totuus satuttaa. sektioäiti ei osaa synnyttää ja korvikeäiti ON huonompi äiti kun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja av-mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Tiedätkö, mää oon ihan sinut tämän totuuden kanssa. :) Vedetäänkö keskusteluun mukaan vielä kerta/kestovaipat, rokotukset, Koti/uraäitiys, virikehoito, kotiruoka/einekset jne...?

niinno, voin kyllä noistakin kertoa:

uraäiti ei ole äiti. ei lapsen saaminen tee kenestäkään äitiä. jos viettää enemmän aikaa työpaikallaan kun lapsen kanssa, ei ole äiti. sillon päiväkodin tädit hoitavat äidin virkaa.

suomessa on ihan syystä hoitovapaa, itsekkäät akat eivät vaan voi sitä käyttää, kun tulee ikävä töihin unelmoimaan Erkki-pomosta.

totuus satuttaa.

Erkki-pomokaan ei kestä olla kotona kotiäiti perheen kanssa, vaan tekee piiiiitkäää päivää ja ehkä yöksi kotiin :D

ja kun nyt noista pilttipurkeistakin tuli puhe..

kyllä pitää olla äidillä päässä vikaa ja paha laiskuus vaivata, jos ei lastaan jaksa ruokkia ITSEtehdyillä ruoilla!
jos ihan oikeesti perunan keittäminen ja kastikkeen teko on elämää suurempi vaiva, niin kannattaako niitä lapsia tehdä????
harmi ettei ole tehty tutkimusta:
syöttävätkö sektioäidit enemmän purkkisoseita kun synnyttäneet äidit? luulen että sektioäidit ovat myös korvikeäitejä. sektiokorvikepilttipurkkiäidit, jotka vievät 9kk vauvansa päiväkotiin.. :(

Alkuperäinen kirjoittaja av-mamma:
äidinmaitoa antava.
jos antaa vauvalleen huonompaa ravintoa niin on tietenkin huonompi äiti, kun äiti joka antaa vauvalleen parasta ravintoa.

ja jos kerran on sektioitu, niin ei osaa synnyttää. eikä ole synnyttänyt.

näin se vaan on, koittakaa elää sen kanssa ja lopettakaa typerä vaahtoaminen!!

haista sä paska! ei sulla oo oikeutta tulla haukkumaan sektio/korvikeäitejä....tuskin itse oot mikään miss äiti täydellinen...saatana mitä nautoja täällä liikkuu......

kyllä pitää olla äidillä päässä vikaa ja paha laiskuus vaivata, jos ei lastaan jaksa ruokkia ITSEtehdyillä ruoilla!
jos ihan oikeesti perunan keittäminen ja kastikkeen teko on elämää suurempi vaiva, niin kannattaako niitä lapsia tehdä????
syöttävätkö sektioäidit enemmän purkkisoseita kun synnyttäneet äidit? luulen että sektioäidit ovat myös korvikeäitejä. sektiokorvikepilttipurkkiäidit, jotka vievät 9kk vauvansa päiväkotiin.. :(

mutta kyllä ne perunat pitää itse myös kasvattaa. Ja takapihalle vaikka vuohi ja muutama kana (talvella autotalliin)....

Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
Tiedätkö, mää oon ihan sinut tämän totuuden kanssa. :) Vedetäänkö keskusteluun mukaan vielä kerta/kestovaipat, rokotukset, Koti/uraäitiys, virikehoito, kotiruoka/einekset jne...?

uraäiti ei ole äiti. ei lapsen saaminen tee kenestäkään äitiä. jos viettää enemmän aikaa työpaikallaan kun lapsen kanssa, ei ole äiti. sillon päiväkodin tädit hoitavat äidin virkaa.

suomessa on ihan syystä hoitovapaa, itsekkäät akat eivät vaan voi sitä käyttää, kun tulee ikävä töihin unelmoimaan Erkki-pomosta.

totuus satuttaa.

olen koneella vain kun lapsi nukkuu, eli ei osunut eikä uponnut.

voihan se kotonakin oleva äiti olla muualla kuin lapsen kanssa, esim koneella aamusta iltaan, ei sekään ole sen parempi

Hmmm... mutta milloin ehdit puunata ja kiillottaa hopeat ja valmistella ruoan ettei se ole pois lastenhoitoajasta :(

totuus satuttaa.

Äiti on jokainen semmoinen nainen, jolla on lapsi.
Työpäivä on 8h ja vuorokaudessa on 24h. Eli olen siis Äiti, koska olen työpaikalla 1/3 vuorokaudesta, ja 2/3 lapseni kanssa?
Juu-u. Päiväkotitädit hoitavat lastani 8.5h päivässä.
Hoitovapaalle en jää, koska haluan tuoda omalta osaltani tuloja talouteen ja hoitovapaalla se ei ole mahdollista.
Töihin on kiva mennä, koska siellä on kiva ilmapiiri, haasteellinen työ, hyvä palkka ja hyvä pomo. Ainoa mitä unelmoin on se, ettei minusta tulisi koskaan noin sulkeutunut ja mustavalkoinen ihminen kuin mitä sinä olet.

Alkuperäinen kirjoittaja nii-i:

totuus satuttaa.

Äiti on jokainen semmoinen nainen, jolla on lapsi.
Työpäivä on 8h ja vuorokaudessa on 24h. Eli olen siis Äiti, koska olen työpaikalla 1/3 vuorokaudesta, ja 2/3 lapseni kanssa?
Juu-u. Päiväkotitädit hoitavat lastani 8.5h päivässä.
Hoitovapaalle en jää, koska haluan tuoda omalta osaltani tuloja talouteen ja hoitovapaalla se ei ole mahdollista.
Töihin on kiva mennä, koska siellä on kiva ilmapiiri, haasteellinen työ, hyvä palkka ja hyvä pomo. Ainoa mitä unelmoin on se, ettei minusta tulisi koskaan noin sulkeutunut ja mustavalkoinen ihminen kuin mitä sinä olet.

heh, ja kuinka kauan vauvasi on hereillä kun olet kotona???
todennäköisesti viet vauvan heti aamulla ennen kahdeksaa hoitoon, ja haet vähän ennen viittä.
ja jotta lapsi herää aikaisin, pitää mennä nukkumaankin aikasin, eli ennen kahdeksaa?

osaakos rouva akateeminen äiti laskea, monta tuntia on välissä sitä laatuaikaa lapsen kanssa???

niin juuri, totuus satuttaa. pitää keksiä vaikka mitä selitystä epä-äidilliselle käytökselleen.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:

mutta kyllä ne perunat pitää itse myös kasvattaa. Ja takapihalle vaikka vuohi ja muutama kana (talvella autotalliin)....

no ehrottomasti!!! vain huono äiti ostaa ruoka-aineet kaupasta valmiina,kun koskaan ei tiedä missä ja miten ovat valmistettuja/kasvatettuja...heh...

Ei synnytystä tai imetystä voi "osata". Ne vaan tapahtuu tai ei tapahdu. Ei liity mihinkään paremmuuteen tai huonommuuteen mitenkään. Se, että synnytys menee hyvin, ei ole mikään oma ansio, tai se, että maitoa tulee. Typerää, jos ei ole muuta, millä päteä.

Voinhan minäkin tulla tänne pätemään sillä, että minäpäs olen terve. Mut se ei ole mun tekosia, vaan hyvää tuuria.

Alkuperäinen kirjoittaja Fatima von Gyllenbögel:
Kaikkeen voi itse vaikuttaa.

totuus satuttaa!

Ei voi :( Jos lapsi on vakasti sairas, sairaalan letkuissa, ei saa suun kautta ravintoa, vaan suonensisäistä ravintoliuosta. Niin sillon ei todellakaan voi imettää, vaikka kuinka haluis.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Kaikkeen voi itse vaikuttaa.

totuus satuttaa!

Ei voi :( Jos lapsi on vakasti sairas, sairaalan letkuissa, ei saa suun kautta ravintoa, vaan suonensisäistä ravintoliuosta. Niin sillon ei todellakaan voi imettää, vaikka kuinka haluis.

Kultaseni, kyllä minä tiedän. :hug:

Tämä vain on ketju, jossa ainoa oikea tapa on vastata sarkasmilla.

Mut silti se satuttaa. Mie itken täällä sori.

Onnellisella äidillä on onnelliset lapset. Olipa he sitten alateitse tai sektiolla maailmaan tulleita, rintamaitoa tai korviketta saaneita,kotiruokaa tai purkkiruokaa syöneitä ja ovat he hoidossa kotona tai päiväkodissa.
The Pointti on, että kun äiti on onnellinen, niin lapsetkin on onnellisia. Näin se vaan on.
satuttaako?

noh, onneksi edes muutama ymmärsi pointtini. ja tuo ninan mielipideketju on myös ihan totta.

totuus satuttaa. peiliin pitää katsoa jos lapsi on mielummin päiväkodissa kuin kotona. sehän tarkoittaa sitä, että lapsi pitää päiväkotia kotina!

noh, onneksi edes muutama ymmärsi pointtini. ja tuo ninan mielipideketju on myös ihan totta.

totuus satuttaa. peiliin pitää katsoa jos lapsi on mielummin päiväkodissa kuin kotona. sehän tarkoittaa sitä, että lapsi pitää päiväkotia kotina!

läpä läpä |O länkyti länkyti |O

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä