treenaus sektion jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äittä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äittä

Vieras
Onko teillä "sektioäideillä" kokemusta urheilun aloittamisesta sektion jälkeen. Mulla sektiosta nyt jo 7kk, mutta en ole oikeastaan uskaltanut muuta kuin tehdä kävelylenkkejä. Nyt haluaisin jo jumppaan ja salille. Onko rajoituksia? Miten niiden vatsalihasten kanssa? Kiitos jos joku viitsii auttaa.

Minulla on 3 viikkoa sektiosta ja hirvea hinku jumppaamaan, kavelylenkkeja tosin olen uskaltanut vain tehda. Viimeinen jalkitarkastus minulla on 6 viikkoa leikkauksesta ja talloin lupa jumppaamiseen minun kasittaakseni pitaisi irrota (?) Joka tapauksessa haava on parantunut hyvin ulospain, haavan ymparys tuntuu viela hiukan tunnottomalta. Mutta mielenkiinnolla kuulisin itsekin kokemuksia kokeneimmilta!

Minulla on sektiosta neljä kuukautta ja urheilen ihan tavalliseen malliin. Haavani parani tosi nopeasti, sillä aloitin kävelylenkit heti kotiuduttuani. Juoksemaan aloin kaksi viikkoa jälkitarkastuksen jälkeen ja jumpassa eli oikein aerobicissa aloin käymään kolme kuukautta sektiosta. Minulla ei kylläkään tuntunut haavassa mitään kolmen viikon jälkeen leikkauksesta. Suosittelen kaikille liikunnan, ainakin kävelylenkkien, aloittamista heti kun pystyy. Muistetaan kuitenkin, että jokainen palautuu leikkauksesta omaan tahtiin, mutta liikunta nopeuttaa parantumista.

Minulle lääkäri sanoi, että suoria vatsalihaksia ei saa treenata kuin vasta 6kk leikkauksesta, poikittaisia jo aiemmin (muutama kk leikkauksesta). Itselläni on leikkauksesta 7 viikkoa, ja viimeiseen viiteen viikkoon en ole haavaa juuri edes tuntenut (paitsi alavatsa on hieman tunnoton :), mutten ole muuta vielä tehnyt kuin kävelylenkkejä (ihan alusta asti, kun kotiin päästiin) vaunujen kanssa. Mutta se on ollut tosi tehokasta, kun tekee lenkit vaihtelevassa maastossa. :) Kova hinku kyllä on jumppaan/aerobiciin, mutta ajattelin malttaa ja aloittaa vasta joulun jälkeen alkavalla jumppakaudella. Eli siis alkuperäiselle, sulla ei pitäisi enää olla mitään rajoituksia!

Yhteistyössä