Toukkia keittiössä!!! APUA!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neuvokaa!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Neuvokaa!

Vieras
Hei!

Talvella löysin kuiva-ainekaapista sellaisia tyhjiä nahkoja, jotka kyllä hajosivat melkein käsiin. En sen kummemmin välittänyt. No, nyt kun löysin reilu viikko sitten kaksi pientä matoa keittiön tasolta, aloin siivoamaan keittiön kaapit ja heitin kaikki kuiva-aineet roskiin. Olen ollut hölmö, että mulla on ollut kuivakaapissa vanhoja jauhoja ja avonaisia jauhopaketteja (jauhojakin tippunut tasoille).

Asumme kerrostalossa ja katsoimme miehen kanssa jääkaapiin taaksen, tiskikoneen taakse, uunin taakse ja avattiin sokkeloita mitä pystyttiin, mutta mitään ötököitä ei löydetty. Myrkytimme paikat Raid Superilla ja viisi päivää meni ja eilen oli kaksi pientä matoa keittiön tasolla. Pieniä ruskeita, joissa on pieniä karvoja. Onko ne ihrakuoriaisen toukkia? Mä en tiedä mistä ne tulee. Isännöitsijä sanoi että jos ne eivät lähde, myrkyttävät, mutta auttaako sem itään jos muita asuntoja ei myrkytetä?

Olen niin masentunut, ruokahalu on mennyt noiden matojen takia. :( En uskalla keittiöön mennä ja näen painajaisia. Pelkään että niitä mönkii kohta tuhottomasti..

Onko kellään kokemusta näistä? Vaatekaapit katsoin, en ole vaatteista löytänyt. Enkä lattioiltakaan, vielä. Ostin BIOKIL-merkkistä ainetta ja kokeilen sitä.

Neuvoja??? Heti jos jossain on muruja, näkyvät sinne etsivän.

Googlella löytyy kuvia noista tyypeistä ja hävitysohjeita. Kaapit kannattaa imuroida hyvin koska voivat olla kaapin rakenteissa. Me myös vaihettiin astiakaapin ja jauhojaapin paikkaa keskenään juuri sillä ajatuksella ettäjos ovat pesiytyneet siihen kaappiin(meillä oli koisaperhosia)
Olennaista kuitenkin että säilytätne kuiva-aineet jatkossa tiiviissä rasiassa tai pussissa niin ne ainakin ovat turvassa.

Ja lisään vielä että ei monetkaan lajit niin kovin herkästi tunnu leviävän asunnosta toiseen, hyvin ovat pysyneet poissa kun ne on kerran saatu hengiltä. Muistin just että meillä oli joskus vuosia sitten myös riisihäröjä

Olen googlannut ja kuurannut keittiön, mutta eilen ärsytti nähdä ne kaksi pikku toukkaa. :( Hyi, että mua ällöttää ja pelottaa ne. :( Pelottaa että niitä on kohta miljoonia keittiössä ja muuallakin. En pysty syömään mitään ja pelkään kovasti :(