Trampoliini kerrostalon pihaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Borkku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

Borkku

Vieras
mitäs mieltä ootte asiasta et laittaisin oman ison trampoliinin tämän kerrostalon (vuokra-asuntoja) takapihalle.

Maanantaina kysyn isännöitsijältä onnituuko tällanen eli saanko sille edes lupaa, mut mahtaako mennä säpäleiks koko vekotin?

Mahtaakohan onnistua...
Turvaverkko pitäisi myös olla, ja joku valvomassa ettei siinä hypi kuin yksi lapsi kerrallaan.
Ja kuka vastaa, jos/kun joku lapsi loukkaa vaikkapa siksi, että trampoliinista on joku jousi rikki? :/
*pessimistinen*

Vastuukysymys on minusta hyvin tarkkaan mietittävä, eli jos annat luvan lapsille hyppiä siinä, niin oletko sä vastuussa, jos jotain sattuu, vai lasten vanhemmat, vai kuka...

No tietysti siinä on verkko ja voinhan mä jopa sulkee sen käytön sit lukolla, mut ajattelin laittaa lapun et käyttö on mun puolesta sallittua mut omalla vastuulla ja toki tulen asiasta siis trampoliinista tiedottamaan asukkaita ihan kirjeellä.

Mut eihän kenen tahansa mopoakaan tai autoa tai pyörää saa ottaa omaan käyttöön vaikka se oliski ilman lukkoa seisoksimassa talon kulmalla. Ei se omistaja joudu vastuuseen jos joku älykääpiö ittensä sillä teloo.

Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins:
Vastuukysymys on minusta hyvin tarkkaan mietittävä, eli jos annat luvan lapsille hyppiä siinä, niin oletko sä vastuussa, jos jotain sattuu, vai lasten vanhemmat, vai kuka...

Ei se oo yleisessä käytössä välttämättä lainkaan vaan voin sen jopa lukita :D

Tuo trampoliini taitaa olla sellanen, et jakaa mielipiteet aika kahtia :/
Ja onhan se sitten niiden lasten vähän ilkeä olla, joilta vanhemmat sen kieltää ja toiset saa hyppiä

Miä luulen, et isännöitsijä ei ees suostua
:whistle:

Mut kerro sit miten kävi :wave:

me asutaan kans vuokralla,hesan kämppiä.ja meidän naapurilla on omalla takapihalla iso trampoliini.eikä sen kans ole ollut mitään ongelmia kun on aidatulla pihalla.pihan lapset saa käyttää sitä kuhan ovat saaneet vanhemmiltaan luvan jotka myös ottavat vastuun.

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
No tietysti siinä on verkko ja voinhan mä jopa sulkee sen käytön sit lukolla, mut ajattelin laittaa lapun et käyttö on mun puolesta sallittua mut omalla vastuulla ja toki tulen asiasta siis trampoliinista tiedottamaan asukkaita ihan kirjeellä.

Mut eihän kenen tahansa mopoakaan tai autoa tai pyörää saa ottaa omaan käyttöön vaikka se oliski ilman lukkoa seisoksimassa talon kulmalla. Ei se omistaja joudu vastuuseen jos joku älykääpiö ittensä sillä teloo.

Mutta onhan ajoneuvo ihan eri asia kuin trampoliini, joka on laitettu taloyhtiön yhteiselle alueelle eli sen pitäisi myös olla tasapuolisesti kaikkien käytettävissä. Samaan tapaan kuin keinut, liukumäki ja mahdollinen grillikatos.

Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Tuo trampoliini taitaa olla sellanen, et jakaa mielipiteet aika kahtia :/
Ja onhan se sitten niiden lasten vähän ilkeä olla, joilta vanhemmat sen kieltää ja toiset saa hyppiä

Miä luulen, et isännöitsijä ei ees suostua
:whistle:

Mut kerro sit miten kävi :wave:

Taatusti kerron ja sit jos lupa heltiää voi taas muutamat täällä väittää et jauhan paskaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:

Mutta onhan ajoneuvo ihan eri asia kuin trampoliini, joka on laitettu taloyhtiön yhteiselle alueelle eli sen pitäisi myös olla tasapuolisesti kaikkien käytettävissä. Samaan tapaan kuin keinut, liukumäki ja mahdollinen grillikatos.

Mut toi ei oliskaan taloyhtiön omaisuutta.

meillä on trampoliini kerrostalon pihassa.omani ja muut käyttäjät kyllä kouluikäisiä.
minusta vanhemman tehtävä on valvoa lastensa tekemisiä,ja opettaa että toisten tavaroihin ei ole lupa koskea.ei trampoliiniin,toisen pyörään tai hiekkalapioon.

Sinuna tiedustelisin muiden asukkaiden ja etenkin lapsiperheiden mielipidettä sen jälkeen, kun olet isännöitsijältä asiasta kysynyt. Voihan olla, että koku muukin lapsiperhe on asiaa harkinnut. Voisitte maksaa sen niin, että jokainen osallistuu ja laatia käytännön pelisäännöt yhdessä :) .

Kun olen nyt nämäki lukenu tulen myös kertomaan et on niitä muuallakin kerrostalojen pihoissa ja uskoisin kyllä että lupa heltii tällekin.

Vastuu on tietysti hyppimisestä lasten vanhemmilla joilla se on sillonki ku lapsoset pienoiset keinuvat taloyhtiön tai kaupungin omistamassa puistossa.

Kun olen nyt nämäki lukenu tulen myös kertomaan et on niitä muuallakin kerrostalojen pihoissa ja uskoisin kyllä että lupa heltii tällekin.

Vastuu on tietysti hyppimisestä lasten vanhemmilla joilla se on sillonki ku lapsoset pienoiset keinuvat taloyhtiön tai kaupungin omistamassa puistossa.

mut omistaja eli taloyhtiö/kunta vastaa että laitteet ovat kunnossa.

Alkuperäinen kirjoittaja näin:
meillä on trampoliini kerrostalon pihassa.omani ja muut käyttäjät kyllä kouluikäisiä.
minusta vanhemman tehtävä on valvoa lastensa tekemisiä,ja opettaa että toisten tavaroihin ei ole lupa koskea.ei trampoliiniin,toisen pyörään tai hiekkalapioon.

Eli jos mä vetäisen trampoliinin tuohon leikkipaikalle, niin voin vaatia ettei siinä saa hyppiä kukaan muu kuin mun lapset? :o
Lapiot yms kerätään tietty mukaan leikin jälkeen, jos ne jätetään hiekkalaatikolle niin ne on ainakin täällä kaikkien käytettävissä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No en kai mä nyt niin idiootti ja vastuuton oo et antaisin oman lapsenika hyppiä rikkinäisellä trampoliinilla, eli kyllä mä sit vastaan sen kunnosta ihan ite omilla euroillani tai sit poistan sen laitteen.

Sekä siitä, että ne täyttävät turvallisuusmääräykset. Nykyäänhän kaikki kiipeilytelineet, keinut ja niiden alustat, liukumäet yms täytyy olla tiettyjen direktiivien mukaisia.

Mahtaakohan se onnistua taloyhtiön pihalle laittaa? Se pihahan on kaikkien talon asukkaiden käytössä yhtälailla. Miten sinne yks perhe sais laittaa trampoliinin tai muunkaan oman juttunsa. Sithän joku vois vaatia saada pystyttää vaikka sellasen pressuautotallin omalle autolleen.

Alkuperäinen kirjoittaja vili43:
Sinuna tiedustelisin muiden asukkaiden ja etenkin lapsiperheiden mielipidettä sen jälkeen, kun olet isännöitsijältä asiasta kysynyt. Voihan olla, että koku muukin lapsiperhe on asiaa harkinnut. Voisitte maksaa sen niin, että jokainen osallistuu ja laatia käytännön pelisäännöt yhdessä :) .

Sitä ku ei tiä vaikka muuttaisin pois jo kuukauden kuluttua joten jos tänne hommaan trampoliinin niin maksan sen ite ja se vehje lähtee samalla ku mekin.

Mahtaakohan se onnistua taloyhtiön pihalle laittaa? Se pihahan on kaikkien talon asukkaiden käytössä yhtälailla. Miten sinne yks perhe sais laittaa trampoliinin tai muunkaan oman juttunsa. Sithän joku vois vaatia saada pystyttää vaikka sellasen pressuautotallin omalle autolleen.

Ei se kysyvä ainakaan tieltä eksy :D

Ei se kysyvä ainakaan tieltä eksy :D

No ei kyllä, siinä olet ihan oikeassa =)

Mä varmaan ehdottaisin, että taloyhtiö kustantaisi sen jonka jälkeen se olisi kaikkien käytettävissä samoilla säännöillä, eikä tarvitsisi sitten niin kovin murehtia niitä vastuukysymyksiä tai rikkoontumista tms. Lukitsemista en näe hyvänä vaihtoehtona, se tuo varmasti kateutta yms. haittapuolia mukanaan.
Jos kuitenkin päädyt sen itse ostamaan, niin silloinkin on hyvä sopia hyvin tasapuoliset säännöt.

Yhteistyössä