***Toukokuun 2009 tuhisijat*** marraskuussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Siksakkia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kuulostaa niin tutulta, yksi kysyi että oliko oho. Totesin vaan ei todella ollut oho vaan että viimeinkin. Vaikka nyt ei kun puoli vuotta yritettiin mutta pettymyksiä ehti tulee ihan tarpeeksi. Ollaan menossa naimisiin ens kesänä (mikä sovittiin ennen vauvaa) ihan varmana ihmiset ajattelee että pakkohan niiden on mennä naimisiin kun lapsi tulossa... :headwall: Suurin osa ihmisistä suhtautunut hyvin.

Sama juttu muuten täällä..neuvolassakin kysyi että oliko suunniteltu...just...

Yritetään olla välittämättä (tiedän, on vaikeaa) typeristä kommenteista mitä epäkohteliaat ja ajattelemattomat ihmiset suustaan päästää. :hug:

Sompio Aikasta paljon lapsia...koitakaa jaksaa.. sitten muuten ihmetellään kun ei ole kaikelle aikaa..onpa kumma kun ihmisellä on kaksi kättä!

Therean Onhan se paljon. Meidän kunnan suositusohjeissa on, että 13 hlö/ohjaaja. Mutta onpa nyt yksi 15 hlön ryhmäkin yhdellä ohjaajalla. Onneksi on sellaisia päiviä, että ihan kaikki eivät ole paikalla samaan aikaan. Sellaiset 18-21 on yleensä paikalla. Onhan sitä kyllä siinäkin =)

Heippa kaikille!

Ultrasta tuli mieleen, että meillä ainakin sanotaan jo neuvolassa ultraa varattaessa, että rakko pitää olla täynnä niin nt-kuin rakennekin ultrassa. Mutta tosiaan varmasti riippuu kumpaa kautta tehdään. Mulla näkyi tosi hyvin vatsan päältä ja sain tosi selkeitä ihania kuvia =)
Muistan kun esikoista odottaessa oltiin rakenne ultrassa ja siellä rakko ei ollut tarpeeksi täynnä -> näkynyt melkein mtn :/

Mä pelkäsin kanssa saavani kauheasti tollasia vielä yksi lapsi kommentteja, jopa tulevilta isovanhemmilta, mutta kukaan ei ole sanonut mtn. Meille eka yhteinen, molemmille kolmas ja yhteensä siis viides lapsi :)
Omat lapset kuulee huomen illalla. Onko vinkkejä miten 3 ja 4 vuotiaalle kertois? Mein isot 7 ja 8-vuotiaat kyllä käsittää mistä kyse. Kovin pikkusiskoa tai veljeä jo haluaa =)

Mun pitänee kanssa hakea jostain lisää uusia housuja. sain tänään 2 kokoa isommat työhousut ku normisti käytän ja nää ei kyl montaa kk käy. Reisistä ihan triplaisot ja eipä mahasta pahemmin anna periksi :/

Mä oon sanonu noihin oliko vahinko kyselyihin et kyllä me tässä iässä osataan jo ehkäisyä käyttää.

Aikaistetusta äitiyslomasta sen verran, ettei oo mikään helppo saada (mikä ois kelasta helppo saada). Itse työskentelin sairaankuljettajana ja me ei saada aikaistusta äitiyslomaan ainakaan. Ja siinä jos jossain työssä on raskasta nostelua. Helpoiten saa ne, jotka säteilyn tai kemikaalien kanssa tekemisissä.

heissan kaikille..tänään on ollut aivan hirveä päivä..aamulla kävin neuvolassa,eikä kuulunut sydänääniä.sekä neuvolatäti että lääkäri yrittivät pitkän aikaa mutta totesivat sitten et äippä polille laittavat lähetteen..kyllä ne sitten sieltä kutsuvat..repesin täysin neuvolan pihalla.aivan paniikissa olin..soitin sit sairaalaan ja sanoin et en ala mitään aikoja odottelemaan viikonlopun yli,joten ottivat samantien..
helpotus oli suuri: ultrassa mun pieni kirppu vilkutteli ja sydän löi ahkerasti..tuli niin helpottunut olo..antoivat vielä pari kuvaa mukaan.

luppa- ja kirppu rv 11+6(12+4)

Onpas tänne tullut tarinaa!

Pari gallupiakin taisi olla:
G ultrasta täällä tehtiin np- ultra vatsan päältä ja rakon piti olla täysi. Ja olikin, melkein pissasin siihen pöydälle, kun joutui painelemaan vähän kovemmin, että sai kaverin sopivaan asentoon.

G kummeista Me ei kumpikaan kuuluta kirkoon, nimiäiset pidetään tietysti ja kyllä kummitkin on jo mietinnässä. Ainakin minun päässäni. Samoin nimet, joista olen jo useamman vuoden ajan kerännyt listaa, jos on johonkin kivaan nimeen törmännyt. Mutta vielä en ole miestä alkanut moisilla asioilla ahdistella. Ettei itse keksi jotain missä roikkuu itsepintaisesti kiinni! :whistle: Kauhea akka :saint:

Me ei olla vieläkään kerrottu appivanhemmille. Sitä menoa ei vaan kestä, kun tämän uutisen kuulevat. Oltiin seurusteltu ehkä vajaa vuosi, kun anoppi alkoi hienovaraisesti vihjailla kuinka hän jää eläkkeelle heti, kun saa lapsenlapsia. Lisäksi ehdotti ihan pokkana, että minun pitäisi jättää pillerit pois mieheltä salaa. Hohhoijjaa. Ehkä lähetetään niille kirje ja häivytään lomalle? Appiukko on kyllä ihan ok ja mietin jopa, että sille antaisi isänpäivälahjaksi "Vaarin lelukirja"- nimisen opuksen, jossa siis vinkkejä vanhanaikaisten puulelujen rakentamiseen. Voisi siihen korttiin sitten raapustaa jotain tulevasta tarpeesta. No, katsotaan - mieheni haluaisi edelleen olla kertomatta.

Voi voi, työmotivaatio on taas karkuteillä.

PilkkuPantteri ja Jyvä 13+2

Taitaapi olla aika leistä tuo "vahinko"-kysely. Molempien perheet ottivat kyllä hienosti, ja sanoivatkin, että kyllä tätä osattiin odottaa. Ja kuulemma on tiedossa, ettei meidän lapsiluku kahteen jää.. :D
Mutta luulisi, että tuolla terveyden hoito puolella osaisivat miettiä, että mitä suustaan laskevat. Niin kuin itsellenikin se sairaanhoitaja ipisi niitä verikokeita ottaessa... itse vaan osaan olla todella paha suustani, jos on aihetta... :whistle:
Ja toisaalta mitäpä se muille kuuluukaan!? Tuota olen lähipiirissä itsekin ihmetellyt, että jos on enempi lapsia, niin sitten on aikakin vahinko. Meillä päin tuntuu, että jo se kolmas on pakko olla oho...

Luppa. Ihan sama tilanne kun meillä. Itsellänikin oli silloin 11+6, kun ei sydänääniä kuulunut. Se oli jotain IHAN KAUHEAA!! :o Minulta kyllä pääsi itku jo siinä pöydällä ollessa, eikä ollut miehelläkään kaukana!! Hienoa, että pääsitte nopeasti ultraan. Meidän kun piti odotella se kaksi päivää...
Mutta hienoa, että kaikki on hyvin!! Tiedän hyvin tunteen, että kuinka säikäyttää!!

Kun esikoista odotin, niin np-ultra tehtiin massun päältä. Ei tarvinnut pissaa sen takia pidätellä. Eikä tarvinnut nytkään kun tehtiin sisäkautta. Eikä kyllä tarvinnut olla pissat sisuksissa rakenne ultrassakaan. Eikä tarvitse olla nytkään.. Taitaa tuokin olla joka sairaalassa erilailla. Eikä ole kyllä koskaan mitään ongelmia ollutkaan, kun on ultraa tehty.

Pakko taas joutua. Meidän neito on keksinyt tuon ryömisisen ihmeen, eikä kestä sekuntiakaan paikallaan. Saa olla perästä menossa ihan koko ajan! :D

Terveisiä ultrasta! NT oli 0.8mm, vastasi viikkoja 12+1! Yksi pieni vauveli sieltä löytyi pää-perämitta sen 5 cm. Ojenteli vartaloaan...itkuhan multa pääsi. Helpottunut ja ihastunut itku se oli. :heart: Ihana oma rakas vauva. :heart:

Ai niin, laskettuaika siirtyi eli on nyt 17.5 eikä 23.5.:)

Therean+vaavi 12+1

Taas ihania ultra uutisia muutamalla. Oih sitä onnen päivää ku itsekkin pääsen sinne ja vauvalla olis kaikki hyvin.

Mä en oikeen ees muista,että olen raskaana.Ainoastaan ku alkaa miettii oireita,esim. tätä mieletöntä väsymystä. Tänään on vähän närästänyt.Sekin vaiva mulla on ainoastaan raskaana ollessa.

Mä jouduin tänään kertomaan raskaudestani ja yllätys ylllätys kommentti oli Erittäin iso OHO ja että kuinka sä jaksat?!?! Muille on tarkoitus kertoa vasta ultran jälkeen. 13.12 meillä vietetään pojan 3 v synttäreitä.Silloin paikan päälle vaivautuneet sukulaiset varmaan jo näkeekin raskauden.Sillo rv 16+2. Ja veikkaan,että sieltäkin tulee OHO....vaikka kaikki tietää että ollaan puhuttu neljästä yhteisestä lapsesta.Ja elokuussa kun mentiin naimisiin niin kaikki vitsaili kuinka 9kk päästä nähdään hääyön tulos.Mä en oikeesti haluis enää kertoa kenellekkään ku noi kommentit on tota oho luokkaa ja siskonikin kysyi oliko vahinko.

NN rv 11+0

Nara ja Nasu: Älyttömiä sammakoita tosissaan :o, kertoo kyllä jo sanojistaan itsestään tosi paljon. Kaipa se vain on tosissaan niin, että Suomessa on erittäin vahvat normit ja jos niistä poikkeaa, voi laukoa suustaan ihan mitä sattuu. Ensin pitäisi seurustella tietty aika, mennä kihloihin, naimisiin, ottaa hillitön asuntolaina ja ostaa asunto sekä hankkia _kaksi_ lasta, ei yhtään enempää eikä vähempää. Muuten poikkeat joukosta ja olet "kummallinen".

*muoks*
Ja lisäksi pitäisi tietenkin opiskella itselleen tutkinto, olla vakituinen työpaikka. Tämän sekä kaiken edellämainitun pitäisi tietenkin tapahtua ennen kuin täyttää 30. Miten niin naisilla paineita ja ristiriitaisia odotuksia?

Onneksi kaikki saavat kuitenkin päättää ihan itse omasta elämästään. Nämä tahdittomuuksia laukovatkin voisivat vain keskittyä omaan elämäänsä -kunhan nyt edes hankkisivat itselleen sellaisen :D

Kamalia kommentteja.. :/ Ihan kun se olis muiden asia sitä pähkäillä... :kieh:

Juu! Aivan mieletön helpotus! Mieskin sanoi että olen niin helpottuneen oloinen ja rento nyt. :heart:
Rakastuin vauvaan kyllä lisää.:)

Multa on myös monet kysyneet oliko vahinko, mutta mulla on tilanne vähän eri, kun olen kaikille kertonut aiemmin, että edellinen on viimeinen. Mullahan oli synnytyksessä mukana lähete sterilointiinkin, joka kuitenkin unohtui. Osa siis luuli mun olevan steriloitukin, joten vauvauutinen oli kaikille aika yllätyksenä, vaikka parhaat ystäväni vauva kuumeestani tiesivätkin. Sen takia en pahastunut suorista vahinkokyselyistä, vaikka ne vähän inhottavilta tuntuikin.

moerri.
Juu, samanikäiset esikoiset on, 8kk. :) Meillä tosin vasta ryömitään, mutta vauhtia ja vaarallisia tilanteita silti riittää.. :D Onko teiltä jo joku kysellyt, että "kuinka ajattelit jaksaa kahden pienen kanssa?" Höm, pärjääväthän toiset kaksosten ja kolmostenkin kanssa..

emiliana.
Niin, totta puhut! Mutta kun välillä tuntuu, että kunhan jostain pitää päästä sanomaan tai jossittelemaan. Me ollaan oltu jo reilu 8v. yhdessä. Puolet siitä kihloissa ja saman katon alla. On omakotitalo maalla, asuntolaina, opinnot pulkassa ja molemmilla vakituiset työt. Niin haluttiinkin, että elämä on "raiteillaan", kun lapsi tulee. Mutta esikon kohdalla jo kuuli sitä vahinko höpinää, olette liian nuoria höpinää ja olettekohan miettineet asian ihan loppuun... *huokaus*
no, ihmiset ovat erilaisia, jos saavat jotain juoruilun aihetta, niin siitä vaan!! :whistle:

Nyt yritän kestää hetken poissa koneelta, että muutkin mahtuvat tälle palstalle kirjottamaan!! :D

Pitkästä aikaa mäkin tänne kirjoittelen. Ensimmäisessä ja ja viimeisessä ultrassa käyty, ku kunta ei muuta täällä tarjoa...(ei edes tarjonta ultraa loppuvaiheessa, mikä oli mulle aika järkytys) Mut ultrassa kaikki oli hyvin :heart: Laskettu aika siirtyi viikolla eteenpäin eli on nyt 24.5. Itse uskoin, että olis siirtynyt enemmänkin, mut hyvä näin. Pahoinvointikin jo pikku hiljaa helpottaa ja pystyy jopa ajattelemaan syömistä. Tosin vieläkin välillä tulee tosi äklö olo ja sillon on pakko päästä vaakatasoon.

Tuntuu, et täällä kaikki on jo kertonut raskaudesta sukulaisille tai ystäville. Me ei olla kerrottu vielä kenellekkään! Ollaankohan ainoita? Jotenkin on pelko, et jos kerrotaan, niin jotain kuitenkin tapahtuu. Tiedän, hullua :laugh: Mut ens ma tulis täyteen 12 viikkoa, ni jospa sitä sitten uskaltas. Tai sit ootetaan viel vähän pidempään. Tosin maha rupee kohta paljastamaan jotain :laugh:

pikku möhkis & asukki 11+4

heips

Pikku möhkis: ei mekään olla kerrottu kellekään, vaikka viikkoja on jo 14+4. Lauantaina on esikoisen 1 v. synttärit, niin eiköhän sitten kerrota koko sukulaispoppoolle, niin ei tartte sitä puhelinrumbaa anopin pitää. Meillä kun koko suku on jo kysellyt ristiäisistä lähtien, että milloinkas näitä tulee lisää ja lisäks kaikki on sanonut, etteihän se sitten kahteen jää. Ihana suku, vaikka jokaisen omia asioitahan nää on. mutta varsinkin miehen suvun puolella ei oo koskaan arvosteltu lasten, häiden ja töiden ajankohtaa tai järjestetystä.

viikuna

Eilisessä ultrassa kaikki kunnossa. Kaksi kovasti liikkuvaa kasvaa. Liikkuivat ku eka saatiin hereille =) Turvotusta ei ollut ja kaikki tarvittava löytyi. Mittaa pikkuisilla oli 6:n cm. Laskettuaika siirtyi päivällä eli on 20.5, mutta eipä sinne asti jaksa äitin masussa olla.
Alakautta tehtiin ja pissalla sai käydä ennen ultraa.

Pahoinvointia on ja pitäis vkoloppuna lähtee jouluostoksille. Saa nähdä kuinka sitä jaksaa.

luppa- Onneksi kaikki hyvin.

Ihanaa kun tulee niin paljon näitä hyviä ultra kuulumisia =) Jospa nyt tosiaan saatais tää ketju pysymään näissä määrissä.

Meillä alkaa isänpäiväviikonloppu aika ankeasti. Miehen ex ilmoitti illalla tekstarilla (piti eilen lähteä junalla tulemaan tänne) ettei olekaan tulossa tuomaan tyttöjä!!! Mies täysin rikki kuten meidän pojatkin. Odottanut taas 3viikkoa että tytöt näkisi ja sit käy näin. Ollaan ihan pattitilanteessa kun se voi koska vaan tehdä näin. 31v nainen ja ei osaa ajatella kun itseään. kertoo varmasti jo se, että muutti turusta rovaniemelle tyttöjen kanssa! Eli ei ite voida mitään tilanteelle täältä käsin. Taitaa olla edessä inhottava oikeuskäsittely että edes johonkin järkeen päästään asian suhteen..

Nauratti tuo emilianan juttu, millainen suomessa odotetaan olevan. Mulla nyt kaksi lasta, amk-tutkinto, vakituinen työ, omakotitalo ja se koira ja kissakin. Lisäksi ollut naimisissa, mutta eronnut. Mut nyt tuhoan sen ku on kolmas tulossa. Hieno tää mein maa :laugh:

Mulla edessä vapaa viikonloppu ja toivon kaikille hyvää iskänpäivää =)

hei muuten mites jasmin84 sydänäänien kuulemisen kanssa kävi?
Mulla ei kuulunut viikolla 10+1 vielä ja nyt nt-ultrassa kätilö sanoi, ettei varmaan hetkeen välttämättä kuulu kun istukka etuseinässä.
Joten älä vielä stressaa! Voi olla sama juttu kun mulla!

Tänään ne ovat jalassa - elämäni ensimmäiset MAMMAFARKUT. Ja tuntuvat NIIN mukavilta, ei kiristä eikä purista mistään :) Aamusta ovat vielä kyllä vähän löysät, mutta illaksi kumpu kyllä paisuu jo aika näyttäviin mittoihin. H&M:ltä ostin, siellä oli tosi kiva valikoima erilaisia mammahousuja.

Viimeinen päivä töissä ennen kahden viikon lomaa, täytyy siis pakertaa monta juttua valmiiksi.

Kivaa viikonloppua!

Yhteistyössä