tukea, apua ja neuvoja...onko kanssa sisaria?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Onneton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Onneton

Vieras
Eli nyt tässä olisi kysymys huonosta suhteesta jossa minä jään ilman minkäänlaista huomiota.

Miehelleni on häntä lähes puolet nuorempi kaveri tärkeämpi kuin minä. Tämän kaverin kanssa hän jaksaa painaa kaikki yöt ja viikonloput ja mukaan kuuluu runsaasti nautittu alkoholi. Minä olen kaiket ajat yksin ja kun yritän puhua hänelle asiasta, hän vain alkaa hutamaan minulle.

Kun haluaisin ottaa asian puheeksi, hän alkaa valittamaan kuinka hän on niin väsynyt tai kuinka häntä särkee päätä. Aina jokin syy jolla voi välttää keskustelun.

Tässä joku aika sitten huomasinkin odottavani lasta ja sen piti olla uusi alku meille. Mies haki antabus-lääkkeet mutta eipä sitten suostukkaan syömään niitä. Ei kuulemma kaiken laisia myrkkyjä syö. Eikö alkoholi ole sitten myrkkyä??? Jokunen aika sitten he kokeilivat muitakin aineita mutta virannomaisetkaan eivät puuttuneet asiaan vaikka heille asiasta ilmoitettiinkin.

Ei ole yksi tai kaksi kertaa kun auton ratin taakse on humalapäissään astuttu ja lähdetty ajelemaan... Sitten lesotellaan kavereille miten hienoa oli ja kuinka kovaa on ajettu. ensimmäinen kysymys on aina:onko krapula? Miten kolmikymppinen on voinnut jäädä näin lapsentasolle.

Mies syö masennuslääkkeitä ja sitten vielä tuo reippaasti maistuva alkoholi...eihän ne sovi yhteen...ehkä siinä syy miksi joku aika sitten mies osoitti itseään aseella päähän minun silmieni nähden... Miksi hän ei tajua että on hoidon tarpeessa? Monet kerrat on uhannut itsemurhalla...

En halua syntyvän lapseni näkevän tämmöistä. Isi lähtee selvinpäin kotoa mutta parin tunnin kuluttua pälääkin kotiin ympäriämpärikännissä... Mielestäni jos sanoo ottavansa muutaman niin se ei tarkoita että juo 24 pulloa kaljaa...krapuloissaan on myös töihin menty...

onko kenelläkään vastaavaa ja mitä teitte siinä tilanteessa? Minulla ei päässä pyöri enää kuin ero!

On tosi hyvä, et päässäsi pyörii eron mahdollisuus, nimittäin mä en ainakaan näe tosta tilanteesta enää mitään muuta ulospääsyä.
Miehesi ei ole missään nimessä valmis isäksi, eikä lapsia tulisi koskaan tehdä siksi, että "sen piti olla uusi alku elämälle". Lapsi on hyvän suhteen jatko, ei avain hyvään suhteeseen!! :attn:

Miehesi on jäänyt teinipojan tasolle, eikä todennäköisesti sieltä kovin helposti nouse, kun ikääkin on jo noin paljon. Muitakin mielenterveydellisiä ongelmia hänellä on, joten ihan jo oman ja lapsesi turvallisuuden vuoksi, suosittelen, et häivyt suhteesta niin kaunas kuin pääset ennen kuin tapahtuu mitään kurjempaa kenties alkoholin ja mielensekoilujen seurauksena.

Ainakaan mies ei tarvitse sinua suhteessanne mihinkään. Ihmeen kauan olet jaksanut katsella moista sekoilua. :/

Paljon tsemppiä ratkaisuusi!! :hug: Se ei kaikesta huolimatta tule olemaan helppo yhdessä vietetyn ajan vuoksi, mutta ainoa tie turvalliseen onneen mun mielestä! Muista ajatella lastasi aina, kuten jo teitkin :)

Yhteistyössä