TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 LOKAKUUSSA 2009

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jossu-71
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
MarmottaNoh,hauskaa kuiteski - mä olen tällänen sutina intoilija :D
RäkätauditItsestäni tuntuu että näin sesonki aukoinan lähestulkoon kaikkien ipanoiden nenät valuu vuoron perään tai samaan aikaan tarhassa & kouluissa. Aniharvalle nousee kuiteskaan kuume että sellasta perusräkää kaikkialla. En tiijä onko sitten hyvä vai huono. Eihän se kiva oo, mut olis varmaan koulussakin aika hiljaista jos räkänokat jäisi kotiin. Tää on tälläinen perusideologinen tilanne kautta suomenmaan, minkäs tälle sitten teet.

Anille onnea :flower:

Matami,Varmaan saitte meiltä sen nuhan,et ollos hyvä :whistle:

Kirsikkat. juu,eihän sille varsinkaan kouluissa ja tarhoissa minkään voi et pöpöt kiertää...mut tietty kohteliasta olis mun makuun,että vähän kattos kun noihin vapaaehtois harrasteisiin lastaan vie ettei nyt ihan yski keuhkoja pihalle,kun kerran mahis on kotiinkin jäädä.

Ani, onnea :flower: suuntaa niinä tyhjinä aamuina tänne meidän puolen puistoon, siellä on aina paljon porukkaa ja näitä likkojen ikäisiä :)

Marmotta, harkitse vakavasti mensan testiä :D Ja onnea noille "säädöille", sähän oot ihan vauhdissa ollu :laugh: Onks puhelin piipannut tai soinut? Ja kärkkäästi vaan niiden röhisijöiden äiteille sanomaan siitä, et paree pysyä kotona ettei kaikki ipanat oo kipeinä. Samoja lelujahan ne nuolee -ja toisiaan. :/

Jossu, voi mikä harmi :( Ja just sillon ku on teillä hoidossa :(

Naukuri,
hehkuta vaan :) Noi tollaset on ihania :heart: ainoo vaan et mun likkakaverit on niin liibalaabaa (kaikella rakkaudella), et ne ei halua tehdä mitään matkoja ilman miehiään. Ja sinkkukaverit suuntaa aina joillekin bileristeilyille, bläääh :(

Repa, kivat löydöt teit :)

Mulla taas tuossa lattialla on toi yökukkuja... blaah sillekin. Aamulla herätään ihmisten aikaan ja huomenna saa mennä aikasemmin uinumaan. PISTE!

:wave:

Heippa!

Onnittelut plussanneille :flower: !!!

Marmotta Varsin vauhdikas ilta ollu sulla ;)!

räkätaudeista Meillä neidin nenä alkoi vuotaa su-ma yönä. Mutta helpolla näyttää siitä selviävän, tosi vähäistä oli rään tulo eilenkin ja hyvin syö sekä nukkuu. Virtaa neidillä on vaikka muille jakaa :).
Pöpöt kyllä näin syksyllä kiertää joka paikassa. Ite oon päiväkodissa töissä ja kyllä sinne aika räkäisiä ja tosi pahassa yskässä olevia lapsiakin tuodaan...sanotaan vaan, että ei ole kuumetta. Toki vanhemmille kerrotaan, että millaisessa kunnossa lapsi on päivän hoidossa ollut, mutta aina ei puhuminen auta. Lapsi tuodaan silti samassa kunnossa seuraavana aamuna :/ . Nuo vapaaehtoiset kerhot tietysti ovat asia erikseen, kun vanhemmilla olisi mahdollisuus olla muksun kanssa kotonakin. Oon onnellinen, kun ite oon välttynyt pahimmilta flunssilta. Ihan riittävästä tämä raskauskin välillä väsyttää. Paranemisia kaikille pienille nuhanenille!

Odotan tän kuun lopussa olevaa rakenneultraa. En tiedä miks oon alkanut nyt parin viikon sisään murehtimaan masuasukkia :( . Ihan pieniä liikkeitä tuntuu silloin tällöin, ei edes joka päivä. Voimistuisivat nyt, niin ei näyttäis pieni edes jotain elonmerkkejä itsestään.

naukuri kuulostaa ihanalta reissulta :)!

Me ollaan suunniteltu miehen kanssa, että mentäis perjantaina illalla syömään ja leffaan. Jotain vaihtelua normaaliarkeen :). Täytyy vaan vielä varmistaa pääsekö mummu hoitamaan siksi aikaa neitiä.

Nyt töihin... :wave:

Soihan se puhelinkin. Juoksin ympäri se kädessä miettien mitä mä teen, mitä mä teen.. se ilmeisin, eli puhelimeen vastaaminen ei tietysti käynyt mielessäkään. :laugh: En ole tutustunut yhteenkään kaksilahkeiseen vuosikausiin, muusta puhumattakaan enkä muista tai tiedä miten tässä nyt pitäis toimia. Paniikkipaniikki.

Edla, kun uskaltaisinkin mennä sanomaan että pitäisivät pahimmat räkäpäivät kotona.. mä vaan kitisen täällä asiasta. :D Kyllä mä toisaalta senkin ymmärrän, että jos kerran viikossa pääsee kotoa pois kerhoon niin ei sitä mielellään pois jää. Onneks Eevalle ei näköjään iske taudit kovin pahana, mutta onhan jatkuva nuhakin rasittava.

Katsoiko joku muuten eilen Akuuttia, jossa oli asiaa imetyksestä? WHO suosittelee imetystä 2v saakka ja jutussa oli naisia jotka imettivät 4-vuotiaita lapsiaan. Mulle riitti se 4kk vaikka mielelläni olisin jatkanut vuoteen asti. Täytyy myöntää, että jotenkin vähän oudon näköistä kun 4v cowboy-asuun pukeutunut poika juoksee tissille.. vaikka ei kai siinä, jokainen tekee kuten omaksi ja lapsen parhaaksi asian näkee.

Onnea Anille!

onnea ani plussasta!

mul oli parisen viikkoo sit enterorokko..ilman kuumetta ja muita oireita ja tuli silloinkin oltua töissä normaalisti sit tartuttamas muita kun erikoislääkäri pulssis ei tiennyt mitä näppyi ne oli :headwall: jälkitautei ollut viimeiset viikot tässä mut nyt rupee helpottaa, ainoo on että mä siedän nykyään kylmää paremmin kuin ennen tyyliin töissä on 14,5 astetta lämpöö, muut valittaa kylmyyttä ja mä hillun työpaikalla t-paidas ja hiki virtaa..outoa?!mut joo lääkäri epäilee kilpirauhasia ett olis liikatoimintaa..tänään kuulen testien tulokset..

mä oon tytön takii saikul loppuviikko kun yllätys sai sit multa ton enterorokon.. tyttö parka ihan näppyi täynnä ja pientä lämpöö..on sit oikeesti ekaa kertaa kipeenä. piti niin lähteä mummilaan viikonloppuna mut eihän sinne nyt voi lähteä ketään tartuttamaan..voi rähmä..

korvapoli käynti takana. satavarmaa tietoa ei saatu. mut toiveita on et putket olisi auki. mutta kontrolli jälleen 4kk päästä polilla ja sit katotaan mikroskoopilla. nyt ei ruvettu sillä katsomaan ku poika pelkäsi niin että lopetti itkun ja hengittämisen samalla. pidätti viimeiseen asti koko aika hengitystä ja meinasi pökrätä mun syliin sit siitä edestä. :(
mut katsotaan sit uudemman kerran.

ja postissa tuli lastenklinikalta kirje sit esikoisen leikkausta varten. onha se taas jymäytys maanpinnalle kaikesta ku sitä lukee ja miettii tulevaa. puolenvuoden sisällä on sit leikkaus.
mut pistää se taas asioita miettimään... :'(

käytiin kaupoilla samalla ja ukko osti mulle ihanan toppatakin talveksi..vaikken olisi oikeasti sitä tarvinut ku kaapissa on myös viime talvena ostettu takki...eikä olis ollu etes sen hintaluokan takkiin varaa...mut nyt se komeilee tuos pakastimen päällä..ja on se oikeesti tosi hieno ;) tytölle kans koulukuteita eskariin oli pakko ostaa..lasku olikin sen näköinen et hirvittää vieläki... :ashamed:

marmotta: vastaat siihen luuriin kuule ku se soi. anna uusien tuulien puhaltaa..pitää katsoo eteenpäin ja antaa mennä vaan jos se hyvältä tuntuu... ;)

Varhaisultra takana ja siellä se meidän toukka voi hyvin :D
Sydän jyskystti kovasti,et nyt rauhallinen olo odotella seuraavaa ultraa!Toivossa elän,et kaikki sujuisi hyvin ja pikkuinen pysyy mukana loppuun asti.

Onnea Ani plussasta ja Hemulille iloisista ultrakuulumisista! Iloinen oon teidän puolesta. Mutta täytyy myöntää että kyllä mua vähän kirpasee lukea muiden iloisia vauvauutisia/fiiliksiä. Ei mahda mitään.. Yritän täällä olla niin reippaana, mutta pohjimmiltaan on kamala suru puserossa.

MaJJ; kysymys hiustenpidennyksistä kun oot ammattilainen. Kuuluuko hiusnauhan olla ompelupidennyksessä kaksinkerroin??? Mä otin tänään alimmaisen kerroksen pois kun roikkui jo. ylläri oli aika iso kun nauha oli kaksinkerroin... Mullahan on ollu sitä takkuuntumisongelmaa. ETtä johtuisko siitä. Huoh. En enää IKINÄ mee kenenkään amatöörin käsittelyyn. Tai ainakaan maksa siitä. Ketuttaa...

Mua jurppii ja kunnolla.. Poika kitisee ja mies kiukkuaa.. Äijä on ollut mun töistätulosta saakka ku perseeseen ammuttu. Nytki lähti ovet paukkuen hakemaan talvirenkaita.. Helvetti. Ihan ku töissäkäynti olis jotain lepoa????? Tapellaan kaupassakäynnistä, salikäynneistä yms. VOi hemmetti sentään...

MitäsMitäs. Marmotalla on säpinää!! Loistohomma! ei muuta ku luuri kauniiseen käteen, eeva hoitoon ja treffeille!!!! Tartu hetkeen!!!!!!!!!

mistäköhän muusta te ootte puhuneet????? ei pysy enää kärryillä..

Taas sai sydänsyrjällään viedä neitiä TK:hon! Tossa iltapäivällä kaatui ja löi takaraivonsa meidän olohuoneen hyllyyn, vertahan valui ja todella suuri kuhmu nousi samantien. Päästiin onneks heti hoitajalle ja ja siitä jonon ohi lääkärille. Haava ei onneks sit ollu kovinkaan iso mutta laitettiin sellanen harso päähän. Saatiin samat ohjeet mitä jotkut muutkin ovat aiemmin täällä kertoneet, eli kotona seurata, ja yöllä pitäis pari kertaa herätellä, no eiköhän tua itsestäänkin heräile niinkuin aina. Onneks ei sit käynyt sen pahemmin!

Kurpitsa: Meillä kans lähipiirissä enterokkoa liikkeellä! :hug:

Birdie: Harmi kun pystyit näin vähän aikaa vaan pitämään pidennyksiäsi ! Tuota noin, oikeasti nauha kuuluisi laittaa yksittäin, eli ei kaksin kerroin. Mulla itsellä tosin on ollut kaksinkin kerroin joskus, ja en ole kokenut että ois mulla ainakaan mitenkään erityisesti häirinnyt/takuttanut.

Hemulille onnea hyvistä ultrakuulumista ja Anille onnea uudesta tulokkaasta ! :)

Niin ja sitä piti vielä sanoa, että sain taas vaihteeks "huono äiti fiiliksen". Tulee sellanen olo etten katso neidin perään tarpeeksi hyvin kun usein kaikenlaista tapahtuu. Mutta enhän mä voi neitiä pitkin päivää kädestä pitäen taluttaa, kun kotitöitäkin ym. täytyy tehdä... :ashamed:

Onnea hemulille ultrauutisista :heart:

Naukuri siitä liinasta,miäkin katoin eurossa mut jotenkin tuntuu et ei kestäis meillä...ja oli niin vaaleitakin ne juuri mitä siinä valikoimaa oli,et ei käyny päinsä =) Miä kun en oikein tykkäis mistään liinoista :ashamed: Tykkäisin et olis maksimissaan joku kaitaliina tai sit tabletit =)

Birdie,Mullakaan ei oo oikein sellanen fiilis et jaksais ilosia vauvauutisia tuulettaa,vaikkei mulla nyt tässä mitään hätää olekkaan... :/

Kurpitsa,Paranemisia :hug:

Majj,Miä luulen et joskus sitä vaan onnistuu tölväsen ipana kunnolla vaik kuin vahtis :hug: Kyl kassukin saattaa tosi hurjan näkösesti kompuroida vaikka oon ihan vieressä...

Miä en taas tajuu tota lasta :| On nyt pidemmän aikaa juoksuttanut pitkin iltaa ja yöllä heräillyt vähän väliä,ja nyt oli oikeen hysteerinen ...en meinan saada rauhottumaan lainkaan,alotti aina alusta just kun oli nukahtamaisillaan. Onhan sillä noita mut ei yleensä näin kauaa putkeen oo ettei olis hyviäkin iltoja välissä. Onhan sillä tietty hampaita ja nuhaa...mutmut,pitääköhän kohta kärrätä korvatsekkaukseen...luulis vaan et nukahtaminenkin olis vaikeeta siinä tapauksessa...mut eihää näistä tiiä :/

Etusivun plussaajat päivitetty.

Meillä päivät ja yöt jatkaa omaa tasaista menoaan :) Tosin toi meidän pikkumies häärää siihen malliin että ei ole hetkenkään lepoa. Mulla edelleen flunssa päällä eikä näin ollen paras mahdollinen virtatilanne itsellä.

Marmotta: Vastaa, vastaa ihmeessä siihen luuriin. Pitää muistaa elää hetkessä ja osata tarttua siihen. Ja tämän sanon syvällä rintaäänellä, koska nykyinen ihana elämä on seurausta just tuon tapaisesta puhelinjutusta :wave:

Ani...onnea plussasta :heart:

Hemuli...onnea ultrauutisista :heart:

nemika...jaksuja sulle :hug: :hug: !

majj...olipas kuhmu kerrakseen :/ ...onneksi selvisitte sillä :hug: :hug: ....tää on taaperoikäisten arkea...sattuu ja tapahtuu, meillä neiti äsken kaatu selälleen ja muutama päivä sitten otsalleen, johon nousi kuhma ja tuli mustelma...kokoajan teloo itseään...

akuuttiohjelma imetyksestä...harmi kun en nähnyt...meillähän vieläkin syödään tisuu :ashamed: ...toi 4v. juttu...iik :laugh: :laugh: ...

marmotta: rohkeesti nyt vaa vastaa siihen puhelimeen ;) Heh, oot samoilla linjoilla näköjään joccarin kans että on teinimesta ;) Ei hirveenä viihteelle jaksa lähteekkään ku se on oikeestaa ainut hyvä paikka mut siel tuntee ittesä nii vanhaksi :laugh: Areena tietty ois missä ois sekalaisesti porukkaa =)

Anille onnea plussasta :heart:

Hemulille onnea ultrakuulumisista! :heart:

Me päätettiin yxkax lähtee pohjoseen käymään, vielä kun on pari pvää lomaa eskaristakin, tunnin päästä pitäs valmiina olla ja minä tässä istun :D Sellanen 7 tunnin ajomatka ois tiedossa mummilaan =) Kyllä lapset oottaa mielissään ja itekki kyllä odottaa ku siel on pari miehen siskoa lapsineen myös juuri lomailemassa :heart: Mun kotosalla ja isovanhemmilla käydään myös :heart: Jos sitä lapsetkin vähän pääsis lumessa telmiin, siellä näytti hiukka lunta olevan ja huomiseksi kans luvattii lumisadetta!

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille!! :heart:

Marmotta,samalla linjalla kuin muut...heh,voin kuvitella mikä hätätilanne siellä on ollut päällä kun oot huomannut kuka soittaa :laugh:

Oon nyt aika pihalla tämän mun vuodon kanssa... tässähän viikonpäivät oli sellasta olematonta,lähinnä paperiin jotain pientä jäi vessassa käydessä...ootin et ihan loppu olis ny. Nooh,parina päivänä tullu taas enempi tuhrua ja tänään sit jo ihan veristäkin...ei nyt paljoo...ainakaan vielä,mut kuiteskin. Voiskohan olla menkat,kun pikkasen on sellanen tunne alamahassa? Ota tässä nyt selvä et mitä on :kieh:
Plaah,voishaa sitä sinne polille soittaa,mut jotenkaan ei tekis mieli sinne tsekkaukseen,vaan mielummin omalle gynelle... mut sinne mul ei taas just nyt olis oikein rahaa mennä :/ No samahan se tässä tietty on vielä hetki vuotaa kunnes saa ne fyffet. Jos sit tilais ajan et kattoisvat et onko siellä vielä jotain kivaa :kieh:

Pojassa oli taas työ saada päikyille mut nyt nukahti.,..oli sen verta kiukkunen et pakko oli laittaa. Oli vieraita heti aamusta ja toi nuha ja levottomat yöt väsyttää kuiteskin sen verran,et pikku tirsat paikallaan =)

Sarbba, hauskaa reissua! Samoja ajatuksia baareista...ja siks oonkin aina kotona.

Hemuli, hienoa että kaikki hyvin ultrassa =) :heart:

Nemika, kyllä sä oot takkisi kuule ansainnut :hug: aivan varmasti pelottaa se leikkaus :( milläs mielellä poika on itse?

Majj, hui :/ kauheita säikähdyksiä tollaset!

Arvatkaa kenellä on treffit viikonloppuna! Jos pääsen sinne asti pyörtymättä. Pitää ottaa paperipussi mukaan että voin hengitellä sinne sit tarpeen vaatiessa. Saan hysteerisiä hihityskohtauksia kun ajattelen koko asiaa, ei taida tulla toisia treffejä ellen saa kikatteluani kuriin. Jotenkin vaan niin absurdi tilanne.

summer&sarbba, mä tykkään kyllä Olohuoneesta, mutta ei siellä ehkä koko iltaa jaksa olla.. ja se yläkerta on ihan mahdoton, keski-ikä just sen 18 ja mä vaan päivittelen teinien vaatteita siellä. Just niinku vanhan mamman pitääkin. :D Nyt kun on treffiputki päällä niin miten olis jos nähtäis joskus tässä, vihdoin? Sit kun sarbba on maisemissa taas.

Matami, musta on hienoa että imetät vielä. Varmaan sinne 2v asti on oikein hyvä homma ja mikä ettei senkin jälkeen jos siltä tuntuu. Siinä ohjelmassa äiti sanoi, ettei muuten ole hellä ihminen ja imetys on hyvä tapa olla lähellä. Mä luulen, että vois olla aika opetella muita hellyyden muotoja kun poika on tarpeeksi vanha leikkiäkseen cowboy-leikkejä kavereiden kanssa..

majj, mulla on aina sama olo kun Eeva muksahtaa johonkin.. että olis nyt pitänyt paremmin katsoa sen perään. Mutta onhan pienen saatava itse tutkia ja seikkailla, sehän vasta tylsää olis jos äiti roikkuis koko ajan kädessä kiinni. Pumpuliinkaan ei voi kääriä, joten on vaan hyväksyttävä ne ajoittaiset kuhmut. Meillä se menee kausittain, joku viikko sattuu koko ajan ja sitten ei taas vähään aikaan. Onneksi ei pahemmin käynyt kuitenkaan.

Repa, jospa ne olis nyt vaan menkat ja pian sit helpottais. Vihdoin.

nemikalle :hug: , jaksamisia.

MarmottaTaisin olla eka joka ilmaisi sutina fiilikset ja tää siel kielsi kaiken :D kyllä koira koiran tuntee - sutinat suuret sulle toivotan - sinä olet ne ansainnut jos joku meistä :heart: eihän tässä naimakauppoja ees aatella vaan sutinoidaan suuntaan jos toiseen - ja jeeeeeeeeeeh, iloinen olen sun puolesta.

Yhteistyössä