Tuleeko karenssi? KOKEMUKSIA?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras ap"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras ap"

Vieras
Nyt oon aika liemessä..
Oon käyny töissä viereisellä paikkakunnalla, matkaa 40km yhteen suuntaan ja julkista liikennettä ei ole kuin koulubussi.
Oon siis yh ja apuja en saa, kun ei ole miestä talossa :) No eilen illalla naapuri peruutti parkkipaikalla auton takaosaan seurauksella että takapuskuri? meni kiinni renkaaseen ja auto on ajokelvoton. Olin yhteydessä vakuutusyhtiöön ja ne sano alustavasti et kun näin vanhasta mun autosta on kyse ni voin valita otanko rahana vai korjuutanko. Mutta min. 2viikkoa menee ennen kun tapahtuu mitään. Kahteen viikkoon siis mahdotonta päästä töihin. Mulla on työsoppari heinäkuun loppuun ja vakavasti näyttää siltä et en töihin pääse! meneekö tää karenssiin vai miten?

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;26479544:
Miten työkkäri tuohon liittyy? Eikö se suurempi ongelma ole nyt, miten työnantaja tähän suhtautuu?

No sekin, mutta mä oon ollu töissä 2kk ja mun piti siirtyä työkkärin listoille taas elokuussa.. mutta talouteni turvatakseni mun on mentävä heti maanantaina, ettei tuu rahattomia päiviä.

[QUOTE="mimosa";26479550]Kun et ole syyllinen niin vastapuolen vakuutusyhtiö maksaa sinulle sijaisauton kun sen käyttö on perusteltua, kuten sinulla.[/QUOTE]

ei anna. mä juttelin niitten kanssa eilen ja kysyin asiaa.

Vastapuolen vakuutusyhtiö maksaa sulle sijaisauton. Mä käytän työssäni omaa autoa. Mulle ajo päälle mies kolmion takaa ja mun auto lunastukseen. Sain hakea autovuokraamosta sijaisauton siksi aikaa, kunnes omasta autostani vakuutusrahat tilillä. Simppeliä :)

[QUOTE="vieras ap";26479565]ei anna. mä juttelin niitten kanssa eilen ja kysyin asiaa.[/QUOTE]

Miksi ihmeessä ei? Me ollaan aina saatu vaikka asutaan pks, jossa bussit kulkee.

[QUOTE="vieras ap";26479556]No sekin, mutta mä oon ollu töissä 2kk ja mun piti siirtyä työkkärin listoille taas elokuussa.. mutta talouteni turvatakseni mun on mentävä heti maanantaina, ettei tuu rahattomia päiviä.[/QUOTE]

Ai millä tavalla "piti siirtyä työkkärin listoille"? Ja tämän takia et mene enää sinne työpaikalle ollenkaan, vaikka sinulla on sopimusta vielä jäljellä?

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;26479588:
Ai millä tavalla "piti siirtyä työkkärin listoille"? Ja tämän takia et mene enää sinne työpaikalle ollenkaan, vaikka sinulla on sopimusta vielä jäljellä?

niin, sen takia en mene työpaikalle, kun en pääse. Jopa minun kunnolleni 80km pyöräily pvssä on liikaa eikä aika riitä edes kun päiväkoti menee kiinni klo:17 :)

[QUOTE="Ccc";26479602]No todellakin saat sijaisauton jonka korvaa vastapuolen vakuutus.[/QUOTE]

No sitten se vakuutusmies valehteli eilen. Kerroin tilanteen ja yritin kiirehtiä käsittelyä, niin hän sano etten ole oikeutettu sijaisautoon. Voiko se olla siksi että jos vahingon aiheuttajalla ei ole kuin se pakollinen liikennevakuutus?

[QUOTE="vieras ap";26479605]niin, sen takia en mene työpaikalle, kun en pääse. Jopa minun kunnolleni 80km pyöräily pvssä on liikaa eikä aika riitä edes kun päiväkoti menee kiinni klo:17 :)[/QUOTE]

aloitusviestissä sanoit, että kahteen viikkoon et pääse töihin, mutta heinäkuun loppuun on käsittääkseni vähän enemmän aikaa, kun kaksi viikkoa?

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;26479615:
aloitusviestissä sanoit, että kahteen viikkoon et pääse töihin, mutta heinäkuun loppuun on käsittääkseni vähän enemmän aikaa, kun kaksi viikkoa?

Niin, kun kahen viikon päästä todennäköisesti saan omasta autosta rahat tai se on korjattu! älyhoi!!! näin ne vakuutuksesta sano.

[QUOTE="vieras ap";26479611]No sitten se vakuutusmies valehteli eilen. Kerroin tilanteen ja yritin kiirehtiä käsittelyä, niin hän sano etten ole oikeutettu sijaisautoon. Voiko se olla siksi että jos vahingon aiheuttajalla ei ole kuin se pakollinen liikennevakuutus?[/QUOTE]

Ei pitäisi vaikuttaa. Joskus asioita pitää vaatia.

[QUOTE="vieras ap";26479621]Niin, kun kahen viikon päästä todennäköisesti saan omasta autosta rahat tai se on korjattu! älyhoi!!! näin ne vakuutuksesta sano.[/QUOTE]

Niin, mutta miksi et sitten menisi enää heinäkuulla töihin, jos silloin jo auton saat käyttöösi?

Soitapa sinne vakuutusyhtiöön nyt heti, vahinkopalvelu toimii 24h ainakin Tapiolassa.
Kyllä sulle kuuluu sijaisauto, jos vakuutusyhtiö ei maksa, niin naapuri maksakoon tai kuskatkoon sut töihin. Hei haloo!

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;26479630:
Niin, mutta miksi et sitten menisi enää heinäkuulla töihin, jos silloin jo auton saat käyttöösi?

Tottakai menen, jos sen voi sopia niin. Luulen vaan ettei tuo työpaikka luota enää muhun tän jälkeen :/ en itekkään luottais, jos olisin pomo ja mulle maanantaiaamuna soittais työntekijä että "pidän tässä parin viikon loman kun auto hajos, palataan heinäkuun puolessa välissä" ...Kaikin puolin suomeks sanottuna vituttaa. Tuo oli hyvä duunipaikka ja just sain jalkaa oven väliin.

[QUOTE="vieras ap";26479611]No sitten se vakuutusmies valehteli eilen. Kerroin tilanteen ja yritin kiirehtiä käsittelyä, niin hän sano etten ole oikeutettu sijaisautoon. Voiko se olla siksi että jos vahingon aiheuttajalla ei ole kuin se pakollinen liikennevakuutus?[/QUOTE]

Liikennevakuutus sen korvaa se on juurikin vastapuolta varten, kaskohan on autokohtainen. Sun pitää tehdä (nyt heti) naapurin vak.yhtiöön vahinkoilmoitus jossa haet sitä autoa. 100% varmasti saat sieltä sijaisauton.

Tässä sulle vaihtoehtoja:

- Soitat vakuutusyhtiöön ja sanot että sä tarviit auton että pääset töihin

- Pyydät vakuutusyhtiöstä todistuksen tapahtuneesta, soitat työnantajalle, selität tilanteen ja sovit voitko pitää palkatonta tai tehdä ne päivät takaisin myöhemmin

- Kyselet joltain autoa lainaan

- Kyselet työkaverilta tai saman työmatkan omaavalta kimppakyytiä

- Menet taksilla

[QUOTE="vieras";26479702]Tässä sulle vaihtoehtoja:

- Pyydät vakuutusyhtiöstä todistuksen tapahtuneesta, soitat työnantajalle, selität tilanteen ja sovit voitko pitää palkatonta tai tehdä ne päivät takaisin myöhemmin

- Menet taksilla[/QUOTE]

Lisään vielä että mä en sun tilanteessa miettis tuleeko karenssi vaan että millä pääsee töihin.

[QUOTE="vieras";26479702]Tässä sulle vaihtoehtoja:

- Menet taksilla[/QUOTE]

Viimeisin vaihtoehto kuulostaa houkuttelevalta..mutta tosiaan jos päivässä 80km ajeloo taksilla ni veikkaan että mun kuukausipalkka ei riitä työmatkojen maksamiseen 8)

Hei oikeesti, jos sää sinne töihin haluat päästä, niin unohdat nyt ne lentämiset, pyöräilyt ja taksimatkojen taivastelut. Jos se auton kolarointi tapahtui niinkuin kerroit että naapuri tölvi, niin silloin se naapurin liikennevakuutus korvaa sulle työmatkoihin sen sijaisauton.

Yhteistyössä