Törkeää!!!!!!!!!(Naisten palkoista)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hani
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hani

Vieras
Kihisen kiukusta kun vertailin lomakorvauksia/rahoja mieheni kanssa.
Minä saan pelkän lomakorvauksen ja mieheni saa lomarahaa, puolet ennakkoon ja puolet töihin paluun jälkeen. Hänen palkkansakin on yli 700? suurempi kuin minun, vaikka tehdään 8t päivässä kumpikin. Täytyy kait lähteä miesvaltaiselle alalle kun nämä "naisten" hommat ei lyö leiville.(olen hoitoalalla)

On niin kurjaa kun naisilla on jo `luonnostaan´enemmän kuluja kuin miehillä. Pitää ostaa
-rintaliivejä
-meikkejä
-siteitä
-pampuloita/pinnejä ym

Lisäksi Odotetaan että nainen näyttää hyvältä. Tarvitsee siis käydä parurissa, ajella säärikarvat, käyttää hajuvesiä, meikata, ostaa kauniita vaatteita ym.

Tietysti kaiken voi jättää ostamatta, mutta kuka haluaa katsella naista, joka kulkee hielle haisevana, ikälopuissa vaatteissa, ei-huoliteltuna miesmallisessa hiuslookissa, ilman koruja ja rintaliivejä???? Mä luulen et moni mies jättäis tälläsen naisen valitsematta!

Minun mies omistaa yhden tumman puvun, kolme kauluspaitaa ja kravattia. Tarjoustalon alkkareita, deodorantin, partakoneen ja hammasharjan. Käyttää vuodesta toiseen samoja vaatteita ja käy parurissa 2-3 kk välein. Ei onnistu meikäläiseltä!

Mutta ajatellaanko vielä palkkausasioissa vanhakantaisesti, että mies elättää perheensä ja nainen "harrastelee" työntekoa ettei ikävystyisi.

Itse en näin tosiaankaan ajattele, mutta ehkä palkkatasoissa jonkinlainen tällainen vanha jäänne...

Ja kun mainitsit nämä miesten ja naisten henk. koht. menot, kuullosti kyllä tosi naiivilta!
Entä jos nainen ei ehosta, omaa pitkät (helppohoitoiset) hiukset, ostaa laadukkaita vaatteita vähän (periaatteella yhdisteltävyys, monikäyttöisyys, kestävyys), niin ei kuluta paljoa enemmän kuin mieskään.
Lasketaanko m iehen kuluihin sitten automaattisesti auto, alkoholi ja tupakka...?

Nainen voi myös valita alan jossa tienaa.

Meillä minä tienaan enemmän kuin mies, nyt brutto on 3500 euroa kuussa ja lomarahaa maksettiin 15 päivältä. Ihan kiva summa sitäkin. :))

Näissä paremmissa hommissa miestenkin pitää näyttää hyvältä, tarvitsevat useamman puvun ja enemmän paitoja, parturissa on käytävä kerran kuussa, ja pitää tuoksuakin hyvältä. Lisäksi pitää olla laatukello jne.

Mutta kyllä mielestäni miehet pienemmällä silti vaatemenoistaan selviävät kuin naiset.

Mutta on tämä kyllä ammatinvalintakysymys!

Minusta naisten kulut eivät ole käytännössä yhtään isommat kuin miehenkään, vaikka totta kai jotain kuukautissuojia on pakko hankkia.

Hiuksiin ja ulkonäköön ei tarvitse laittaa rahaa yhtään, jos mies sen takia "jättää valitsematta" (mikä järkyttävä ilmaus!), niin ehkä sellaisen pösilön kanssa ei elämä herkkua olisi ollutkaan.

Sen sijaan minusta kannattaa olla huolissaan siitä, että yhä edelleen naisille usein maksetaan SAMASTA työstä eri palkka. Se on aivan järkyttävää eikä perustu mihinkään. Naisvaltaisten alojen arvostusta pitäisi saada nostettua ja ennen kaikkea NAISTEN ITSE pitäisi alkaa arvostaa omaa työpanostaan niin, että tappelevat omista ja kanssasisartensa palkoista eivätkä tyydy keskenään narisemaan tai jopa olemaan ihan tyytyväisiä.

Laitoin viestin huumorimielessä. Siis tottakai ammatinvalintakysymys. Ja tottakai meikit, kampaajat ym jokaisen omia valintoja. Ketutti vaan kun kesälomakorvauksia katselin:)

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Nainen voi myös valita alan jossa tienaa.

Meillä minä tienaan enemmän kuin mies, nyt brutto on 3500 euroa kuussa ja lomarahaa maksettiin 15 päivältä. Ihan kiva summa sitäkin. :))

Näissä paremmissa hommissa miestenkin pitää näyttää hyvältä, tarvitsevat useamman puvun ja enemmän paitoja, parturissa on käytävä kerran kuussa, ja pitää tuoksuakin hyvältä. Lisäksi pitää olla laatukello jne.

Mutta kyllä mielestäni miehet pienemmällä silti vaatemenoistaan selviävät kuin naiset.

Mutta on tämä kyllä ammatinvalintakysymys!

Pitää olla laatukello? JOhan oot alallla, kellomyyjä? Terveisin Toim. joht.vaimo

Jaa-a, paremmissa ja paremmissa hommissa. Itse olen vastuullisessa työssä, ja akateeminen loppututkinto. Enpä pääse palkallani lähellekään miestäni, joka on samalla alalla. Nooh, hän on toki piällikköasemassa, minä en suoranaisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Eipä ne miehetkään kuntapuolella mitään hirveitä summia tienaa, elleivät ole isomman portaan johtajia.

peesi tähän. surkeat on palkat kunnissa miehilläkin. useimmiten. oli mikä koulutus tahansa.

Kylläpä tämä meidän hoitajien huono palkka on meidän omaa vikaakin kun suostumme joustamaan ja tekemään paskalla palkalla. Jos me todellakin rupeaisimme tiukiksi omien etujemme osalta emmekä antaisi kaikessa aina periksi niin voisi se jonkin ajan kuluttua tilinauhassa näkyäkin :ashamed:

Vartiointialalla onneksi sama liksa oli sit mies tai nainen, mut naisilla etenemismahdollisuudet melkein nollissa... Inttiä ja äijämäistä kroppaa ja ajattelupapaa ym. arvostetaan. Harmi. Mut minäpä oon sisukas ja käyn 4 vuoden koulun, jotta pääsisin samalle linjalle äijien kanssa. =)

Yhteistyössä