Tosi pettynyt kierrätyskeskukseen :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mieheni vei tänään kierrätyskeskukseen avaamattomia siistejä tapettirullia, pöytävalaisimen, dvd-soittimen, stereot (Harman Kardonit!), keittiön valaisimia ym. Kaikki toimivia ja siistejä, mutta meille ylimääräisiä. Emme halunneet ryhtyä myymään, kun ajattelimme, että joku saa ilmaiseksi hakea käyttöön ja saamme hyvän mielen. Vastaanottanut henkilö oli todennut, että menevät romuksi! Siis täysin tasokasta kamaa. En tajua, millä tavalla olisi ekologista toimia, jos ei kierrätyspistekään toimi emmekä halua mennä kirppiksille tai päivystää netissä, kun halusimme antaa pois käyttöön toimivat tavarat. Osaako joku selittää tai neuvoa meille paikan, mihin viemme jäljellä olevat tavarat? Tutuille ja srk:n diakoniatyöhön on jo lahjoitettu.

Alkuperäinen kirjoittaja HoitoonVaan:
Hyväntekeväisyyskirppiksiä suosin minä.

Fidaan ja Konttiin on annettu ja vaatteita + kenkiä UFFiin, mutta ottakohan nuo isompaa tavaraa. (Kuvittelin, että kierrätyspisteestä ihmiset oikeasti hakevat tavaraa, eikö se olisi järkevää ja ekologista?)

Alkuperäinen kirjoittaja vinci:
ootko kokeillu laittaa nettiin niitä eri sivustoille lahjotukseen...
kuvien kera niin joku saattais tulla hakeen jos miellyttää..

En ole, kun en halua sopia aikoja enkä lahjoittaa kasvotusten, vaan oikeasti anonyymisti saada sen hyvän mielen :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja HoitoonVaan:
Hyväntekeväisyyskirppiksiä suosin minä.

Fidaan ja Konttiin on annettu ja vaatteita + kenkiä UFFiin, mutta ottakohan nuo isompaa tavaraa. (Kuvittelin, että kierrätyspisteestä ihmiset oikeasti hakevat tavaraa, eikö se olisi järkevää ja ekologista?)

Meillä Fidaan ainakin voi viedä mitä vaan vaatteista huonekaluihin.

Kaupan seinä toimi meillä loistavasti kun halusimme eroon ylimääräisestä tavarasta.Jokainen tavara löysi uuden kodin kun ilmoittelimme niistä kaupan seinällä.

Samaan olen törmännut itsekin, että kierrätyskeskukus ei ota vastaan kuin täysin priimaa. Mistä sinne sitten tulee se kissankusema ja tupakan savun kellastama huonekaluroina ja ne lähes lumpun näköiset vaatteet? Jos itse vie omasta mielestä hyvää, ehjää, ei huolita? Kenen tuomana nämä kaatopaikalle joutavat tuodaan ja miksi ne huolitaan ?

Alkuperäinen kirjoittaja vierasv:
No kuulostaapa kummalliselta. Oisko teillä siellä spr:n kirppistä? Sinne vois lahjoittaa. Tapettirullia vois antaa päiväkoteihin ym. kerhoihin askarteluun.

Verhoille teinkin juuri näin, annoin perhekerhoon.

Alkuperäinen kirjoittaja niinpä:
Samaan olen törmännut itsekin, että kierrätyskeskukus ei ota vastaan kuin täysin priimaa. Mistä sinne sitten tulee se kissankusema ja tupakan savun kellastama huonekaluroina ja ne lähes lumpun näköiset vaatteet? Jos itse vie omasta mielestä hyvää, ehjää, ei huolita? Kenen tuomana nämä kaatopaikalle joutavat tuodaan ja miksi ne huolitaan ?

Ja korostan, että viemämme tavarat olivat todellakin täysin hyviä ja huippumerkkejä, ei missään nimessä kaatopaikkatavaraa (sinne vietiin huonot tavarat!)

Kierrätyskeskuksista osa toimii elektroniikan keräys pisteinä ja siellä puretaan ne osiksi josta ne sitten lähtee eteenpäin kierrätykseen eli kyllä ne toimii vaikka sanotaankin että romuksi menee.

Alkuperäinen kirjoittaja +:
kierrätyskeskus myy eteenpäin kaiken saamansa tavaran ja siksi ei ota vastaan tai laittaa romuihin kaiken sellaisen jonka tietää ettei mee kaupaksi..

Ihanko oikeastiko toimivat stereot kaiuttimineen x2, dvd-laite, avaamattomat tapettirullat (useita), valaisimet eivät kelpaa kenellekään myyntiin???!!! Olen äimän käkenä...

Alkuperäinen kirjoittaja +:
kierrätyskeskus myy eteenpäin kaiken saamansa tavaran ja siksi ei ota vastaan tai laittaa romuihin kaiken sellaisen jonka tietää ettei mee kaupaksi..

Tikkurilan kierrätyskeskus ainakin ylihinnoittelee tavaransa. Käytetyt maastopyörät 80?! Kuka ihme ostaa siihen hintaan, kun kadun toiselta puolelta saat vastaavanlaisen vaihtopyörän hintaan 40-50? (Suomen polkupyörätukku). Huonekalutkin ovat tosi hintavia kuntoon nähden.
No kaipa niidenkin pitää tehdä voittoa että pystyvät kattamaan kuluja, mutta nuo pyörien hinnat on ihan törkeitä. Varsinkin jos ajatellaan, etä tavoite olisi saada tavara uusiokäyttöön.

Jatkossa taidan toimia ekologisimmin, kun säilön tavaroita vuosikymmenen ullakolla lapsia varten (jotka sitten joko huolivat ne tai heittävät iänikuisina ja pölyttyneinä roskiin... Ei vais taidan vain viedä johonkin rakenteilla olevan alueen katetun roskiksen viereen, niin eiköhän omistaja löydy. Ehkä ei näinkään, vien sitten suoraan kaatopaikalle tai FIDAan.

Yhteistyössä