tuhkarokkoon rokotusta

Bubblemachine

Jäsen
19.04.2011
631
17
18
jeps, nykyään sitten tulee tuhkarokkoa (ja muita) vastaan rokotukset jo vuoden ikäisenä koska sitä esiintyy useammin kuin ennen. Kohta niitä tökätään mahan läpi sikiöön :D Ja kyllä annan rokotteet lapselleni koska en halua että muutaman vuoden päästä täällä jyllää tiesmitä tauteja. Ja ei tarvitse pirkkopettereillä sanoa että 50 vuotta sitten sairastettiin kaikki hivit ja muut ja vielä elossa ollaan, joo nykyään taudit ovat pahempia ja niitä on erilaisia kuin ennen, kiitos ja kuitti :)

Pointti tais olla se, että ku muut jättää rokottamatta, niin ei se rokotussuoja olekaan enää niin kattava, ettäkö nuo lähes kadonneet taudit ei voiskin alkaa uudestaan yleistymään.

ootteko tyhmie vai esitättekö vain? Ehkä ne tajuaa keille asia ajankohtainen, muiden ei tartte ees tajuta. Eli tuhkarokon takia rokotetta on aikaistettu puolella vuodella, annettu yleensä 1,5 vuoden ikäisenä ja nyt vuoden ikäisenä :) Juurikin siksi mitä edellinen sanoi.

[QUOTE="vieras";25121299]Jeps ja minä en anna rokotuttaa mpr:ää lainkaan lapsiini!:) Meille tulee pelkkä jäykkäkouristusrokote!!! Aamen Ap.otit varmaan sen possupiikinkin??? :D[/QUOTE]

Sinua ei sitten varmaan haittaa, jos lapsesi kuolee esim. tuhkarokon jälkitautiin?

[QUOTE="vieras";25121299]Jeps ja minä en anna rokotuttaa mpr:ää lainkaan lapsiini!:) Meille tulee pelkkä jäykkäkouristusrokote!!! Aamen Ap.otit varmaan sen possupiikinkin??? :D[/QUOTE]

Sä oot tyhmä ja just sunkaltaisetn takia sdellaisetkin taudit jotka ovat hävinneet palaavat takaisin...en mäkään sikaa lapsille antanut rokottaa, koska on ylimääräinen rokotus, mutta mpr on ihan erijuttu.

ootteko tyhmie vai esitättekö vain? Ehkä ne tajuaa keille asia ajankohtainen, muiden ei tartte ees tajuta. Eli tuhkarokon takia rokotetta on aikaistettu puolella vuodella, annettu yleensä 1,5 vuoden ikäisenä ja nyt vuoden ikäisenä :) Juurikin siksi mitä edellinen sanoi.

Tämä aikaistettu rokotus on toistaiseksi voimassa vain tämän vuoden loppuun, jonka jälkeen tarve arvioidaan uudelleen.

[QUOTE="ääliö";25121359]Sä oot tyhmä ja just sunkaltaisetn takia sdellaisetkin taudit jotka ovat hävinneet palaavat takaisin...en mäkään sikaa lapsille antanut rokottaa, koska on ylimääräinen rokotus, mutta mpr on ihan erijuttu.[/QUOTE]

Peesi. Huomaa että rokotevastaisilla ei oo minkäänlaista käsitystä siitä mitä ne taudit joita vastaan on keksitty rokotteet voi aiheuttaa. Eikä mitään käsitystä siitä mitä tapahtuu kun useat jättää rokotteet ottamatta. Vaan mitenpä sitä vois kuvitella että ois käsitystä kun ei oo itse kokenut, eikä oo kiinnostusta selvittä asiaa lukemalla kun se on niin rankkaa, on kivempaa katella vaikka bb:tä telkkarista ja jättää rokotteet ottamatta "kun uutisissa sanottiin että se sikapiikkikin aiheutti uniapneaa"

itse olen ottanut possupiikin mutta lapseni ei koska hän on vasta vuoden ikäinen eikä possupiikkejä enää jaeltu kun hän syntyi :) Toivottavasti ette sairastu, ettekä tartuta muita :)Ulkomaanmatkoilla muistakaa olla varovainen :)

Jos tuntuu epämiellyttävältä ajatukselta, että jo vuoden ikäiselle annettaisi mpr, niin sen voi pyytää siirtämään myöhemmäksikin, ainakin siihen puolentoista vuoden ikään asti.
Meillä se siirtyi automaattisesti kun muksu sairasteli korvakierrettä.

Yhteistyössä