En usko että nousee, persut ovat kuitenkin olleet hallituksessa siunaamassa historian suurimman mamu-vyöryn.
No kyllä kun on seurannut tarkemmin, niin sieltä se vähäinenkin kuri on tullut. Paljon hullumpaa jälkeä olisi tullut ilman heitä. Ja eihän yksi puolue voi sanella miten asiat tehdään, vaan on pakko tehdä kompromisseja.
Ihan selvästi myös Perussuomalaisten vaikutus on vetänyt Kokoomusta järkevämpään suuntaan, eli Stubb heitettiin pihalle ja Risikko sentään puhuu järkeviä.
Ja nythän puolue on järkiintymässä entisestään kun Sampo Terhosta todennäkäisesti tulee uusi pj ja myös alkaa osata tehdä taitavammin politiikkaa. Itse olen vasta pitkäaikaisena Kokoomuksen äänestäjänä alkanut jokin aika sitten seurata Suomen Uutisia, ja aivan hämmästyttävän järkeviä lakialoitteita Perussuomalaiset tekevät.
Kuten tuon Rautatientorin leirin saamisen kuriin, turvapaikkojen perumisen Isis-taistelijoilta, mielenosoituslain muuttamisen niin että kuukausien leiriytyminen ei enää olisi mahdollista vaan mielenosoitukset olisivat vain päivien mittaisia, ja tosi monia muita todella järkeviä juttuja. Joita itse asiassa monet Kokoomuksessakin vahvasti kannattavat, mutta puolueen johto on sooloillut monissa asioissa puoluekokouksen äänestystuloksia vastaankin.
Ja esimerkiksi vaikka Leena Meri vaikuttaa todella fiksulta Perussuomalaispoliitikolta.
Perussuomalaisista on myös tulossa salonkikelpoinen, niin että ei ole enää "noloa" äänestää heitä kuten vielä pari vuotta sitten.
Ainoa puolue jolla on oikeasti jotain järkeä päässä. Koska ilman turvallisuutta ja yhteiskuntarauhaa mitään muitakaan Suomen ongelmia ei voida ratkaista.