tuin miestä kun hän oli masentunut,en jättänyt vaikken saanut mitään suhteesta itse

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "venla"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"venla"

Vieras
tuota kesti 2vuotta oli todella rankkaa!!

mies parantui ja minä puolestani olun palanut loppuun ja lopulta masennuin,olin kuitenkin tottunut että pitää jaksaa eikä mieskään ollut oikein avuksi jaksamisessa. sitten kun olin äksy koska en vaan jaksanut,mies jätti eikä tiedä rakastaako/haluaako olla kanssani.

olen niin raivoissani!! ansaitsen parempaa kaiken jälkeen

Tutulta kuullostaa, itse tuin vaimoani, ymmärsin ja autoin. Palkinnoksi antoi eropaperit.
Paskat..

Tästä eteenpäin keskityn vain itseeni ja jos jollakin on hankalaa niin se on vaan voi voi, pärjätköön yksin ja minä en ala roikkumaan kenessäkään jos alkaa tuntumaan siltä että pitäis taas kerran tukea ja hoivata.

Oma napa, se tärkein asia tästä eteenpäin.
Kiitos exä! ;)

Ei kannata kantaa vastuuta kumppanistaan oman terveytensä ja hyvinvointinsa kustannuksella. Aikuinen ihminen on vastuussa itsestään ja omasta hyvinvoinnistaan. Ymmärrät varmaan, että vaikka sinä olit valmis unohtamaan itsesi toisen takia, se toinen ei ole velvollinen tekemään samaa.

Omassa tuttavapiirissäni tuo on ollut aika yleinen kuvio, olipa kyse mielen- tai fyysisestä sairaudesta. Ihan äskettäin juuri masennukseen liittyen on pari tällaista tapausta lähipiirissä ollut.

Toi ei tietenkään ole oikein sille tukijalle. Mutta toisaalta ymmärrän toista osapuoltakin, kun on vihdoin selvinnyt masennuksesta itse, sitä kaipaa aivan jotain muuta kuin masentuneen tukemista. Ehkä se toisen masennuksen katselu tuntuu sitten vaan liian tutulta ja pelkää että valuu itse takaisin jollei lähde. Tämä ei nyt siis tarkoita, et ois mielestäni aivan oikein, mut kaikki asiat eivät vaan ole yksinkertaisia. Tuntuu kyllä ettei suhteet oikein hyvin kestä masennuksia muutenkaan ainakaan nykyään.

no ei tämä mun masennus ole niin paha kuin hänellä,hän oli itsetuhoinen ja sain vahtia lähes vuoden joka hetki ettei hän olisi riistänyt henkeään.

Minä olen vain alakuloinen ja turhaudun helposti->ärähdän liian pienistä asioista, välillä tunteet ottaa valtaansa, mutta minä myös annan enkä ole mitenkään erityisesti vaivaksi.

tuntuu niin epäreilulta,pahalta, en olisi uupunut ilman miehen masennusta ja haastavaa vauvaa(joka ei enään kylläkään ole vauva). Minusta kun mennään naimisiin ja luvataan rakastaa niin myötä kuin vastoinkäymisissä niin sitten tehdään niin. ei mikään kestä ikuisuutta, siksi en jättänyt meistä koska tiesin että jonain päivänä sieltä tulee esiin se mies johon rakastuin ja niin tapahtuikin.

mun vanhemmat ovat olleet yhdessä 33vuotta, olen kyllä nähnyt sen että välillä voi olla parikin vuotta vaikeaa,mutta lopulta se vain vahvistaa. Samaten mummini oli hyvä esimerkki,hän ei mennyt rakkaudesta naimisiin sota-aikana,vaan siksi että miehellä oli maata ja ruokaa riitti, mutta mummi rakastui häneen, rakasti loppuun asti, eli 25vuotta yksin miehensä kuoleman jälkeen.

en ymmärrä nykyaikaa ollenkaan. Enkä siten miten joku voi olla niin julma että jättää ihmisen joka tuki silloin kun oli vaikeaa :(

toki tiedän että pärjään itsekseenkin,mutta jotenkin olen vain todella vihainen.

nimimerkille tuttua,samaan tulokseen olen valitettavasti tullut minäkin, enkä aio enään koskaan käydä läpi samoja asioita, surullistahan se on toimia luontoaan vastaan,mutta jos itelle jää vaan paskaa käteen niin ei se kannata ketään tukea ja kärsiä itse.

Yhteistyössä