Tsempatkaa mua, pitäis saada herkkujen syöntiä vähennettyä ja painoa alas!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "katmat"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"katmat"

Vieras
mulla kuopus on 8kk ja imetän edelleen joten en varsinaista laihista kai voi aatella, mutta herkkujen syönti on repsahtanu käsistä ja pitäis päästä siitä eroon. Tää kuopus on huono nukkuja, korvakierteinen vauva (nyt putket korvissa ja tilanne parempi mut nukkuu edelleen huonosti) ja tahtoo olla niin että mitä huonompi yö takana, sen enempi herkkuja tulee syötyä. Raskauskiloja on 10 jäljellä eikä ne oo lähteny (herkkujen syönnin takia kai) mihinkää vaikka tää muksu on eläny tähän asti käytännössä pelkällä tissimaidolla (ei syö juurikaan muuta)eli imetys on kuluttanu kaloreita ihan kiitettävästi. uskoisin että kilot alkais karista kun vaan jättäisin herkut vähemmälle, eli en söisi joka päivä ja niin paljon. Mutta mistä voima siihen?? Voisko joku vähä tsempata tai ees sanoa että pääsen tuosta herkkujensyöntikierteestä eroon??!! :D eka aattelin että en jaksa tehdä asialle mitään niin kauan kun yöt nukutaan tunnin pätkissä, mutta nyt on alkanu niin lujaa kyllästyttää oma veltto kroppa että pakko tehä jo jotain.

Aiemmin söin tosi terveellisesti ja liikuin päivittäin+ jumppasin muutaman kerran viikossa. Nyt on kaikki jääny kun ei tämän kuopuksen yöheräilyjen jäljiltä yksinkertaisesti jaksa lähtee lenkille ja väsyneenä tekee herkkuja niin kovaa mieli ja tuntuu että ne piristää mieltä väsyneenä. Lisäksi oon sairastanu lokakuu-Maaliskuu välillä 8 flunssaa, joten käytännössä oon melkein koko ajan ollut kipeä enkä oo siksikää jaksanu liikkua (eikä flunssaisena saa ees liikkua vaan pitäis levätä).

Nii sellasta. Tsemppiä tarvisin. Mistä sitä vois alottaa, jättää kaikki herkut kerralla pois vaiko vähitellen.

Syödessäsi muista miltä näyttää kuoleman kielissä oleva aliravittu lapsi/vauva ja ole onnellinen jokaisesta suuhusi laittamasta murusesta, joka pitää sinut yliravittuna!

[QUOTE="totuus on";23391869]Syödessäsi muista miltä näyttää kuoleman kielissä oleva aliravittu lapsi/vauva ja ole onnellinen jokaisesta suuhusi laittamasta murusesta, joka pitää sinut yliravittuna![/QUOTE]

no tuolla periaatteella on tähän asti menty mutta ei liikakilotkaa terveellisiä oo.

[QUOTE="katmat";23391851]mulla kuopus on 8kk ja imetän edelleen joten en varsinaista laihista kai voi aatella, mutta herkkujen syönti on repsahtanu käsistä ja pitäis päästä siitä eroon. Tää kuopus on huono nukkuja, korvakierteinen vauva (nyt putket korvissa ja tilanne parempi mut nukkuu edelleen huonosti) ja tahtoo olla niin että mitä huonompi yö takana, sen enempi herkkuja tulee syötyä. Raskauskiloja on 10 jäljellä eikä ne oo lähteny (herkkujen syönnin takia kai) mihinkää vaikka tää muksu on eläny tähän asti käytännössä pelkällä tissimaidolla (ei syö juurikaan muuta)eli imetys on kuluttanu kaloreita ihan kiitettävästi. uskoisin että kilot alkais karista kun vaan jättäisin herkut vähemmälle, eli en söisi joka päivä ja niin paljon. Mutta mistä voima siihen?? Voisko joku vähä tsempata tai ees sanoa että pääsen tuosta herkkujensyöntikierteestä eroon??!! :D eka aattelin että en jaksa tehdä asialle mitään niin kauan kun yöt nukutaan tunnin pätkissä, mutta nyt on alkanu niin lujaa kyllästyttää oma veltto kroppa että pakko tehä jo jotain.

Aiemmin söin tosi terveellisesti ja liikuin päivittäin+ jumppasin muutaman kerran viikossa. Nyt on kaikki jääny kun ei tämän kuopuksen yöheräilyjen jäljiltä yksinkertaisesti jaksa lähtee lenkille ja väsyneenä tekee herkkuja niin kovaa mieli ja tuntuu että ne piristää mieltä väsyneenä. Lisäksi oon sairastanu lokakuu-Maaliskuu välillä 8 flunssaa, joten käytännössä oon melkein koko ajan ollut kipeä enkä oo siksikää jaksanu liikkua (eikä flunssaisena saa ees liikkua vaan pitäis levätä).

Nii sellasta. Tsemppiä tarvisin. Mistä sitä vois alottaa, jättää kaikki herkut kerralla pois vaiko vähitellen.[/QUOTE]

Kuullostaa niiiiin tutulta, mulla poika myös tuon 8kk, ei rintamaidolla, mutta yöheräilyjä on yms. Sit vanhempi on korvalapsinyt 5v, putket viikko sitten sai jos ne auttaisi. Ja tuo flunssakierre meilläkin takana eli voin hyvin kuvitella miltä sinusta tuntuu. Sama kymppi kilo minullakin vatsassa roikkuu ja vasta nyt olen jaksanut aloittaa lenkkejä 45 min kerrallaan..., kovat pakkasetkin haittais alkuvuonna.Mutta tuo sokerin kaipuu on kova juuri siksi kun on aina väsynyt...esikoiselta 6kk aikana laihdutin 11kg kovalla työllä ja ruokailutapoja muuttaen. mutta se normipainon ylläpito onkin sit toinen tarina, ei pelkät raskaudet ole syynä :) vaik rd:tä sairastin kummaltakin lapselta. Koitetaan vaan jotekin hiljaa aloitella kevään kuluessa liikkumista ja joka toinen herkku jätetään syömättä.jookos ?Hyvää kevään jatkoa sinulle!

No onpas mielikuvituksellisia vastauksia näin aamutuimaan :)

Mulla myös ollut sama tilanne ja joulun jälkeen otin itseäni niskasta kiinni ja siitä on paino tippunut 8kg. Mulla on vauva 9kk ikäinen ja myös korvakierrelapsi, putkitusta odotellaan... Huonoista öistä huolimatta oon kokenut saavani uutta virtaa tästä raskauskilojen karistuksesta. Mä tein niin, että jätin kaikki karkit ja herkut pois, toki oon silloin tällöin reissussa ja kyläillessä tms. syönyt, mutta periaate, että kotona en syö. Mä oon myös armoton herkkusuu ja voisin syödä vaikka pellillisen piirakkaa tai konvehtirasian tai mitä vaan makeaa, joten on ollut pakko tehdä niin, että lopetan kaikenlaisen mässytyksen kotona kokonaan. Liikkunut olen myös muutaman kerran viikossa. Sitä kyllä suosittelen, se jos jokin virkistää, vaikka olisi kuinka väsynyt. Ja se tukee hyvin pysymään terveellisemmässä ruoassakin.

Eli suosittelen lämpimästi herkkujen pois jättämistä ja pienenkin liikunnan harrastamista. Jos olet syönyt paljon makeaa ja jätät ne pois, niin paino tippuu yllättävän nopeasti. Tsemppiä!

Vielä sen verran, että minä myös imetän. Vauva syö myös kyllä kiinteitä, mutta useamman kerran päivässä ja pari kertaa yöllä kuitenkin imetän. Maitoa on tullut ihan hyvin ja riittävästi, vaikka ruokavalio onkin keventynyt. Muistaa vain juoda riittävästi ja syödä muuten hyvin terveellistä ruokaa. Aiemmin herkkuja syödessä maitoa tuli yli tarpeenkin, mutta nykyään tuntuu, että tulee ihan sopivasti sen mitä vauva tarvitsee.

Mulle tärkeä juttu on ruokarytmin säilyttäminen. Syön 5krt päivässä n.3h välein. Muutaman päivän kun jaksaa sinnitellä ilman herkkuja, niin ei tee niin enää edes mieli.

Uusimmat

Yhteistyössä