Toukovauvat-07 TAMMIKUU

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kippana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä on hankalaa saada pojat hoitoon sukulaisille.
Kaikki asuvat Helsingissä ja me täällä Savossa.
Aina silloin tällöin käydään poikien mummon ja isomummon luona.
Onneksi mummo käy myös välillä täälläkin.

Eilen Samu söi sitten todella loistavasti.
Näin ne syömiset vaihtelee meillä.
Toissa päivänä ei tainnut maistua kuin pikkuisen sosetta.

Käytiin lauantaina ostamassa Samulle kaksi uutta bodya.
Toisessa lukee perintöprinssi ja toisessa vuoden vauva.
Ihan kivoja bodyja ovat ja hyvän laatuisiakin. =)

Samu tuossa torkahti päiväunille ja Miro katselee Autot leffaa.

Mulla on ollut tänään ihan vetämätön olo.
Ei jaksaisi tehdä yhtään mitään ja päätäkin meinaa ruveta välillä särkemään.
En tiedä mikä taas on, mutta kaipa se olo tästä vielä paranee toivottavasti.

Mutta nyt poistun

T: B

taas täällä.
Parasta aikaa turvallista ajomatkaa ja ihania loma päiviä teidän sakille! :hug: Ja kun kirjoitin, että olen kade sun lahjasta, niin hyvällä tavalla kade, oikeesti iloinen teidän puolesta. Kerroit, että pakkailette, voisin antaa vinkin, että älkää unohtako rinkkaa ja syöttötuolia, tai tiukassa paikassa rinkka kyllä hoitaa molempien virkaa, mutta olen kuullut perheestä jotka unohtivat molemmat ;) :whistle: .....

Olinkin tänään ahkera, ennen kuin Helmin kummi piipahti, niin imuroin, pesin osan lattioista ja pyyhin pölyt! Kivasti tuli silmälle siistiä.

Lasten hoidosta oli puhetta, me kyllä oikeesti saatais niitä ihan kivasti hoitoon, mutta jotenkin tuntuu, että ei kehtais vaivata isovanhempia. Yöhoitoon en edes muista koska oltais lapsia pyydetty, harvoin kun missään käydään. Tai kun oikein mietin, niin viime maaliskuussa käytiin kaksistaan syömässä ja vietettiin iltaa saunoen ja elokuvaa katsellen. Olen kyllä haudutellut ajatusta, että keväällä käytäis jossaan kaksin, mutta katsotaan nyt. Minua ei mikään ravintola ilta kiehdo, mutta joku pikku reissu kylläkin, teatteri, tms.

Nyt jos sitten seurustelis ton ukon kanssa kun sitä niin kotiin odotin.

T:Minnihiiri

Minnihiiri se on siivoilltu. Täälläkin pitäisi siivota, mutta ei ole yhtään inspistä.
Mistäköhän sitä saisin. :D
Oon mä sentään tiskit saanut tiskattua ja koneellinen pyykkiä on pyörimässä, vielä oli kolme koneellista odottamassa ainakin.

Tässä on Samusta uusin kuva, kuvailin sitä hieman.
Body on hieman sottainen, mutta ei se leikkejä haittaa.

Nyt poistun taas kerran :D

T: B

Minä täällä taas :whistle: semmosta on pitänyt kysyä, että kuluuko teidän lapsilta polven päät vaatteista rikki kun konttaavat? Meillä mennyt jo kahdet potkuhousut roskiin ja nyt näyttää olevan päälyhousuissa melkein puhki polven päät. Keittiössä meillä on laattalattia mahtaako tämä jotenkin kuluttaa vaatteita enemmän kuin esim parketti. Täytynee alkaa erotella koti ja kylävaatteet etteivät kaikki vaatteet ole sitten viittä rikki.

Kävin äsken kävelyllä ja ai että teki hyvää. Ja viime torstaina kävin jumpassa ja sekin teki todella hyvää. Olemme yhden ystäväni kanssa päättäneet, että käymme vähintään kerran viikossa jumpassa.

Nyt tyttö nykii johtoja niin vinhaa että pitää lopetella :wave:

Heipodeipo kaikille:)

Tässä parin päivän paussi. Taas :ashamed:
Mies lähti ja sisko siis tuli. Oltiin lauantaina saunassa mun vanhempien luona ja sitten herkuteltiin sipseillä ja karkeilla :whistle: Maha oli ihan täynnä ja lisää vaan piti ahmia. Hullua touhua!

Tein viikonloppuna työkeikkaa vähän kun täällä oli häämessut. Oli aika kivaa, sai taas vauhdilla sutasta malleja nätiksi. Peppi oli siskon kanssa mummun ja papan luona. Ja sitten mun sisko laittoi mulle sellaisen meze-jutun millä voi kirjoitella kaverille reaaliajassa..tai jotain:) Ja sain kiinni mun opiskelukaverin, jolla kans vaavi. Oli kiva vaihtaa kuulumisia kun tuo sähköpostin kanssa kirjoittaminen niin "hidasta".

Tänään kävin toisen siskon kanssa Ikeassa:) Piti hakea tuohon meidän eteiseen säilytyskalustetta kun se on aivan katastrofi. Jospa nyt selkiäis..
Nih, ja sitten sain iiison H&M paketin. Olinpa shoppaillut vähän internetissä..kivoja vaatteita sain:)

Olen kanssa saanut Peppin kivasti hoitoon. Mulla anoppi on osa-aika eläkkeellä niin on joka toinen viikko vapaalla. Ja mun äiti taas tekee paljon aamua, joten on sitten sopivasti iltapäivisin vapaa. Mutta nytpä sitten ensi viikolla alkaa päivähoito. Aika jännittävää.
Keskiviikkona ja perjantaina käydään harjoittelemassa.

Ihanaa lomaa parasta aikaa

Teille, joilla :snotty: ...pikaista paranemista!!

Voi nyt tuo tyttö on kyllä sen verran tööt, että aletaan valmistautua nukkumaan.

:wave: kaikille!

EKÄ ja Peppi

Iltaa!

Sain pojat nukkumaan joten nyt on aikaa kirjoitella.
Miro kävi kasilta ja Samu nukahti just hetki sitten. :heart:

Lumikko Kyllä meillä kului monet housut rikki polvista, kun Miro oli vauva.
Meillä on ihan tavallinen muovilattia.
Samu ei vielä konttaa, niin en tiedä kuluuko hänellä housut polvista.
Mirokaan ei kontannut kuin hetken verran, kun oppi kävelemään.

Samulla on ollut tänään hauskaa, se on koko illan heilutellut yhtä kolisevaa leluaan, ja nauranut sille aina kun se kolisee ja tippuu sen käsistä.
Ihanan näköistä se on kun 8kk nauraa melkein masu kippurassa. :heart:

Tietääkö kukaan onko maissi lihottavaa?
Siis ajattelin tätä kysymystä ihan itseäni varten, kun koitan olla laihiksella.
Minä kun meinaan laittaa sitä melkein joka ruokaan mitä itselleni teen.
Entäs herneet? Kaikkea kysynkin, mutta vastatkaa vaan jos tiedätte. :D

Tykkääkö teistä joku neuloa vauvoille vaatteita ym muuta mukavaa?
Mä olen neulonut aina silloin tällöin pipoja, tumppuja ja nyt on keskeneräisenä Samulle paita ja Mirolle pipo.

T: Bruschetta

:wave:

Huoh mikä päivä, tai no ihan tavallinen kai mutta tuo esikoinen on koetellut mun hermoja ihan urakalla. Ja kun mies pitkästä aikaa iltavuorossa niin totuttelua taas nää iltajutut yksin tehä. No, ihmeesti olen silti saanut aikaiseksi. PÄivällä oltiin lasten kanssa ulkona ja kolattiin piha. Sitten tein Peetulle taas pariksi päiväksi ruuat ja meille muille tein lihapullia ihan pakasteeseen asti, perunamuussin ja kastikkeen ja ai että oli hyvää :p Sen päälle tein elämäni ekaa kertaa itse ruisleipää, sellaisia ruispaloja. Ulkonäköä en voi kehua, mutta hyviä ne oli :p Ja aika helppoja tehdäkkin. Täällä nyt lapset nukkuu ja miestä odottelen kotiutuvaksi että pääsen iltalenkille taas, ihanaa päästä raittiiseen ilmaan.

Parasta aikaa rentouttavaa lomaa sinulle! :hug:

Lumikko meillä ei vielä ainakaan Peetulla housut kulu kun pyörii lattialla tai istua tököttää. Eikäpä esikoisellakaan kulunut kun ei ryöminyt ollenkaan, vähän aikaa oli peppukiitäjä, sitten konttasi vain hetken ennen kuin lähti kävelemään. Vähän näyttää että Peetun liikkumisen kanssa käy samalla tavalla. Äiti ainakin pääsee helpolla :whistle:

Aika monella jo lapset nousee puutavasten. Meillä ei merkkejäkään sellaisesta, eikä nouse edes konttausasentoon. Mutta kummasti silti saa aina paikkaa vaihdettua ja löytyykin eri nurkasta. Nyt on kovasti yrittänyt alkaa juttelemaan ja matkimaan sanoja :heart: Esikoinenkin oppi ensin puhumaan ja sitten vasta liikkumaan.

Bruschetta mä jonkun verran neulon. Peetulle oon tehnyt villahousuja (kestoiluun) ja tumppuja. Nyt on työn alla miehelle villasukat kun meillä on maaliskuun alussa villa hääpäivä, eli 7:s hääpäivä. Hui kun tuo aika rientää... :heart:

Nyt menen lämmitämään miehelle ruokaa jotta pääsen starttaamaan, jospa mielikin vähän piristyis kun käy iltalenkillä, vaikka olo onkin nyt sellanen et vois kipata suorilta jaloilta sänkyyn.

Hyvät yöt toivottelee Tiitteräinen ja nukkuvat lapset :heart:

Parasta aikaa oikein upeaa matkaa teille!!! Reissaaminen on niin hauskaa. Kohteellakaan ei ole edes olisi niin väliä, vaan se, että on lomaa ja saa olla perheen kanssa.

Bruschetta ihme närppimistä meillä syöminen on tällä hetkellä myös. Todella vähän syö. Muuten en olisi siitä yhtään huolissaan, mutta kun meillä on tuo yösyömisrumba. Muuten uskon, että vauva osaa säädellä omaa syömistään. Maissi ja herneet, tuskin ne erityisen lihottavia on, mutta esim. painonvartijoissa ne eivät ole nolla pistettä kuten useimmat kasvikset (esim. paprika, kurkku, tomaatti). Kai ne ovat sen verran tärkkelyspitoisia, että niissä on vähän enemmän energiaa kuin esim. kurkussa. Mutta pitäähän ne nälänkin paljon paremmin. Varmasti painonhallinnassa hyviä vaihtoehtoja.

Mä menen huomenna sinne leikkaukseen. Vähän tietty jännittää, mutta enimmäkseen olen vain valtavan onnellinen. =)

Meillä ei housut kulu polvista, enemminkin varpaista kun alkaa jäädä pieniksi vaatteet.

Tiitteräinen itse tehty ruisleipä on niin ihanaa..! En ole aikoihin tehnytkään, joskus tein sellaisesta valmiista ruisleipäjauhosta, mihin kai hiiva ja vesi lisättiin.

Voi hitsin pimpula :whistle: Mä tulin sammuttamaan konetta, enkä malttanut olla laittamatta vielä muutamaa sanaa :D

Kiitos kaikille hyvän matkan toivotuksista :) :hug:

Vaniljatäti onnea ja tsemppiä leikkaukseen :hug: On varmasti helpottavaa päästä sinne!

Minnihiiri :hug: Ymmärsin kyllä mitä tarkoitit ja että ihan hyvässä mielessä tarkoitit :D :hug: Minusta se lahja tosiaan tuntui vähän sellaiselta "liian" isolta, en tiedä miksi :ashamed: Mutta nyt se on sitten sanottu, niin se siitä :D
Kiitos vinkeistä! Meillä ei lähde rattaat ollenkaan mukaan ja se vähän kauhistuttaa :/ Maija on niin tottunut nukkumaan ainakin yhdet unet ulkona, että millaistahan koiranunta siellä mökillä vedetään päiväsaikaan... Rinkka otetaan mukaan, niin onnistuu tuo liikkuminen muutoinkin kuin pulkassa :)
Olit muuten ollut super-reipas siivoilija :flower:

Tiitteräinen, oi joi kun kuulosti hyvältä teidän ruoka :p Ja se leipä =) Voih, tule meillekin leipomaan joskus :saint: :D Voisitkos sitä leivän leivontaa neuvoa :flower: ?

lumikko meillä on kulunut noita potkareita juurikin aiemmilla lapsilla puhki. Se on hyvä idea pitää kotivaatteita ja sitten sellaisia kyläilyvaatteita erikseen, itse teen niin myös :) Kiva muuten, että mustaukset sujuu ;) :flower:

hoitoon saamisesta meillä on ollut aina hirmu hyvä tilanne avun saannin suhteen. Kiitos siitä mummoille, papoille ja sisaruksille :flower: Kaikki yrittävät aina järkätä hoitoapua jos tarvitsemme. Monesti meillä menee miehen kanssa kokoukset ristiin ja miehen palotreenit jne. silloin anoppi usein tulee pelastamaan tilanteen :) Ja nytkin kun lähdetään reissuun, niin anoppi tulee tänne koululaisten kanssa tai sitten tytöt menevät mummolaan ja käyvät sieltä koulussa, juttelevat siitä kuulemma sitten keskenään tarkemmin ;) :D Olen hyvin onnellinen ja kiitollinen kaikesta tästä avusta, se on suuri asia meille.

Mutta nyt täytyy mennä kallelleen hetkeksi, aamuyöstä startataan!

Kauniita unia ja hyvää viikkoa :wave:

Parasta aikaa ja Maija :heart:

P.s: lumikko ei tosiaan oteta konetta mukaan, mies saisi varmaan slaagin jos ehdottaisin :laugh: :ashamed: No, pakkasin monet lastenkirjat mukaan, meinasin lukea lapsille paaaaaaljon, kun on sitä aikaa kerrankin muuhunkin kuin siivoamiseen, ruoanlaittoon ja pyykinpesuun :whistle: :D (Siellä ei tarvitse nuohota kokoajan paikkoja, isäni on maailman paras kokki ja pyykinpesukonetta ei olla vielä viety sinne :D )

Pikasesti omat navat :ashamed:

Yöt on onneksi rauhoittuneet, mutta eilen illalla riemuna oli ripulointi ja oksentelu :( Toivon hartaasti että oli vain eilisen ilo, eikä mitää tarttuvaa tai jatkuvaa!

Painoa tippunut nyt 2 viikossa 2 kiloo, en ole oikein tyytyväinen ,mutta vkonloppuna oli synttärit ja tupperit joten tähän on tyytyminen.

Huomenta!

Meillä on tönössä nyt keittiönkiinteet kalusteet asennettu. Jee! Vielä, kun sais sinne lattian ja kodinkoneet, niin avot. Kaakelointi on myös kovassa vauhdissa ja sitten portaat, kun sais puusepältä ja listotuksen tehtyä, niin sitähän päästään muuttamaan. :D Loppusuora häämöttää siis.

Meillä menee suunnilleen joka toinen yö hyvin. Tai no, vieressä tuo neiti joka yö on, mutta joka toinen on kuitenkin rauhallisempi. Aamupuurot ei jostain syystä neidille maistu. Varmaan tuo seisomaan nousu sekoittanut pienen pään ja kun vielä kovasti yrittää huojuen päästä tukea pitkin eteenpäin. Eilen mm. oli pakko edetä minun isäni luo, kun hänellä oli kädessä appelsiininkuoria. :D

Täällä kevennys etenee hienosti. Nyt on jo 4,3 kg pudonnut. Hyvä minä! B)
Pitäis jaksaa yrittää tehdä jotain lihaskuntoharjoittelua, että sais kiinteytymään tota vatsaosastoa. Nooh, katotaan sitten kun alkaa se lopullinen tavoite häämöttämään silmissä.

Kippana, tuohan on aika kova vauhti, jos kerta kilo on viikossa lähtenyt. Jostain lukenut että terveellisin vauhti ois puoli kiloa viikossa eli siehän olet tuplannut tuon. Jatka samaan malliin vain!

Nyt hakemaan puuro mikrosta ja nauttimaan aamupalasta. Tyttö partsilla ensimmäisillä unilla.

Täälläkin ollaan edelleen hengissä :) On vaan niin paljon touhua ja tohinaa ettei ehdi kirjottamaan (muka.. :whistle: )

Eilen oli toka ultra, harmitti vaan kun olin niin myöhäisen ajan valkannu ku klo 20, ja tajuttiin vasta samana päivänä miehen kans että nii-i, poika menee nukkuun jo klo 19.30, eli ei voida ottaa mukaan sinne gynelle.. no mies soitti äidillensä, joka tuli klo 19.30, just olin saanu pojan nukkumaan ja sit lähdettiinkin jo. Masuvauvalla kaikki ok, niskapoimu normaali, normaali määrä käsiä ja jalkoja, ja kovasti potki!! Verikokeiden (veriseula + muut) tuloksia joudun odottamaan PERJANTAIHIN saakka, tuskaa!! Seuraava ultra onkin vasta 6 viikon kuluttua, ja sillon olenkin jo puolivälissä raskautta - ihan mieletöntä!! Tosi hassua, kun elämä menee niin normaalia rataa ku en raskaana oliskaan.. urheilen normaalisti jne. Painoa on kyl tullu jo 2 kiloa, josta omalääkärini heti pääsikin sanomaan (ei siis gyne!).. hän on nimittäin myöskin raskaana, la 2vkoa mua ennen, ja hänelle on tullut vasta puoli kiloa. Ja voi sitä päivittelyä.. KAKSI KILOA!!! Huhhuh, tosi ärsyttävää.. hänelle on kaikista raskauksistaan (kolme lasta) tullut vain jotain 7kg, ja mullehan tuli pojasta 20kg, joista kaikki oli poissa jo viime heinäkuuhun mennessä! Eli ei pitäs stressata aiheesta, mutta näin raskaana ollessa mieli herkistyy niin että pahoitan mieleni tuollaisesta asiasta :ashamed: TOSIN ihan oma syy nekin kaksi kiloa ovat, ei niillä vielä tässä vaiheessa ole mitään tekemistä vauvan kanssa.. kyllä ne on ne herkut :D

Miehen äiti tulee tänäiltanakin poikaa vahtimaan, kun menemme syömään ulos miehen kanssa. Ihanaa, piiitkästä aikaa!!! Kysyin myös eilen samalla anopilta, että voiko poika mennä heille yökylään lauantaina, ja sekin passaa. Hoito-asiat menee meillä siis helposti, anoppi on kotona ja mielellään ottaa pojan hoitoon koska vaan! Aika harvoin tosin tulee vietyä hoitoon, mutta tää viikko tuntuu olevan aika poikkeus.

Mistäs muusta täällä on ollut puhetta.. Meillä vihdoinkin ryömitään eteenpäin! Ja lujaa! Konttausasennossa on usein, muttei konttaa vielä. Johdot kiinnostaa, mutta kuuluva kielto ja pieni näpäytys sormille auttaa. Tässä asiassa pitää olla tiukka, sähköiskun jos saa niin........... :| Oon koittanu niin kovasti laittaa johdot pojan ulottumattomiin, mutta aika toivoton yritys.. Onneksi kielto tehoaa kummiskin.

ÄITI sanaa poika hokee usein minut nähdessään!! Aivan ihanaa!! En usko että sinänsä vielä tajuaa sanan merkitystä, mutta jos esim. olen keittiössä ja poika olkkarissa, ja tulen olkkariin niin riemunkiljahduksia ja ÄITI kajahtaa :heart: Eilenkin mies oli pojan kans olkkarissa ja tulin paikalle, niin äitiä kovasti hoettiin. Mies vaan sanoi pojalle, että eiku PAPA pitää sanoa kun papan sylissä on :D

Mut nyt laitumelle.. Siellä heppaparat jo nälissään odottavat.. ja lampaat.. ja kanit.. ja kanat.. ja ankat.. ja kukot. Meidän toisen hepan tila on vakaa, ja mitään päätöksiä ei nyt juuri tarvitse tehdä. Kesän lopulla olis aika tehdä päätös: operaatio vai makkaratehdas..... :(

Ihanaa tiistaita kaikille!!!

t. balou & dude 8kk3vk & nuki 13+4

Heipps.

Eilen käytiin lääkärissä ja pojalle aloitettiin vahvemmat astmalääkkeet, kun nykyisillä ei ole tehoa. Toivottavasti uudet sentään saavat rohinan häviämään.. ja suhteellisen pienillä sivuvaikutuksilla :/ Mennis, meidän pojalla ventoline ainakin lisäsi levottomuutta, joten sillä voi varmaan olla osuutensa hankaliin öihin (olikohan teillä nyt edes ventoline..? :ashamed: ). Meidänkin yöt menee suunnilleen joka toinen ok ja joka toinen ei.
Täälläkin on kova seisomisen treenaaminen meneillään.. itse ei vielä pääse pystyyn, mutta tuettuna viihtyy pitkiäkin aikoja. Huojuvaa touhua tosiaan :D Taitaa jättää konttaamisen väliin, kun siihen suuntaan ei ole mitään kiinnostusta.

Ihania reissuja ja vapaa-ajan viettoa on monella takana tai edessä. Kyllä tässä kieltämättä alkaa esim. oikeasta leffaillasta miehen kanssa haaveilla. Mutta ei nyt vaan saa aikaiseksi.. Katsottiin me viikonloppuna uusin Potteri kotona, mutta senkin katsomiseen saatiin kulumaan kaksi iltaa, kun oli muka niin kiire ja väsytti :/ No, nyt sitten varattiin kuitenkin koko perheelle ruotsin risteily parin viikon päähän. Toivottavasti ollaan terveinä ja päästään vähän maailmalle B)
Noista vapaa-hetkistä vielä sen verran, että hoitajia pojalle olisi tarjolla, mutta vaikealta tuntuu muille jättää.. Nyt on varsinkin niin paljon eroahdistusta ilmassa, että ainakin iltahoito tuntuu hankalalta. Päiväsaikaan viihtyy kyllä mummon kanssa tarvittaessa. Meillä nuo allergiat ja astma vaikeuttavat myös hoitoon viemistä, niin paljon täytyy tietää lääkkeistä ja muista. Mutta toistaiseksi on pärjätty ihan kivasti niin, että miehen kanssa on erikseen käyty vapaalla.

Nyt tutteja pesemään :wave: Paranemista sairaille ja jaksamista itse kullekin arkeen :hug:

vilmis ja poika 8kk

Balou, onnea ultra-uutisista! Hassua tosiaan, että noinkin pitkällä voi jo vauvan odotus olla, vaikka toinen vauva oli vielä vuosi sitten masussa.. Hyvä, että heppa sai ainakin jonkun verran lisäaikaa!

Vilmis
Meillä on Flixotide kahdesti päivässä ja Ventoline tarvittaessa avaavana. Ei olla jouduttu antamaan tuota Ventolinea kuin kaksi kertaa joskus viime viikon alkupuolella eli tuskin se meidän levottomuuksia aiheuttaa. Toivottavasti teillä uudet lääkkeet auttaisivat paremmin! :hug: Ja kiva kun pääsette reissuun. Koskakohan me päästäis? :whistle:

nopsaa vaan...

parasta aikaa ihanaa ja rentouttavaa lomaa!!

Vaniljatäti onnea leikkaukseen!!

Balou :hug: hepan kanssa!!

kippana hienostihan sinulla painonpuhdotus etenee!

Kaikille :hug: levottomiin öihin!

Nyt en muista muuta, mitä pitikään kommentoida...

Ai niin EKÄ missäpäin asustelitkaan? Kun puhuit noista häämessuista. Minäkin piipahdin häämessuilla täällä Lahdessa. Tai tietystihän niitä voi olla samaan aikaan muuallakin.

Joku mainitsi aikaisemmin, että lapselle oli tullut oireita kalasta, en muista kuka :ashamed: . Minä huomasin saman. Viimeksi kun sanoin, että meillä oli hulinayö, niin silloin olin syönyt uunikalaa ja nyt eilen annoin pojalle kalaruokaa niin posket alkoivat punottaa ja jalkoihin ilmestyi muutama kuiva ihottumaläiskä ja viime yö oli yhtä pyörimistä ja kitinää. Aikaisemminkin noita läiskiä on ilmestynyt, mutta en ole osannut yhdistää kalaan. Mutta ilmeisesti sitten on kalalle allerginen?!

Tuosta hoitoon viemisestä olenkin jo aiemminkin sanonut, että itsellä ei ole oikein lähellä ketään sukua jolle hoitoon voisin viedä ja muilta en osaa kysyä... Välillä kyllä kaipailen turvallista hoitajaa hetkeksi (pääsisi kampaajalle yms), kun mies on aina töissä. Tammikuun aikana on pitänyt yhden sunnuntain vapaata ja muuten ollut töissä, yleensä seitsemään saakka illalla. Hyvähän se on että on töitä, mutta taas pitäis muistuttaa mikä on kuitenkin tärkeintä.

Mutta nyt lapselle ruokaa =)

Kirjotan tämän kyllä jo liian myöhään, mutta parasta aikaa oikein mukavaa lomaa ja tervetuloa tänne Lappiin.. meillähän ei ole ku neljäkymmentä kilometriä välissä :wave:

En ole jaksanu ny oikein kirjotella ku tuntuu, että olen ollu niin väsyny.. Paavo nukkuu yöt todella huonosti... tai no sinne 3-4 asti nukkuu hyvin, mutta sitte alkaa se pyöriminen ja kähnäys ja potkiminen... ja arvatkaa vain kuka on aina potkujen kohteena... :headwall:
Päivällä sitte en muka kerkeä nukkumaan.. no, tämä on nyt tätä vähän aikaa..

Bruchetta onpas siniset silmät teidän "vuoden vauvalla" ;)

Jospa mieki tähän TAAS kuvan laittaisin... Paavosta tullu mahoton "villittelijä".. vääntää naamaa vaikka miten ja "tillistellee" ;)

1520380.jpg

Toivottavasti kuvasta ei tullu liian iso.. olen vähän huono näitten littämisien kanssa :ashamed:

Vaniljatädille tsemppiä leikkaukseen ja pikaista paranemista :flower:

Mulla ois kanssa sitte huomenaamulla punnitus... saa nähä mikä on viikon tulos.. luulen, ettei kovin hyvä ku tahtoo mennä nuitten pisteiden kanssa överiksi.

Balou mukava, että masussa kaikki hyvin.. ja ihanaa ku on tuollainen anoppi joka katsoo noin ahkerasti lapsia... Meillä niitä katotaan vasta sitte ku ovat isompia. Eli Paavo ei vieläkään ole ollu kenenkään muun kanssa ku minun tai miehen.. oi voih.. Ois kyllä ihana päässä käymään vaikka Levillä ostoksilla niin ettei tarttis ottaa poikaa mukaan.

Ny täytyy lähteä antamaan ruokaa..

Hanna ja Paavo :heart:

No tulihan tuosta kuvasta aivan liian iso... Siis jos te laitatte kuvan aijaahan ja sitte siihen tulee niitä linkkejä niin valitettako sen toiseksi ylimmäisen ja sitte kopioitte sen ja laitatte tuon linkkikuvakkeen eteen ja taakse?? Tais tulla aika sekavasti... :ashamed: Vai miten se menee??

Viimeyö oli neljästä viiteen yhtä yskimistä. Oikein pahaa teki kun Konsta yski hirveesti eikä yskänlääkkeestä tuntunu olevan mitään apua. Hain sitte Konstalle pullon maitoa ja sitten se yskiminenkin pikkuhiljaa helpotti. Nyt Konsta on päikkäreillä. Päivisin Konstalla ei tuota yskää oikeastaan olekkaan, öisin sitten senkin edestä. :(

Mä varasin tänään ajan ehkäisyneuvolaan. Tää vuosi keskitytään vielä tuohon meidän esikoiseen ja vuodenvaihteessa jätetään sitten ehkäisy pois ja annetaan uudelle vauvalle lupa tulla.

äippä78: me muutettiin kesäkuussa Lahdesta pois miehen töiden perässä. Tarkoitus olisi muuttaa viimeistään syksyllä takaisin Lahteen tai ainakin niille nurkille. Aloitetaan sitten rakentamaankin sinne. 2-vuotta ehdin siellä asua ja kovasti tykkäsin. Mun mies on sieltäpäin kotoisin. (Et multa kysyny, mutta vastasin kuitenkin ;) )

Tein eilen Konstalle kalakeittoa ja siinä ohjeessa oli että keittoon tulee pakastekeittojuureksia (ohje oli siitä äitiyspakkauksen kirjasesta). Pakastekeittojuureksissa on kuitenkin lanttua ja sehän on nitriitin takia kielletty vauvoilta. :/ Muissakin ohjeissa siinä kirjasessa on käytetty pakastekeittojuureksia. Ootteko muut käyttäneet niitä? Mä sitten nypin ne lantut pois..

Vaniljatädille onnea ja :hug: leikkaukseen. :flower:

Vilmis: me oltiin marraskuussa Konstan kanssa laivalla ja se reissu meni tosi hienosti ja kivaa oli. Konsta tykkäs istua rattaissa ja ihmetellä lamppuja ja ihmisiä :D Nukahti aina välillä rattaisiin ja yökin meni hienosti kun varmaan luuli vaunuissa nukkuvansa kun laiva keinui hiljakseen. Vanhemmista oli kivaa päästä valmiiseen pöytään ja hetkeksi irti arjesta. Vois kyllä keväällä lähteä uudelleen.

mennis: täytyy myöntää että vähän kadehtin teitä kun teillä on rakentaminen jo noin hyvällä mallilla. Voi kun mekin jo päästäis alottamaan.. :)

balou: kohtahan sä olet jo synnyttämässä! Kyllä aika rientää. :) Onnea ultran johdosta :hug:

Bruschetta: ihana kuva Samusta ja hieno body. :heart:

Minnihiiri: kyllä olitkin ahkera! :)

kippana::hug: teidän pienelle potilaalle.

HeLiNä ja Konsta

moi :wave:
mä täälä ihmettelen kun pojat nukkuu :o tää ei voi olla totta et yhtä aikaa kuorsaavat :D
nyt sitten meijänki vauva alotti kaahimisen...nimittäin nousee koko ajan tukea vasten,ei vielä seisomaan,mut polvilleen ja kovin huteraa menoa näyttää olevan. ihan saa äiti kauhulla kattoa touhua ja vieläkun isoveli sitte tuuppaa toisen nurin niin auts :'(
tarttis kyllä itellä olla selässäkin silmät
:kieh:

balou onnea hyvistä ultrakuulumisista =) kamalan nopeeta aika menee!ja toinen raskaus meni kyl mun mielestä aivan yli lujaa :)

meilläki taitaa eroahdistusta olla....yöllä heräilee ja vierastaa välillä joitain,varsinki sellasia ketä harvemmin näkee. kerhossakin tänään tuuli muutaman kerran parku :'(
ihana oli kyllä pitkästä aikaa päästä kerhoon :D

ihania kuvia taas täälä =) hassua vaan että justhan nää vauvat oli masussa vasta ja nyt ne jo kohta kävelee :o aika menee nii lujaa ettei pysy perässä.

häämessuille olis meilläki suunta tampereelle :D tai minä ainakin,mies taitaa jäädä lasten kans kotia.tää mamma saa vapaapäivän ;)

jahas mutta nyt heräs pienempi...äkkiä hakemaan ettei tuu vaunuista alas :wave:

Me liitytään sitten "räkänokkien" joukkoon, pienet ja mies on flunssassa ja voi apua tuota rään määrää :/ :snotty:
Yöt menee ihan pyllylleen kun pienillä nokka vuotaa ja tuttia ei voi imeskellä :/
Lisäks tuo pikkuneiti on alkanut nousta seisomaan sängyssään, eikä sitten osaa laskeutua alas vaan huutaa väsyneenä ja seisoa törröttää vaan :snotty:
Eli väsynyttä ja kiukkuista porukkaa täällä :ashamed:

Viikonloppu meni vauhdilla kun oltiin vanhimman tytön koristurnauksessa koko porukka molempina päivinä ja sunnuntaina vielä esikoisen lätkämatsissa.
Aika hurjaa touhua on tuo 12-13v poikien pelaaminen kun osa pojista on kaks kertaa isompia kun toiset.
Nyt oli vastassa todella isokokoisia ja agressiivisia pelaajia ja esikoisella paloi hihat, vaikka yleensä on aika kärsivällinen ja kilttikin. Sormimerkkiä meni ja näytti yhdelle isommalle pelaajalle kun oli moneen kertaan taklattu ja kampitettu. :ashamed:
Henkilökohtainen 10min. rangaistushan siitä seuras ja pojalle itku ja paha mieli :/ :ashamed:
Valmentajan kanssa poika kävi läpi asian ja tuomari oli luullut että hänelle näytti sormeaan. :( No, ehkä tuo muistaa tästä lähtien miten käyttäytyä vaikka kuinka harmittaa..

Ihania kuvia teillä on pienistä :heart:
Mä oon aika "arka" laittamaan noita kuvia nettiin kun ei sitä koskaan sitten tiedä mistä hyppää vastaan :/

Meinasin että olisin ehtinyt kommentoida muidenkin juttuja tällä kertaa, vaan ei tuo nelonen sitten nukukaan enää, joten palaan taas paremmalla ajalla.

Omaa napaa ehtii nykyään ja sitten täytyykin jo lopettaa :ashamed:

Illalla/yöllä olis viisain ottaa ja kirjoittaa niin saisi kaikki asiat kerralla.
Mutta nyt on mentävä :wave:

emmi ja Ida 8,5kk :heart:

Helou taasen!

Kiitokset kaikille laihdutus ja paranemishaleista :hug:

Balou tosiaan pianhan se on taas loppuodotus käsillä :)

Hanna-77 Paavo on kyllä suloinen :heart:

Muillakin on ihania kuvia jälleen, kyllä nämä kuvattavat ovat kaikki niin ihquja.

Meilläkin syödään niinkuin hiiret, nyt vielä toi eilinen laitto kaiken lopunkin sekasin ja tänään menny alas vaan puoli purkkia.

Hei taas! LAITOIN PITKÄSTÄ AIKAA KUVAN PROFIILIIN!!

Tänään on ollu aikas "non-profit" päivä, no sain sentään kaiken pakollisen (=pojan ja eläinten hoito) lisäks tiskattua ja pestyä lattian.

Hanna IHANA kuva Paavosta! Oikea veitikka :D Aikaisemmin laitoit kuvan mis oli sun kaks tyttöä ja Paavo, ja tosiaan on Paavo tosi paljon saman oloinen kun ..olikohan se vanhempi tyttö jolla ruskeat silmät?

Moonlight: Mikäs on olo? Oletko jo tottunut ajatukseen että pian teille tulee TAAS vauva? :) Mä tosiaan kun tajusin että ei mee aikaakaan kun sitä pitää kahden vaippoja vaihtaa... hehe, ja vielä näiden kestojen kanssa, saankin sit olla jatkuvasti vaipanvaihdolla.. toivottavasti esikoinen pysyy yhtä kilttinä kun on nyttekin ;)

Vaniljatäti: Tsemppiä leikkaukseen! Toivottavasti sait hoitoasiat järjestettyä, en muista olitko maininnut että miten on, mutta eiköhän ne asiat järjesty tavalla tai toisella! Ja hienoa että saat itsesi kuntoon!

Olis taas niin paljon kommentoitavaa, mutku en muista kuka oli kipeenä ja kenellä huonosti nukutut yöt, mutta paranemisia ja voimia unettomiin öihin! Meidän pojalle on tosiaan kulmahampaat tulossa ainaki ylös, ja ei menny sose alas lounaalla.. itkua vaan, joten annoin sit leipää ja tyytyväinen oli =) Ajattelin että pääasia kunhan syö. Leipää, keksiä ja mehua - tosi terveellinen ruokavalio, mut terveellisempi ku se ettei söis mitään. Ja ne on niitä betterfoodin vitaminoituja vauvakeksejä, ei mitään fazerin täytekeksejä sentään :laugh: Nyt on just päikkäreillä omassa sängyssään, toivottavasti maistuu maito kunhan herää. Miestä tässä odottelen kotiin, tosin paras keksiä muuta puuhaa ettei taas luule että oon koko päivän istunu koneella ;)

balou +kööri

Leikkauksesta palanneena, paikat vähän kipeinä. En ois millään lähtenyt kotiin kun on niin ihanaa, kun joku minuakin joskus hoitaa. Tosi kivoja sairaanhoitajia oli, ja lääkärikin oli oikein ihana. Toivottavasti tämä tästä nyt paranee, ainakin toistaiseksi kaikki hyvin. Kovaa rasitusta pitää vielä välttää hetken aikaa. Hyvin pienet arvet jäi, ja nekin sellaiseen paikkaan, ettei niitä ihan kaikille esitellä!

Lähinnä itse yritän vauvanhoidosta selvitä, muunlaista pientä hoitoapua olen pyytänyt muutamilta kavereilta. Tarvittaessa mies on huomisen kotona. Jotenkin tästä selvitään, vaikka oishan se ihaninta jos vaan saisi olla jonkun muun hoidettavana sängyssä huomisen.

Yhteistyössä