Toukokuun vauvat 2010

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Elina77
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos, Kamomilla, Hilma ja muut! Tosiaan alkaa tämä raskaus päivä päivältä tuntumaan todemmalta ja pikkuhiljaa alkaa miettimään tulevaa ja miten tässä pitäisi valmistautua kevään mittaan.

Mullakin vaaka näyttää n. 5 kg:n nousua. Olen ollut hirveän nälissäni koko ajan ja syönyt todella usein sillä en syö lihaa joka pitäisi nälän kunnolla poissa, ja painoa voisi mulla muutenkin olla enemmän. Edellisissä raskauksissa painoa tuli vähän yläkanttiin mutta hävisi imetyksen myötä, joten ihan OK. Aino vaiva mikä jäi tiheästä syömisestä oli paikat hampaissa :( Raskaana ollessa tämä on mulle oikea riesa vaikken makeita söisi tai joisi niin usein.

jo-jo, valokuvaus kuulostaa juuri sellaiselta luovalta ja kertaluontoiselta työltä mikä varmaan toisi vaihtelua vauva-arkeen ja jonka kanssa ei tarvitsisi liikaa stressata päivästä toiseen. Tietty jos vauva kitisee kesken kuvausten voi se sotkea kuvioita ja vaatia joustoa, mutta toisaalta alkuaikojen jälkeen sitä voi aika hyvin ennakoida milloin hän on hereillä syömässä.

Veljen vaimoni on valokuvaaja. Käly piti kyllä ihan normi-äitiysloman mutta hänellä olikin sitten jo kaksi lasta joiden kanssa olisi vaikea sumplia kauvausaikoja. Kyllä huomasin että äitiysloman loppuvaiheessa sormet syyhysi jo kuvauksille. Hänen esikoisensa taasen syntyi keskosena joka aiheutti sellaisen myllerryksen että kuvaukset jäi pitkäksi aikaa, mutta nekin jatkui sitten sopivan ajan tullen.

Lähden tästä jo huomenna joulunviettoon, suuntana länsi ja miehen sukulaiset Kalliovuorilla. Ainoa juttu vain että meille on luvattu pahaa lumimyräkkää samoihin aikoihin kun lennon pitäisi nousta aikaisin aamulla. Voi että kun tekisi vain mieli jäädä kotiin koisimaan, tietäen miten täällä ei aurata kunnolla katuja ja ihmiset liukastelevat kesärenkailla, puhumattakaan millainen kaaos on lentokentällä. Ja sitten kun sinne vuorille päästään, ai kun tekisi mieli mennä laskettelemaan ihanille puuterimäille, mut tänä ei vuonna ei onnistu :( En edes murtsikkaan pääse, lääkäri on kieltänyt rehkimisen. Pitää tyytyä maisemien ihailemiseen.

Mutta oikein hyvää joulua kaikille jos en sitä ennen ole kuulolla!

T. Birdie
rv 17+3

Rakenneultra takanapäin, ja kaikki hyvin :)

Ja näyttäis sille että meille tulee pikkuinen tyttö<3

Kaikki rakenteet näytti normaaleille ja pikkuisen koko vastaa täydellisesti viikkojaan, painoa olin.330g pituutta ultraaja ei tainnut edes mainita.

Tyyppi ei vaan meinannut haluta kääntyä niin että olisi saanut kunnon sivuprofiilikuvan, mutta saatiin sitten loppujen lopuksi sellainenkin. Kuvia saatiin mukaan 5.

Istukka on kuulema edessä ja aika lähellä kohdun suuta, joten se vaimentaa liikkeitä.

Nyt vaan hymyilyttää koko ajan ja on jotenki leijuva olo..

Ihanaa joulunodotusta kaikille!

-S-- ja pikku-pupu

Huippujuttu -S- että rakenneultra meni hyvin, onnea pikkuisesta tytöstä! Ja tosiaan Birdielle onnittelut pojista. Meillä on ultra heti joulun jälkeen, siihen asti pitäisi jaksaa jännittää. Kuulin että ainakaan joitain vuosia sitten Naistenklinikalla ei suostuttu kertomaan sukupuolta, tietääkö joku onko vieläkin niin?

Voi olla että itse palaan aktiivisesti koneen äärelle vasta ensi vuoden puolella joten oikein hauskaa joulua ja uutta vuotta kaikille!

Onnea kaikille hyvin menneistä ultrista.. =)
Kiva lukea kun monilla on taas paljon uusia kuulumisia ja odottelu voi jatkua hyvillä mielin. Ei tullut välillä käytyä edes lukemassa kun itseä kammotti rakenneultra aivan mielettömästi kaiken maailman rokotusten ja lääkekuurien takia.. Mutta nyt se on takanapäin ja ihan hyvin näytti kaikki masussa olevan. :)
Siellä unistaan nautiskeli perätilassa pieni pojan alku.. <3
Ja kyllä helpotti.. :)
Vielä kerran pääsee ultraan tarkistamaan tyhjän pussin ja toisen istukan tilannetta. Tuskin kuulema raskauteen vaikuttavat kun eivät tähänkään mennessä ole vaikuttaneet, mutta katsovat varmuuden vuoksi että miten ne ovat siellä käyttäytyneet.. Pojan istukka on etuseinässä ja ns. "turha istukka" on sitten takaseinässä.

Muuten ei olossa oikein mitään uutta kerrottavaa olekaan.. Masu kasvaa ja potkut on alkaneet tuntua jopa siinä määrin että meinaa olla yöllä nukahtamisongelmia kun pikkanen jytyää mahassa.. selkä kipeytyy helposti pienestäkin rasituksesta ja siksipä ostin eilen viimein tukivyön.. :)

Täällä siis hyvillä mielin jatketaan taas odottelua.. :)

-HMM83 ja tiitiäinen 20+6-

Jee -S-- ja HMM83! Ihanaa, että rakenneultrassa ollut kaikki hyvin ja onnittelut pienestä tytöstä ja pojasta :)

Kaikille myös oikein rauhallista ja rentouttavaa joulua! Ajatelkaa, että ensi jouluna meillä on pienet tuhisevat nyytit :)

Onnea -S-- ja HMM38! Taas voi jatkaa odotusta hieman levollisemmin.

Mulla oli tänään taas neuvola ja sf-mitta 15!! Ja se on ihan muutamassa viikossa tullut, jessös. No, toivon, että kasvu tasoittuu aikaa myöten. Meitä oli hieman huonosti infottu, koska neuvola täti ihmetteli, miksei olla rakenneultraa vielä varattu. Eipä ollut tullut puheeksi.. Mutta hyvin ehdin, ei siinä mitään.

Eilen leivoin viimeiset joululahjat, jotka onnistuivat hyvin! Vaikka Murphyn lain mukaan kaikki viime tingassa tehty menee pieleen (tai jotenkin niin ne sanonnat menee).

Rauhallista ja rentoa joulua kaikille!

rv 17+5

Rakenneultra oli aamulla ja siellä kaikki lääkärin mukaan ihan ookoo niinkuin pitääkin. Kaksi päivää oli jäljessä kasvussa, mutta ei kuulemma tartte moisesta alkaa murehtimaan. Pojalta näytti tuo meidänkin tekele..

Aamun vaakareissu näytti kotikonnuilla herkkupöydän tuntumassa vietetyn joulun jälkeen sitä, että syyskuun alun plussaamisen jälkeen painoa on nyt tullut vajaa kolme kiloa. 2,8kg jos on vaakaa uskominen..

Liikkeitä tuntuu harvakseltaan, mutta varmasti. En ole osannut asiasta huolestua ja ultraajakin sanoi, että istukka sijaitsee kohdun edessä ja vaimentaa tällä hetkellä suuren osan liikkeistä..

Työpäivän jälkeen on pakko suunnata apteekkiin noutamaan jotain lääkettä hiivatulehdukseen. Oireet vuotoineen niin selvät, että ei tässä lääkärireissua tarvi. Canesten pitäisi olla kai sopiva lääke, mutta kai tuo on tarkastettava vielä omalta neuvola-tätiltä. Toista kertaa elämässäni tämän vitsauksen nyt sain ja olo epämukava..

Myös huimaaminen häiritsee elämää. Etenkin kauppajonot ja ylipäätään seisominen pitempään tekee pahaa. Epäilen alhaista verenpainetta tai hemoglobiinia. Onneksi on istumatyö..

Nyt takaisin sorvin ääreen.

-Danzee83 + Itiö rv.20+5-

Onnea jo-jo:lle ja danzeelle pojista! :)
Danzee: Canestenia taitavat ainakin täällä päin suositella..

Täällä kanssa joulua vietelty loman merkeissä ja tänään olis tarkoitus mennä kokeilemaan mitä selkää tykkää työnteosta.. Se kun tuntuu olevan ainoa joka miulla johonkin reagoi kun on jo ennestään notkoselkä ja helposti kipuileva. Tukivyöstä on vähän apua, mutta melko vähän kuitenkin..
Muuten on meno ennallaan.. Useemman kerran päivässä tuntuu masussa napakoita potkuja (etenkin illalla nukkumaan käydessä) ja pieni pojan alku kertoilee edelleen jo etukäteen itsetietoisesta luonteestaan.. Jos potkuja alkaa tulla kovin tiuhaan, on tullut itselle tavaksi silitellä mahaa, tai vaan pitää kättä mahan päällä, joka aina rauhoittaa pienen, mutta aina kun käden ottaa pois, alkaa taas potkuja sadella entistä tiuhempaan, ja sitä jatkuu yleensä useamman tunnin.. :)
Tällä hetkellä potkut tuntuu todella selvästi kun poika tuntuisi edelleen olevan perätilassa ja potkii suoraan alamahaan..jopa niinkin lujaa jo nyt että jos sattuu olemaantodella kova vessahätä, niin meinaa ajoittain hymy hyytyä.. :D
Hyvää alkavaa viikkoa ja loppuvuotta kaikille!

-HMM83 ja tiitiäinen 21+5-

Hyvää joulunajan jatkoa kaikille!

Joo, Canesten on vanha tuttuni :P

Rakenneultra oli aatonaattona, ja kaikki näytti siltä kuin pitää :) Jollen olis tiennyt jo sukupuolta, niin ultrassa se olis kyllä tullu selväksi. Varattiin ultra viikolle 30, koska se toinen veriarvo oli silloin veriseulassa niin alhainen, että se voi kieliä alhaisesta syntymäpainosta. Lääkäri ei kyllä ollu asiasta huolissaan näkemänsä perusteella. Ollaan miehen kanssa molemmat pieniä, itse olen pätkä, mies ihan pitkänhuiskea, mutta tosi laiha.

Mullon vielä lomaa viikko, aah.

Liikkeet on alkanut tuntumaan selvästi varsinkin silloin, kun itse on hiljaa paikallaan.

Jos on vessahätä ja aivastaa tai yskii, niin... Sama oli esikkoa odottaessa.

Painoa mulla ei oo oikeen seurattu, mutta kyllä sitä satunnaisten vaa-alla käyntieni perusteella muutama kilo tullut on. Näkeehän sen tuossa rinta-ja vatsavarustuksessa.

Toukokuun vauvoihin näyttäisi syntyvän poikaenemmistö :)

Meillä oli tänään Kela-neuvola ja saatiin iso nippu papereita täytettäväksi. Oli muutenkin mukavaa käydä juttelemassa asiantuntijan kanssa mm. lentämisestä viikolla 23 (sallittua), vuotavista rinnoista (normaalia) ja ylipäätään omasta jaksamisesta (hyvin menee).

Heh, meille myös selvisi viimein, mitä SF-mitta tarkoittaa ja kuunneltiin jälleen sydänääniä. Sain myös kuulla, että joudun sittenkin sokerirasitustestiin, koska täytin juuri 25! (Alle 25 vuotiaita ei testata.) Seuraavalla kerralla neuvolassa olisikin lääkärin tarkempi tutkimus.

Paino oli onneksi normaali. Pisteet neuvolan tädille, joka mittasi painon ja merkitsi ylös hiljaisuudessa, eikä huudellut kovaan ääneen, kun mieskin oli mukana :D No eipä tuo olisi haitannut, hiukan olen saanut kuulla kotona leikkimielistä kuittailua pyöristymisestä! Tosin minulle vihjaistiin, että jatkossa suklaan syöntiä voisi vähentää ja liikuntaa lisätä!

Eipä muuta tällä kertaa! Hyviä vointeja!
T. Kamomilla, rv 22+3

Heippa

Saako seuraan liittyä, la 21.5.10. Paikkakuntana Turku ja 4:s lapsi tulossa. Huomenna olis rakenneultra.

En kauheasti jaksanu viel lueskella läpi juttui. Silmiin osu kuitenki tukivyö jonka moni ostanut. Täällä apuvälinelainaamo vuokraa niitä koko raskauden ajaksi ja siitä vähä eteenpäinkin, kannattaa omalta neuvolatädiltä tai oman paikkakunnan apuvälinelainaamosta kysellä enne ku ostaa :)

Toine mikä osu silmii oli sikis. Itse ehkä mahdollisesti sen sairastin kuumeettomana, tamiflun lääkäri syötätti. Tyttärellä se todettiin varmaksi, ja uskon että 2 muutakin lasta sen sairasti.
Moniko täällä sen sairasti?

Kamomillla, 24 v, 1.5.2010, esikoinen
Elina77 LA 5.5.2010, esikoinen
HMM83, LA .5.5.2010 esikoinen
-S-- 28v LA 8.5.2010, esikoinen
Danzee83, 26v, LA 12.5.2010 esikoinen
Lovisa83 LA 16.5.2010 esikoinen
Emma77 LA 18.5.2010 kakkonen
Jo-jo76 LA 20.5.2010 esikoinen
Brush LA 20.5.2010, tuplat (esikoiset)
Sintti 33v. LA 20.5.2010, kakkonen
Sanse LA 21.5.2010, neljäs
Tiie 29 v. LA 25.5.2010, esikoinen
Birdie 34v LA 25.5.2010, tuplat (nr. 3 & 4)
Siivekäs83 LA 26.5.2010, viides
Hilma77, LA 28.5.2010, esikoinen
Joonaella81, LA 28.5.2010 kolmas

Hyvää tämän vuoden viimeistä päivää:)

Ja tervetuloa mukaan Sanse.

Täällä on myös vietetty tasaista odotusaikaa, väsyttää kyllä ,melko reippaasti edelleen. Katsotaan onko joulupukin tuomasta kirkasvalolaitteesta/sarastusvalosta hyötyä. Herääminen on ainalkin ollut himpun helpompaa:)

Kävin ensimmäisellä synnytysvalmennuksiin liittyvällä luennolla jonka piti fysioterapeutti, sauurin osa luennosta käsitteli virtsankarkailuongelmia, joista ei kyllä mun ole ainakaan vielä tarvinnut kärsiä. Lisäksi puolentoista tunnin istuminen kovalla penkillä sai aikaan tosi tuskaisen alaselkä kivun. Mun työ on seisomatyötä (työskentelen siis Kampaajana) Joten olen tottunut seisomaan päivät ja kotonakin tuolit on hieman pehmeämpiä tai muotoillumpia. Onneksi kipu kuitenkin helpotti seuraavana päivänä.

Nyt on alkanut mietityttää että jaksaakohan töissä olla ihan sinne äitiysloman alkuun saakka.

Onnitteluja kaikille hyvistä ultrakuulumisista ja pojista;)
Olenko minä tällä hetkellä ainut jolle on lupailtu tyttöä?

-S-- 28v LA 8.5.2010, esikoinen, tyttölupaus
Jo-jo76 LA 20.5.2010 esikoinen

Joku oli reippaana päivittäny ja järjestellyt listaa, lisäsin tyohon tietojen perään sen tyttölupauksen, tostahan ne on sit helppu tarkistella.

Uudenvuoden juhlinta taitaa jäädä melko maltilliseksi tänään...

-S--+pikku-pupu rv21+5

Ai niin, joko Danzee on kertonut uutiset anopilleen?

Anopille ja mieheni perheelle+suvulle tuli ilmoitettua raskausuutiset jouluna. Olimme kaukana poissa minun kotipaikkakunnallani "korvessa", jossa minulla ei toimi edes puhelinliittymäni, joten kun uutiset selvisi oli se miehen puhelin, joka piippasi ja pirisi. Miehen sisarukset (etenkin kaksi viikkoa sitten lapsen saanut sisko) oli oikein mielissään, mutta ei hössötykseen asti. Oli mukavaa kertoa viimein heille asiasta. :)

Anoppi sen sijaan reagoi juuri niinkuin pelkäsinkin, eli heti hirveä hössötys, viestitulva ja alituinen soittelu päälle. Onneksi sentään soittelee miehelle eikä minulle, sillä itselläni ei hermo kestäisi.. Miehelläni kai pitempi pinna.. Päivittäin useasti soittelee ja muistuttelee miehelle, etten saisi nostella mitään, kai muistan syödä tarpeeksi, kai ajan työmatkani varovasti, kai vältän kaikkea raskauden aikana kiellettyä kuin ruttoa, en kai stressaannu töissä jne.. Voi jösses.. Ainoa mikä stressaa on tuo alituinen asiasta jauhaminen! Ja neuvoja riittää joka lähtöön..

Ja anoppi ei ymmärrä tätä meidän tapaamme olla raskaana.. "Miksei siitä voisi kaikille kertoa, kun kohta näkyy kuitenkin..?" Kaikilla siis tarkoittaa siis asiasta kirjoittelemista esim. Facebookissa ("Haluaisin niin ilmoittaa Facebookissa, että minusta on tulossa toistamiseen mummo" -> Kiittos silti anopille, ettei tätä ole (vielä) tehnyt) ja asian ilmoittamista ihan kaikille tutuille.. Lähipiiri asiasta tietää ja mielestämme tästä asiasta ei tutuille ja etäisimmille kavereille tarvitse erikseen ilmoitella, selvinnee aikanaan ilmoittelemattakin.. Miksi tätä asiaa pitäisi ihan kaikille olla mainostamassa!!

Canesten auttoi hiivaan ja olo paljon parempi.. Toivottavasti ei uusisi tulehdus taas.. Huimaus sen sijaan jatkuu välillä melko häiritsevänäkin. Ensi viikon alussa neuvola, jossa kysäisen asiasta..

Vatsa on alkanut nyt näkyä selkeämmin, vaikkei toki iso olekaan.. Entisen litteän vatsan tilalle on viimeisen viikon aikana tullut selkeä kumpu ja en usko, että menee enää kauaa niin alkaa olla selvää ihan yleisesti, että missä mennään. Olo silti jo nyt jotenkin iso (painoa tullut n.3kg plussauksesta), vaikka BMI:n mukaan saisin paisua vielä 7kg ennen kuin ylittäisin normaalipainon rajan ja menisin lievästi ylipainoisen puolelle.. Tosin tiesin jo ennen raskautta, että vartalon muuttuminen tulisi olemaan minulle haastavaa.. Onneksi tiedän myös sen, että mitä luultavammin (mikäli siskooni ja äitiini tulen) ei kiloista eroon pääseminen tule olemaan ylettömän vaikeaa, kun muutenkin olen liikkuva ja terveellisesti syövä tyyppi.. Bulimia pelottaa edelleen kasvavaa vatsaa seuratessa, mutta mielestäni toistaiseksi minulla menee asian suhteen hyvin ja olen onnistunut järkeilemään asian niin, että vatsassa kasvavan sikiön takia minun on asetettava asioita tärkeysjärjestykseen..

Mukavaa uutta vuotta kaikille..

-Danzee83 + Itiö rv.21+1-

Hyvää alkanutta vuotta kaikille! Toivottavasti olette lepäilleet pyhät hyvin :)

Näyttää hyvin poika voittoiselta tämä ryhmä. Hassua, että ovatkin näin kasaantuneet.

Danzeelle jaksamista anopin kanssa. En itsekään pidä tuollaisesta hössötyksestä. Hyvin hillitysti sulle on painoa tullut ja toivon, että jaksat koko raskauden ajan ongelmitta.

Mun joulu meni kivasti ja jopa joulun leipomukset onnistuivat loistavasti - itseasiassa niin hyvin, että jouduin leipomaan lisää. Vatsa ei mielestäni kauheasti ole kasvanut siitä, kun se "pomppasi" näkyville. Eikä kotivaakakaan lupaa lisäkiloja joulusta. Eilen tosin tuli syötyä liian suolaista juustofondueta, mutta nyt aion kyllä vältellä sitä, koska se jos mikä on tukevaa ruokaa!

rv 19+3 > ihan kohta puolisävälissä!

Tervetuloa Sanselle! Uusi vuosi ja uudet kujeet!

Kylläpäs teillä on kasvaneet painot ja mahat hillitysti. Minulle on tullut 7 kiloa ja maha on mielestäni valtava. Olen jopa häpeillyt mahaa ajatellen että se on suurempi kuin tässä vaiheessa vielä pitäisi mutta kaipa tuo on tosi yksilöllistä. Olen yleensä melko tarkka painon suhteen ja normaalipainon alarajoilla mutta nyt se on vain muisto entisestä :) Raskaus on rasittavaa, toivon että synnytys olisi jo ohi ja voisin palata normaaliin liikkumiseen ja syömiseen.

Pojan liikehdintä on tuntunut jo useamman viikon ajan, vilkkaasti ja vaativasti tuo tuntuu potkivan. Pojan nimen kanssa on ongelmaa. Mies ei hyväksy yhtäkään ehdotustani enkä itsekään keksi montaa hyvää. Tytölle olisi ollut jo nimi valmiina!

Jo-jo76 LA 22.5.2010 esikoinen, poika

t.Jo-jo+poika 20+4

Hyvää vuotta 2010 kaikille palstalaisille. Mä olen ollut niin kiireinen ja töistä väsähtänyt viime viikkojen ajan, etten ole käynyt edes kurkkimassa ketjun viestejä. Nyt ehdin viimein tännekin, kun on levätty lomalla ja vielä pari vapaapäivää luvassa.

Meillä rakenneultra oli jouluviikolla ja kaikki oli siellä kunnossa. Poika on tulossa meillekin. Vatsa on minulla jo ihan selkeä raskausmaha, jota ei enää voi peitellä mitenkään. Vauva liikkuu myös varsin topakasti. Itse olen nauttinut kaikista eniten näistä kuluneesta parista kolmesta viikosta, pyöreä vatsa on mielestäni niin kaunis ja vauvan potkut tuntuvat ihanilta <3

Vähitellen olen ruvennut miettimään vauvan vaatteita ja tarvikkeita. Tuntuu hyvältä valmistautella kotia tulevaa perheenjäsentä varten.

Hyviä vointeja kaikille kanssa-odottajille! :)

No niin se vain vuosi vaihtui ja taas on aika olla sorvin ääressä.. Töissä riittää tekemistä, joka on mun mielestä ihan jees, vaikkakin tällä hetkellä on melkoista pinnistelyä.

Olen nimittäin mitä ilmeisemmin saamassa jonkin sortin lenssua.. Perjantaina ja lauantaina kurkku oli kipeä ja vaati ihan troppiakin.. Harvoin nimittäin "normaalistikaan" otan mitään buranoita tmv. (pari kertaa vuodessa maksimissaan, jos on lenssu tmv.) ja nyt raskaana ollessa ei ole tullut tarvittua lääkkeitä tähän mennessä ollenkaan.. Toki lääkettä otan jos tarve on näin raskaanakin (ei ole kenenkään etu, jos tietoisesti itseäni kidutan), mutta en mä tosiaan turhaan ala mitään popsimaan.. Aamulla ja illalla (pe+la) yhden ParaHotin otin ja eilen jo olo varsin normaali ja hyvä, mutta osansa saattaa olla sillä, että pystyi koko päivän ottaa rennosti. Tänään olo on pitkin päivää huonontunut ja lämpökin alkanut nousta (nyt 36,9'c). Olo ei ole paras mahdollinen; voimaton, nokka tukossa ja hieman kuumeinen.. Kurkkua tai muita paikkoja ei särje.. Tosin kun työpäivää jäljellä nyt tunti, niin sama se on tehdä kun ei ole sietämätön olo.

Huomenna onneksi neuvola ja jos olo on tällainen niin pyydän, että jos täti voisi kirjoittaa päivän tai pari lepoa.. En usko, että tästä kamalampaa tautia kehkeytyy, mutta ilmeisesti voisi olla paikallaan lepäillä rauhassa joku tovi, jos ei ala helpottaa. Harvemmin tulee onneksi mitään sairasteltua; viiemisin lenssu on ollut noin kaksi vuotta sitten. :)

Liikkeet on täälläkin alkaneet tuntua ihan erilailla selkeästi ja eilen tuntui ihan selvästi vatsan läpikin.. :) En ollut aluksi uskoa, että vatsa tökkäsi käteen potkun tuntuessa vatsan sisällä, mutta kun tämä toistui useampaan otteeseen, niin kai se on uskottava. :) Tänään koitetaan ajan kanssa, että jos mieskin tuntisi (ei ollut eilen illalla valitettavasti kotona, kun huomasin, että liike tuntuu)..

Anoppi on raivostuttava, eikä loppua hössötykselle näy. Päivittäiset lässyn-lässyn-tekstiviestit siitä, miten ei malta odottaa mummoutuvansa uudestaan ja muuta sontaa, sekä neuvot ties mistä työllistävät miestäni melko tehokkaasti.. Oli käynyt ostamassa kuulemma meille jonkin äitiys-oppaankin ja parisuhdekirjankin.. Rauhottuisi jo tuo nainen..

Jotenkin sitä on nyt alkanut miettiä tätä vatsassa kasvavaa otusta erilailla, kun liikkeet tuntuu ja on todennäköistä, että se on poika.. Jotenkin todemman tuntuinen koko raskaus nyt. :) Ei silti, Itiön luonteesta en osaa sanoa mitään, mutta rauhallisemmalta liikuskelijalta tuo vaikuttaisi kuin veljeni muksu (jonka pitäisi syntyä huhtikuussa).. Mutta toki tuo saattaa johtua vaikka mistä; kuinka kukin kiinnittää liikkeisiin huomiota, missä istukka sijaitsee jne..

On kyllä melkoisen poika-voittoinen ketju tämä.. :) Aika yllättävää..

Nyt takaisin töiden pariin ja sitten kotiin lepäämään ja odottelemaan huomista neuvolaa, jossa kuulemma aletaan käydä läpi Kelan lappusia jne.. Hullua ajatella, että ollaan jo niin pitkällä..

-Danzee83 + Itiö 21+5-

Birdie 34v LA 25.5.2010, tuplat (nr. 3 & 4, poikia)

Hei.

Lisäsin sukupuolen tuonne päivitykseen, eli poikia täälläkin :)

Tänään olin taas ultrassa, sikiöt ovat kasvaneet yli sata grammaa kolmessa viikossa eli ovat n. 310-340 grammaisia. Millaisia mittoja teiltä muilta on mitattu rakenneultrassa? Sykkeet n. 145.

Hassua muuten kun viikko pari takaperin vatsastani tuli mielestäni yhtäkkiä valtava, mutta nyt kun olen taas tottunut siihen on se mielestäni ihan pieni ja suloinen, ja ihmettelen miten sinne mahtuu kaksi vauvaa. No, onhan tässä varaa kasvaa vaikka kuinka.

Anopeista sen verran, että itse olen tuhansien kilometrien päässä sekä äidistäni että anopistani, mikä voidaan tulkita sekä hyväksi että huonoksi asiaksi. Probleemana on se että emme toisaalta näe heitä tarpeeksi usein, mutta kun he tulevat käymään viipyvät he käytännön syistä pitkään ja aina meillä yövieraina (äiti oli kuukauden kesällä, anoppi pari kolme viikkoa syksyllä). Nyt jo jouluna kun anoppi ilmoitti tulevansa synnytyksen aikoihin (hän myös aina ilmoittaa vierailuista, ei kysy sen kummemmin sopiiko meille), sanoin etten sitten halua meille yövieraita, vaikka muuten vierailut tietty sopii. En vaan voi kuvitella millaisessa stressissä vietän ekat päivät ja siihen päälle sitten vielä ihmisiä vahtaamassa 24 h vuorokaudessa joiden seurassa olen hieman varpaillaan ja joiden kanssa en voi oikein relata. Haluaisin ihan rauhassa tulla “omaan pesään” tutustumaan vauvoihin. Toisaalta tiedän että anopista olisi paljon apua esim. ruonlaitossa, mutta hän voi olla todella kriittinen ja päästää alituisesti sammakoita suustaan.

Hassu juttu, jouluna kun tavattiin pidin sattumalta löysempää empiremallista äitiyspaitaa. Anoppi tokaisi miten ihanaa nähdä raskaana oleva nainen joka ei pidä piukkaa paitaa (on kovin konservatiivinen eikä pidä muotoja paljastavista äitiysvaatteista). No, sanojan päätteeksi sitten nosti paidan helmaa että näkisi vauvavatsan kunnolla, paljaana! Argh :D

T. Birdie

rv 20+2

(loppiaisena töissä, täällä se ei ole vapaapäivä)

Ohessa listan päivitys omalta osaltani. Olisipas mukavaa lukea myös vähemmän osallistuneiden kuulumisia :)

Kamomillla, 24 v, 1.5.2010, esikoinen, poikalupaus
Birdie 34v LA 25.5.2010, tuplat (nr. 3 & 4, poikia)

Heipä hei ja hyvät uudet vuodet kaikille!

Kamomillan poppoo käväisi vastaanottamassa uutta vuotta Keski-Euroopassa. Lentäminen sujui yllättävänkin hyvin, mutta kaupunkilomailu pitkine kävelyineen väsytti tehokkaasti. Noh, hyvin meni kuitenkin eikä edes uuden vuoden aattona tullut tylsää, vaikka muu seurue nauttikin kunnolla kuohuviiniä!

Vointi on edelleen hvyä. Ovatko muut huomanneet vatsan tilavuuden pienentymistä? Tarkoitan nyt sellaista ahtauden tunnetta syömisen jälkeen. Minusta tuntuu, että vauva painaa vatsalaukkua pienemmäksi ja usein syömisen jälkeen on ikävän täysi ja ahdas olo!

Danzeen anoppi kuullostaa raskaalta tapaukselta. Omani on onneksi aika mukava, vaikka hössöttääkin kamalasti. Toisaalta on välillä mukavaakin, että joku on niin innnoissaan, äitini kun on enemmän rauhallista ja tilaa antavaa tyyppiä.

Jännittävää tuo vanhempien ihmisten mielipide siitä, että tiukat vaatteet raskaana ollessa ovat jotenkin epäasiallisia. Olen itsekin törmännyt vastaaviin asenteisiin. Oman sukupolveni edustajana minun on vaikea ymmärtää sitä, miksi raskautta pitäisi peitellä, kun pyöreä vatsa on kuitenkin kaunis. En tietenkään tarkoitta liian kireitä ja avonaisia vaatteita (vrt. tänään alkavan tosi-tv-sarjan tähtönen Aitolehti), vaan aivan normaaleja, vatsaa korostavia vaatteita. Toki huomaan itsekin työelämässä, etenkin jos olen esimerkiksi kokouksessa, jossa on läsnä paljon miehiä, valitsevani vähän löysempiä vaatteita. Mistäköhän sekin johtuu...

T. Kamomilla ja pikkuinen rv 23+2

Myöhäistä perjantai-iltaa kaikille.. Kavereiden kanssa istuttiin iltaa ja porukka suuntasi jokin aika sitten baariin.. Itselläni oli oikein mukava ilta, mutta koska aamulla olin noussut aikaisessa töihin ja muutenkaan ei mikään halu ollut mihinkään lähteä ajattelin suunnata nukkumaan..

Tänään miehen kanssa käytiin ostamassa ensimmäinen hankinta tulevalle perheenjäsenelle; yhdistelmävaunut. Ostettiin ne lastentarvikeliikkeestä, joka myy myös käytettyjä lastentarvikkeita. Emmaljungan todella siistit yhdistelmävaunut sadesuojalla ja muilla herkuilla lähti mukaan hintaan 80 euroa.. Netissä samanmoisia vaunuja näytetään myytävän käytettyinä noin 250-350 eurolla! Aivan mainiot kaupat onnistuimme siis tekemään.. Uusina olisivat maksaneet kaiketi n.600-700euroa.. Mielestämme ei ole mitään järkeä törsätä moista summaa vaunuihin tai muutenkaan ostaa hoitopöytää, sänkyä jne. uusina, vaikka ei se rahasta meillä kiinni olekaan. Ekologinen puoli asiasta viehättää ja nämäkin vaunut, jotka me ostimme olivat aivan uudenkarhean näköiset! Voi hyvinkin olla, että niillä pukataan joskus sitten tulevaisuudessa toistakin mukeloa.

Jotenkin tuntuu "pahaenteiseltä" ostaa vaunut jo nyt, mutta toisaalta ollaan puhuttu, että käyttöön ne tulee varmaan ennemmin tai myöhemmin kuitenkin, vaikka tämä raskaus ei toivotusti kenties päättyisikään. Ei haluaisi maalailla piruja seinille, mutta tuo pessimistisen realistinen ajattelutapa jaksaa pitää jalat maassa. Ja jos vaunuille ei tule käyttöä, niin ainahan ne voi pois myydä. Ja kai sitä jossain vaiheessa pitää alkaa valmistautumaan siihen, että lapsi todella on tulossa.

Mielenkiinnolla seikkailin netissä ja googletin kuvia naisten mahoista raskauden eri vaiheissa. Tulin siihen lopputulokseen, että vaihtelua riittää niin paljon kuin raskaana olevia naisiakin.. Tulin myös siihen lopputulokseen, että oma vatsani sijoittautuu tosiaan sinne pienempään kaliberiin, joka tosin sopii minulle paremmin kuin hyvin. Tässä kuva (rv.22+2):

Aijaa.com - 5528678.jpg

Toivottavasti toimii linkki.. Voisi olla mukavaa nähdä myös muiden vatsakumpuja.. :)

Viimeisten parin päivän aikana nivusissa on alkanut tuntua jonkin asteista epämukavuutta. Liekö lonkat alkavat valmistautua tulevaan koitokseen vai mitä?? Mutta kävellessä tuntuu, että olisi nivuset jotenkin jumissa, ikään kuin olisi ratsastanut hevosella tai jotain.. Mitään suurempaa tuskaa tai kipua tuo ei ole, joten olen ajatellut että kuuluu asiaan.

Nyt kone kuitenkin kiinni ja kohti höyhensaaria.

-Danzee83 + Itiö rv.22+2-

Maanantai aamua!

Pakkanenkin näyttää laskeneen jo inhimillisiin lukemiin:)

Viime viikolla tuli käytyä neuvolassa ja saatiin Kelan laput äitiyspäiväraa ja äippäpakkausta varten. Pitäis ottaa ittee niskasta kiinni ja alkaa tutustua ja täytellä niitä.

Aikooko moni ottaa tuon äitiyspakkauksen vai rahana? Meille ainakin tulee pakkaus , koska ensimmäistä odotellaan niin valmiina ei ole juuri mitään.

Nyt olen kyllä jo antanut itselleni luvan ostella muutamia pikkuruisia vaatteita alesta. Ja yksi isompi hankinta on meilläkin tehtynä, turvakaukalo isofix-jalustalla.
Ostettiin Britaxin baby safe plus shr ja siihen tosiaan toi isofix-jalusta ja kaupan päälle saatiin sit vielä britaxin matkarattáat joihin tuon kaukalon saa myös napsautettua kiinni.

Yhdistelmät pitäisi varmaan käydä jo tilailemassa, koska toimitus aika voi olla kuulema jopa 6-10vkoa.
Ollaan päädytty Gessleinin futureihin, niissä on kaikki mitä oikeastaan vaunuilta halutaan ja niiden pitäisi myös sopia suht ahtaaseen automme tavaratilaan.

Pakko kyllä sanoa että Danzee on löytänyt vaunut huippu edullisesti.. Meillä nuo tulevat maksamaan varmaan melkein kymmenen kertaisesti tuon summan.

Jännä kun aina puhutaan energisestä keskiraskaudesta, minulla ainakaan ei ole voimia mihinkään ylimääräiseen ja lähes joka päivä on pakko ottaa torkut töiden jälkeen.. Sitä energistä osuutta odotellessa.

-S--+ pikku-pupu rv23+2

Yhteistyössä