M
"milli"
Vieras
olen 3v lapsen äiti, erosin kaksi vuotta sitten ja olen nyt asunut uksin poikani kanssa 2 vuotta. meillä on mennyt hyvin mutta pojhan isästä ei ole kuullut paljon. Tiedän että hänellä on paljon omia ongelmia, mm rahaa ja liikeasioita. mutta hän ei ole soittanut kertaakaan kysyäkseen mitä lapselle kuuluu, tai voisiko hän auttaa tai tavata tai mitään. eikä muista synttäreitä/joulua tai mitään.
olen pysynyt rauhallisena ja sanonut hänelle alusta lähtien että hän on aina tervetullut meille ja yrittänyt olla kärsivällinen että meillä olisi hyvä ja helppo suhde että lapsilla olisi mahdollisin hyvin olla.
nyt kuitenkin olen väsynyt tähän odottamiseen. haluisin lapselle passin ja säästötilin, mutt pitää olla isän suostumus kun meillä on papereissa yhteishuoltajuus. tulevaisuudessa tullee ehkä muutto ja jossain vaiheessa pitää päättää mihin kouluun mennään.
en halua pyytää ihmiselta lupa kenellä ei ole mitään tekemistä meiedän arjen kanssa.
Haluan siis yksinhuoltajuuden että voin päättää lapsen asioista yksin.
miten saan hankittua ja kannataako? pelkään että tulee kielteinen vastaus... mitä sitten tapahtuu? en haluisi olla lapsen takia riidoissa isän kanssa.
olen kysynyt lapsen isältä mutta hän ei suostu tähän. en ymmärrä miksi.
apua! mitä teen?
olen pysynyt rauhallisena ja sanonut hänelle alusta lähtien että hän on aina tervetullut meille ja yrittänyt olla kärsivällinen että meillä olisi hyvä ja helppo suhde että lapsilla olisi mahdollisin hyvin olla.
nyt kuitenkin olen väsynyt tähän odottamiseen. haluisin lapselle passin ja säästötilin, mutt pitää olla isän suostumus kun meillä on papereissa yhteishuoltajuus. tulevaisuudessa tullee ehkä muutto ja jossain vaiheessa pitää päättää mihin kouluun mennään.
en halua pyytää ihmiselta lupa kenellä ei ole mitään tekemistä meiedän arjen kanssa.
Haluan siis yksinhuoltajuuden että voin päättää lapsen asioista yksin.
miten saan hankittua ja kannataako? pelkään että tulee kielteinen vastaus... mitä sitten tapahtuu? en haluisi olla lapsen takia riidoissa isän kanssa.
olen kysynyt lapsen isältä mutta hän ei suostu tähän. en ymmärrä miksi.
apua! mitä teen?