tuhruttelu synnytyksen jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Synnytyksestä on nyt 3 kk ja vauva on täysimetyksellä. Mulle on tullut parina päivänä muutama tippa ruskeaa verta pöksyihin ja mietin vain, olivatko nämä jo kuukautiset, jokin hormonihäikkä vai limakalvojen ohuudesta johtuvaa vuotoa. Papassa olen ollut viimeksi puolitoista vuotta sitten ja sekin mietityttää onko siellä jotain muutosta tai tulehdusta, jonka vuoksi vuodan. Onko jollain kokemusta vastaavasta tai yleensä kuukautisten alkamisesta synnytyksen jälkeen?

Mulla on ollut samanlaista. Se alkoi 4kk synnytyksen jälkeen. Kävin gynellä, joka epäili aluksi sen johtuvan siitä, että kuukautiskierto alkaa käynnistyä. Sisätutkimuksessa hän kuitenkin huomasi, että synnytyksessä tulleesta repeämäkohdasta roikkuu riekaleita jotka aiheuttavat vuodon. Papakin otettiin ja se oli puhdas.

Eli ei sullakaan varmaankaan mitään vakavaa mutta kannattaa ehkä käydä varmuudeksi tutkituttamassa...

Mulla oli just samanlaista, alkoi muistaakseni noin 3 kk synnytyksestä. Sitä tuli pari kolme kertaa ja sitten alkoivat oikeat menkat, kun vauva oli 6 kk. Niin, ja vauva oli myös täysimetyksessä.

Yhteistyössä