[QUOTE="mies";28025395]Miksi edes olla tuollaisen miehen kanssa, joka ei kuuntele naistaan? Ei kai tuollainen suhde voi olla laadukas? En minä ainakaan pidä tuollaista nalkutuksena vaan aivan normaalina tunteiden ilmaisuna ja viestintänä. Nalkutus on kielteistä ja kriittistä loppumattomalta tuntuvaa metapuhetta pikkuasioista ja vähäpätöisyyksistä, tyytymättömyyttä siihen, mitä on. Tässä ei ole kyse siitä.
Välttäisin tylyyttä, mutta ei tuo syyttelevää tai hyökkäävää ehkä ole, riippuu toteutuksesta.

Miehelle voi kuitenkin itse asia jäädä hämärän peittoon jos hesarin luvun katkaisee nainen lapsi sylissä ja nainen vaan rientää pois. Keskustelulla saavutettaisiin kestävämpiä ja rakentavampia ratkaisuja.[/QUOTE]
Tulee mieleen että oletkohan myöskään koskaan itse ollut tilanteessa, jossa olisit todella väsynyt, esimerkiksi pitkään jatkuneen univelan seurauksena - joka pikkulasten äidin kohdalla sisältää sen univelan lisäksi seikan, että ei ole koskaan hetken rauhaa ikään kuin olla itseään varten, so. miettiä omia tarpeitaan, koska lasten tarpeet luonnollisesti on pikkulapsiaikana täytettävä ensin.
Senkin vaiheen elämässäni kokeneena voin kertoa, että joskus voi olla todella niin väsynyt, että keskustelua ei ole hedelmällistä virittää.
Mutta mailla ollaan usein viisaita, kun merellä tuulee.
Muuten, minut sai aktivoitumaan tähän tuo sinun "mies" ivallinen kommenttisi siitä että kilahdapa nyt oikein kunnolla sitten. Siinä ei ollut minkäänlaista rakentavaa apua aloittajan tilanteeseen, joten se oli puhdasta ilkeyttä