Törkeää lapsen seksuaalista hyväksikäyttöä:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Naimisissa olleella uskonnonopettajalla oli suhde 15-vuotiaaseen oppilaaseen
17.09.2009 14:04

Brittiläinen uskonnonopettaja Madeleine Martin tuomittiin keskiviikkona vankeusrangaistukseen seksistä alaikäisen kanssa.

Hän tapasi Facebookissa 15-vuotiaan pojan hänen omasta koulustaan. He vaihtoivat yhteystiedot ja useiden sähköpostiviestien jälkeen he sopivat tapaamisesta. Suhde kesti vain 9 päivää, mutta siinä ajassa he harrastivat ainakin kolme kertaa seksiä koulun tiloissa.

IS-Daily Mail

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Hmm... Tällaisesta on elokuvakin. "Jo joutui armas aika", ruotsalainen.

Kävin katsomassa elokuva-arvosteluja elokuvasta. Elokuva tosiaan kertoo opettajan(nainen) ja 15 v. pojan "suhteesta" II maailmansodan aikana :O . Luki, että on muka kaunis ja erotiikantäyteinen rakkaustarina :O . Siis häh????? Kipeetä :/

http://yle.fi/tv2/elokuvat/79d6.htm

Alkuperäinen kirjoittaja Rötväles:
Mä en pidä näitä ollenkaan pahimmasta päästä olevina tapauksina koska se "uhri" on ollut jutun mukaan omasta tahdostaan hommassa mukana.

Aivan. Vähän eri kastia kuin noi jotkut 2-vuotiaiden raiskaajat. Ennemmin tuli tosiaan mieleen, että tais toi törkeä tuntua 15v pojasta aika kivalta.

Tuon törkeys riippuu mun mielestä sen naisen iästä ja käyttäytymisestä. Mutta yleensä jos 15-vuotias on ihan halukas suhteeseen en näe varsinaista hyväksikäyttöä. Ehkä vanhemman osapuolen harkintakyvyn puutetta vaa.

Tuo opettaja on kuitenkin voinu periaatteessa olla vaikka 24v. Muutaman vuoden päästä sellasta ikäeroa ei katottais millään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Hmm... Tällaisesta on elokuvakin. "Jo joutui armas aika", ruotsalainen.

Kävin katsomassa elokuva-arvosteluja elokuvasta. Elokuva tosiaan kertoo opettajan(nainen) ja 15 v. pojan "suhteesta" II maailmansodan aikana :O . Luki, että on muka kaunis ja erotiikantäyteinen rakkaustarina :O . Siis häh????? Kipeetä :/

http://yle.fi/tv2/elokuvat/79d6.htm

Tietysti tuo 16 v. ikäraja on keinotekoinen ja joissakin maissa se on esim. 14 tai 15 v. Suomessa kuitenkin monet ajattelevat, että on pedofiliaa harrastaa seksiä esim. 15-vuotiaan kanssa. Todellisuudessa pedofiliaa on sellainen, että pedofiiliksi kutsutun yksilön seksuaalinen suuntautuminen kohdistuu vain ja ainoastaan seksuaalisesti kehittymättömiin, esimurrosikäisiin lapsiin. Pakko se rangaistavuuden raja on tietenkin johonkin laittaa, vaikka ihmiset esim. kehittyvät eri tahtiin. Suomessa on katsottu, että sopiva suojaikäraja on 16 v.

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Tuon törkeys riippuu mun mielestä sen naisen iästä ja käyttäytymisestä. Mutta yleensä jos 15-vuotias on ihan halukas suhteeseen en näe varsinaista hyväksikäyttöä. Ehkä vanhemman osapuolen harkintakyvyn puutetta vaa.

Tuo opettaja on kuitenkin voinu periaatteessa olla vaikka 24v. Muutaman vuoden päästä sellasta ikäeroa ei katottais millään.

Ohhoh, en olisi tätä päivää uskonut näkeväni, mutta peesaan täysin :)

Mä en pidä näitä ollenkaan pahimmasta päästä olevina tapauksina koska se "uhri" on ollut jutun mukaan omasta tahdostaan hommassa mukana.

Entäs jos aikuinen olisi ollut mies ja lapsi tyttö?

Tytöt tuntuu tuossa iässä enemmän hakevan hyväksyntää ja pojat ovat tuossa(kin) iässä melkoisia hormonihirmuja.

Entäs jos aikuinen olisi ollut mies ja lapsi tyttö?

Mun vastaus pysyisi samana :) Riippuu vähän muista tekijöistä! Itse 15-vuotiaana tulin hyvin toimeen itseäni kymmenen vuotta vanhempien kanssa. Sen sijaan jos kyseessä olisi ollut vaikkapa ruma 50v ja tilanteeseen liittynyt jotain hyväksikäyttöön viittaavaa käytöstä... Niin se on eri asia.

Jos joku 15-vuotias, poika tai tyttö, panee jotain suht nuorta aikuista ihan omasta halustaan, niin useimmiten ei kuitenkaan ole kyse hyväksikäytöstä.

Tässä uutisessa ei kerrota opettajan ikää, joten sen enempää on vaikea sanoa.

Alkuperäinen kirjoittaja pojat on poikia:
Madeleine Martin on 39 v.
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/news/2641164/Married-RE-teacher-faces-prison-after-having-sex-with-15-year-old-boy-pupil.html

Koska ikäeroa on tuon verran ja naikkonen on ollut pojan opettaja voin kuvitella, että tilanteeseen on saattanut liittyä hyväksikäyttöä. Tuosta ansaitsee jo rangaistuksen.

15-vuotias poika saa seksiä - onpa kamalaa...

Olen samaa mieltä, mutta laki on kuitenkin laki ja se koskee kaikkia. Emmekä tiedä kuinka kehittynyt tuo 15-vuotias on. Voi olla vielä aivan lapsi, tai sitten jo pian aikuusuuden kynnyksellä.

Toki on 15v. lla voi hormonit hyrrätä ja hän voi kokea seksuaalisen kanssakäymisen "mahiksena", mutta minusta se on silti hyväksikäyttöä- vaikka 15v. olisi siihen omasta vapaasta tahdostaan suostunut. Aikuisen naisen/ miehen ei tulisi mielestäni seksuualisessa kanssakäymisessä alaikäisten kanssa ja vielä oman oppilaan. Minusta ajatus on kuvottava. :|
Mitäs jos kyseessä olisi teidän oma lapsenne ja hänen opettajansa?

Yhteistyössä