Torstain kunniaksi: Maailman paras pannukakku-ohje

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja genre
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

genre

Vieras
4 dl vehnäjauhoja
1 ½ dl sokeria
1 tl leivinjauhetta
1 tl suolaa
1 tl vaniljasokeria
8 dl maitoa
2 kananmunaa
100 g sulatettua margariinia

Ohjeet
Sekoita kuivat aineet. Lisää maito, munat sekä sulatettu, jäähtynyt margariini.
Kaada taikina leivinpaperille uunipellille ja paista 200-225 asteessa n. ½ tuntia.

Aina teen tän mummoni opetusten mukaan:

2-3 munaa
6 dl maitoa
1 tl suolaa
2 dl sokeria
3.5 dl vehnäjauhoja
margariinia tai voita

Ensin maito, sitten munat ja vatkaa. Lisää sokeri ja suola. Jauhot vähitellen. Kaada voideltuun korkeareunaiseen normaali vuokaan (pellille). Tiputa päälle 4 pientä nokaretta margariinia tai voita. Paista 200 asteessa 20 minuuttia keskitasolla. Ripottele sokeria päälle Jäähdytä.

Hyvää on. Kumpi sitten parempaa. Mun isoäidin spesiaali. Nam!!! :P

Alkuperäinen kirjoittaja hoh hoh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Musta toi on ihan turhan rasvainen ja sokerinen. Eli en tekis perheelle enkä itselleni.

syökää te sitten vaikka näkkileipää.
On sulla varmaan onnellinen perhe, ei edes pannaria saa :laugh:

Saa toki pannaria, mutta ilman moista sokeri- ja rasvapläjäystä. Onnellisella perheellä on verenpaineet, paino ja verensokerit ja kolesteroli kunnossa, eikä lasten makuaisteja ole turrutettu alituisella rasvalla ja sokerilla. Rakkautta on välittää lähimmäistensä terveydestä!

Alkuperäinen kirjoittaja hoh hoh:
Musta toi on ihan turhan rasvainen ja sokerinen. Eli en tekis perheelle enkä itselleni.

syökää te sitten vaikka näkkileipää.
On sulla varmaan onnellinen perhe, ei edes pannaria saa :laugh:

Saa toki pannaria, mutta ilman moista sokeri- ja rasvapläjäystä. Onnellisella perheellä on verenpaineet, paino ja verensokerit ja kolesteroli kunnossa, eikä lasten makuaisteja ole turrutettu alituisella rasvalla ja sokerilla. Rakkautta on välittää lähimmäistensä terveydestä!

Siis ai kauheeta :laugh:
Pannari tuhoon tuomittu. :laugh: ja anteeks :ashamed:
Tää nauratta mua kyllä ihan oikeesti.
Hei nyt on kyse pannarista!

Mä olen samaa mieltä kuin toi yksi, että toi ap:n laittama ohje on liian rasvainen ja makea -> tämä on hyvä ohje, kun jättää puolet ainakin pois rasvasta ja sokerista. Ja siis pannari saa olla hyvää ja näin, mutta tää on ällö tuolla alkuperäisellä ohjeella! Eihän siihen päälle edes pysty laittaan mitään kun itessäänkin on niin ylimakea!

Hyvä ohje, jota itsekin käytän, mutta me myös vähennämme siitä rasvan ja sokerin määrän puoleen. Ja uskokaa kun sanon, että ihan yhtä hyvää tulee, mielestämme parempaakin kun ei tirise rasvasta :)

Järkky määrä sokeria ja rasvaa, ja vielä jotain MARGARIINIA...

hei mikä haloo syntyi, äidit saivat terveystietoisina hepulin, kun koulussa kerran 6 viikkoon,pannaria. Vaikka koulun resepti varmasti on terveelliaempi. Sit kotona salaa suupielet rasvaa valuen tehdään tällaista.

paitsi että tää on vanha ketju, uskon, että terveystietoiauus ob sittemmin lisääntynyt.

Yhteistyössä