***TOUKOVAUVAT 06***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miia

Vieras
26.4. *E* ja "Neiti" (rv 38+6), 2550g/44,5 cm
3 vko 3125 g/50 cm
2 kk 4380 g/53 cm
3 kk 5020 g/55,5 cm

7.5. sinttu&Tuukka (rv 38+4) 3560g/51cm
1kk 4520g/54cm
2kk 5770g/57cm
3kk 6300g/59,2cm

17.5 Antsukka & Ida(rv41+3) 3560g/52cm
1kk 4835g/55cm
2kk 5505g/58cm
3kk 6250g/61,5cm

18.5 Lilli & Mikael (rv41+4)
3950g/53cm
3vko 4705g/55,5cm
2kk 6025g/61,5cm
3kk 6975g/63cm

19.5. macadamia & 'matami mimmi' (rv40+2) 4100g/52cm
1kk 4940g/55,5cm
2kk 6540g/59,6cm
3kk 7830g/63,6cm

23.5. Satu & Jenna (rv 39+3) 3790g/50cm
1kk 4450g/54cm
2kk 5650g/58,5cm
2,5 kk 6200g/60cm

26.5 Miia & Theo (rv 41+6) 3925g/53cm
1kk 5025g/57,9cm
2kk 6270g/61,5cm
3kk 7100g/65,5cm

26.5 Julietta & Naukumaija-poika (rv 40+2), 4070 g/52 cm
vk 7 5975 g/59,5 cm
2 kk 20 pv 6860g/64,5 cm

28.5. VP & Essi (rv 40+2) 3620g/50cm
1kk 4690g/55cm
2kk 5480g/57,7 cm
3kk 5930g/61,5cm

30.5. Miira & Poitsu (rv42) 3790g/51cm
1kk 4050g/57cm
2kk 5500g/60cm

korkataanpa uutta ketjua:) on kyllä mieletöntä seurailla tota poitsun kehitystä vaikka vielä kaikki mitä tapahtuu on hyvin pientä mutta kaikki uudet äänähdykset, naurahdukset jne kyllä ne sydäntä lämmittää miltähän tuntuu sitte kun hän rupee konttaamaan tai ottaa ensi askeleitaan! on aika menny ihan tosi nopeeta ens viikolla jo 3kk neuvola! monilla teistä on sekin jo takana huih ja kohta touko vaavit vm 2006 meneeki jo kouluu no hehehehe

Hyvinhän se uuden ketjun alottaminen Miialta suju. Hitsit, ku teiän Theo on pitkä. Oikein jännityksellä ootan meiän neljän kuukauden neuvolaa, et kuinka pitkä toi Jensku on. Mut ei se vielä kyllä tommosiin kittoihin pääse, sillä osa 60 cm:n vaatteista on vielä hieman isoja. Ja yleensäki näyttäs, et pojat kasvaa nopeempaa vauhtia ku tytöt. Mulla on just huuto.netissä menossa huuto fisher pricen vauvakeinusta, ja siinähän on painosuositus 9 kg. Noita teiän poikien painoja ku kattelee, ni tulee vaan mieleen, et kuinkahan kauan se Jensku ehtii keinustaan nauttia, jos se saadaan. Kokeiltiin vastaavaa keinua reilu kuukausi sitte kaverilla, ja Jensku oli ainaki sillon aivan myyty. Se jopa nukahti siihen. Kyllähän semmonen on järkyttävän kallis huudettunaki, mutta eiköhän tässä tuu enempiki lapsia tehtyä. Ja veljelle tulee ja... Eli eiköhän sille tuu kumminki käyttöä. Aattelin myös, et saampahan sitte lainata vuorostani jotain hienoa veljen vauvalle, ku sieltä oon ite saanu lähes kaiken vaunuja ja sänkyä lukuunottamatta.

Meilläki on nyt parin viikon ajan inhimillistyny noi nukkumaanmenoajat. Jenna nukahtaa nykyään yheksän-kymmenen maissa. Eikä se oikeestaan vaatinu ees mitään toimenpiteitä. Ilmeisesti tuli vaan sellanen vaihe neitin elämään. Siitä se alko, ku mieheltä alko palaa pinna lyhyisiin uniinsa. Päätettiin vaan koittaa mennä kaikki aikasemmin nukkuun ja avot. Nykyään Jenna nukahtaa syliin, vien sen nukkuun ja sitte voidaan ite kattoo vielä vähän aikaa tölsää.

Hitsit, testaileeko Tuukka jo seisomistaki.. Meillä punnataan kovasti istumaan, mutta että oikein seisomaanki. Ei sen puoleen, Jennan se Peppi -kaveri on neljän kuun ja se ainaki on ku tikku suorassa. Istumisharjotukset ei tunnu enää kiinnostavan. Mua vaan aina mietityttää noi harjotteluasiat. Vanhemmat ihmiset ku ihmettelee jo meidän istumaan nousutouhujaki. Selkä ku ei vielä kestä... Miten se ny oikein on, saako vauvoja vielä harjotuttaa istumaan ja seisomaan? Pitäskö sitä ensin oppia kääntymään? Meillä ku ei osata sitäkä. On nää vaikeita asioita. Sitä ku pelkää viottavansa pienen selkää jo pienenä, jos tekee väärin. Mut minkäs teet, ku toinen vaan ponnaa istumaan, eikä lupaa maata.

Juu Theo menee kaksi käyrää keskivertoa pidemmissä ja vaate koko onkin jo 68. Harmittaa oikein kuinka paljon on jäänyt vaatetta pieneksi kun kesäkin meni pelkillä hellevaatteilla! Mutta eiköhän tuo kasvu ala pian tasaantumaan, pakkohan sen on :) Kauhistuin viikonloppuna myös sitä että Theolla on alhaalla hammas jo melkein läpi ikenestä... ekan kerran kiinnitin asiaan huomiota kun muskarissa alkoi jyystää ikenillä mun käsivartta ja viikonloppuna sain vetää nyrkkejä suusta koko ajan pois. Toivottavasti imetys onnistuu siitä huolimatta - on nimittäin alusta saakka (onneksi imetän edelleen rintakumilla) ollut myös kova jyrsimään ikenillään jos rinnasta ei maito tule halutulla vauhdilla! Nyt kuuluu lattialta sellainen komennus et on pakko mennä!

Tuukkakin tulee ensi viikolla 4kk - nopsaan menee aika ;o)

mä olen aika arka harjoituttamaan Tuukalla mitään uutta, mutta isänsä kanssa aina keksivät kaikkea kivaa - ja mä sitten jatkan siitä! eli isänsä kanssa ovat aloittaneet istumisharjoitukset ja nyttemmin nuo seisomaharjoitukset.
istumaan meillä noustaan siten, että Tuukka pitelee isänsä tai minun etusormista kiinni ja vetää itsensä ylös. tottakai täytyy vähän varmistaa, jos ote lipeää, mutta aika hyvin on jo sormissa voimaa.

meilläkin vielä harjoitellaan kääntymistä - vatsalta selälleen onnistuu jo, mutta ei toisinpäin. joka päivä silti harjoitellaan muutamaan kertaan, joten eiköhän se jossain vaiheessa onnistu.

luumusosettaa syötiin taas aamulla ja se vasta on sottaista touhua! mutta Tuukka tykkää siitä soseesta ja aukaisee suunsa ammolleen kun näkee lusikan tulevan ;o)
harjoitusta tuo syöttö vaatii - eilen taisi ensimmäinen lusikallinen mennä Tuukan nenään, kun sopivasti huitaisi kädellään... ja puklusta tulee kivan väristä...
meillä oli muuten puklailun kanssa välikausi ja ehdin jo ajatella että näinköhän se alkaa loppumaan - mutta katin viikset, kyllä taas menee vaatetta pesuun. taisin eilen vaihtaa t-paidan kolme kertaa - ja pojankin vaatteet muutamaan kertaan. Tuukka on niin lämminverinen kaveri (kuten vanhempansakin), että meillä ollaan paljon ihan vaipassa ja yölläkin nukutaan pelkässä potkarissa (ei siis mitään paitaa alla) ilman peittoa.

sitä kakkaa odotellaan vieläkin - kymmenes kakaton päivä menossa........ täytyy varmaan illalla ottaa järeät aseet käyttöön ja sekoittaa mallasuutetta luumusoseeseen.

Miian Theo on tosiaan pitkä kaveri! meidän Tuukka taas on sieltä pienimmästä päästä - saa nähdä ottaako jossain vaiheessa kasvupyrähdyksen.
näin viime viikolla euromarketissa pienen tyttövauvan, joka oli niiiiin pienen näköinen varsinkin kasvoistaan - mutta hänellä oli kummiskin ne äitiyspakkauksen mansikkapotkarit päällä - samat jotka mahtuu nyt Tuukalle. ja mun mielestä Tuukka oli huomattavasti "vanhemman" näköinen.. jännää kuinka kaikki vauvat on niin erilaisia ja erinäköisiä, mä en vieläkään osaa arvioida vauvojen ikää.

Haluaisin ottaa tuolta edellisestä ketjusta noita kirjotuksiani ylös, mutta kun mieheni on tehnyt koneella uudistuksia se ei oikein onnistu. Unohti nimittäin asentaa mulle wordin(jota ilman en pärjää..enkä ite osaa asentaa..nyyh)

Muskarissa oli Idan lisäksi vain yksi tyttö, yhteensä meitä oli yhdeksän. Kaksi muuta oli yhtä nuoria kun Ida, mutta toinen tuntu vielä paljon vauvamaisemmalta. Miehen mielestä Idasta hävisi vauvamaisuus(siis se semmoinen tuhnuttava pikkunen)viikossa. Mä en taas edes huomannu milloin se hävis, kun oon sen kanssa koko ajan. Ida jakso olla hereillä koko muskarin ja nälkäkin yllätti vasta sen loputtua, eli sopivasti ollaan rytmiä aikaistettu. Paitsi, että mulla tekee välillä vaikeuksia nousta kasin aikoihin, vaik olisin nukkunu yhtä mota tuntia ku ennenki. Muuten tuo muskari meni lähinnä ihmetellessä, että mitäs tää tämmönen meiniki oikein onkaan =)

Nyt se nukkuu tuolla tyytyväisenä sängyn päällä..näyttää suloiselta. Itestäki tuntuu, et vois vähän mennä makoilemaan.

Jaahas on uusi ketju korkattu. Mä tosiaan muistin sen rotarokotteen hinnan väärin, no yhtä kaikki mä toivon ettei tarvi katua kun en sitä typylle ottanut.. Meillä kans _järsitään_ nyrkkiä mut ikenissä ei kyl mun mielestä näy vielä mitään. Neuvolasta kysyin tuosta istuttamisesta kun typy aina haluis sylis istua eli ei vielä oikein oo istumaharkkojen aika..neitillä kun tuota painoakin on, jottei selkään tuu vaurioita. Kyllä mä kummiskin oon seisottanut jonkin verran mut sillai et mä pidän kainaloista kiinni ja kyllä napakasti kantaa neitin jalat. Eipä tuo mitään erikoisia osaa, ei oo kääntyminen onnistunut parin kuperalla patjalla tehdyn kiepsahduksen jälkeen mut yritystä on aina silloin tällöin. Tänään neiti saakin olla enempi lattialla jos äippä kävis ompelukoneen kimppuun.. Tuli varmaan sekavaa tekstiä kun on ihan höntti olo..on ollu niin vilskettä viime aikoina..taidan mennä pistään suuhuni jotain.

Ajattelin kirjoittaa minäkin tänne jos vielä mukaan mahtuu. Odotusaikana jonkin verran kirjoittelin, mutta kesä on mennyt niin vauhdilla kun on ollut niin mahtavat kelitkin, että ei ole paljon koneella oltu. Meille siis syntyi tyttö toukokuun lopussa ja odotusaikana kirjoittelin enemmän tuonne ex-kermitteihin kun yhden keskenmenon koin ennen tätä raskautta. Tyttö on ollut mahtavan kiltti koko ajan ja yöt nukutaan lähes aina niin, että 9 mennään nukkumaan, ensimmäisen kerran herätään 5.30 ja sitten seuraavan kerran kahdeksan jälkeen. Parin kuukauden ikäisenä tyttö oppi kääntymään mahalleen ja nyt harjoittelee kovasti eteenpäin menoa, mutta kun se ei vielä kovin hyvin onnistu niin lopputuloksena on yleensä hermon meno ja huuto :)

Meillä tehdään kanssa paljon istuma ja seisomaharjoituksia ja ne ovat tytön lemppareita. Kysyin asiasta neuvolassa kun olin kuullut, että seisottamisesta voi tulla väärät sääret. Neuvolatäti oli meillä sitä mieltä, että niin kauan kuin vauva itse haluaa istua ja seistä niin ei ole vaaraa - vauva kyllä imoittaa jos ei tunnu hyvältä.

Joko te olette alkaneet kiinteitä ja vellejä syömään? Meidän on tarkoitus aloittaa nyt ensin velli ja sitten pikku hiljaa kiinteät, koska meillä päivällä syödään nykyään ihan koko ajan. Parin tunnin päikkäritkin katkeavat tytöllä sen takia, että tulee niin kova nälkä. Kolmikuukautisneuvolassa strategiset mitat olivat: 6100g ja 62.5 cm.

kävin kesäkuisten juttuja lukemassa ja bongasin sieltä sivuston, jonne voi lähettää kuvia. pakko oli taas laittaa Tuukan kuva sinne, seuraavassa linkki:
http://www.aijaa.com/display.php?id=48302

mä olen tällainen valokuvafriikki ;o)
Tuukastakin toinen albumi täyttymässä ja samalla teen hänelle itselleen omaa albumia, jonka saa sitten joskus aikuisena viedä mukanaan...

sinttu: voi miten suloinen poju ja kuva =)

Meillä onkin sitte ollu tänään taas unipäivä. Ne vähäset ajat mitä Ida on ollu hereillä se on kyllä ollu nauravainen, mutta lähinnä se on nukkunu.

Antsukka: Tulin kurkkaamaan tänne teidän ketjuun ja huomasin että oot Idan kanssa käyny muskarissa. Mitä siellä ootte tehny? Onko vauvat tykänny ja viihtyny? Kauanko teidän muskari kestää? Me oltas loppuviikosta menossa ekaa kertaa muskariin. Ätiä jo vähän jännittää kuinka poju viihtyy :) Pikkasen on alkanu jo vierastaan, eikä oo kauheesti muita vauvoja nähny.

Ansku22: Me oltiin tänään ekaa kertaa(oon kyllä ollu mukana aiemmin kummilasteni kanssa saman ohjaajan pitämissä muskareissa). Muskarin kesto meillä on 45 minsaa.

Tänään ainakin koko ryhmä viihtyi suurimaksi osaksi hyvin. Yksi äiti syötti välissä ja yksi vauva jopa nukahti =). Ohjaaja sanoi, että on ollut kertoja, kun koko vauvaryhmä itkee. Siellä siis mennään vauvojen ehdoilla.

Meillä oli ainakin ekaksi semmonen alkulaulu, jossa käytiin kaikkien lasten nimet läpi ja lopuksi on aina loppulaulu(Suljen ihanan soittorasian, kierrän lauluni kippuraan..). Välissä sitten tanssittiin vauvat sykössä, istuttiin ja "köröteltiin" ja keinuttiin musiikin tahdittamana. Vauvat soittelivat marakasseja(ne jotka siihen pystyivät) ja ohjaaja kuunnellutti vauvoilla erilaisia soittimia(soitteli ja kierteli näyttämässä vauvoille.) Meillä vauvat makoili myös lattialla ja loruttelun aikana me siliteltiin, taputeltiin ja kutiteltiin niitä. Sitte me heiluteltiin semmoista harsopeittoa vauvojen yllä "kun on oikein pieni.."-laulun tahdissa.

Meidän Ida oli lähinnä tänään kummissaan, että mitä ihmeen meininkiä tämä oikein on. Oli aika totinen, muutaman kerran rohkaistu höpisemään. Aiemmin, kun Ida on nähny pikkusia on alahuuli alkanu väpättää. Että sinällään meni aika hyvin.

Ja vaikka mulla onkin lähipiirissä jonkin verran lapsiperheitä, niin musta oli myös mukava nähdä uusia samassa elämäntilanteessa olevia ihmisiä, ja ehkäpä heistä jostakin voisi saada ystäviä itselle ja Idalle...

Tässä nyt tämmösiä ensikertalaisen ajatuksia..mutta nautinnollisia muskarihetkiä sinulle ja vauvallesi =)

26.4. *E* ja "Neiti" (rv 38+6), 2550g/44,5 cm
3 vko 3125 g/50 cm
2 kk 4380 g/53 cm
3 kk 5020 g/55,5 cm
4 kk 5530 g/59 cm

7.5. sinttu&Tuukka (rv 38+4) 3560g/51cm
1kk 4520g/54cm
2kk 5770g/57cm
3kk 6300g/59,2cm

17.5 Antsukka & Ida(rv41+3) 3560g/52cm
1kk 4835g/55cm
2kk 5505g/58cm
3kk 6250g/61,5cm

18.5 Lilli & Mikael (rv41+4)
3950g/53cm
3vko 4705g/55,5cm
2kk 6025g/61,5cm
3kk 6975g/63cm

19.5. macadamia & 'matami mimmi' (rv40+2) 4100g/52cm
1kk 4940g/55,5cm
2kk 6540g/59,6cm
3kk 7830g/63,6cm

23.5. Satu & Jenna (rv 39+3) 3790g/50cm
1kk 4450g/54cm
2kk 5650g/58,5cm
2,5 kk 6200g/60cm

26.5 Miia & Theo (rv 41+6) 3925g/53cm
1kk 5025g/57,9cm
2kk 6270g/61,5cm
3kk 7100g/65,5cm

26.5 Julietta & Naukumaija-poika (rv 40+2), 4070 g/52 cm
vk 7 5975 g/59,5 cm
2 kk 20 pv 6860g/64,5 cm

28.5. VP & Essi (rv 40+2) 3620g/50cm
1kk 4690g/55cm
2kk 5480g/57,7 cm
3kk 5930g/61,5cm

30.5. Miira & Poitsu (rv42) 3790g/51cm
1kk 4050g/57cm
2kk 5500g/60cm

Mä oon vähän viettänyt hiljaiseloa tällä palstalla. Päivitin tuohon nyt kuitenkin tuoreet tilastotiedot, kun tänään neuvolassa käytiin. Hyvin napero kasvaa, vaikka pienihän tuo edelleen oon ikätovereihinsa verrattuna. Rotaa saatiin toinen annos. Kallishan se on, mutta pieni hinta siitä, jos sillä sen taudin välttää.

Kyselin kiinteistäkin ja neuvolantäti sanoi, että voi alkaa maisteleen, jos haluaa. En nyt taida mitään kiirettä pitää kuitenkaan. Ajattelin kyllä, että jos olisi intoa, niin voisin pakkaseen tehdä jotain valmiiksi.

Mekin ollaan käyty muskarissa ja vauvauinti olisi tarkoitus aloittaa myös. Odottelen vielä vahvistusta meidän ilmoittautumiselle.

Meidän napero on kaiken kaikkiaan hyväntuulinen, eloisa ja tarkkaavainen tyttö. Selältä mahalleen kääntyilee kovasti, mutta toisin päin ei sujukaan ihan yhtä helposti, vaan sitten tulee itku, kun ei itse pääsekään kääntymään.

Eka hammaskin on tuloillaan; loistaa ikenestä läpi, muttei ole vielä puhjennut. Ens viikolla on neuvolassa hammaslääkäri. Siellä saadaan mm. hammashoito-ohjeita ja hammasharja. :)

Nyt taidan painella nukkumaan. Öitä!

huomenta

onpa Theo söpö. oikein farkut jalassa ja kaikki ;o)
meilläkin on tuukalla jo kahdet farkut - on niin ison pojan näköinen ne jalassa...
tosi kiva nähdä muidenkin vauvakuvia!!

me aletaan ny luumusoseen syöntiin. 11. kakaton päivä......

Kiitos :) Tuosta hymystä on tullut ihan Theon tavaramerkki... aina kun näkee äitin tai äitin+kameran niin hymy leviää nassuun.

Nyt sain auki tuon Sintun Tuukan kuvan (aamulla ei auennut) - vitsi miten ison pojan näkönen kasvoiltaan! Suloinen!

Meillä Sinttu toimi Levolac kakkavaivoihin. Neuvolassa sanoivat et on hyvä apu ja sitä on helppoa antaa pikkumäärä maitoon/veteen sekoitettuna!

Antsukka: Mukavalta kuulosti muskari. Meillä kestää puolituntia aina kerta. Ei siis onneksi kovin pitkä aika huutaa jos niin käy :) Jonttu ei oo toisille vauvoille/lapsille itkeny, mutta joitakin aikusia on vierastanu. Ja kun se vierastaa niin se ei jää keneltäkään huomaamatta.. Kivoja lauluhetkiä teillekkin :)

voi miten ihania mussukoita:) mäki laittaisin meijän Severin kuvan mut ei oo tällä hetkellä toimivaa diki kameraa:( mutta ehkä joskus.
yks tuttava kerto että oli plussannut ja la olis ens toukokuun 3pv! tuli ihan haikee olo että melkeen vuosi sitten sitä teki itse sen maagisen plussa testin niisk.
mitenkäs muut joko kukaan kaipailee vauva masua takasin? mulla on kyllä jo kova kuumeilu mutta antaa Severin olla rauhassa vauva jos sitte hyvin käy ni pikku sisko tai veli olis tervetullut 2008

Alkuperäinen kirjoittaja Miira & Severi:
mitenkäs muut joko kukaan kaipailee vauva masua takasin? mulla on kyllä jo kova kuumeilu mutta antaa Severin olla rauhassa vauva jos sitte hyvin käy ni pikku sisko tai veli olis tervetullut 2008

Meilläkin kuumeillaan jo =D Ensi keväänä saa luvan tulla pikkukakkonen jos on tullakseen <3

Kyllä tännekin kelpaisi pikkukakkonen, jos haikara toisi sen nokassaan. Yhtään ei ole raskausaikaa ikävä.

Muutenkin on uupuneehko olo, vaikka pikkukundi on oikein rauhallinen ja ihana. Ehkä tämä isojen maitomäärin tuottaminen väsyttää. Tai sitten se, että aamuyöstä rem-uni katkeaa, kun kitistään syömään.

kyllä mäkin toisesta muksusta jo haaveilen, mutta voi olla että jää haaveeksi - täytyy kysyä miehen mielipidettä. miehellä kun on jo aiemmin kaksi lasta, niin en tiedä haluaako enempää.....
raskausajasta mulla on vain hyviä muistoja, eli voisin kyllä kantaa isoa mahaa uudestaankin! synnytys olikin sitten toinen juttu :o(

ilmoitin Tuukan vauvauintiin aamulla. ilmoittautuminen alkoi klo 7.15 ja kun mä soitin 7.30 niin yksi ryhmä oli jo täynnä. päästiin lauantain klo 8.30-9.00-ryhmään, uinnit alkaa 16.9. aika kallista tuo kyllä on - eur 6,50/kerta (1 aikuinen ja vauva).
perhekerhoon tutustuminen taas meni persiilleen tänään. aika ja paikka olivat muuttuneet. uusi paikka on tuossa vajaan puolen kilsan päässä meiltä, tiistaisin klo 9.30-11.30. no, ehkä koetetaan ensi viikolla uudestaan. täällä pitäisi kyllä toimia oikein vauvaklubikin - se voisi kyllä olla parempi kuin tuo perhekerho...

mulla on tänään parturi - meinaan pätkäisyttää hiukset lyhyiksi. ei saa sit Tuukkakaan tukasta kiinni ja muutenkin mä olen niin kypsä, kun joka päivä irtoaa kauhea määrä hiuksia... ja sitä paitsi uusi tyyli piristää aina!

Kertakaikkiaan söpöjä ukkoja teillä. Meidän Essi on myös yleensä hymynaama, mutta kamera on niin ihmeellinen kapistus, että sitä pitää aina tutkia kulmat kurtussa. Vähän hankala napata hymykuvia...

Muakin on alkanut poltella tuo vauvauinti. Eilen kyllä tuli taas sellainen työtarjous, että en voinut kieltäytyä. Mies kyllä kannusti tarttumaan haasteeseen ja lupasi huolehtia vauvasta. Harmi kun tuota aikaa on niin rajallisesti.

Julietta: Meillä todella auttoi tuo rytmittäminen. Nyt Essi herää ekalle syötölle sen verran myöhään, että minä oon jo saanut muutaman tunnin nukkua. Paljon virkumpi olo! Viime yönä heräsi enää kaks kertaa :)

Mies hinkuu jo kovasti kakkosta. Minäkin haluaisin, mutta pakkopakkopakko saada opiskelu ensin alta pois. Sitten saa kyllä tulla vaikka viis lisää :) Mulla oli raskauskin helppo, joten ei sekään pelota. Seksiä olisi kyllä saanut olla enemmän, mutta ei puutteeseen kuole. Essin syntymä on yhdistänyt perhettä tosi paljon. Oman isäni kanssa ollaan paljon enemmän tekemisissä kuin ennen Läheisiä ollaan kyllä oltu aina, mutta nyt sen tuki on vielä arvokkaampaa. Miehen puolen suku on pysynyt etäisempänä, mutta meillä ei olekaan juuri muuta yhteistä kuin tuo mies. Välillä tulee oikein ihmeteltyä millaiseen perheeseen tuo ukkeli on syntynyt...on vähän eri puusta veistetty (siis korvien välistä, ulkoisesti on kyllä ihan appiukon näköinen).

Oon jopa saanut vähän töitä tehtyä :) Voin mennä hyvillä mielin laiskottelemaan.

Sinttu; aivan ihana kuva. Teiän poitsu on niin ison näköstä sinisine silmineen, pitkine hiuksineen ja amorin kaarineen. :)

Antsukka; toi muskarihan kuulosti tosi kivalta jutulta. Tosi monipuolinen, ei ois uskonu. Kyllä meki taidetaan sinne mennä, vaikka onhan se varmasti paljon ohjaajasta kiinni.

Miia; Theolla on kyllä mielettömän ihana hymy. Mutta kyllä se muutama viikkoki tekee paljon. Tuukka on selvästi vanhemman olonen.

Me oltiin tänään Jennan kans lastenvahtina serkkupojalle, ku sen äiti kävi neuvolassa. Reissu onnistu yli odotusten. Sain Jennan jopa nukahtamaan. Viikko sittehän Jenna oli sielä, ja kaksikko oli huutanu koko ajan. Kyllä se tissi vaan on oiva epeli. Lupasin mennä taas viikon päästä, kun menevät rakenneultraan. Se onkin sitten useemman tunnin keikka, joten saa nähä kuinka sitte onnistuu.

Kyllä meillekin lisää tenavia saa tulla, mutta ei vielä reiluun vuoteen.

Yhteistyössä