Tosi ihana ostaja,voi hitto :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "köyhä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"köyhä"

Vieras
Rahat on aika vähissä,joten päätin myydä minulle liian pieniä vaatteita.
Lähetin paketin ja samana päivänä piti maksaa. Ei maksanut,seuraavana päivänä tuli säpöä että maksaa sinä päivänä.Siitä seuraavana päivänä tuli taas viesti,että hän maksaa sinä päivänä JOS ON RAHAA.

No jäi sekin raha saamatta sitten, kiva jonkun parin kympin takia nostaa tästä rikosilmoitus.En jaksa edes vastata enää ostajalle,ihme pelleilyä...

Tietääkö kukaan voiko rikosilmoituksen tehdä netissä? meinaan hävettää tehdä noin pienen summan takia...mutta en kyllä jätä tekemättäkään (toki odotan vielä vaikka kuukauden rahoja)

[QUOTE="köyhä";28419403]Rahat on aika vähissä,joten päätin myydä minulle liian pieniä vaatteita.
Lähetin paketin ja samana päivänä piti maksaa. Ei maksanut,seuraavana päivänä tuli säpöä että maksaa sinä päivänä.Siitä seuraavana päivänä tuli taas viesti,että hän maksaa sinä päivänä JOS ON RAHAA.

No jäi sekin raha saamatta sitten, kiva jonkun parin kympin takia nostaa tästä rikosilmoitus.En jaksa edes vastata enää ostajalle,ihme pelleilyä...

Tietääkö kukaan voiko rikosilmoituksen tehdä netissä? meinaan hävettää tehdä noin pienen summan takia...mutta en kyllä jätä tekemättäkään (toki odotan vielä vaikka kuukauden rahoja)[/QUOTE]

kannattaa ensi kerralla odottaa että rahat ovat tilillä ennen kuin laittaa paketin postiin tai laittaa postiennakolla.

Laitappa sille vielä yksi maili, jossa kerrot, että menet tekemään rikosilmoituksen, ellei rahat ole tililläsi, tai vaatteet postissa takaisin sinulle tiettyyn päivään mennessä.

Mä sain juuri huijarilta tälleen rahat takaisin :D

Voi tehä sähköisesti, ja kannattaakin tehdä. Itse tein joku aika sitten. vaikka kyseessä ei ollut kuin 8 € ostos, kyseinen myyjä kun oli tehnyt näitä "kauppoja" useampiakin...

Juuri tänään juteltiin miehen kanssa siitä, miten ollaan tehty kauppoja netissä jo 10 vuotta, eikä olla koskaan jouduttu huijauksen kohteeksi. Mutta jos joudutaan, niin aivan sama vaikka kyse olisi 2€ summasta, poliisille lähtisi välittömästi ilmoitus.

Me voidaan kyllä elää ilman sitä 2€, mutta kyseessä on periaate. Ja jos tuo voro niitä 2€ kauppoja tekee isommankin ihmismäärän kanssa, niin kyllä siitä ajan kanssa iso summa hälle muodostuu.

Mutta jatkossa tosiaan olet tarkkana sen suhteen, ettet laita pakettia postiin ennen, kuin rahat on tilillä. Näin vältyt huijatuksi tulemiselta.

• Tykkää
Reactions: rops
Mä ainakin kannatan rikosilmoitusta!! Ehdottomasti. Vaikka summa ei olisi iso niin tälläset huijarit voivat tehdä kauppoja vaikka kuinka paljon ja saada itselleen voittoa jos kukaan ei tee ilmoitusta. Kyllä alkaa poliisejakin kiinnostaa tollaset vatipäät kun ilmotuksia alkaa tulla usempi.

Voi tehdä netissä, mutta itselläni meni 30 euron lampun tapauksen kanssa päälle vuosi ennenkuin tuli ratkaisua asiaan. Huijarille tuli 90 e sakkoa, ja joutui maksamaan minulle takaisin. Tärkein oli kuitenkin saada huijarille merkintä rikosrekisteriin.

Yhteistyössä