Totaali-rahapula!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rahaton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rahaton

Vieras
Viimeiset 2 kuukautta ollut ´yhtä juhlaa´,kahdet isot synttärit ja 5 pienemmät,yhdet häät ja vielä toiset tulossa.Ja molemmat parit halusivat rahana lahjansa.Itselle tuli paljon hammaslääkärilaskuja viime kuussa.
Rippijuhlat ja kahdet polttari (niihin meni PALJON RAHAA).
Nyt rahaa meille jäi laskujen jälkeen 170 e,josta vähennetään vielä 50 e häälahjaan.
eli 2 viikkoa pärjättävä 120 e.
Ruokaa on hiukan mutta ainakin 40 e menee siihen,loput bensaan että pääsee ajelemaan hääpaikalle ja mies töihin.
Häihin menen meikittä kun puuteri loppuu!Uusi maksaisi 16 e.

Muutama konsti voisi olla että pärjättäisi:
ostettaisikin hääparille lahja joka maksaisi tyyliin 20 e...
Voisin ottaa mahd nopeasti kirpparipaikan jossa tilityykset on viikon välein.Siihen pitäisi kyllä löytyä nyt heti sitten 30 e...Mutta vapaita paikkoja pitäisi olla eli jos saisin jo huomisesta lähtien paikan,tilitys olisi ensi perjantaina...Myytävää on kaikenlaista onneksi.
Vinkkejä?

Ärsyttää kun ollaan tällainen vähän köyhempi pari,sukulaiset eivät tunnu ymmärtävän,kun itsellä on rahaa kuin roskaa...Minun vanhempani ovat yhtä köyhiä ja ymmärtävät.Omia synttäreitäni en pidä ollenkaan,ei tupaantuliaisiakaan ,ei kestä mielenterveys kohta!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Lähisukulaisten häät..Harmittaa kyllä,kun ei oikein voinut kieltäytyäkään.
Nyt on enää1 synttärit ja 1 häät.Vaan bensaa palaa :/

No ovatko kaikki juhlat olleet yhtä "tärkeitä"? Jos itselläni olisi niin paljon menoja, niin karsisin kyllä muutenkin osa pois. Puhumattakaan silloin, kun synttäreiten jälkeen pitää miettiä, että mistä saisi ruokaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Pajukko:
Oikeasti tuollaisia juhlia on pakko karsia jotenkin. Miksi polttareihinkin on pitänyt osallistua, jos ei rahaa?

joo aivan!
oma vika. pakko sanoo.
pitäis ajatella varmaan etukäteen mihin kaikkeen on varaa osallistua. jälkeenpäin jo kuopan kaivaneena se on aika tyhmää...

Mistäpäin olet? Kirpputoritavaraa olisi tarjolla (lastenvaatteita lähinnä)

Joskus on pakko osallistua, jos sattuu vaikka olemaan kaaso. Kokemusta on.

Se kirppari voisi olla hyvä hätäratkaisu. Huutis olisi ilmainen mutta siellä tietysti myyminen kestää vähän pidempään. Onko pulloja palautettavaksi, parkkirahaa jemmattu autoon, taskujen pohjille jäänyt, plussaseteleitä tai s-etukortille kertynyt rahaa? Nämä on mun vakiovinkit. :)

Me ilmoitettiin vain rohkeasti, ettei nyt ole varaa osallistua kemuihin. Sukulaiset olivat vain kummissaan, että eikait sitä rahattomuuden takia jäädä pois. Tietävät, että tällä hetkellä on vaikeuksia saada balanssia tuloihin :D

Hammaslääkärilaskuihin mennyt 90 e,tässä kuussa menee saman verran.
Soppaan ihan turha lähteä kun on 2 autoa,pitäisi niistä myydä toinen ennen kuin mitään saisi.
Lähinnä tämä seuraavat 2 viikkoa tätä rahapulaa,sitten helpottaa.

Yhteenkään juhlaan ei ole pakko osallistua. Omankin lapsen synttäreitä voi siirtää jos lapsi on pieni eikä itse vielä tajua. Noista mä olisin osallistunut vain rippijuhliin jos olisin lapsen kummi.

mutta siis. rippi juhlat ja kahdet polttarit, joihin omien sanojesi mukaan paloi paljon rahaa?
olisko pitänyt jättää väliin?
jos oman muksun rippijuhlat, niin jos vähän rahaa niin juhlat pienellä budejtilla. jos vieraana, niin ei kallista lahjaa jos rahat ei anna myöte.
polttari..! hei haloo. tottakai sinne uppoo rahaa. jos ei varaa, niin jätetään väliin

kaikki synttärit ovat olleet oikeasti lähisukua,ja suurin osa lasten.Lahjat olen kyllä valinnut tarkkaan max.15 e.
keski-suomesta olen,ja tosiaan lastenvaatteita olisi ylimääräisenä,samoin paljon koirien tavaraa!Muutto tulossa joten kirpparipaikka olisi siinä mielessäkin hyvä.
ketuttaa silti se 30 e nyt laittaa siihen jos tuleekin joku paniikki...
s-tilillä on 20 e taidan senkin nostaa pois...

Mitä mieltä olette tuosta häälahjasta?Rahana toivottu,mutta....

raha lahjaa ei hää parille mun mielestä kannata antaa, jos ei pysty väh.60-70e antaan.
käy kierteleen aleja, ja keksi joku hyvä halpa lahja. tai tee itse. mielikuvitusta..
kirppari pöydän otat. omia, lasten ja vaikka niitä koiran krääsää myyntiin. varmasti saat muutaman kympin.

Ei nyt siti auta tuo moralisointi yhtään :/ Paha mieli on oikeasti.Meidän suku on vähän erilainen,jos ei mentäisi lasten synttäreille saataisi varmasti kaikki vihat niskoihimme.
Lähden varaamaan sen kirpparipaikan ja pidän peukkuja..
Pakastimessa pari pakettia jauhelihaa ja makkaraa,niistä jo ruokaa tekee :)

Kaikeinlaista hihnaa ja kuppia.Ei mitään erikoisempaa,mutta kuitenkin ylimääräistä ja saisi pois nurkista.
Taidan sen häälahjan etsiä,kaaso olen ja sisko vielä,voivat pettyä mutta ei voi mitään.

Ap ymmärrän täysin sun pointin. Silti ihmettelen, ettei suvulla riitä ymmärrystä siihen, että kaikkeen ei vain voi osallistua. Ja tuo, jos olet kerran jo kaasona, niin tuskin sun tarvitsee mitään hirmuista lahjaa edes ostaa.

Mä olin itse kaasona ja morsian vielä korosti, että en saa mitään lahjaa laittaa, koska aikaa ja rahaa palaa jo siinä hommassa itsessään. Onkoo hääparilla tili perustettuna noita häälahjarahoja varten? Useimmathan rahoittaa sillä esim. häämatkan. Jos kerran parin viikon sisään teille tulossa rahaa, voisitko sitten laittaa, jos pakko on osallistua?

Ilmeisesti rahat tarkoitus laittaa onnittelukortin väliin,morsian ei halua varsinaista lahjapöytää.Mitään tilinumeroakaan ei ole,voi kun olisikin,sitten helpottaisi kun voisi maksaa myöhemmin..
Nyt kuitenkin vanhempieni kanssa puhuttiin että kun ei rahaa ole niin ei ole,kumpikaan ei meinaa laittaa rahaa lahjaan!Vaikka sitten myöhmmin hoidetaan se.

Jos nyt ihmiset niin kesän kiukkuiset omahyväiset morsiamet kuin ne suloiset rippilapsetkin tajuaa että ei vaan kaikille ole vara samana kesänä kantaa 50 tai 100e
Muutenkin naurettavaa kun palstalta kysyy paljonko veisi lahjarahaa hääparille tulee heti vastaus että yksin tai kaksin 50 mutta perheenä vähintään 100e
Miksi ihmiset ei nykyään ole onnellisia jos vieraat saapuu paikalle? Miksi vaaditaan heti satasia kouraa kun rhalahjaa kerjätään, ja miksi nykyään ihmiset ei arvosta muuta kuin rahaa, kotikasvatuksessa vikaa?

Inhottavaa morsiamena on täällä lukea ihmisten ajatuksia, kun on vaikeaa ja kallista osallistua toisten häihin ymmärtäähän sen että joillain on tiukkaa, eikä todellakaan ole lahjat se häidenkään pääasia en ainakaan toivoisi omien sukulaisteni ja ystävieni stressaavan häistäni siksi kutsuunkin kirjoitimme, että rakkaiden ihmisten läsnäolo on tärkeintä, ja mikäli haluaa meitä jollain muistaa voi katsella jotain pientä mukavaa lahjalistasta. Eipä sitten lahjojen hankkijoille tule sellainen olo, että entä jos tämä päätyy ullakolle tai joku muukin tuo samanlaisen (esim. moccamaster yms peruslahjat joita kaikki aina häihin tuovat..)

Yhteistyössä