Tukiin mahdollinen korotus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kolmen isä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kolmen isä

Vieras
"Kansaneläkkeisiin, sosiaalitukiin, lapsilisiin ja lukuisiin tulonsiirtoihin on tulossa yksi kaikkien aikojen suurimmista kertakorotuksista, mikäli asiaa valmistelevan komitean johdon kaavailut toteutuvat, kertoo Yle uutiset. "

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Sata-komitea+Suomalaisten+perusturvaan+isot+korotukset/1135240876976?ref=rss

Kokoomus ikävä kyllä haraa vastaan. Erityisesti pidän toimeentulotuen perusosan siirtämisestä kelalle, jolloin vastuu siirtyy valtiolle kuntien sijaan.

Kokoomus taitaa perustella toimeentulotuen perusosan säilyttämistä kunnilla sillä, että kelalla se tulisi automaattisesti kaikille ja lisäisi siten menoja. Mutta nykytilanne tarkoittaa sitä, että joku lapsi kärsii siitä, että vanhempia hävettää mennä soskuun vaikka olisi tarvetta ja oikeus.

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen isä:
Kokoomus taitaa perustella toimeentulotuen perusosan säilyttämistä kunnilla sillä, että kelalla se tulisi automaattisesti kaikille ja lisäisi siten menoja. Mutta nykytilanne tarkoittaa sitä, että joku lapsi kärsii siitä, että vanhempia hävettää mennä soskuun vaikka olisi tarvetta ja oikeus.

No noin perustellen ajatus on tietysti hieno ja ihmisläheinen, mutta pitää ne rahat siltikin jostain ottaa.

mä olen sitä mieltä että oikeesti köyhä ei tule näistä hyötymään hevon pierua. eli jos sossunluukulle asti joutuu, otetaan siellä huomioon korotukset, ja näin ollen se rahasumma mikä on käytössä pysyy samana.

Älä hätäile, noi korotukset menevät taas kansanedustajien palkkoihin, koska näin myöhemmin päättävät... Turha toivo, että jotkut tuet nousisivat edes vähän...

Alkuperäinen kirjoittaja vfad:
mä olen sitä mieltä että oikeesti köyhä ei tule näistä hyötymään hevon pierua. eli jos sossunluukulle asti joutuu, otetaan siellä huomioon korotukset, ja näin ollen se rahasumma mikä on käytössä pysyy samana.

No kun ne meinaavat korottaa myös toimeentulotuen normituloa, eki kyllä se vähän nousee. Muutaman kympin luultavasti, mutta köyhälle se tarkoittaa yksiä talvikenkiä lapselle.

Siinä mielessä hyvä, että sosiaalitoimistoissa kuntien välillä on niin isoja eroja, jospa noista päästäisiin! Esim Rovaniemellä hakemusten käsittely kesti aikoinaan kuukaudesta eteenpäin, kun taas Oulussa hakemukset käsitellään 7 arkipäivässä. Rovaniemi myös käyttää kaikki keinot ettei tarvitse myöntää mitään ihmiselle jolla ei palkka riitä edes asumismenoihin, aina löytyy joku porsaanreikä. Näin ainakin siskontytöllä aikoinaan.

Eli kaikille sama oikeus asuinpaikasta riippumatta, näinhän sen pitäisi tasa-arvoisessa Suomessa mennä?!?!

Yhteistyössä