~ TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MARRASKUUSSA 2009 ~

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja majj
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
repa Huomenna ratkee mun vaate ongelma tai ainaskin niin sopii toivoa. Kaveri lupautui viikonlopun aikana korjaileen mun yhtä pieneksi jäänyttä mekkoa.

Meille on nyt rantautunut jokin räkätauti. Jokainen muksu niiskuttaa. Ei kuitenkaan viel ainakaan kellään kuumetta eikä lihassärkyä.

nemika on ihan ymmärrettävää et sä "pelkäät" - teillä on tapahtunut niin paljon. Ja kun pojan sydän vaatii myös hoitoa-niin kyllä sitä itsekin alkais hysteeriseksi, jos koko ajan tulis jotain uutta . Onhan teillä korvat pikku miehellä paremmat? Voimia sulle sinne :wave:

naukuri miten pikku mies jaksaa? Sai meidän neuvolatädin mukaan antaa lääkettä jos kipee -ei ennankkoon eikä turhaan :)

:wave:

Haettiin mekin tänään neidille sikapiikki :/ ei vielä oireita, mutta saa nähdä mitä yö tuo tullessaan. Kiukkunen ja väsynyt oli tossa ennen nukkumaan menoa. Oisko ollut vähän kipeä.

Mites Sarbba teidän perhe jaksaa?

Merika: Ihan hyvin on poika jaksanut päikkäreiden jälkeen. Nukku tosi hienosti, varmaan sen Panadolin vuoksi. Kiitos kysymästä! Ja ainakin jäi nukkumaan kyljelleen, joten ilmeisesti reisi ei enää ole kipeä.

Matami ja Merika Paketit saapuivat perille. Lämmin :hug: teille. Mun piti napata teidän osoiteet paketeista että olisin muistanut teitä joulukortilla...mutta, mutta...mies ehti poltaa ne tuolla meidän pannussa...

Jaksamista kaikille sairastelijoille

Sonjalle sylin täydeltä onnea

Me elellään täällä "karanteenissa" tyttöjen kanssa kunnes kaks viikkoa rokotuksesta on kulunut. Varmaan ylireakointia mutta mä en kertakaikkiaan jaksais enää sitä tautia... On nuo henkiset varat sen verran loppu edelleen. Voitteko käsittää että mä vasta nyt alan ihan oikeasti tajuta millasia riskejä meidän tytöillä oli silloin alkumetreillä? Ja se mun veritulppajuttukin? Just yks tuttu (vanhempi ihminen) kuoli keuhkoveritulppaan... Tähän asti on mennyt ihan sumussa ja nyt alkaa paukkua. En tarkoita että rypisin täällä itsesäälissä vaan todellisuus iskee vaan lujaa ja häpeä siitä kuinka "kiittämätön" toisaalta olenkaan ollut. Mä oon saannut ihan julmetusti tältä maailmalta kun asiat on loppuviimein mennyt näin hyvin...Saakohan kukaan tästä tolkkua. Masennuksen kourissa kamppailen tosin vieläkin, mutta aina välillä tuntuu jo siltä että tunnelin päässä on valoakin.

Mä sit jumahdin tähän kirjoitteleen vaikka pitäs vähän leipoa ja siistiä paikkoja kun työkavereita on tulossa kylään.

Telkan katselusta Meillä Neea keskittyy ohjelmiin tosi tarkaan. Päivittäin katotaan pikkukakkonen ja jos Netta on känkkäränkkä-päällä syömisen kanssa niin yleensä silloin laitan Neealle tuleen Puuha-Peten DVD:ltä niin saan syötettyä pikkuisen ensin. Yleensä pyrin siihen että molemmat syö yhtäaikaa mutta joskus äidin pinna ei vaan kestä sitä että toinen viskoo ruokaa päälle omalla lusikallaan ja toinen huutaa syöttötuolissa naama punaisena kun ei tahtois syödä...Ja minä vielä muistan kuinka ennen Netan syntymää paasasin että meillähän tv ei tule olemaan lapsen vahti. HAH-HAH-HAH. Eniten Neea tykkää kylläkin katsoa eläinohjelmia. Se jähmettyy paikalleen jos näkee eläimiä telkussa ja tunteekin jo aika monta lajia.

Nukkumaan meno meillä ollut Neean osalta viimeaikoina hieman hankalampaa iltaisin. Neidillä riitäis enemmän virtaa kuin olis enää tarve. Mä oonkin alkanut herätellä Neeaa päikyiltä kun koisais muuten varmaan 3,5h tuntia putkeen. Mutta meidän "vaikeudet" on lähinnä sitä että pitää käydä nostamassa pari kertaa peitot ja tyynyt sänkyyn kun neiti viskoo ne lattialle ja laitta soittokello uudestaan soimaan. Itsekseen nuo muuten nukahtavat, ei nukuteta eikä jäädä huoneeseen odotteleen nukahtamista.

Ei hitto, kai mun on pakko alkaa tehdäkin jotain.

Hyvin täällä jaksellaan, ei oo meille muille tullu "mitään", jos kerran tuolla lämmöllä ja jäsenten pakotuksella päästiin muut tuosta niin hyvä juttu, mut ehtiihän tässä viel sairastaa jos se on tullakseen kunnolla. Tytöllä on edelleen kova yskä, eilen ei oikee taas ääntäkään lähteny, väsyny on myös, nukkuu ihan älyttömästi, niin päivällä kuin yölläkin.

merika: toisen putkituksen jälkeen pysyny kunnos korvat. ollaan korvapolilla jatkuvasti seurannassa pojan korvien rakenteiden vuoksi. eivät luvanneet ongelman loppumista mutta nyt ollu ainaki ihan ok.
ja onneks onki.mä en uskaltaisi tk:ssa edes nyt käydä. ottaahan tää perheen hermoille tää mun jatkuva pelko tila. vaahtoon kaikesta kaikille :/ mut josko tää kevättä kohti helpottaa. nyt menee vaan yötki huonosti nukkuessa ja painajaisii katsoessa..on tääki tietty yks tapa elämänsä elää... :/ mut kiitos sulle ymmärryksestä..ihana oot :hug

ja sit stressiä stressin perään..lauantaina ois se yön keikka. ja alkuun päätin et menen vaikka pelkään mite paljon...mut nyt tuli sit omalle päälle jälleen ongelma. ku ajattelin et laitan pikku ukon yöunille ja karkaan sit. mut keikkapa alkaaki jo kahdeksalta illalla..eli mun pitäis seiskalta jo lähtee et paikalle kerkeen. ja ukko ei oo poikaa nukkumaaan laittanu ku viimeks joskus vauvana... :headwall: eli taas pähkään mitä teen..vai käynkö vaa puolikkaan keikan ja tuun eka pätkän jälkeen kotiin laittaan lapset maaten..voi tää olla vaikeeta..... :headwall: :headwall:

ja sori tää mun ainanen marina... :ashamed:

Jenni...hyvä, et paketti löysi perille...siihen sairaalan korttiin voi laittaa miun nimen =)

nemika..kyl miulkin olis huoli siun tilanteessa, ISO :hug: sinulle!...lähde vaan keikalle, eiköhän se isi saa muksut nukkuu ja siä saat rentoutua =)

Meillä Edithillä räkätauti...luultavasti johtuu siitä piikistä :/ ...ei siitä muuta tullutkaan, onneksi. Miulla alkaa pikku hiljaa olo helpottaa...eilen vielä oli lihakset kipeet...muutenkin on nyt kyllä ollut tosi rankkaa, kun tuo neiti valvottaa joka yö |O ...aivan mahdotonta huutoo...viime yönä huuti ja huuti en reagoinut ollenkaan...neiti heittää tutin ja rätin ja paijata ei saa...sitten pitkän ajan päästä nappasin syliin ja komensin, et NYT NUKUTAAN :kieh: ...ihana äiti :ashamed: ...mut se auttoi :o ...neiti jatkoi unia...heräs vielä monta kertaa...mut rauhottui kainalolla ja tutilla...aikaisemmin mies on kantanut yöllä alakerrassa ym...toissa yönä nukuin n. 2h ja menin 7 töihin...oli aika kökkö olo koko päivän :( ....pitemmän päälle tää alkaa vetää piippuun, kun EI saa nukkua kunnolla koskaan...sori purnaus :ashamed:

edla....mikä siun vointi?...kävitkö lääkärissä???

Nemika,Ymmärrän sua kyllä...mut koita nyt rohkaistua ja jättää ipanat isän huomaan,ainakin puoleks keikkaa sitte =)

Mun pitäs ruveta ompeleen niitä keskosvaatteita,mut tuntuu et illalla ei jaksa ja päivisin en voi kun poika ei nuku päikkyjä :/ no ei niitä onneks kauaa tee kun alkaa,mut voi olla et en saa kun muutaman kappaleen tehtyä.

Meil ei piikistä tullu mitään,paitti pientä turvotusta,hyvä näin.

Matami,voi Edith raukkaa...Kassu nukku kans tosi surkeesti nuhan kanssa...etenkin kun sitä oli 3 viikkoa putkeen. Koitahan jaksaa risaisia öitä :hug:

Nyt kävelylle yrittään jos poika nukahtas...tuskin kyl.

Matami, voi noita teidän öitä :hug: Mä kävin eilen lääkärillä (jonotettiin 3h terkalla), sit noin 5min lekurikäynti, määräs veri- ja pissakokeen. No onneks labrassa oli niin hyvä tilanne et siellä oli vain YKSI jonossa :D Sain sit hoidettua sen siinä samalla alta pois. Verikokeen tulokset kerto et munuaiset on ihan kunnossa ja pissa oli myös lähtenyt puhtaana viljelyyn. Joten lihaspitoista tää on ja luultavimmin oon jumiuttanut selän sillon ku varoin tota perke*een kättä :kieh: Tänään on ollut hiukan parempi et eiköhän se tästä parane vielä.

Nemika
*koputtaa ruutua ja mulkoilee alta kulmain* ;) :D Keikalle mars!!! Jätät kundin isän hoidettavaks, kyllä se pieni tajuu homman nimen. Meillä tuo isä laittaa nukkumaan toooooosi harvoin, mikä vain tarkoittaa vaan sitä et se on hitaampaa ja ehkä äänekkäämpääkin (mut enpähän ole ite kuuntelemassa ;) ) Paikalla on kuitenkin isä joten ei se yksinään huuda, jos huutaa :D Ja sit toisekseen, eikös me just sun kanssa sovittu että sinne mennään? Ja otat käsidesin mukaan ja vaikka maskin. Mut joo, mä ymmärrän kyllä noi sun pelot asian suhteen :hug:

Repa, meillä kans nyt taas tahkotaan päikkyjen kanssa, eilen teki taas temput (herätin jo 8.30) eikä meinannut mennä nukkumaan millään. Luulin sit tosiaan laittavani sen nukkumaan YÖUNILLE klo 18.00 ja kököt, 20.30 se kieku sängyssään :( Ja oli meidän ilona sit 23:een asti :kieh: Nyt laitoin sen tuossa 40min sitten sänkyyn ja jätin sen tylysti sinne (näkee mut kyl). Tän 40min se jakso vinkua ja kitistä ja välillä huudella (varmaan ilkeyksiä mulle) ja nyt se vihdoin sammu. On tää taistelua :(

Mua kans nyt vähän alko jännäämään et uskallanko mennä kahdille synttäreille likan kanssa nyt viikonloppuna. Molemmat on sellaisia paikkoja jossa on useampi tarhalainen sekä koululainen ja nythän täällä alkaa räjähtää epidemia käsiin. Ja tiedän, että tuo tyttö on molemmissa kemuissa se nuorin (ja ihanin tietty ;) ), ni sitä halitaan ja leikitetään koko ajan useamman lapsen voimin. Ni se vähän mietityttää et uskallanko mennä :( Jos olis jo rokotteen saanu, ni sit uskaltaisin kyl, mut nyt en tiiä kyl :ashamed:

Näihin kuviin ja tunnelmiin....

nemika kyllä poitsu varmaan pärjää iskän kanssa - iskän on syytä harjoitella :D ja pääsethän sä aina kotiin jos tilanne ihan kaaottinen.

jenni hyvä että tuli perille. En mä usko et sä oot ollu yhtään kiittämätön - olethan sä kokenut noi raskaudet ns. rankemman kautta. helpommallakin kun voi ja pääsee suurin osa meistä. Eikä sitä varmaan tajuu miten lähellä itse on ollut esim: kuolemaa ennen kun joku muu kuolee samaan asiaan. Havahtuu todellisuuteen. Ja varmaan se on ollu ihan suojamekanismia - et oo ajatellut itseäs juurikaan vaan pikkuista ja hänen/heidän jaksamistaan ja vointia. ja varmasti oot pelänny pienten puolesta ihan tarpeeksi -en pysty ees kuvittelemaan millasta se olis jos lasta ei saiskaan pitää vieressä tai viedä heti kotiin kun itse lähtee sairaalasta. en tiedä saitko sä tästä mitään selkoa. mutta älä häpeä mitään -oot selvinnyt tosi loistavasti kaikesta vastoinkäymisistä huolimatta ja jos masennuskin alkais helpottaa se olis ihan täydellistä.
:hug:

esikoinen sai piikin nyt jännitetään tuleeko hälle oireita
-en ees kysy niin ei välttämättä huomaa mitään.

mut muskari kutsuu -pitää mennä kuuntelee miten kannel soi :wave:

Mekko lähti remonttiin.

Meillä on nyt "sairastupa". Kaikki muksut niiskuttaa ja esikoiselle nousi iltapäivällä koulun jälkeen 38 kuume ja otti sohvalla jopa päikkärit. Eli kiva viikonloppu tiedossa, jee, jee.

Nemika: Sun ei tartte hetkeäkään epäröidä keikalle menoa. Kyllä ne sun miehet siellä kotona yhden illan pärjäävät ilman sun kanaemo siipien havinaakin.

Nemika: Kyllä sä lähdet keikalle, sen olet aivan varmasti ansainnut! :) Mutta ymmärrän ton sun pelkotilan varsin hyvin. nimim. kokemusta on. Itse en osaa tota possuflunssaa pelätä yhtään. Mut kaikkea muuta pelkään koko ajan, pelkään koko ajan että mä kuolen, neiti tai mies, tai joku muu läheinen. Aina kun ajan autoa tai oon kyydis pelkään että kuolen.. Jos neiti kävelee itse rappuset ylös, ja vaikka pidän toisesta kädestä kiinni tai olen ihan takana, mietin että mitä jos tua muksahtaa ja kuolee. :( Pelkojen kanssa ei ole kiva elää, mutta tsemppiä sinne! Varmasti miehesi pärjää poikienkaa! :hug:

Meille ei sen ihmeempiä, neiti meni hetki sit nukkumaan ja mies on iltavuorossa.
Meillä oli alku illasta yks mamma kaveri lapsineen täällä kyläilemässä, aluksi eivät olleet yhtään kavereita, molemmat tytöt sellasia tuittu päitä ja periks ei anneta. Lopulta kuitenki oli ihan suvussa ja leikki "kuk-kuu" leikkiä ja lopulta molemmat anto pusun ku toiset lähtivät. :D

Jossu: Paranemisia sinne, toivottavasti ois vaan tavan flunssa.

Ihanaista aamua tytöt

sairastaville :hug:

Nemika: Mene ja nauti keikasta olet varmasti sen ansainnut. Pelkojen kanssa eläminen on kauheea tiedän sen itsestäni mutta silti olen koittanut nauttia tästä ajasta...

Mä oon niin onnellinen :D toivottavasti ei enää tule pettymyksiä matkaan, kerron sitten myöhemmin miksi. ( en ole raskaana) kunhan asia on 100% varma niin sitten sanotaanko että taitaa vähän valoa pilkottaa tänne risukasaankin.

Weiss: Mikä teillä tilanne joko olette rokotuksen saanut? Sisko eilen soitti ja sano et EU ei suosittele rokotusta kananmuna allergiasta kärsiville?? Taas mun pakka siinä kohtaa sekasin antaako vai ei??? :o

Sarbba, toivottavasti se tauti on teltä nyt ohi!

Ihan tyhjä pää...ei osaa kirjottaa mitään :|

Poika, ihanaa jotain kivoja uutisia! Odotan innolla.... =)

Jossu, kurjuus :( Toivottavasti lapset paranee pian!

mie vaan luen teidän tsemppauksia ja kyyneliä pyyhin samalla... :hug: ootte työ vaa ihania... :hug:
noo huomenna katsotaan onko mul kanttia lähteä sit... ;)

nyt viikko takana possupiikistä..puolikkaan huokauksen saa päästää siitä asiasta että alkaa suoja olla voiton puolella tautia kohtaan...esikoisella vasta tiistaista laskenta aloitettu et se tuloo vähän jälkijunassa.

poika: uutisia odotellessa ;)

paranemisia kipeille.. :hug:

nemika: Toivottavasti maltat lähteä keikalle. Tekisi varmasti tosi hyvää! Kyllä pieni yhden illan pärjää isän kanssa, saattaapa vaikka yllättää ja mennä paremmin unille..?? :) Olisi hienoa, jos saisit järkättyä itselles omaa aikaa ja käydä nauttimassa keikasta!

Possupiikistä ei sitten kummempia oireita tainnu tulla. Tai siis ei mitään oireita. Kaverin 1,5v lapsi tosin oli oksennellut ja kuumeillut koko seuraavan yön (siis piikin saannin jälkeen). Sai myös molemmat eli kausi- ja sikapiikin. Sitähän ei sit tiedä, et kummasta oireet tulee. Meillähän tuli kausipiikistä pojan jalka kipeäksi, mutta meni nopsaan ohi.

poika:
No johan laitoit jännäämään :D

Ihanaa viikonloppua kaikille! Täällä on ollu mulla aika väsy viikko, joten odotan viikonloppua enemmän kuin koskaan...

Tadaa,Meil nukutaan päikkyjä.... tultiin kerhosta ja nukahti matkalle ja ennenkaikkea,ei herännyt kun kotiin saavuttiin. Jätin tuonne eteiseen rattaisiin...riisuin enimmät pois. Tuskin kauaa kuitenkaan malttaa nukkua.
Arvelin et tänään saattas sammua,kun heräili jo ennen seiskaa =)

Edla,Meil on selkeesti niin et kun nukkuu hyvin ja sen 12-13h,niin turha toivo päikyistä,toki yritän ja joskus torkahtaakin,mut kyl se melkein vaatii aikasen heräämisen tai surkean yön et nukkuu :/ Eipä siinä muuta,mutta kun ei oo sitä lepohetkee päivässä,niin tuntuu jotenkin raskaalta...

Poika,mitähän ihanaa...?! :p

Jossun porukalle paranemisia :hug:

Poika heräsi,joten adios :wave:

sarbba, vois nähdä joo.. mä luuhaan siinä Auvilan puolella harva se päivä, vois joskus ottaa Eevan mukaan ja mennä vaikka sinne liikennepuiston kentälle.

nemika, alahan vaan miettimään mitä laitat päälle keikalle. :) Pahin mitä voi tapahtua on se, että sun miehet hilluu siellä hereillä kun tulet. Mutta nukkuu sitten aamulla pidempään.. Ja sen flunssan saat vaikka kaupasta jos oot saamassa. Laula mukana niin kovaa, että pöpötkin säikähtää ja menee muualle ja muista ajoittain desinfioida suu vaikka tuplaviskillä. :)

Edla&Repa, sympatiat sinne. Eeva on nyt viimeiset 2 viikkoa nukkunut melko ok, vihdoin!! Heräilee edelleen öisin eikä suostu nukkumaan omassa sängyssä puolta yötä pidemmälle ja nukahtaminen kestää kauan ja on takkuista, mutta hurjan hienoa tämäkin aikaisempaan verrattuna. Muutamana aamuna herätin neidin aamulla ennen kahdeksaa ja päästiin parempaan rytmiin. On niin sipissä 12 aikaan että nukkuu 2h päikkärit nätisti, yöunet sit 21-7 tai 8. Meillä toimii loistavasti noi hiukan lyhyemmät yöunet niin riittää unta päivällekin ja minä saan tauon. Silloin kun veti öisin 13h ja heräsi 9 aikaan niin päiväunet oli toive vaan..

Kirsikkatomaatti, mitä sinne kuuluu?

poika: Molemmat saivat rokotteen, eikä tullut edes ihottumaa. Kausi-inf. rokotteesta tuli paha ihottuma. Suosittelen rokotusta, jollei tule niitä anafylaktisia oireita. Kyllä tämän päivän uutiset sai tämän mamman lahkeet vapiseen.. kuka sanoo, ettei omalle kohdalle.. :o

Weiss, luin just tuon uutisen :( ihan kauheeta.

Ulkoilusta....mulla menee hermot tohon lumen syömiseen! Koko ajan lappaa sitä suuhun. Koitti eilen opettaa Marmotan Eevalle samaa :whistle:
Jännä kun ulkona on vaan 4 pakkasta ja näyttää niinkun neidin posket paleltuis...ihan punaset ja sitten alkaa menemään valkoseks keskeltä. Miten se noin pienissä asteissa? vai onkohan se nää ekat pakkaset sitten? Pystyykö sitä mitenkään estämään?

tervehdys!

rokote: molemmat lapset sai tiistaina possurokotteen eikä kummallekkaan ullut mitään oiretta siitä, pitkään pähkäilin ottaakko piikki vai ei mut sit loppupeleis kallistuin piikin puoleen ja hyvä näin..

onnittelut sonjaR pikkuisesta pojasta :flower:

meillä 1,5v neuvola vasta 23.pvä joten sitä odotellessa..

huomen lapset menee naapuriin muutamaks tunniks hoitoon jotta päästään miehen kans joululahjaostoksille kahdestaan ja käydään varmaan syömässäkin jossain..voi hitsi kun ihanaa, en muista ees koska oltais oltu viimeks syömäs yhdes tai ylipäätänsä kahden missään vähään aikaan..

innostuin ompelemaan A:lle jouluksi juhlamekon, ja viel pitäs jossain välis ehtii tekemään pojalle kauluspaita ja liivi, no eiköhän sitä töis jää joku pikku väli jotta kerkiää omiakin hommia tekemään ;)

Yhteistyössä