tuettu loma kalajoella

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lomalle menijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mekin ollaan haettu lomaa mutta ainakaan vielä ei ole tullut vastausta. Taitaapi olla ettei saatu. Meitä puolsi kaiken lisäksi lastensuojelutyöntekijä joka myönsi myös maksusitoumuksen omavastuuseen. Meillä asiat varmaan sittenkin hyvin kun ei edes sossun sana painanut tarpeeksi ja on paljon huonommassakin jamassa olevia perheitä kuin me. Uskon, että lomat menivät perheisiin jossa hätä on oikeasti suuri ja hyvä että niille menivät =)
 
Joo, me oltiin siellä viime kesänä! Joka päivälle oli tosi paljon ohjattua toimintaa ja jos olisi mennyt jokaiseen, niin olisi ollut koko päivän liikenteessä. Mä en valitettavasti voi niistä enempää kertoa,k un tyttö oli vasta vuoden kun oltiin siellä niin ei toiminnoissa käyty ollenkaan. Ruoat olivat tosi hyviä :p , mutta myös pieni varoituksen sana.. Tuuli on tosi kylmä ja puhaltaa varmaan 50m/s... :/
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 21:11 Rannikolla kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 21:09 lomalle menijä kirjoitti:
Tuuleeks siellä aina???

luonnollisesti tuulee aika usein...
kai siel kuitenkin muksut tarkenee rannalla??? Kiva kun ite on niini sisämaasta kuin vaan voi niin ei tiedä millaista rannikolla on.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 21:16 lomalle menijä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 21:11 Rannikolla kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 21:09 lomalle menijä kirjoitti:
Tuuleeks siellä aina???

luonnollisesti tuulee aika usein...
kai siel kuitenkin muksut tarkenee rannalla??? Kiva kun ite on niini sisämaasta kuin vaan voi niin ei tiedä millaista rannikolla on.

Noh, normaalina kesänä meidän ipanat ainakin mielissään meressä polskuttelee, kuumana päivänä tuuli ihanasti viilentää rannalla olijaa. Joskus on tietenkin myös kylmä! Toivotaan ihanan lämmintä säätä teidän lomalle!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 08:08 lomalle menijä kirjoitti:
me haettiin lomaliiton kautta,7 henkinen perhe joutuu maksamaan vähän alle 400e puolihoidolla/6pv.

meidän loma ei maksanut kuin 40euroa.. täysihoidolla, 1aikuinen ja 2lasta ja 6päivää
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 21:16 lomalle menijä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 21:11 Rannikolla kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 21:09 lomalle menijä kirjoitti:
Tuuleeks siellä aina???

luonnollisesti tuulee aika usein...
kai siel kuitenkin muksut tarkenee rannalla??? Kiva kun ite on niini sisämaasta kuin vaan voi niin ei tiedä millaista rannikolla on.

Vesi ainakin on tosi kylmää vielä kesäkuussa. Vasta syksymmällä tarkeni uida.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 21:16 lomalle menijä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 21:11 Rannikolla kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 21:09 lomalle menijä kirjoitti:
Tuuleeks siellä aina???

luonnollisesti tuulee aika usein...
kai siel kuitenkin muksut tarkenee rannalla??? Kiva kun ite on niini sisämaasta kuin vaan voi niin ei tiedä millaista rannikolla on.

Oletko tullut ajatelleeksi, että jopa kalajoella asuu ihmisiä ja joo, kyllä täällä rannikollakin tarkenee, jopa kesäisin. By the way onhan kalajoki yksi suomen suosituimmista rantalomakohteista.
 
me 0oltiin viime vuonna heinäkuun lopulla, ja tuuli oli niin kylmä, että tyttö oli kananlihalla rannalla, vaikka oli shortsipuvussa. Vähän aikaa oli uikkareissa, mutta sitten paleli niin paljon että oli pakko pukea enemmän. Itsellänikin oli uikkarin lisäksi t-paita. Mutta joko meillä oli tosi huono tuuri loman ajankohdaksi, tai sitten siellä aina vilpoinen tuuli. Tosin kun rannalta meni pois ja meni jonnekkin missä ei tuullut,niin heti tarkeni vähemmällä vaatetuksella. :) tämä meidän kokemuksemme!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 21:31 Asun lähellä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 21:16 lomalle menijä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 21:11 Rannikolla kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 21:09 lomalle menijä kirjoitti:
Tuuleeks siellä aina???

luonnollisesti tuulee aika usein...
kai siel kuitenkin muksut tarkenee rannalla??? Kiva kun ite on niini sisämaasta kuin vaan voi niin ei tiedä millaista rannikolla on.

Oletko tullut ajatelleeksi, että jopa kalajoella asuu ihmisiä ja joo, kyllä täällä rannikollakin tarkenee, jopa kesäisin. By the way onhan kalajoki yksi suomen suosituimmista rantalomakohteista.
kyllä mä tiedän että kalajoki on suosittu rantalomakohde,ajattelin vain sitä että jos siellä kerran on kylmä tuuli ja vesi kylmää,niin kannattaako sinne lasten kanssa lähteä palelemaan... kuitenkin toi liki 400e on aika iso summa,jos lapset joutuu olemaan vaan mökissä kun ei tarkene rannalla olla,mistä kovasti haaveilevat.
 
Kalajoki on muuten hieno lomakohde mutta vielä kesäkuussa voi olla aika kylmä (eihän siihen ole kuin kuukausi). En usko että vielä silloin tarkenee uida ellei ole tottunut viileään veteen. Kaiken lisäksi meri lämpenee hitaammin kuin esim. järvi ja kyllä siellä tuulee kuten aina meren rannalla. Mutta jos aurinko helottaa taivaan täydeltä niin ei se tuuli pahaksi ole, päinvastoin =) Esim. heinä-elokuussa olisi varmasti todella ihanaa lapsillakin kun meri aaltoilee ja keinuttaa eikä kuuma aurinko tukahduta kun tuulee vilvoittavasti. Harmi kun teille tuo ajankohta on kesäkuussa. Mutta onhan siellä paljon muuta aktiviteettia, eikös? Vaikkei nyt rannalla tarkenis olla niin voittehan te pelailla ja käydä kattelemassa maisemia ja muita harrastuksia siellä ja mikä tärkeintä, viettää vain aikaa perheen kesken!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2007 klo 08:15 hieno loma kirjoitti:
v i t u n kieno loma teilläkin, 5 muksun kans värjötelläö mökissä ja te köyhät vielä maksatte siitä!

huoh

En muuttaisi merenrannan läheisyydestä mistään hinnasta pois. Eihän parempaa lomanviettopaikkaa, kuin merenranta olekkaan. Uida ei varmaan tottumaton vielä kesäkuun alussa tarkene, mutta rannalla voi leikkiä muutenkin. Ja ihan silloinkin vaikka ei uimapuvussa tarkenisikaan =)
 
kiva kun sen kerran kuin saisi lapset johonkin vietyä,niin ajankohta mukavaan lomaan on väärä. taidanpa perua koko reissun niin ei tuu paha mieli muksuille kun ei voi leikkiä ulkona kuin arktisesti pukeutuneena.
 

Yhteistyössä