tosta toisesta ketjusta tuli mieleen... Miten ootte saaneet lapsenne nukahtamaan omaan sänkyyn?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jadal
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jadal

Vieras
Kun tuohon nukutus ketjuun oli moni vastannut, että vauvasta asti on lapset vain laitettu sänkyyn, ja sinne ovat nukahtaneet.
Niin onko lapsi jäänyt aina tyytyväisenä, vai onko saanut itkeä sängyssä yksinään?

Ihan uteliaisuutta kysyn, kun itsellä tuo ei ole onnistunut.
vauvana lapset on nukahtaneet lähes aina tissille, joten on nukkuvina laitettu sänkyyn, mä kun en osannut estää sitä nukahtamista syönnin aikana...
Ja vanhempana on ollut pakko nukuttaa lapset, jos tuon vajaa 2v:n jättää sänkyyn, pysyy siellä korkeintaan 2min ja alkaa riehumaan, ei osaa rauhoittua yksinään. Esikoinen oli n. 4v kun oppi nukahtamaan itsekseen, aika pitkään nukuttaminen oli tosin sitä, että vain oli siinä vieressä.
Ja tää kolmaskin nukahtaa lähes aina tissille, joskus saattaa nukahtaa päiväunille sitteriin tai sohvalle, mutta harvemmin.

Eli kysymys kuuluu, miten te saatte sen tehtyä?

keskimmäisen tytön kohdalla sinnikyydellä. Tyttö kuskattiin takaisin sänkyyn n.20-50 kertaa illassa / yössä, toisinaan siihen kului aikaa 4:kin tuntia, ja useampia viikkoja. Loput lapsukaiset on vauvasta asti mennyt omaan sänkyyn, minulla on kylläkin loppunut maidon tulo aikas alku metreillä joten en ole kovinkaan kauan imettänyt, niin harmillista kun se onkin. Pienimmäinen nyt 2kk ja olen sen ruokailun jälkeen vienyt sänkyyn ja se saattaa siellä pikkasen inistä mutta en siitä vielä sinne mene. Sinne se nukahtaa sitten omia aikojaan.

No se on vähän vaihdellut lapsesta riippuen. Tämä kuopuksemme nukahtaa yleensä tissille (tai syliin, kun kiikuttelen kiikkutuolissa). Sitten vien pinnikseen. Mulla on vielä sellainen isompi tikkipeitto rullattuna siinä, että pinnis tuntuisi vähän "pienemmältä". Joskus (viime aikoina aika usein) olen laittanut päälläni olleen paidan siihen pään lähettyville - tämä oli se "kikka kolmonen", millä sain pikku miehen rauhoittumaan pinnikseen... :) En mä tiedä onko tuolla paidalla oikeasti mitään vaikutusta, mä vain ajattelin että jospa se äiti edes vähän tuoksuisi siinä vieressä. Yleensä laitan puseron myttyyn pään lähettyville, että esim pusero koskee päälakeen tms. Poika on rauhoittunut monta kertaa just siihen, että olen laittanut paidan sänkyyn... Nukkuu sitten hyvin aamuyöhön saakka.

Ei oo jääneet kumpikaan sänkyyn.
Vauvana molemmat huusivat,
sitten nousivat pinniksessä seisomaan ja huusivat ja lopulta kiipesivät sieltä pois ja huusivat.
Esikoinen nukahti melkein 4vuotiaaksi meidän sänkyyn, pitkään niin että aikuinen oli vieressä. Sitten kannettiin omaan sänkyyn, josta yöllä hiippaili meidän sänkyyn.
Elikkä yli 4v oli, kun meni itse sänkyyn ja jäi sinne rauhassa nukkumaan.

Kuopus on nyt 3,5v ja nukahtaa aina sohvalle kun luetaan satua.
Siitä kannetaan omaan sänkyyn, jossa vaihtelevalla menestyksellä nukkuu loppuyön.

Eli ei, en tiedä miten se tehdään

:D

Ei se todellakaan ole aina ollut noin helppoa kuin nyt kuopuksemme kanssa... Nuorin tytöistämme oppi huutamalla nukkumaan omassa sängyssä noin vajaa vuoden ikäisenä. Oppi silloin kun päätin, että yötissit saa jäädä pois. Laitoin pinniksen ihan meidän sängyn viereen. Yöllä kun heräsi ja olisi halunnut tulla viereen tissiä hakemaan - mä en nostanutkaan tyttöä pois pinniksestä. Laitoin vain käteni pinnojen välistä ja silittelin tyttöä uudelleen uneen. Olihan se tahtojen taistelua, mutta loppujen lopuksi yöhuudot jäi muutamassa päivässä pois ja samantien uni alkoi maistumaan tytölle myös omassa sängyssä :)

Tutin kanssa nuo on molemmat sinne nukahtaneet silloin vauva-aikaan. Jos on pompittu pystyyn niin sitten ollaan käyty kellistämässä uudelleen ja uudelleen... mutta nukutettu ei olla varsinaisesti koskaan.

1½v tyttö siirtyi perhepedistä omaan isojen tyttöjen sänkyyn (markkinoimme tuota kuukauden päivät etukäteen), sinne se vaan jäi ekasta kerrasta nätisti. samaan huoneeseen toki kun me :heart:

Meidän ei oo ikinä tarvinnu nukuttaa muksua, joten sellaisista asioista en tiiä mitään. Synnytyslaitokselta kotiutumisesta lähtien on nukkunut omassa pinniksessä ja nyt puolisen vuotta lastensängyssä, eikä ongelmia ole ollut. Muksulla vissiin niin hyvät unenlahjat :D

Ei ole kokemusta kuin yhdestä joka täyttää nyt vuoden. Mutta hereillä olevana lasketaan pinnikseen, silitellään ja pusutellaan ja jätetään sinne. Ei tosin itkevänä tietenkään. Nousee joskus seisoskelemaan, mutta rauhoittuu nopeasti kun käy laittamassa makuulle ja silittelee hetken. Usein nukahtaa ihan 10 minuutin sisällä. :heart:

Meijän nuorin tuli sinuiksi pinnasängyn kanssa vasta senjälkeen ku siirsin sen parisängyn viereen ja laskin laitaa että poika pääsee siitä ite kiipeämään pois (äitin päälle :D ) Ja tämä tapahtu reilu vuodenikäselle. Eikä se vieläkään itekseen sinne nukaha vaan makaan vieressä ja poju seikkailee sänkyjen välillä ja nukahtaa minne nukahtaa josta nostan omaan sänkyyn. Nukkuu siinä sitet koko yön.
En mä aainakaan ala ressaamaan ja 20-50 kertaa kellistelemään ketään minnekkään. 3 ja 5-vuotiaatki nukahtaa väliin sohvalle ku ei omaan sänkyyn halua mennä. Kannan ne sitte miin sänkyihin. Pikkuhiljaa useammin menee sitten omaan sänkyyn illalla.

Yhteistyössä