samaa olen katsonut. Facebook kirppiksillä myös usein 5 euron kpl hintaa pyydetään käytetyistä bodyista, paidoista, housuista. Vaikka nyt h&m:llä on se basic tarjous 3 kpl 2 hinnalla, niin jos kympillä ostaa tulee uusien bodyjen/paitojen/housujen hinnaksi n 3,3 euroa.

Paras oli yhdellä face kirpparilla (olivat kyllä jotkut merkki housut) joku myi lapsen college housuja joissa edessä reikä. Huutokaupalla hinta oli noussut 22€:on. Myyjä oli sitä mieltä, että liian vähän ja ilmoitti pitävänsä housut itsellään.

Kun taas ne myyjät saa myytyä joilla homma on kohdillaan eikä tavote oo saada vaan sitä rahaa mahollisimman paljon.

Eikö idea ole juuri ole, että saisi vaatteet myytyä mahdollisimman hyvään hintaan? Minä ainakin olen niin köyhä, että joka penni on tarpeen. Jos haluaa vaan eroon tavaroista, ne voi pistää UFF:n tai vastaavan laatikkoon. Minä pistän kyllä kohtuulliset hinnat (esim. täysin virheetön ei-merkkibody 1-2 €), rikkinäistä ja nukkaantunutta tai muuten huonon näköistä vaatetta en pistä kirppispöydälle, kun huonot vaatteet voivat karkottaa penkojia. Minulla on tavoitteena, että max viidesosa vaatteista tai tavaroista tulisi takaisin kirppikseltä ja aika hyvin olenkin oppinut säätämään hinnat sellaisiksi että niin käy :)

Kyllä toisten kirppishintoja saa välillä niin ihmetellä. Kerran yhdellä (täydellä) pöydällä oli pantu lasten harmaantuneet ja nukkaantuneet sukat 50 % alennusmyyntiin eli ne maksoivat nyt "vain" 2 € per pari :D Uusia sukkia (pahvit vielä kiinni) olen myynyt itsekin, mutta käytettyjä en ottaisi edes ilmaiseksi, sen verran huonoiksi minusta sukat käytössä menevät.

Mä ihmettelen ennemmin sitä miten ihmiset jaksaa raahata niin huonokuntoista p***aa sinne kirpparille. Mä voin maksaa jostain kivasta vaatteesta vähän enemmänkin, mutta en koskaan edes 20 senttiä jostain pilalle rummutetusta (tai mitä lie tekevät niille kuteille, kun ei ne meillä ton näkösiksi mene) lattiarievusta. Enkä kyllä juuri edes pengo pöytää, jossa päällä on kasa virttynyttä Vendiä...

Mä ihmettelen ennemmin sitä miten ihmiset jaksaa raahata niin huonokuntoista p***aa sinne kirpparille. Mä voin maksaa jostain kivasta vaatteesta vähän enemmänkin, mutta en koskaan edes 20 senttiä jostain pilalle rummutetusta (tai mitä lie tekevät niille kuteille, kun ei ne meillä ton näkösiksi mene) lattiarievusta. Enkä kyllä juuri edes pengo pöytää, jossa päällä on kasa virttynyttä Vendiä...

Aamen.

Ja juu, en tosiaan anna meidän emmaljungia, baby björnejä tai stokkeja kellekkään puoli-ilmaiseksi, kun meillä tavaroita vielä pidetään kuin kukkaa kämmenellä :D Ihan kunnon hinnan otan jos sen saa - ja merkkitavaroista + klassikoista saa.

Jos haluan vain kierrättää jotain seuraavalle, heitän sen punaisen ristin tai uffin laatikkoon, en näe vaivaa viedä mammoille kirpparille (+ maksaa itseni kipeäksi pöytävuokrasta), saatikka kuvaile johonkin fb-kirppikselle ilmaseksi kun jo posti ottaa siitä hinnasta aimo-osan.

[QUOTE="Emmi";30675292]Eikö idea ole juuri ole, että saisi vaatteet myytyä mahdollisimman hyvään hintaan? Minä ainakin olen niin köyhä, että joka penni on tarpeen. Jos haluaa vaan eroon tavaroista, ne voi pistää UFF:n tai vastaavan laatikkoon. Minä pistän kyllä kohtuulliset hinnat (esim. täysin virheetön ei-merkkibody 1-2 €), rikkinäistä ja nukkaantunutta tai muuten huonon näköistä vaatetta en pistä kirppispöydälle, kun huonot vaatteet voivat karkottaa penkojia. Minulla on tavoitteena, että max viidesosa vaatteista tai tavaroista tulisi takaisin kirppikseltä ja aika hyvin olenkin oppinut säätämään hinnat sellaisiksi että niin käy :)

Kyllä toisten kirppishintoja saa välillä niin ihmetellä. Kerran yhdellä (täydellä) pöydällä oli pantu lasten harmaantuneet ja nukkaantuneet sukat 50 % alennusmyyntiin eli ne maksoivat nyt "vain" 2 € per pari :D Uusia sukkia (pahvit vielä kiinni) olen myynyt itsekin, mutta käytettyjä en ottaisi edes ilmaiseksi, sen verran huonoiksi minusta sukat käytössä menevät.[/QUOTE]

Eli olet tajunnu idean. Ja yhtälailla ihmettelet joidenkin myyntitouhua. Tuolla mahollisimman paljon rahaa, tarkotan sitä että ajatellaan vain rahaa rahaa, ei sitä mitä kannattaa pyytää ja ostaako kukaan rättiä monella eurolla. Ne ylihintaset sitte makaa pöydillä.

Suomi on kiskonnan ja ylihinnoittelun luvattu maa, niin uudessa kuin vanhassa tavarassa!!!
Ja sitten esimerkiksi valtiovalta ihmettelee verotulojen vähenemistä, kun ihmiset tilaavat ulkomaisista nettikaupoista, kun eivät halua maksaa kiskurihintoja.

Eräässä isossa kaupungissa SPR:n kirppis myy Ikean käytettyjä juomalaseja kalliimmalla kuin Ikea uusia.

Eräässä isossa kaupungissa SPR:n kirppis myy Ikean käytettyjä juomalaseja kalliimmalla kuin Ikea uusia.

Jaa, oletko sanonut asiasta sinne? He ei ehkä tiedä ihan kaikkien tavaroiden alkuperäistä arvoa.

Toisekseen spr:n konttien tarkoitus ei ole ainakaan yksistään tavaran kierrätys, vaan niiden tavaroiden myynnillä on ensisijaisesti tarkoitus kerätä rahaa vähävaraisten auttamiseen. Siksi niitä ei myydä ihan ns. kirppishintaan, vaikka toki pääsääntöisesti halvemmalla kuin uusia kaupassa.

Sitten on niitä ihmisiä, jotka ympäristösyistä ostavat vanhaa tavaraa samaan hintaan tai vaikka kalliimmallakin kuin uutta...tai niin ainakin väittävät. Minun on jotenkin vaikea uskoa että joku haluaisi maksaa käytetystä saman kuin uudesta, mutta niin joku on täällä kaksplussallakin vakuuttanut, joten paha mennä sanomaan...

Itse en näe tuota hintaa oleellisena asiana, vaan ihmettelen sitä, että nykyään pitäisi vaan myydä uudenveroista vaatetta lähes ilmaiseksi. Vähänkään kulunut tai ei-merkkivaate ei tahdo kelvata kenellekään, vaikka halvalla myisit. Jos itse on maksanut jostain haalarista n. 100€ ja se on kunnoltaan lähes moitteeton, niin miksi se pitäisi seuraavalle myydä tyyliin kympillä.

Yhteistyössä