töykeä lääkäri

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
eilen illalla alkoi runsas verenvuoto ja olen siis raskaana. Olin tietenkin aivan varma että keskenmenohan se on. Aamulla vuoto oli vielä niukkaa, mutta lisäksi pyörrytti ja oksetti. Päivystyksessä käskettiin tulla heti käymään.
No, lääkäri olikin sitten ihan kamala. Mä olin aivan järkyttynyt, koko yön valvonut ja itkenyt kun sinne menin ja mitä sanoo lääkäri "joo, siis ei me kyllä yleensä tälläsiä niukkoja vuotoja oteta päivystykseen, en sitten tiiä miksi sinut on tänne pyydetty" sanoin että no eipä se eilen illalla niukkaa ollut kun vessan lattiallakin oli oikein kunnon lammikot.
Lääkäri teki sitten ultran ja totesi vaan että "joo kaikki on kunnossa". mitään muuta ei sanonut. ei kertonut vuodolle mitään syytä, enkä saanut edes itse nähdä sikiötä ja sitä että esim. sydän varmasti löi. Nyt mua jotenkin pelottaa että ultrasikohan se edes kunnolla....:( joo, voin olla vähän vainoharhainen mutta säikähdin vaan niin kovasti eilen.
vaikka ilo on tietenkin suuri että keskenmenoa ei tullutkaan, niin jotenkin lääkärin ylimielinen ja töykeä käytös latisti mieltä..näin siis kättärillä

Outoa, ettet ole saanut nähdä sikiöä? Ehkä ymmärrettävää, ettei haluta näyttää ultrauksen alussa, mutta sitten kun kaikki on hyvin, olisi ollut kohtuullista mielenrauhasi takia, että olisit saanut nähdä sikiön. Ja muutenkin, törkeä lääkäri, ettei selitellyt mitään, mistä mahdollisesti saattoi johtua.

Onko sulla paljon viikkoja? Nyt ei ole enää ollut mitään kipuja tai vuotoa? Onneksi kuitenkin kaikki on hyvin, toivotaan, että loppuraskaus sujuu myös. :) Ja voithan soittaa Kättärille ja kysyä, mikähän siihen on ollut syynä, kai ne tietoihisi kirjaavat ylös?

no tuollasta kohtelua kun saa niin pitäs heti aukasta suunsa ja kysyä että no mistä se vuoto johtu jne mutta useinhan sitä järkytyksestä tyytyy huonoon kohteluun. Mutta suosittelisin tekemään valituksen tuon lääkärin käytöksestä sinne kättärille ja todellakin voit soittaa sinne myös ja pyytää hoitajaa kertomaan mitä se lääkäri on kirjannut kyseisestä käynnistä ylös.

Olen myös aikanaan saanut kättärillä todella ala-arvoista kohtelua. Harmittaa vieläkin etten tehnyt valitusta. Olikohan lääkärin sukunimi silloin Aaltonen. Ja nainen oli.

Tekis kyllä mieli se valitus tosta tehdäkin...jos soittaisin sinne huomenna ja kysyisin että mitä musta on kirjattu, niin soitanko ihan siihen päivystyksen (on siis samassa kuin naistentautien poli) ja kysyn siitä? Kertookohan ne puhelimessa tollasia tietoja?
ja tosiaan näin myöhemmin harmittaa etten heti huomauttanut asiasta mutta olin vaan niin sekaisin sillä hetkellä etten itsekään juuri mitään osannut sanoa..

[QUOTE="aapee";22583460]Tekis kyllä mieli se valitus tosta tehdäkin...jos soittaisin sinne huomenna ja kysyisin että mitä musta on kirjattu, niin soitanko ihan siihen päivystyksen (on siis samassa kuin naistentautien poli) ja kysyn siitä? Kertookohan ne puhelimessa tollasia tietoja?
ja tosiaan näin myöhemmin harmittaa etten heti huomauttanut asiasta mutta olin vaan niin sekaisin sillä hetkellä etten itsekään juuri mitään osannut sanoa..[/QUOTE]

Luulis että kertoo. Mä olen ainakin soittanut sh:lle että mitä lääkäri kirjas lapsen tietoihin kun mies ei enään kotona muistanut mitä lääkäri jutteli:rolleyes:

Annoitko ap luvan tietojesi lähettämiseen neuvolaan? Siellä saisit silloin myös ne tiedot muutaman päivän päästä ja varmaan asiallista kohtelua.

Tuo lääkäri näki varmaan, että vuotoa ei ollut tuolla hetkellä paljoa ja siksi ajatteli, että sinä vain hysterisoit. Veikkaan ettei lääkäri näyttänyt vauvaa ihan sen takia, että hän ei halunnut suoda sinulle sitä iloa, kun menit hänen mielestään turhaan käymään. Vaikka kyseessä olisi ollut ns. turha käynti, niin sen ei pitäisi olla sinun ongelmasi, kun olit soittanut ensin ja sinua oli pyydetty näytille. Taisi olla lääkärillä huono päivä. En tiedä kuitenkaan tekikö tuo lääkäri oikeastaan mitään, mistä voisi valittaa. Töykeää kohtelua saa aina välillä julkisella puolella itse kukin, mutta sitä on varmaan vaikea todistaa, että on toimittu asiattomasti.

olen viikolla 13. Joo ja pitää varmaan neuvolassa mainita asiasta. ja kyllä mä siihen lappuun laitoin että tietoja saa antaa, että toivottavasti neuvolasta sitten saisin ainakin tietää..siellä meillä on onneksi tosi kiva hoitaja:)

Yhteistyössä