**ttu tästä opiskelusta mitään tuu!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hermo menee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hermo menee

Vieras
Opiskelen kolmatta vuotta amk:ssa. Meillä on tällä hetkellä puolet kursseista virtuaalisia, eli lähitunteja ei ole lainkaan ja pääpaino on itseopiskelussa. Tämä on vaan mulle ehdottomasti vaikein asia opiskelusta eikä tästä meinaa tulla mitään. Lisäksi osa noista kursseista on niitä kaikille pakollisia, jotka ei mua kiinnosta pätkän vertaa. Mua aivan itkettää ja ahdistaa kun pitäisi tehdä vaikka mitä enkä vaan pysty/saa tehtyä mitään. Tuolla ei ole selkeitä ohjeita mitä pitäisi kirjoittaa ja tekstiä on niin maan perkeleesti enkä pysty keskittymään. Tekis mieli heittää lusikka nurkkaan ja lopettaa, mutta kun on enää tämä vuosi jäljellä. Ahdistaa vaan niin kamalasti!

Opiskelen kolmatta vuotta amk:ssa. Meillä on tällä hetkellä puolet kursseista virtuaalisia, eli lähitunteja ei ole lainkaan ja pääpaino on itseopiskelussa. Tämä on vaan mulle ehdottomasti vaikein asia opiskelusta eikä tästä meinaa tulla mitään. Lisäksi osa noista kursseista on niitä kaikille pakollisia, jotka ei mua kiinnosta pätkän vertaa. Mua aivan itkettää ja ahdistaa kun pitäisi tehdä vaikka mitä enkä vaan pysty/saa tehtyä mitään. Tuolla ei ole selkeitä ohjeita mitä pitäisi kirjoittaa ja tekstiä on niin maan perkeleesti enkä pysty keskittymään. Tekis mieli heittää lusikka nurkkaan ja lopettaa, mutta kun on enää tämä vuosi jäljellä. Ahdistaa vaan niin kamalasti!

Älä luovuta! Olet kohta loppusuoralla :)
Ajattele asiaa niin,että kaikilla on ollut opiskeluissa joku vaihe joka tuntuu ylitsepääsemättömän vaikealta! Puhu asiasta läheisille! TSEMPPIÄ ETEENPÄIN!

Juo kuppi kahvia, teetä, kolaa, energiajuomaa tai jotain. Ja sitten pilko ongelma ja tehtävä sopiviksi osiksi ja tee valmiiksi osa kerrallaan.

Kuulostaa helpolta, mutta ei ole.

Onko nykyään opiskelu tuollaista. Virtuaalisesti. Minusta kuulostaa jo ihan sairaalle. Meillä oli jo 2000-luvun alussa mielestäni liikaa ns. "kotiopiskelua" ja opetettiin toinen toisiamme. Opiskelin sairaanhoitajaksi. Kai sekin koulutus kohta opiskellaan virtuaalisesti kotona. Kurjaa.

Tuttua. Et heitä lusikkaa nurkkaan, opiskelun ei ole tarkoitus olla helppa ja kivaa. Ja joskushan se sitä on? Olet "töissä" hoida homma loppuun. Laita meteriaali eteesi valmiiksi, pidä tauko ja aloita. Älä laita liian kovaa vaatimustasoa vaan tee työ kuten pystyt. Aloita helpoimmasta, että saat valmista.

Joo tällaista tämä nykyään on. Ekana vuonna ei ollut virtuaalikursseja ollenkaan ja nyt on jo näin monta. Mulla ehkä suurin ongelma on se, että en ole koskaan joutunut tekemään mitään koulun eteen. Olen aina pärjännyt pelkällä läsnäololla ja läksyjen teolla ja saanut hyviä arvosanoja. Näillä menty peruskoulu, lukio ja kauppis. Kirjoituksiin en lukenut yhtään ja kirjoitin c:n paperit, mikä oli mulle ihan riittävä. Nyt sitten pitäisi tehdä hommia senkin edestä enkä vaan osaa/pysty. Tarvitsisin todella tarkat ja seikkaperäiset ohjeet, jotta tietäisin mitä tehdä. Esim. yhdellä kurssilla pitää kirjoittaa oppimispäiväkirjaa eikä mulla ole hajuakaan mitä sen pitäisi sisältää.

Joo tällaista tämä nykyään on. Ekana vuonna ei ollut virtuaalikursseja ollenkaan ja nyt on jo näin monta. Mulla ehkä suurin ongelma on se, että en ole koskaan joutunut tekemään mitään koulun eteen. Olen aina pärjännyt pelkällä läsnäololla ja läksyjen teolla ja saanut hyviä arvosanoja. Näillä menty peruskoulu, lukio ja kauppis. Kirjoituksiin en lukenut yhtään ja kirjoitin c:n paperit, mikä oli mulle ihan riittävä. Nyt sitten pitäisi tehdä hommia senkin edestä enkä vaan osaa/pysty. Tarvitsisin todella tarkat ja seikkaperäiset ohjeet, jotta tietäisin mitä tehdä. Esim. yhdellä kurssilla pitää kirjoittaa oppimispäiväkirjaa eikä mulla ole hajuakaan mitä sen pitäisi sisältää.

minä olen parhaiten opinut kuuntelemalla ja tekemällä. Varsinkin kun kirjaan muistiinpanoja. Tiedän, että meitä on monia. Ei kaikille sovi tuollainen ns. kaiken itseopiskelu. Tietysti pienissä määrissä, mutta miksi kouluissa on opettajat?

Yhteistyössä