Toukokuussa syntyväksi tulee kaksi kappaletta poikvauvaa, joille nimet on nyt lyöty

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Ullukka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

"Ullukka"

Vieras
lukkoon niin pitkälle, että vauva A saa nimen Matti ja vauva B Totti. Kolmannet nimet tulevat suvusta eli Alvari ja Ilmari. Keskimmäisten nimien kanssa vielä pähkäillään. Niissä saa olla vain 3-4 kirjainta. Tuumailun alla vielä nämä:
Matti Osmo Alvari ja Totti Niku Ilmari. Olisiko ehdotuksia?

Auts. Kaikella ystävyydellä, rakkaudella ja hellyydellä ym ym...mut onks tuo Totti nyt ihan pakko laittaa Matin kaveriksi? :eek:

Totti on ihan kiva juu, mutta Matti ja Totti...

Auts. Kaikella ystävyydellä, rakkaudella ja hellyydellä ym ym...mut onks tuo Totti nyt ihan pakko laittaa Matin kaveriksi? :eek:

Pakko myös sanoa samasta. Tapasin kerran erään saman nimen omaavan miehen, joka esittäytyi. En ollut uskoa ja toistin pari kertaa "siis häh?". Hetken olin miehen seurassa, mutta oli pakko lähteä, koska mielestäni hänellä oli aivan hirveä nimi. En olisi halunnut seurustella sen nimisen miehen kanssa. Kai siihen olisi tottunut, mutta päätin pysyä erossa, koska olisi kai ollut vähän törkeääkin häpeillä miehen nimeä hänen puolestaan.

Vähän samanlainen kuin laittaisi kaksosille nimeksi Mira ja Mari. Eikö molemmille voi keksiä ihan omat yksilölliset nimet? Miksi pitää korostaa sitä kaksosuutta?

Siis saahan sitä laittaa vaikka kolmostenkin nimiksi vaikka Tellervo, Pellervo ja Kullervo, mutta sen tietää etukäteen että joka kerta kun ne nimet esitellään yhdessä, ihmiset höpöttää niistä ainakin kotvan aikaa...ehkä haluaisin säästää lapsia siltä rasitukselta. Mutta jos ap on lukkoon lyöny nuo nimet niin no can do. :D

Että pitäs laittaa nimet tyyliin Kaj Ove ja Kullervo Pellervo, että kukaan ei vahingossakaan luule kaksosiksi?

Älä suutu, älä hermostu, mut pakko sanoa: ei sen takia että kaksosiksi luultais, vaan että tuossa 2 pojan etunimissä on liikaa semmoista tottia, töttiä, möttiä ja pöttiä.
Juu, musta ei ollu apua.:xmas: Jatkakaa.

Totti on tosiaan kauhea nimi. Hirveys oikein korostuu Matin vieressä: tässä on kiva ja normaali nimi Matti, tässä kaikin puolin kauhea Totti. Huomaa kyllä kumpi on ollut vanhempien suosikki syntymästä asti.

Noista tulee mieleen Matti ja Teppo, yhtä typerän kuuloista. Nimet saa olla samantyyliset mutta tuo yhdistelmä Matti ja Totti on karmea : / Molemmat ovat siis erikseen kivoja mutta sisaruksilla... ja vieläpä kaksosilla jotka tod. näk. menevät samalle luokalle koulussa. Kaikki toiset ja kolmannet nimet olivat kivan kuuloisia.

Itse tunnen monta ärsyttävää Mattia, joten kyseinen nimi ei minun korvaan kuullosta näiden ihmisten takia kivalta (muutenhan nimessä ei vikaa ), mutta tuosta nimiyhdistelmästä, niin itse en suosi kolmea etunimeä, ei minusta yhdelle lapselle (tässä tapauksessa kahdelle) tarvitse koko kalenteria lykätä. Mutta jos pakko olla kolme, niin tuota Nikua miettisin, se kuullostaa jotenkin töksähtävältä ja lähinnä lempinimeltä.

Ihanat nimet. Itse ehkä antaisin vain kaksi nimeä, mutta mikäli kolme nimeä haluaa antaa niin alkuperäiset ehdotukset ovat hyvät. :)

Nimien suhteen kannattaa muistaa, että lapset elävät vain vähän aikaa koko elämästään kyseisen sisarruksen kanssa "symbioosissa". Tärkeämpää on, että nimi on muute hyvä. Sillä rimmaako se hyvin vain huonosti sisarrusten nimien kanssa on merkitystä vain vähän aikaa.