Tsempatkaa, että en kilahda miehelle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Nekku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Nekku"

Vieras
Mies Nukkunut vauvan kanssa pitkään. Minä taaperon kanssa ylhäällä. Vauva heräsi ja mies sohvalla lukee lehteä ja juo kahvia. Minä syötän vauvalle puuroa vaihdettuani vaipan. Mies sohvalla lukee lehteä ja juo kahvia.

Perhana räjähdän huutamaan Nyt! Tsempatkaa, että en niin tee. Harmittaa aina jälkikäteen, kun vapaapäivä menee hukkaan. Voihan sitä kilahtaa vaikka maanantaina.

Jos sanot miehelle, että olen aika väsynyt kun taapero heräsi niin aikaisin. Että otatko kultaseni nämä kullannuput hoiviisi, menen pitkään kuumaan suihkuun/ kylpyyn/saunaan/lenkille/päiväunille, sillä aikaa voisit lasten kanssa vaikka ulkoilla/valmistaa lounaan/viikata nää pyykit kauppaan. Tavataan kahden kolmen tunnin kuluttua, jos mä vaikka saisin kerätyksi voimia. Suukko miehen päähän ja lumoutunut huokaisu: ihanaa kun olet niin ihana iskä ja on sunnuntai...

• Tykkää
Reactions: Neljän Äiti
sinusta siis tuntuu epäreilulta että mies sai nukkua ja sinä et,ja tämä toistuu usein,siksi sua ärsyttää?

tottakai tekee mieli purkaa sitä tilnateen aiheuttamaa pahaamieltä. mutta mitäs jos koetat sanoa asian rauhallisesti, siten se on helpompi ottaa vastaankin.

älä syötä sitä puuroa,sano miehelle että hei mä oon ton isomman aamutoimet hotianut ja sinä olet nukkunut, hoida sinä siis nyt vauvan aamutoimet,on minun aikani juoda se kahvi rauhassa. hae kahvi ja asteu mukavasti! anna miehen hoitaa

Ilman muuta kannattaa kilahtaa! Nyt kilahdat sille sialle oikein kunnolla! Parisuhteenne taatusti paranee kun muistat kilahtaa tarpeeksi usein ja myös pysyä lujana. Leppyä ei kannata ihan heti, ei miehet muuten ikinä paranna tapojaan. Muista olla tarpeeksi kovaääninen ja vittumainen.

Miehesikin aivan taatusti ymmärtää kilahtelusi ja taatusti alkaa miettimään että miten voisi itse parantaa omaa käytöstään jotta SINULLA olisi parempi olla. Sunnuntaina on sitäpaitsi hyvä kilahtaa kun voi jatkaa pahan olon kylvämistä koko päivän ilman töiden tai muiden asioiden aiheuttamia taukoja.

[QUOTE="mies";28025031]Ilman muuta kannattaa kilahtaa! Nyt kilahdat sille sialle oikein kunnolla! Parisuhteenne taatusti paranee kun muistat kilahtaa tarpeeksi usein ja myös pysyä lujana. Leppyä ei kannata ihan heti, ei miehet muuten ikinä paranna tapojaan. Muista olla tarpeeksi kovaääninen ja vittumainen.

Miehesikin aivan taatusti ymmärtää kilahtelusi ja taatusti alkaa miettimään että miten voisi itse parantaa omaa käytöstään jotta SINULLA olisi parempi olla. Sunnuntaina on sitäpaitsi hyvä kilahtaa kun voi jatkaa pahan olon kylvämistä koko päivän ilman töiden tai muiden asioiden aiheuttamia taukoja.[/QUOTE]

Kirjoittaja tyypillinen minä minä minä - mies. Näitähän riittää. Kierrätyskamaa. Kenenkään ei kannata kotona säilöä, vaan laittaa eteenpäin ja etsiä itselleen oikea Mies.

[QUOTE="mies";28025031]Ilman muuta kannattaa kilahtaa! Nyt kilahdat sille sialle oikein kunnolla! Parisuhteenne taatusti paranee kun muistat kilahtaa tarpeeksi usein ja myös pysyä lujana. Leppyä ei kannata ihan heti, ei miehet muuten ikinä paranna tapojaan. Muista olla tarpeeksi kovaääninen ja vittumainen.

Miehesikin aivan taatusti ymmärtää kilahtelusi ja taatusti alkaa miettimään että miten voisi itse parantaa omaa käytöstään jotta SINULLA olisi parempi olla. Sunnuntaina on sitäpaitsi hyvä kilahtaa kun voi jatkaa pahan olon kylvämistä koko päivän ilman töiden tai muiden asioiden aiheuttamia taukoja.[/QUOTE]

Tuo on muuten valitettavan yleistä. Vaikka Donner sanoi haastattelussa, että naiset ovat parempia tunteiden käsittelijöitä, joskus he eivät ole tässä kehuttavia (tietyt yksilöt kyllä, tunnen kaksi, toinen tosin täysin ulkomaalainen). Joko liian hienovaraisia tai liian kovaäänisiä. Kyseessä on oire, johon liittyy naisen oman minän ja tahdon ilmaisemisen vaikeudet, tasapainoilua miellyttämisen ja Justiinan välimaastossa kun oikeasti kumpikaan ei ole strategiana hedelmällinen. Miellyttäjänainen ja justiinanainen siis "vain" todistavat miehen ja naisen erilaisuuden ja epätasaisten lähtökohtien puolesta. Keskikaistan viestintä, joka taas miehelle on se normi, puuttuu.

Tiedän sen tunteen,kun väsyneenä tuntuu että mikään ei suju. Taapero menee varmaan pian unille,mene päiväunille hänen kanssaan. Meillä heräsi tänään nuo kaksi nuorinta viideltä,vaihdettiin kahdeksalta vahtivuoroa.

[QUOTE="mies";28025224]Tuo on muuten valitettavan yleistä. Vaikka Donner sanoi haastattelussa, että naiset ovat parempia tunteiden käsittelijöitä, joskus he eivät ole tässä kehuttavia (tietyt yksilöt kyllä, tunnen kaksi, toinen tosin täysin ulkomaalainen). Joko liian hienovaraisia tai liian kovaäänisiä. Kyseessä on oire, johon liittyy naisen oman minän ja tahdon ilmaisemisen vaikeudet, tasapainoilua miellyttämisen ja Justiinan välimaastossa kun oikeasti kumpikaan ei ole strategiana hedelmällinen. Miellyttäjänainen ja justiinanainen siis "vain" todistavat miehen ja naisen erilaisuuden ja epätasaisten lähtökohtien puolesta. Keskikaistan viestintä, joka taas miehelle on se normi, puuttuu.[/QUOTE]

No jospa, kun olet saanut armoitetun viisauden lahjan, voisit sitten ilman sarvia ja hampaita neuvoa aloittajalle, miten hänen kannattaisi miestään, tuota jumaluuden ilmentymää, lähestyä keskikaistaa viestien, kun itse on vitun väsynyt ja se puusilmä vaan retkottaa sohvalla eikä näe mitään mikä on silmän edessä???

No jospa, kun olet saanut armoitetun viisauden lahjan, voisit sitten ilman sarvia ja hampaita neuvoa aloittajalle, miten hänen kannattaisi miestään, tuota jumaluuden ilmentymää, lähestyä keskikaistaa viestien, kun itse on vitun väsynyt ja se puusilmä vaan retkottaa sohvalla eikä näe mitään mikä on silmän edessä???

Voisit aloittaa sillä, ettet projisoi omia tunteitasi häneen niin vahvasti. Hän kun on syytön niihin omassa mielessään eikä luultavasti yritä (rakastavana miehenä), että sinun olisi paha olla. Käytä minä-viestintää sinä-viestinnän sijaan, älä syyttele. "Minusta tuntuu, että..." "Tunnen oloni...", "Minulle olisi mukavaa jos..." Silloin säilytät kunnioituksen paljon paremmin ja asiaa on helpompi lähteä ratkomaan keskustellen. Eli riittävä selkeys mutta ei hyökkäävyys.

• Tykkää
Reactions: Tír na nÓg
[QUOTE="mies";28025352]Voisit aloittaa sillä, ettet projisoi omia tunteitasi häneen niin vahvasti. Hän kun on syytön niihin omassa mielessään eikä luultavasti yritä (rakastavana miehenä), että sinun olisi paha olla. Käytä minä-viestintää sinä-viestinnän sijaan, älä syyttele. "Minusta tuntuu, että..." "Tunnen oloni...", "Minulle olisi mukavaa jos..." Silloin säilytät kunnioituksen paljon paremmin ja asiaa on helpompi lähteä ratkomaan keskustellen. Eli riittävä selkeys mutta ei hyökkäävyys.[/QUOTE]

Huomaa kyllä että et ole ilmeisesti elänyt koskaan MIEHEN kanssa parisuhteessa.

Usein on niin, että nämä "minusta tuntuu" ja "tunnen oloni" -aloitukset jäävät kokonaan kuulematta. Mies ilmeisesti ajattelee, että siinähän tuo taas jotain källättää kuukautiskivuistaan. Ja "minusta olisi mukavaa jos" on jo nalkutusta, jota kukaan mies ei tietenkään voi sietää.

Tuolla aiemmin oli ehdotettu, että jättää vain lapset ystävällisesti miehen hoitoon, ja toteaa olevansa aika väsynyt, koska heräsi niin aikaisin - ja sitten menee suihkuun tai saunaan tai lenkille. Mutta onkohan tämä sitten jo syyttelyä tai muuta hyökkäävyyttä...

Huomaa kyllä että et ole ilmeisesti elänyt koskaan MIEHEN kanssa parisuhteessa.

Usein on niin, että nämä "minusta tuntuu" ja "tunnen oloni" -aloitukset jäävät kokonaan kuulematta. Mies ilmeisesti ajattelee, että siinähän tuo taas jotain källättää kuukautiskivuistaan. Ja "minusta olisi mukavaa jos" on jo nalkutusta, jota kukaan mies ei tietenkään voi sietää.

Tuolla aiemmin oli ehdotettu, että jättää vain lapset ystävällisesti miehen hoitoon, ja toteaa olevansa aika väsynyt, koska heräsi niin aikaisin - ja sitten menee suihkuun tai saunaan tai lenkille. Mutta onkohan tämä sitten jo syyttelyä tai muuta hyökkäävyyttä...

Miksi edes olla tuollaisen miehen kanssa, joka ei kuuntele naistaan? Ei kai tuollainen suhde voi olla laadukas? En minä ainakaan pidä tuollaista nalkutuksena vaan aivan normaalina tunteiden ilmaisuna ja viestintänä. Nalkutus on kielteistä ja kriittistä loppumattomalta tuntuvaa metapuhetta pikkuasioista ja vähäpätöisyyksistä, tyytymättömyyttä siihen, mitä on. Tässä ei ole kyse siitä.

Välttäisin tylyyttä, mutta ei tuo syyttelevää tai hyökkäävää ehkä ole, riippuu toteutuksesta. :) Miehelle voi kuitenkin itse asia jäädä hämärän peittoon jos hesarin luvun katkaisee nainen lapsi sylissä ja nainen vaan rientää pois. Keskustelulla saavutettaisiin kestävämpiä ja rakentavampia ratkaisuja.

• Tykkää
Reactions: Tír na nÓg
[QUOTE="mies";28025395]Miksi edes olla tuollaisen miehen kanssa, joka ei kuuntele naistaan? Ei kai tuollainen suhde voi olla laadukas? En minä ainakaan pidä tuollaista nalkutuksena vaan aivan normaalina tunteiden ilmaisuna ja viestintänä. Nalkutus on kielteistä ja kriittistä loppumattomalta tuntuvaa metapuhetta pikkuasioista ja vähäpätöisyyksistä, tyytymättömyyttä siihen, mitä on. Tässä ei ole kyse siitä.

Välttäisin tylyyttä, mutta ei tuo syyttelevää tai hyökkäävää ehkä ole, riippuu toteutuksesta. :) Miehelle voi kuitenkin itse asia jäädä hämärän peittoon jos hesarin luvun katkaisee nainen lapsi sylissä ja nainen vaan rientää pois. Keskustelulla saavutettaisiin kestävämpiä ja rakentavampia ratkaisuja.[/QUOTE]

Tulee mieleen että oletkohan myöskään koskaan itse ollut tilanteessa, jossa olisit todella väsynyt, esimerkiksi pitkään jatkuneen univelan seurauksena - joka pikkulasten äidin kohdalla sisältää sen univelan lisäksi seikan, että ei ole koskaan hetken rauhaa ikään kuin olla itseään varten, so. miettiä omia tarpeitaan, koska lasten tarpeet luonnollisesti on pikkulapsiaikana täytettävä ensin.

Senkin vaiheen elämässäni kokeneena voin kertoa, että joskus voi olla todella niin väsynyt, että keskustelua ei ole hedelmällistä virittää.

Mutta mailla ollaan usein viisaita, kun merellä tuulee.

Muuten, minut sai aktivoitumaan tähän tuo sinun "mies" ivallinen kommenttisi siitä että kilahdapa nyt oikein kunnolla sitten. Siinä ei ollut minkäänlaista rakentavaa apua aloittajan tilanteeseen, joten se oli puhdasta ilkeyttä

Alkuperäinen kirjoittaja kas näin;28024965:
Jos sanot miehelle, että olen aika väsynyt kun taapero heräsi niin aikaisin. Että otatko kultaseni nämä kullannuput hoiviisi, menen pitkään kuumaan suihkuun/ kylpyyn/saunaan/lenkille/päiväunille, sillä aikaa voisit lasten kanssa vaikka ulkoilla/valmistaa lounaan/viikata nää pyykit kauppaan. Tavataan kahden kolmen tunnin kuluttua, jos mä vaikka saisin kerätyksi voimia. Suukko miehen päähän ja lumoutunut huokaisu: ihanaa kun olet niin ihana iskä ja on sunnuntai...

Kuulostaa kauhealta!

[QUOTE="mies";28025395]Miksi edes olla tuollaisen miehen kanssa, joka ei kuuntele naistaan? Ei kai tuollainen suhde voi olla laadukas? En minä ainakaan pidä tuollaista nalkutuksena vaan aivan normaalina tunteiden ilmaisuna ja viestintänä. Nalkutus on kielteistä ja kriittistä loppumattomalta tuntuvaa metapuhetta pikkuasioista ja vähäpätöisyyksistä, tyytymättömyyttä siihen, mitä on. Tässä ei ole kyse siitä.

Välttäisin tylyyttä, mutta ei tuo syyttelevää tai hyökkäävää ehkä ole, riippuu toteutuksesta. :) Miehelle voi kuitenkin itse asia jäädä hämärän peittoon jos hesarin luvun katkaisee nainen lapsi sylissä ja nainen vaan rientää pois. Keskustelulla saavutettaisiin kestävämpiä ja rakentavampia ratkaisuja.[/QUOTE]

vau en olisi uskonut että täältä löytää toisenkin joka ratkoo analyyttisesti ristiriitoja eikä kiiruhda kolmannen maailmansodan loppuhuipennukseen eropapereita heilutellen :D

Yhteistyössä